Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Охлаждане на Уно турбо МК1- охладено

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Охлаждане на Уно турбо МК1- охладено

    От няколко дни се занимавам със следният проблем:не се включва перката за охлаждане на радиатора. Като дам на късо клемите на температурния датчика които е в радиатора, перката завърта. Смених го с чисто нов, пак същият проблем. Смених и термостата днес- пак неще. Този път и радиатора остава почти студен, долния маркуч- също, а горния е горещ. понеже имам още един радиатор утре мисля да сменя и него, ако този по някакво причина е запушен (досега не го бях слагал и незнам в какво състояние е). Това е последното което се сещам да правя. Ако някой е имал подобен проблем ще съм благодарен да сподели как го е решил.
    Fiat Uno 45
    Fiat Uno 1.3 turbo i.e.

    #2
    Водната помпа дали работи нормално.По така описаните симптоми няма добра циркулация на водата от двигателя през радиатори и датчика не се топли.Виж дали е обезвъздушена добре системата и дали помпата върти водата с необходимия дебит.
    FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6

    Коментар


      #3
      Или термостат.
      Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

      Коментар


        #4
        Мисля че системата е обезвъздушена (голямо стискане на маркуча падна). Термостата е чисто нов - "Вернет". Как да разбера дали помпата работи нормално? Не се чуват никакви необичайни шумове като работи (имам предвид ако са разбити лагерите). Сега ще сваря стария термостат за да видя дали е бил в изправност.
        Fiat Uno 45
        Fiat Uno 1.3 turbo i.e.

        Коментар


          #5
          дано да не е помпата много трудно се намира за този модел в магазина ти викат да имам и ти дават после мериш и налагаш и има разлика ако сменяш трябва да е абсолютно еднаква колкото ти е влизала старата на вътре толкова трябва да влиза и новата иначе се променя дебита и...аз я смених търсих в три магазина и накрая намерих цената май беше 70лв сега сам с нова и з изчистен радиатор и прочистена система и така и така чистиха казах им и казанчето за парното,те ма гледат лошо
          uno turbo 1.3 i.e' 86
          renault 19 1.8 16v
          uaz 469 4.0 turbo
          renault espace 99' 2.2dt + автоплатформа
          trabant 601 69'

          Коментар


            #6
            Термостата отваря. Само дето не знам на колко градуса - малко преди да заври водата. Според производителя трябва да отваря на 80 градуса. Май проблема остава в радиатора
            Fiat Uno 45
            Fiat Uno 1.3 turbo i.e.

            Коментар


              #7
              ptzonev написа:
              Термостата отваря. Само дето не знам на колко градуса - малко преди да заври водата. Според производителя трябва да отваря на 80 градуса. Май проблема остава в радиатора
              Колега ... като пипнеш датчика на радиатора топъл ли е ? Пипни самия шестограм на датчика и виж дали е толъл. Ако е топъл значи проблема не е в радиатора....Аз обикновенно като сменям датчици за радиатор ги пробвам преди да ги сложа. Щото уж слагаш нов датчик ама тои не бачка.Та как ги пробвам. Взимам мултицета и го слагам в полужение за проверка на верига , като се затвори веригата и пищи. Връзвам се със мултицета за двете или трите крачета на датчика и нагрявам "дупето" на датчика със запалка ако запищи мултицета значи датчика работи.провери какво пише на датчика на колко градуса сработва (затваря веригата) Има и друг начин за проба но щом казваш че термостата е сменен с нов и че като допреш дадеш на късо жиците перката се врътка маи е от датчика. Или е със температурен диапозон които не отговаря на охладителната система или хич не бачка . Пробваи тоя номер със запалката ...Или отиваш и си взимаш датич за ЛАДА за включване на перката . струва 7 лв и сработва на 75-78 градуса . Сигурен съм че става защото на типо монтирахме такъв датчик като ни остави по пътя и нямаше магазини за фиат в града , и намерихме един майстор на лади и москвичи и тои ни даде тоя датчик ( типото още е със него и няма проблеми)
              Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
              IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
              1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
              2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

              Коментар


                #8
                Датчика е пробван- работи. За съжаление е работил и стария та сега имам два. Ама като не се сещам навреме... Проблема е че радиатора остава почти студен при положение че горната тръба е гореща, а и уреда на таблото показва 90-95 градуса.
                Fiat Uno 45
                Fiat Uno 1.3 turbo i.e.

                Коментар


                  #9
                  Охлаждане

                  как така става че като окъсяваш термодатчика перката работи а като сложиш нов не нали той трябва та включи веригата на релето а степени има ли /дали има някаде резистор /я ела на срещата утре Неделя от 11 ч .на събирането зад хотел Славия -Била магазин може нещо да измислим
                  КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                  Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                  http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                  Коментар


                    #10
                    ptzonev написа:
                    Датчика е пробван- работи. За съжаление е работил и стария та сега имам два. Ама като не се сещам навреме... Проблема е че радиатора остава почти студен при положение че горната тръба е гореща, а и уреда на таблото показва 90-95 градуса.
                    Ако е така както казваш...Сваляи радиатора и промивки докато не тече бистра вода от двете му страни. Ако е токлкова задръстен го сменяй, нали каза че имаш и още един...
                    Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
                    IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
                    1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
                    2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

                    Коментар


                      #11
                      Смених радиатор, термостат, датчик за вкл. на перката и проблема е решен. За сега перката вклкючва на около 95 градуса, но по-нататък ще проверя и датчика за темп. на двигателя дали отчита точно. Благодаря на всички изказали мнение.
                      Fiat Uno 45
                      Fiat Uno 1.3 turbo i.e.

                      Коментар


                        #12
                        Колега имах подобен проблем и аз с моето Uno. При мене освен че не се пускаше перката горния маркуч надува и колкото и да обезвъздушавам пак си надува, загрява до 100 и нагоре градуса. Като тебе варих термостата, отворих водната помпа да видя да не би да превърта когато стопли много и да нямя циркулация (голяма играчка тая помпа, трябва да свалиш динамото един елемент и тогава помпата. Не става да откачиш единия тампон на двигателя, да го повдигнеш и да я изкараш, шаибата е много голяма и опира в коша, като имаш предвит че витлата на помпата влизат кам 10-ина см. навътре в блока) както и да е малко се отплеснах, вадих радиатора, наливах вода да видя дали не е запушен като се има предвит че преди да започне да ми грее колата работеше перфектно. Като наближи 90 градуса се включва перка и си охлажда. Тогава разбрах че проблема е по-сериозен от колкото си мислех. Оказа се че сам пукнал глава на 3-ти цилиндър близо до водна магистрала и гарнитурата подала и диша от там. Две от буталата също пукнатаи вертикално кадето са сигментите. Какво се оказа обаче. Проблема е дошъл от детонационния датчик които се намира отпред на главата и измерва детонациите в цилиндъра. Кабелът които излиза от него се е изстръгнал от вътре в следствие на някакви вибрации, и аз я карам с едни химии в бензина и така се получават свръх детонации а няма кои да съобщи за тях и станала белята. Много неприятна работа но спорта иска жертви. В твоя случаи ако долния маркуч дето е до кулера е студен когато горния е топъл значе проблема е в радиатора. Когато работи колата отвори казанчето за водата и виж дали има циркулация когато и подаваш газ. Ако има такава значи с помпата всичко е наред остава да видиш дали всички букси са наред и правят добра връзка.!!!! ХОРА ПОМОГНЕТЕ ДА ГО НАМЕРЯ ТОЯ ДАТЧИК ЗА ДЕТОНАЦИИТЕ!!!! В Бургас няма такова нещо във Варна същата работа ако имате някаква информация за това (лаино) моля ви споделете, пуснал сам отделна тема във форума видял сам се в чудо от месец и половина го търся и немога да го намеря.
                        punto gt3 98'

                        Коментар

                        Working...
                        X