Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

downgrade на браво- джанти 13"- има ли странични ефекти

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    nadq написа:
    simps написа:
    проверих: 13" абсурд да станат на бравото. поне мойто де, щото е тд100 и предните апаратчета са доста големи.въпросът е следния: гума 185/55/15 = 101.75 мм височина, гума 185/60/14 = 111 мм височина, дали тази разлика от по-малко от сантиметър като downgrade-на на 14" въобще ще се усети като возия и ще рефлектира в по-голяма здравина на гумите? /възможността да сложа по-голями от препоръчителните размери, примерно 185/65/14 не я считам за опция /
    Слагай джанти и гуми със размера, написан в manual-a и не си прави експерименти. Не ги напомпвай, повече отколкото е написано в книжката и няма да имаш проблеми.
    Между 2 и 2.2 атмосфери в зависимост от теглото на колата е най-добре и за предпочитане да ги помпиш при гумаджии, а не по бензиностанции.

    Коментар


      #17
      при 2.2 атм гумата седи мека, като спукана и при най-малката неравност настилката опира в джантатта и стават лоши работи но това само на зимните, изглежса са изключително меки, за много дълбоки снегове и силни ледове. при 2.6 атм е малко по-добре, ама пак са леко меки. в момента съм с две зимни и две летни и при еднакво напомпване, както казах, зимните направо изглеждат като мекици.
      Bravo SX TD100, 1997

      Коментар


        #18
        simps написа:
        при 2.2 атм гумата седи мека, като спукана и при най-малката неравност настилката опира в джантатта и стават лоши работи но това само на зимните, изглежса са изключително меки, за много дълбоки снегове и силни ледове. при 2.6 атм е малко по-добре, ама пак са леко меки. в момента съм с две зимни и две летни и при еднакво напомпване, както казах, зимните направо изглеждат като мекици.
        Колега, много ме развесели Как ще стои като мека при 2,2 ????? Ако погледнеш гумата като е спряна колата и като е в движение, ще намериш коренна разлика. Нещо си в голяма грешка. А не мога да си представя, ако ти се случи случка, като мен на бензиностанция(техните манометри са супер скапани) - казвам 2,2 и забелязах, че колата вози супер твърдо. Отивам на гумаджия и се оказа, че гумите са на 2,6. Направи си сам извода.Не знам ти като ги напомпиш на 2,6 колко ти е в действителност - със сигурност над 3 атмосфери. А лятото се чудя с по колко резервни гуми се движиш ????Виж спецификацията на гумата и ръководството на колата. Едва ли точно в това отношение инженерния екип на Фиат се е издънил и ти ще ги надхитриш.А да не говорим, че колата със супер напомпени гуми е супер нестабилна, а возията по-зле и от каруца.А износването на гумата е супер голямо и неравномерно. Досега съм чувал, че бусовете карат с по-напомпени гуми, но те пренасят тонове, а ти по колко тона караш? :D :D :D

        Коментар


          #19
          като съм ги нафраскал между 2.5 и 2.6 атм ги замерих с един стар руски манометър, на който му имам доверие като возия не откривам АБСОЛЮТНО никаква разлика. но психологическия момент е важен- сега се чувствам доста по сигурен през дупките а това с гумите ми го каза друг колега от форума, който зимата кара със същите 15" и гуми и ги помпа на 2.6 а лятото е с 16" и ги праска на 3 атм и кара така вече две години без проблем.дадената 2.2 атм е за гуми 185/60/14. от там нагоре, колкото по-ниски гуми слагаш, толкова обема на въздуха в гумата се намалява и трябва да се компенсира с по-голямо налягане, така си го обяснявам аз
          Bravo SX TD100, 1997

          Коментар


            #20
            simps написа:
            като съм ги нафраскал между 2.5 и 2.6 атм ги замерих с един стар руски манометър, на който му имам доверие като возия не откривам АБСОЛЮТНО никаква разлика.
            Какво си карал преди Мареата? Гоуф, Траби или каруца? Ей, ама то кви каруци съм виждал - със ресори, ала-бала.. Сори, не се сдържах Не ти ли друска?
            1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ

            Коментар


              #21
              nadq написа:
              simps написа:
              като съм ги нафраскал между 2.5 и 2.6 атм ги замерих с един стар руски манометър, на който му имам доверие като возия не откривам АБСОЛЮТНО никаква разлика.
              Какво си карал преди Мареата? Гоуф, Траби или каруца? Ей, ама то кви каруци съм виждал - със ресори, ала-бала.. Сори, не се сдържах Не ти ли друска?
              Защо се присмиваш Я вземи прочети малко повече преди да даваш "компетентни" мнения Щом колегата ти казва, че кара 16" това ме навежда на мисълта, че са нископрофилни -> нормално е да се помпат към 2.8-3.0, особено ако височината е 50 или по-малко Аз в момента карам Опел Корса и пише, че за икономично каране гумите трябва да са напомпани 2.8/2.6 (предни/задни) Размера е 185/65/15 Друса еднакво с това ако са напомпани 2.2/2.0 Всички сме карали накакви "каруци" преди сегашните "каруци"
              http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
              Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
              FIAT Punto 02' 1.9 JTD
              FIAT Punto 99' 1.7 TD

              Коментар


                #22
                Добре де, ама твоите не са нископрофилни. Защо трябва да са на 2,8?

                Коментар


                  #23
                  doofiat написа:
                  Добре де, ама твоите не са нископрофилни. Защо трябва да са на 2,8?
                  Ами така пише в сервизната книжка.Тъй като икономията на гориво води до по-ниски вредни емисии и заради това западняците препоръчват да се кара с напомпани гуми - хем икономия, хем екология Разликата е 0.5/100 по-нисък разход, което не е малко. А представяш ли си колко по-малко сажди и вредни газове излизат през ауспуха заради по-ниския разход
                  http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
                  Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
                  FIAT Punto 02' 1.9 JTD
                  FIAT Punto 99' 1.7 TD

                  Коментар


                    #24
                    Dodo 155 написа:
                    nadq написа:
                    simps написа:
                    Защо се присмиваш Я вземи прочети малко повече преди да даваш "компетентни" мнения Щом колегата ти казва, че кара 16" това ме навежда на мисълта, че са нископрофилни -> нормално е да се помпат към 2.8-3.0, особено ако височината е 50 или по-малко Аз в момента карам Опел Корса и пише, че за икономично каране гумите трябва да са напомпани 2.8/2.6 (предни/задни) Размера е 185/65/15 Друса еднакво с това ако са напомпани 2.2/2.0 Всички сме карали накакви "каруци" преди сегашните "каруци"
                    Кой се присмива, ве? Просто се пошегувах, като на теб нищо не съм казвал. Нископрофилните, трябва да са по-напомпани, защото като влезе в дупка или се качва на бордюр, да не удари на джанта, много ясно. Но, той не е казвал, че е със такива. Разлика има голяма на Браво при 2.2 и 2.0, камо ли на 2.6 или 2.8 със стандартен размер гума/джанта.При размер 50, може и да няма - все ще си друса, то е ясно. Флопела, може да е със по-меко окачване, не го знам, но за каква Економичност говориш - 0.5л, +- 20гр, да спестиш за 2 цигарки? И да си разбият хората предниците с тези "камик" гуми на 2.6,2.8? Чао и по-споко го давай Не влизаме тук, да се заяждаме или да се обиждаме. Малко хумор, винаги разведрява, стига да не си лимонада Поздрави и безаварийно!
                    1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ

                    Коментар


                      #25
                      nadq написа:
                      ... стига да не си лимонада ...
                      Кока-Кола съм Ти да не си пушнал една от ония спец цигарки Незнам какъв чак толкова опит имаш от коли и разбити пътища, но ще ти спомена следното:В продължение на година и половина (18 месеца) карах Опел Корса (служебен) с напомпани гуми - 2.6/2.4 Слагам няколко удивителни, за да ти направи впечатление Корса-та беше с ДВГ 1.0/12V (3 цилиндров миксер).Карах толкова напомпани гумите, защото нямаше серво на волана За тази година и половина и навъртях 65 000 км За тези 65 000 км са сменени няколко пъти масла и филтри + предни накладки Окачването не е мръднало Тази кола и в момента продължава да я кара един колега Когато пазиш, караш нещо по-ново и караш с качествени части не виждам проблем Бил си малък и сигурно не помниш бул.Христо Ботев, отсечката между пл.Възраждане и 5-те кюшета Там се пробваха колите дали са здрави Ако кола издържеше цялата отсечка с 60км/ч, значи си струва покупката Там паветата бяха с големината на кутия за обувки! И бяха страшно разбити!Там беше и първият пазар за коли от Европа Имаше и много други улици и булеварди, които бяха като ливади и пълни с дупки. На дупките по улиците им викахме "янчулевки" (от Янчулев, бивш кмет на София). Сега пътищата изглеждат 100 пъти по-добре в София Не си видял ти скапани софийски улици, че да знаеш кое и колко ще се разбие Хайде със здраве и внимавай с ... лимонадата
                      http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
                      Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
                      FIAT Punto 02' 1.9 JTD
                      FIAT Punto 99' 1.7 TD

                      Коментар


                        #26
                        Dodo 155 написа:
                        nadq написа:
                        ... стига да не си лимонада ...
                        Кока-Кола съм Ти да не си пушнал една от ония спец цигарки Бил си малък и сигурно не помниш
                        Чичи, малък съм аз за такива цигарки А, за прословутото здраво окачване на хлопелите, всички сме чували Темата се изчерпа, изчезвам
                        1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ

                        Коментар


                          #27
                          С горния ми пост исках да посоча, че съм от хората които пазят Ама не си прочел между редовете ... чичовото Аз на Алфата ми направих 35К км преди да я продам без да се разхлопа окачването Там обаче карах с гуми 205/50/15 и 195/55/15 напомпани 2.6/2.4 (предни/задни) Видя ли дупка спирам, видя ли легнал полицай минавам все едно се плъзгам по него Може да ме сметнеш за бабичка, ама съм свикнал да си пазя вещите, още повече колата. Така карам и служебните - все едно си е моя Кой както иска да си кара колата. Кой както иска да си помпа гумите. Всеки си има глава на раменете и си носи отговорност сам за себе си Аз просто дадох пример какво пише в дадена сервизна книжка и как не е имало проблем с окачването, защото съм си пазил колата Хайде и ти със здраве
                          http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
                          Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
                          FIAT Punto 02' 1.9 JTD
                          FIAT Punto 99' 1.7 TD

                          Коментар


                            #28
                            за колегата nadq: ако беше прочел по-внимателно, щеше да видиш, че карам с 185/55/15, за това казвам, че след 3 унищожени нови гуменетки вече ще карам поне на 2.6 атм- по-добре да изхвърлиш износена, но здрава гума, отколкото спукана и нова и колата е браво, не мариика.разлика във возията няма, само дето вече съм си взел поука и както казва колегата по-горе, карам мн внимателно, дето се вика бързай бавно и не винаги този дето дава най-много газ стига първи
                            Bravo SX TD100, 1997

                            Коментар


                              #29
                              simps написа:
                              за колегата nadq: ако беше прочел по-внимателно, щеше да видиш, че карам с 185/55/15, за това казвам, че след 3 унищожени нови гуменетки вече ще карам поне на 2.6 атм- по-добре да изхвърлиш износена, но здрава гума, отколкото спукана и нова и колата е браво, не мариика.разлика във возията няма, само дето вече съм си взел поука и както казва колегата по-горе, карам мн внимателно, дето се вика бързай бавно и не винаги този дето дава най-много газ стига първи
                              Ако продължаваш да си минаваш със 100 през дупките, както гледам си написал във една паралелна тема за налягането...може и да не спукаш гума при 2.6, 2.8 атм налягане, ами направо да си спукаш тиквата, момче Няма да говоря повече по тази тема, явно е безсмислено. Трошете си колите, бъбреците и главите. Аз НИКОГА не съм пукал гума във дупка, просто защото КАРАМ ВНИМАТЕЛНО и влизам БАВНО в дупките, ЗАТОВА! А, от 10 г. имам книжка. Поздрави И, 55 не са нископрофилни гуми.
                              simps написа:
                              дупките ги минавам със 100. а возията е все същата, безценните ни италианки са си доста твърдички.
                              "оно си рупа ли, рупа.." Уверявам те, вози доста по-мекичко със 1.9 налягане Но, явно ти искаш да прелиташ над дупките. Аман, от пишман шофери, еей
                              1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ

                              Коментар


                                #30
                                браво ХГТзиме - 15" 185 55 - 2.8 помпамлете - 16" 215 40 - 3.0 та и до 3.2 ги помпам1. защото си харесвам много джантите :D и искам да си ги имам и да не ги изправям на машина при всяка смяна.2. защото си пазя окачването - всеки удар по джантата е и удар в окачването 3. 185 55 15" може да не са много нископрофилни ама не са и много високопрофилни по средата са - и понеже караме в България аз съветвам да се помпат повечко, така дупките не са сериозен проблем4. и освен това джантите имат размер и на ширина - МНОГО ВАЖЕН ЗА РАЗМЕРА НА ГУМАТА - т е може да има голяма разлика м/у две 15" и 185 55 гума на едната джанта да не държи и да трябва да се помпо яката пък на другата да държи и с 1.9и за пример - старите ми гуми - 16" 205 45 напомпани на 3.0 като се фраснах в една ямя и строших амортесиор и носач - на джантата и нямаше нищо и гумата не спадна и си се прибрах - вярно, че гупата беше с балон и я изхвърлих /ма я карах докато намеря нови/- но ако беше на 2.6 или нещо подобно джантата със сигурност щеше да си замине и не се знае дали и нямаше и други по - сериозни неща.
                                SASTEZATEL

                                Коментар

                                Working...
                                X