Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Избор на газова уредба за Tipo 1.4 i.e. и струва ли си?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Избор на газова уредба за Tipo 1.4 i.e. и струва ли си?

    От една година притежавам Fiat Tipo 1.4 i.e. и съм доволен от него. Откак "подлудяха" цените на бензина започнах да се замислям за газова уредба. Прерових доста сайтове, прочетох написаното из най-различни форуми (включително и този), но не мога да кажа, че имам някакво твърдо мнение по въпроса!!! Като марка за газова уредба съм се ориентирал към BRC (и това е по съвет на колеги). От тук нататък възниква въпроса каква да бъде? Обикновената излиза към 450лв. а тази с ламбда сонда емулатор към 1000. При положение, че месечно "въртя" 400 - 500 км градско при сегашните цени на бензина (1.74лв. за литър 95) първия вид се изплаща за около година. Освен това не съм на ясно какъв тип трябва да бъде газовата уредба. Доколкото знам двигателя ми е моно инжекцион (колата е произведена декември 95). Другият момент, на който се натъкнах това са проблемите, които създава газовата уредба. Доста хора се оплакват, че започва "да се обажда" това и онова, от колеги пък съм чувал, ча най-напред "заминава" катализатора, заради конденза, който се образувал в отделителната система и т.н. И както се казва вместо да икономисам някой и друг лев от разликата в горивата ще трябва да се "изтръсквам" в сервизите!Моля, споделете вашия опит и дайте съвет струва ли си да си "разбутвам" колата и ако да към какво да се орентирам? P.S. От сайта на BRC разбрах, че имат представителство само в София, а аз живея в Русе!!!
    FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
    ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

    #2
    аз съм с LoGaz и съм много доволен. на дълъг път ми дава около 6/100.не се състезавам (90-100км/ч).единствените проблеми, които съм имал с нея (за сега) са свързани с това, че при смяна на сезоните е добре да се донастрои.много е важно майстора да знае какво прави. на предишната ми кола едни майстори ... ужас. докато намеря кой да се занимава с настройката беше голям зор. сега съм доволен от един сервиз и ако искаш да ти дам координати ми прати ЛС за да не се сърдят модераторите . там ми сложиха на типото уредбата и цените не бяха страшни .друг проблем (с типото още не се е обадил) е че гърнетата (катализатора) много бързо ръждясват заради кондензацията.вчера ходих да я настроят системата и мога да кажа, че няма разлика в динамиката спрямо бензина.
    Tipo 1.6 [149C2046]

    Коментар


      #3
      Брате Джон,Какви са тия 1000 лева за газова уредба на моноинжекцион? Lovato с ел. изпарител и емулатор на ламбда сонда е 400 лева. Цените от 1000 лева и нагоре са за пълни инжекциони.Има и BRC на нормални цени - един приятел си сложи такава за 360 лева.Успех!
      Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.

      Коментар


        #4
        Forsaken написа:
        Брате Джон,Какви са тия 1000 лева за газова уредба на моноинжекцион? Lovato с ел. изпарител и емулатор на ламбда сонда е 400 лева. Цените от 1000 лева и нагоре са за пълни инжекциони.Има и BRC на нормални цени - един приятел си сложи такава за 360 лева.Успех!
        Къде са тези цени??? Аз съм с BRAVA 1.4 12V ,моноинжекция и под 420-450лв. немога да намеря.ако е възможно дай някакви адреси или телефони?Мерси :D
        FIAT TIPO 1.6 89г,FIAT BRAVA 1.4 12V 96г
        FORD C-Max 1.8 TDCi -09г

        Коментар


          #5
          Момчил написа:
          Forsaken написа:
          Брате Джон,Какви са тия 1000 лева за газова уредба на моноинжекцион? Lovato с ел. изпарител и емулатор на ламбда сонда е 400 лева. Цените от 1000 лева и нагоре са за пълни инжекциони.Има и BRC на нормални цени - един приятел си сложи такава за 360 лева.Успех!
          Къде са тези цени??? Аз съм с BRAVA 1.4 12V ,моноинжекция и под 420-450лв. немога да намеря.ако е възможно дай някакви адреси или телефони?Мерси :D
          сега не знам как вървят цените но аз като си слагах най изгодна оферта ми предложиха газаджиите срещу нова сграда на ПУ /към английската гимназия/до сервиза на ситроен мисля че беше тел. нямам но иди и им кажи да ти предложат нещо- марки цени и т.н мога само да ти кажа че и на двата фиата съм слагал при тях и поне 5-ма приятели никой няма оплаквания хората си разбират доста от работата така че пробвай ако искаш там дано да предложат добри цени :D УСПЕХ
          TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
          UNO 1.0 FIRE

          Коментар


            #6
            Forsaken написа:
            Брате Джон,Какви са тия 1000 лева за газова уредба на моноинжекцион? Lovato с ел. изпарител и емулатор на ламбда сонда е 400 лева. Цените от 1000 лева и нагоре са за пълни инжекциони.Има и BRC на нормални цени - един приятел си сложи такава за 360 лева.Успех!
            Цените ги гледах от сайта на BRC. Мога да дам web адреса ако някой се интересува. Не знам от кога не са обновявали информацията, но там за моноинжекцион искаха 420лв, допълнително за бутилка тип "резервна гума" +40 лв. ; за превключвател с индикатор на нивото на газта +50лв. и т.н.
            FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
            ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

            Коментар


              #7
              Forsaken написа:
              Брате Джон,Какви са тия 1000 лева за газова уредба на моноинжекцион? Lovato с ел. изпарител и емулатор на ламбда сонда е 400 лева. Цените от 1000 лева и нагоре са за пълни инжекциони.Има и BRC на нормални цени - един приятел си сложи такава за 360 лева.Успех!
              До колкото знам, пак от сайта на BRC, имат и сервиз в Пловдив да не би при вас цените да са други? Имам предвид различни от тези публикувани на сайта на BRC !!!
              FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
              ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

              Коментар


                #8
                stef написа:
                Момчил написа:
                Forsaken написа:
                Брате Джон,Какви са тия 1000 лева за газова уредба на моноинжекцион? Lovato с ел. изпарител и емулатор на ламбда сонда е 400 лева. Цените от 1000 лева и нагоре са за пълни инжекциони.Има и BRC на нормални цени - един приятел си сложи такава за 360 лева.Успех!
                Къде са тези цени??? Аз съм с BRAVA 1.4 12V ,моноинжекция и под 420-450лв. немога да намеря.ако е възможно дай някакви адреси или телефони?Мерси :D
                сега не знам как вървят цените но аз като си слагах най изгодна оферта ми предложиха газаджиите срещу нова сграда на ПУ /към английската гимназия/до сервиза на ситроен мисля че беше тел. нямам но иди и им кажи да ти предложат нещо- марки цени и т.н мога само да ти кажа че и на двата фиата съм слагал при тях и поне 5-ма приятели никой няма оплаквания хората си разбират доста от работата така че пробвай ако искаш там дано да предложат добри цени :D УСПЕХ
                Утре ако ми остане време ще ида да проверя цени,марки и т.н.мерси!!!
                FIAT TIPO 1.6 89г,FIAT BRAVA 1.4 12V 96г
                FORD C-Max 1.8 TDCi -09г

                Коментар


                  #9
                  За Brava 1.6 16V със изпарител BRC, бутилката е на мястото на резервната гума - цена 400лв. На Симеон има едно магазинче за газови уредби. Като тръгнеш по Симеон от Константин Величков надолу в посока Хр. Ботев пресичаш Одрин и отляво второто или третото магазинче е.

                  Коментар


                    #10
                    Днес попаднах на статия от списание Автогаз, където имаше зададен същия въпрос за газова уредба за Tipo 1.4 i.e. Дано не се сърдят модераторите но ще я копирам цялата! "Здравейте. Автомобилът ми е Fiat Tipo - производство 1993 г. Моделът е e 1.4 IE /моноинжекция и катализатор/. Решил съм да слагам газова уредба и ще Ви помоля да ми кажете каква трябва да е газовата уредба за тази кола - имам предвид не марката /спрял съм се на BRC/, а самата конфигурация и съответните компоненти на системата, за да отговарят на характеристиките на колата и изобщо да ми обясните какви са особеностите при ползването на газ именно при тази марка и модел? Ще започнем първо с катализатора. Подмяна на катализатор се препоръчва след 140-150 хил км. Дали автомобилът е на газ или бензин, няма значение за смяната на катализатора. Цената му е от порядъка на 800 лв. Катализаторът се монтира основно от екологична гледна тоячка - за по-малко вредни емисии. В нашата страна все още не се толерира финансово наличието на катализатор - как иначе ще си обясним двойно по-високия данък за автомобил , произведен след 2000 г. с катализатор, спрямо една Лада от същия клас двигател. Най-лесно може да се разбере дали катализаторът е запушен по липсата на мощност на автомобила. Затова съветът ми е ако се налага подмяна на катализатора, то сменете го с нормални изпускателни тръби. Така ще спестите доста пари, а също така ще усетите видима промяна в мощността на автомобила. За газовата уредба - BRC е много добра марка с възможност за много голям пробег със стабилна работа без никаква поддръжка. За ламбда контрол системите сме писали много пъти. Тази система няма да промени съществено работата на газ, както и няма да доведе до съществени икономии. А разликата в цената на една система с ламбда контрол е над 350 лв. Липсата на ламбда контрол няма да попречи на ламбда сондата или катализатора. Като цяло Вашият двигател е безпроблемен за работа на газ. Какво мислите по въпроса? Има ли някой колега с такава уредба сложена на Типо? Излиза, че Типо-то може да върви "без проблеми" и без ламбда контрол? Вярно ли е това? Не знам дали има разлика в двигателите на Типо произведени 93-та и 95-та? Моя модел май че беше нещо от типа 160А (казвам го по спомен - трябва да проверя)
                    FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                    ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                    Коментар


                      #11
                      Колега, аз съм с 1,6i.e. - трета година съм със Ловато и откъм газова уредба нямам никакви забележки. На бензин имах проблеми но се оказа спъкан маркуч на бензиновата помпа във резервоара. Аз мисля че няма да имаш никакви проблеми ако сложиш газова уредба ако спазиш две основни правила:1.Задължително палене на бензин - това означава слагане на автоматично копче - така периодично през инжекторите преминава бензин.2.Изключване на помпата докато си на газ - това означава едно допълнително реле - така елиминираш проблема с повреда в помпата а в същото време паленето на бензин ди гарантира запазването и като се развърта редовно при всяко палене.Успех!
                      Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                      Коментар


                        #12
                        Yavor написа:
                        Колега, аз съм с 1,6i.e. - трета година съм със Ловато и откъм газова уредба нямам никакви забележки. На бензин имах проблеми но се оказа спъкан маркуч на бензиновата помпа във резервоара. Аз мисля че няма да имаш никакви проблеми ако сложиш газова уредба ако спазиш две основни правила:1.Задължително палене на бензин - това означава слагане на автоматично копче - така периодично през инжекторите преминава бензин.2.Изключване на помпата докато си на газ - това означава едно допълнително реле - така елиминираш проблема с повреда в помпата а в същото време паленето на бензин ди гарантира запазването и като се развърта редовно при всяко палене.Успех!
                        Благодаря за споделения опит :D Извинявам се, но не ми стана много ясно това с изключването на бензиновата помпа Ако съм разбрал правилно трябва да се сложи още едно реле, което да прекъсва ел. захранването на бензиновата помпа, когато двигателя работи на газ? Кой ще управлява това реле? И понеже мисля да "заложа на майстор" монтажа на газовата уредба, дали ще се справи ако му обясня точно какво искам! Та в този смисъл би ли ми обяснил малко по-подробно? И още един въпрос. Липсата на ламбда сонда отразява ли ти се на работата на двигателя? Или имаш ламбда емулатор? Благодаря предварително!
                        FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                        ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                        Коментар

                        Working...
                        X