Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Питане за 20кл. турбо мотора?

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Питане за 20кл. турбо мотора?

    та въпроса ми е следния... еднакви ли са като база турбо мотора и 20кл. на браво.. в този ред на мисли може ли да се присади турбо на браво, там нали със смяна колектори, изх с-ма, електроника...?някой колега мислил ли е по този въпрос? линкове също ще свършат работамерси предварително!
    "То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.

    #2
    Re: Питане за 20кл. турбо мотора?

    toko написа:
    та въпроса ми е следния... еднакви ли са като база турбо мотора и 20кл. на браво.. в този ред на мисли може ли да се присади турбо на браво, там нали със смяна колектори, изх с-ма, електроника...?някой колега мислил ли е по този въпрос? линкове също ще свършат работамерси предварително!
    мисля, че компресията трябва да е значително по-малка,иначе заминаваш. виж колко е на твоята кола и виж колко е на турбо двигателя и наче успех

    Коментар


      #3
      Re: Питане за 20кл. турбо мотора?

      Mitko написа:
      pow написа:
      toko написа:
      та въпроса ми е следния... еднакви ли са като база турбо мотора и 20кл. на браво.. в този ред на мисли може ли да се присади турбо на браво, там нали със смяна колектори, изх с-ма, електроника...?някой колега мислил ли е по този въпрос? линкове също ще свършат работамерси предварително!
      мисля, че компресията трябва да е значително по-малка,иначе заминаваш. виж колко е на твоята кола и виж колко е на турбо двигателя и наче успех
      Мисля, че не компресията а степента на сгъстяване но както и да е. Мисля че стойността е с 2 единици по-малка
      и аз мисля, че е така, но би ли ми казал като на лаик, каква е разликата м/у компресия и степен на сгъстяване в цилиндрите? ’щото аз си мисля, че е едно и също -компресия: от латинското compressio, което значи свиване -свиване, намаляване обема на газообразни или течни вещества, свързано с повишаване на налягането в предмета в който се намират, т.е. сгъстяване, иначе казано по въпросса времето през което горивната смес се сгъстява в двигател с вътрешно горене. та това е и основната роля на компресора(турбото) -да компресира(увеличава компресията(налягането,сгъстяването), а по-високото налягане в съд който не е оразмерен за него ще търси слабо място да "излезе" и ..... та мисълта ми бе следната митко, аз не съм "разбирач", а само любител дилетант, нямам претенции за казаното от мен, просто се опитвам да помогна, моето мнение не е меродавно, но ти направо се излагаш с подобни забележки.

      Коментар


        #4
        Поу, И аз преди време си мислех че са еднакви степен на сгъстяване и компресия.Объркването е че сгъстяване и компресия означават едно и също.Обаче под степен на сгъстяване се нарича разликата в хода на буталото от най-ниска до найвисока точка на движение. НАд най високата точка остава камерка където компресираната смес се пали и гръмва.В това пространство сместта придобива налягане и това налягане му викат компресия. Мери се с атмосфери. Докато степен на сгъстяване се мери със съотношение на обема камерката над най-горно полжение към буталото към обема на целия цилиндър. Например 1:9,5. Това е непроменлива техническа характеристика, докато компресията си е променлива според износеността на двигателя.
        Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp

        Коментар


          #5
          дам явно наистина трябва да се помисли за доста неща, а и с оглед на разходите и разправиите покрай едно такова начинание.. явно трудно би станало. мерси за отговорите все пак
          "То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.

          Коментар


            #6
            Има що-годе подобна темичка, по която сме писалиhttp://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=505На въпроса, принципно двигателите не се различават много. По-лесния ти вариант обаче остава втора ръка 20В Турбо, а къде и колко ще струва е друга тема. За компресия и степен на сгъстяване, аз си мисля, че компресия си е чуждица, която в ежедневния език се употребява като кажеш "колко ти е компресията"=какво е налягането в цилиндрите в края на такт сгъстяване. Степен на сгъстяване както беше споменато е отношение между пълния обем на цилиндъра и обема на горивната камера. На английски разликата се крие в "compression" и "compression ratio". Едното се измерва в MPa(Atm, Bar, кг/см.см и т.н.) а другото няма мерна единица.

            Коментар


              #7
              Кейн написа:
              Поу, И аз преди време си мислех че са еднакви степен на сгъстяване и компресия.Объркването е че сгъстяване и компресия означават едно и също.Обаче под степен на сгъстяване се нарича разликата в хода на буталото от най-ниска до найвисока точка на движение. НАд най високата точка остава камерка където компресираната смес се пали и гръмва.В това пространство сместта придобива налягане и това налягане му викат компресия. Мери се с атмосфери. Докато степен на сгъстяване се мери със съотношение на обема камерката над най-горно полжение към буталото към обема на целия цилиндър. Например 1:9,5. Това е непроменлива техническа характеристика, докато компресията си е променлива според износеността на двигателя.
              най-вероятно е ти да си прав, но доколкото разбирам от думите ти, компресията/сгъстяването е константа, т.е. става въпрос за отношение на обема на две геометрични форми, а налягането там зависи от състоянието на сегментите и прочее. е не са ли правопропорционални отношението на сгъстяването и големината на компресията при равни други условия, т.е. при по-голям обем на сгъстяване, ще има по-голяма компресия. в такъв случай защо ще правим разлика, след като са взаимно свързани и по отношение на горивото?не ни ли интересува най-вече под какво налягане/сгъстяване/компресия ще се възпламени горивото? а още повече, че лексикално компресия=сгъстяване от където и да го погледнеш! би трябвало производителя да е упоменал и степента на сгъстяване и компресията, ако не е то няма разлика, ако да той просто е изчислил, какво налягане/компресия/сгъстяване ще има при това отношение (камерка към цилиндър) на горивото. а относно въпроса за турбото в такъв случай да поизчакаме да се издуха и вместо ремонт да му сложим турбо?! мисля, че е възможно ако двигателите са 1 към 1 и пренебрегнем разхода на масло и т.п.

              Коментар


                #8
                me_to_u написа:
                Има що-годе подобна темичка, по която сме писалиhttp://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=505На въпроса, принципно двигателите не се различават много. По-лесния ти вариант обаче остава втора ръка 20В Турбо, а къде и колко ще струва е друга тема. За компресия и степен на сгъстяване, аз си мисля, че компресия си е чуждица, която в ежедневния език се употребява като кажеш "колко ти е компресията"=какво е налягането в цилиндрите в края на такт сгъстяване. Степен на сгъстяване както беше споменато е отношение между пълния обем на цилиндъра и обема на горивната камера. На английски разликата се крие в "compression" и "compression ratio". Едното се измерва в MPa(Atm, Bar, кг/см.см и т.н.) а другото няма мерна единица.
                да и ти си прав, особено за "колко ти е компресията=какво е налягането в цилиндрите в края на такт сгъстяване" -точно това значи, именно, защото в крайния такт на сгъстяване се образува налягане, големината на което зависи от обемите на цилиндъра и камерката -компресията. а едва ли в автомобилостроенето, пък и в някое друго "строене" съществува величина която да не може да се измери, най-малко по двигателя. ако някой гаражен майстор е въвел подобно разграничаване то браво на него, но Вие сте знаещи хора посочете ми литература където ЯСНО се прави разлика м/у степен на сгъстяване и компресия, още повече за величини или т.п. думички които немогат да се измеерят?! поздрави на всички!

                Коментар


                  #9
                  Поу,Пак да кажа:комопресията се мери в атмосфери.Компрешън рейшио=степен на згъстяване за това му викат ratio, защото е съотношение, както съм дал пример 1 към 9,5 например. Отношение обем към обем.
                  Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp

                  Коментар


                    #10
                    Кейн написа:
                    Поу,Пак да кажа:комопресията се мери в атмосфери.Компрешън рейшио=степен на згъстяване за това му викат ratio, защото е съотношение, както съм дал пример 1 към 9,5 например. Отношение обем към обем.
                    всичко е ок

                    Коментар


                      #11
                      а едва ли в автомобилостроенето, пък и в някое друго "строене" съществува величина която да не може да се измери, най-малко по двигателя. ако някой гаражен майстор е въвел подобно разграничаване то браво на него, но Вие сте знаещи хора посочете ми литература където ЯСНО се прави разлика м/у степен на сгъстяване и компресия, още повече за величини или т.п. думички които немогат да се измеерят?!
                      Сега, аз не съм много наясно, но ще се опитам да се доизясня какво си мисля. Изобщо не съм споменавал нещо за измерване, казах няма мерна единица(демек е безмерна величина). Ако не си съгласен ок, аз не съм особено наясно и без това. Последно за да се доизкажа, степен на сгъстяване е отношението между общия обем към обема на горивната камера или на гадната направена на "Пейнт" схемичка по-долу, "Va" към "Vc". Компресия е термин, използван в остарелите източници за процеса сгъстяване, оттам по някакъв начин е преминало значението на думата в ежедневния език(сигурно споменатите гаражни майстори са виновни)за налягането в края на такта сгъстяване(или още наричан из литературата компресия), измервано с манометър,даващ определени показания,които могат да дадат представа за износване по цилиндро-буталната група. Литература аз не мога да посоча, щото нямам.
                      но доколкото разбирам от думите ти, компресията/сгъстяването е константа, т.е. става въпрос за отношение на обема на две геометрични форми, а налягането там зависи от състоянието на сегментите и прочее. е не са ли правопропорционални отношението на сгъстяването и големината на компресията при равни други условия, т.е. при по-голям обем на сгъстяване, ще има по-голяма компресия. в такъв случай защо ще правим разлика, след като са взаимно свързани и по отношение на горивото?не ни ли интересува най-вече под какво налягане/сгъстяване/компресия ще се възпламени горивото? а още повече, че лексикално компресия=сгъстяване от където и да го погледнеш! би трябвало производителя да е упоменал и степента на сгъстяване и компресията, ако не е то няма разлика, ако да той просто е изчислил, какво налягане/компресия/сгъстяване ще има при това отношение (камерка към цилиндър) на горивото.
                      Не, мисля, че не си го разбрал, степента на сгъстяване е константа(в общия случай с малки изклчения), налягането в края на сгъстяването обаче е вар с годините и моторесурса.
                      а относно въпроса за турбото в такъв случай да поизчакаме да се издуха и вместо ремонт да му сложим турбо?
                      А кой мислиш, че ще ги спира тея газове да не преминават в картера...Няма май да стане така.

                      Коментар


                        #12
                        proslovutata kompresia

                        Мето, ясно е, че си наясно с нещата(извини ме за тафтологията)! чел съм твои постове и винаги съм бил впечатлен от семплите и точни обяснения и особено от облещения "krause" в края на поста аз отново казвам,че не настоявам за да съм прав, не съм дребнав, но може би, че съм почти юрист ме кара да детйлирам.нека изясня:1.напълно ясно ми стана за степента на сгъстяване, че е отношение между обеми;2.ясно е на всеки, че няма нещо което да не се измери(в най-лошия случай има теория и приблизителни стойноси);3. не искам да водим безсмислени спорове, защото не е целата ни Но!!! невиждам разлика между степен на сгъстяване и компресия поради: 1.чисто лексикално двете думи означават едно и също;2.както и да го погледнем от физична и техническа гл.т. отново двете думички означават едно и също -налягане на флуид с определени параметрипоздрави и наздравипост скриптум: много добре си се справил с графичните пояснения

                        Коментар


                          #13
                          още нещо

                          ....още нещоправ си за турбото и газовете в картера, но според мен налягането от турбото ще е по-голямо от това което ще премине през сегментите, а и все пак ще има сегменти и ще вършат някаква работа, ’щото иначе няма да пали, а и картерните газове излизат през дупчици, които са изчислени за тях, ако придойде по-голямо количество газове, и влязат в картера, няма да има къде да отидат и ще се получи може би едно приблизително уравновесено налягане и турбото, особено пти по-големи обороти ще си влезе в ролята!

                          Коментар


                            #14
                            По принцип, не е невьзможно , но е икономически неприемливо!!! Моторите с турбо, сьществено се различават от атмосферните/ при една и сьща база/ най-вече по челото на буталото, формата на горивната камера, биели и.т.н.- все основни детайли, отделно всички останали турбокомпоненти. Не е вьзможно атмосферен мотор да се преработи само с поставянето на турбокомпресор!!!

                            Коментар


                              #15
                              hit-ko написа:
                              По принцип, не е невьзможно , но е икономически неприемливо!!! Моторите с турбо, сьществено се различават от атмосферните/ при една и сьща база/ най-вече по челото на буталото, формата на горивната камера, биели и.т.н.- все основни детайли, отделно всички останали турбокомпоненти. Не е вьзможно атмосферен мотор да се преработи само с поставянето на турбокомпресор!!!
                              ами само да ти кажа, че съм виждал атмосферно акме дизел с турбо от перкинс, и на пук на всичко е върви та се къса

                              Коментар

                              Working...
                              X