Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

охлаждаща перка темпра

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    охлаждаща перка темпра

    колеги помагайте перката за охлаждане на темпрата е с две степени които трябва да се включват в зависимост от температурата на 1-ва и на 2-ра степен но при мен проблема е че реостата/не знам дали така се казва -малката кутийка закрепена за дифузьора на перката/ който регулира това е сдал багажа и в момента ми работи само 1-вата степен което не е добре пробвах да го изолирам този реостат и перката заработи и на 2-ра степен та въпроса ми е според вас има ли проблем и какъв ще е той като е изолиран и работи само 2-рата степен или трябва да търся нов реостат
    TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
    UNO 1.0 FIRE

    #2
    Re: охлаждаща перка темпра

    stef написа:
    колеги помагайте перката за охлаждане на темпрата е с две степени които трябва да се включват в зависимост от температурата на 1-ва и на 2-ра степен но при мен проблема е че реостата/не знам дали така се казва -малката кутийка закрепена за дифузьора на перката/ който регулира това е сдал багажа и в момента ми работи само 1-вата степен което не е добре пробвах да го изолирам този реостат и перката заработи и на 2-ра степен та въпроса ми е според вас има ли проблем и какъв ще е той като е изолиран и работи само 2-рата степен или трябва да търся нов реостат
    Това реостатче го гледах в един магазин на Симеон. Струваше по спомени 23 лева. Гледах го защото на моето му се счупиха крачетата и няма къде да хвана кабелите. От липсата му за сега не страдам.Идеята доколкото разбрах е когато загрее до (примерно, защото не съм сигурен) 90 да се включи първата степен, а когато (ако успее при това положение ) стигне 100 да включи и втората степен.Датчика пак си подава сигнал и всичко май е наред. Просто е прекъсната веригата на първата степен.
    Tipo 1.6 [149C2046]

    Коментар


      #3
      като си купуваш италиански боклуци - така ще е.
      UNO 1.0 FIRE & TIPO 1.4 I.E

      Коментар


        #4
        everton написа:
        като си купуваш италиански боклуци - така ще е.
        ей евертънчо ще те гази темпра катафалка Yellow_Flash_Colorz_PDT_29 - ти току що загуби една
        TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
        UNO 1.0 FIRE

        Коментар


          #5
          Втората степен хич не е по температура, а по налягане в климатика...?!?!
          Tempra 1.6 i.e. SW- 159B9000

          Коментар


            #6
            Косьо написа:
            Втората степен хич не е по температура, а по налягане в климатика...?!?!
            това какво значи ще има ли проблем ако се включва направо 2-ра степен както съм го направил сега или не за сега поне нямам проблеми
            TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
            UNO 1.0 FIRE

            Коментар


              #7
              Косьо написа:
              Втората степен хич не е по температура, а по налягане в климатика...?!?!
              Здрасти,Косьо!Забравих да ти кажа,че като си оправих климатика,работата на перката-степени и при загасен двигател се оправи!Явно,когато климатика не е в час влияе и на работата на перката!
              Fiat Croma 1.9 MultiJet 120 hp

              Коментар


                #8
                wolfy- здрасти и се радвам, че всичко е ОК!За стеф- втората степен се включва, само когато налягането на фреона превиши определени стойности. Първата скорост пък тръгва по температурата от радиатора! Доколкото прочетох по-горе, при теб е точно така, НО НЕ СЕ УПРАВЛЯВА ОТ ЧЕРНАТА КУТИЙКА ДО ДИФУЗОРА! Просто моторчето е двускоростно. Но ти си възстанови нормалната схема и не меши двете скорости, защото всяка от тях си върши своята работа и е индикатор за различни неща. Доколкото прочетох и в друго постче, на теб ти се включва самопроизволно перката- за проверка на климатика си, но при интелигентен майстор.Успех!
                Tempra 1.6 i.e. SW- 159B9000

                Коментар


                  #9
                  това с климатика не го разбрах.при мен датчика на радиатора е с три извода.когато стигне някаква температура (не знам точно колко) се включва едната верига, която минава през един реостат и перката започва да се върти, но на бавната степен. Когато укъся другата верига (говоря за комбинацията на изводите на датчика за температура на радиатора) се включва другата верига директно през моторчето и работи втората степен.
                  Tipo 1.6 [149C2046]

                  Коментар


                    #10
                    Значи, моят термодатчик е с два извода- т.е. едноконтактен. Неговият "+" минава през ограничителното съпротивление /дето му викате реостатче/ и оттам отива на вентилатора. Това е ниската скорост. Допълнително от датчик по налягане на климатика отива директен "+" пак във вентилатора Ако той вече се върти от захранване през съпротивлението, директото подаване на "+" просто шутира това съпротивление и вентилаторът се развърта с нормалната си скорост- т.е. по-високата.Но като се поразрових по разни схеми дето имам, видях в една на Пунто, че е изпълнена наистина с двуконтактен термодатчик- т.е. там мери две нива на температурата в радиатора. Първото ниво/контакт/ подава на вентилатора през съпротивлението, второто директно. Директно се подава сигнал и от климатика- явно което изпревари! Така, че горното ми изказване, очевидно е крайно и невярно за всички климатици и схеми, за което се извинявам. Но принципно е необходимо увеличаване на интензитета на охлаждане на радиатора на климатика /който се намира пред този на автомобила/ при различни промени в скоростта на естествения поток, особено, когато се работи на място. Това е така да се каже първата защита на климатика- втората е когато налягането стане опасно голямо /например при работа с много големи обороти на двигателя- съответно и на компресора/. Тогава в някой схеми просто се изключва компресора, а в други по-сложни- сработват защитни клапани през изравнителни връзки.
                    Tempra 1.6 i.e. SW- 159B9000

                    Коментар


                      #11
                      Косьо написа:
                      Значи, моят термодатчик е с два извода- т.е. едноконтактен. Неговият "+" минава през ограничителното съпротивление /дето му викате реостатче/ и оттам отива на вентилатора. Това е ниската скорост. Допълнително от датчик по налягане на климатика отива директен "+" пак във вентилатора Ако той вече се върти от захранване през съпротивлението, директото подаване на "+" просто шутира това съпротивление и вентилаторът се развърта с нормалната си скорост- т.е. по-високата.Но като се поразрових по разни схеми дето имам, видях в една на Пунто, че е изпълнена наистина с двуконтактен термодатчик- т.е. там мери две нива на температурата в радиатора. Първото ниво/контакт/ подава на вентилатора през съпротивлението, второто директно. Директно се подава сигнал и от климатика- явно което изпревари! Така, че горното ми изказване, очевидно е крайно и невярно за всички климатици и схеми, за което се извинявам. Но принципно е необходимо увеличаване на интензитета на охлаждане на радиатора на климатика /който се намира пред този на автомобила/ при различни промени в скоростта на естествения поток, особено, когато се работи на място. Това е така да се каже първата защита на климатика- втората е когато налягането стане опасно голямо /например при работа с много големи обороти на двигателя- съответно и на компресора/. Тогава в някой схеми просто се изключва компресора, а в други по-сложни- сработват защитни клапани през изравнителни връзки.
                      значи проверявам термо датчика с колко извода е за да знам какво да правя благодаря много за инфото
                      TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                      UNO 1.0 FIRE

                      Коментар


                        #12
                        everton написа:
                        като си купуваш италиански боклуци - така ще е.
                        Не си за тоя форум, брато.Като ви слушам се чудя не е ли нужно едно ключе за извънредна втора степен/втора скорост на моторчето, ако смяташ че не ти се е включила перката?Моята първа степен е малко след 90 и по едно време се бях попритеснил как така.
                        Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                        Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                        Коментар


                          #13
                          И при мене проблем с перката!

                          Мога ли да получа някаква схема за двускоростен вентилатор.Смених датчика при радиатора но след няколко дни вентилатора спря да включва.Забелязах ,че термосъпротивлението на реостатчето е изгоряло!Може и друг проблем да има.
                          Темпра 1.6-карб.-бързина на разумна цена.

                          Коментар


                            #14
                            и при мен контактната пластина е стопена и го направих да работи само при висока скорост. неприятното е, че сега вдига темп. малко по-високо и тогава се включва. поръчал съм си преди половин година този термостат в ал. ауто, но все още го чакам. новите вече не са с контактно пластина, а са с диод или нещо подобно. струва 20 лв., но ги няма. получат ли го сменям.
                            TEMPRA 2.0 i.e. SW Suite 159A6046

                            Коментар


                              #15
                              Пак за радиаторния вентилатор.

                              Благодарение на насоките на"fcuk" успях да купя терморезистора,защитаващ товарното съпротивление на бавния ход.Това товарно съпротивление може да се направи и от реотан със съпротивление окололо 0.5-1 ома.Проблема със захващане на терморезистора реших като на местата за присъединяване пробих отвори фи-3мм иго стегнах с винт ,шайба и гайка.Това е моя скромен принос в "побългаряването" на Темпра.
                              Темпра 1.6-карб.-бързина на разумна цена.

                              Коментар

                              Working...
                              X