та значи този път не искам съвет, а по-скоро да споделя опит. тпс датчика както знаете се сменя с целия моно блок, не се продава отделно и като цяло е скъпо начинание. най-честата причина за износването е кривене мачкане на много финните пластинки на палеца, закачен за дросела. обаче само палец не се продава, казват и не се сменял. днес разглобих един моно блок с перфектен палец на тпс-а и смених моя. снимки за съжаление нямам, защото не ми беше до това. инжекцията е бош, 1,6 от типо/темпра. смяната отнема около 1 час общо, трябва еврейски звезди т20, 15 и още една по-малка, но не знам точния номер. най-кофти е да се развият болтовете на самата планка на дросела, тя е една ламаринка пъхната в процеп на оста и завита с 2 болта. след като се развият тези 2 болта се маха платката на тпс-а, там където се слага куплунга. той е на 4 болта, пак еврейска звезда. след това се разглобяват пружините на механизма, там където се закача жилото. вече оста е свободна, но може да се избие само в посока към тпс-а, защото палеца на тпс-а си е на оста. тази ос излиза лесно от моно блока и от лагерите му, почти на ръка. вече имате една ос с палеца на тпс-а. той е на медна фтулка към оста, избива се внимателно, не е сложнотия. след това обратната процедура на новата ос. надявам се да съм бил полезен на някой
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на прословутия тпс- датчик
Collapse
X
-
Привет, аз имам проблем с този датчик и се чудех дали мога да си го сменя сам, вместо да се охарчвам по сервизи. Не ми стана обаче много ясно на кое му се казва моноблок? Палеца се сещам как изглежда и в AXM-AUTO.COM го има само него за 86 лева. Това означава ли, че когато отида да го купувам ще ми дадат и " моноблок"? Ако някой може да ми помогне с някоя тема, в която има и снимки ще съм благодарен.ПоздравиFiat Bravo 1,6 16V 103 hp
Коментар
-
Не става ли въпрос за това http://axm-auto.com/index2.php?brand...menkl=1&show=1, или е нещо друго?A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Не става ли въпрос за това http://axm-auto.com/index2.php?brand...menkl=1&show=1, или е нещо друго?Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ
Коментар
-
maskarata написа:BO написа:Не става ли въпрос за това http://axm-auto.com/index2.php?brand...menkl=1&show=1, или е нещо друго?Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:maskarata написа:BO написа:Не става ли въпрос за това http://axm-auto.com/index2.php?brand...menkl=1&show=1, или е нещо друго?Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ
Коментар
-
Здравейте колеги!Едно въпросче към Пакумба - как го настрои? Питам, защото аз си взех цял блок от Темпра 1,6 и няма нищо общо със стойностите както на TPS-a, така и на темпратурния датчик за въздуха. Потенциометъра на Темпрата беше с различно разположение на пистите и с различно съпротивление в краищата. Като го сложих на Типото - загуби ума и дума. Температурния датчик за въздуха също имаше разлика 2 килоома в сравнение със стария. Тъй като компа разчита на стойностите на съпротивлението и в двата случая, едва ли има функцията да се самообучава при фрапиращи разлики? Или си уцелил точно същия блок или ... незнам!Интересно ми е да разбера при теб как беше.Поздрави!Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
Коментар
-
Здрасти- ами аз не съм се задълбавал в мерения- взех един моно блок от колегата Веско, но беше от 1,4, а понеже платката на тпс беше съсвем нова преместих само нея на моя блок за 1,6 /на 1,4 му е по-малък дросела и затова не замених целите блокове/ Настройката при мен я направих пърчо, като при свалянето си бях отбелязал как седи стария, второ още със слагането беше горе -долу добре по белеязката, съсвем финно се мести като се слушат оборотите на празен ход и на най-високите обороти на празен ход го оставих. нещо подобно като при настройката на изпарителя развиваш докато чуеш най-високите обороти и малко зависвашможе би просто да съм попаднал на същия, не съм го търсил обаче нарочно такъв- такъв ми попадна. иначе на диагностика съм сигурен, че може да се настрой като оригиналния, хич да не ми се правят. то ясно, че нов и целия блок е най-добре, ама мерси за тези париLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Един път да се опитам да ъп-на стара тема, без да създавам нова и съвсем се обърках. Моята кола е Браво 1,6 и знам, че ТПС ми е една малка джаджа на вътрешния край на дросела. http://axm-auto.com/index2.php?brand...menkl=3&show=1 Въпроса ми беше като си го купя сам дали ще мога да се справя със смяната или непременно ще ми трябва диагностик, за да ми настрои колата?Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp
Коментар
-
ами колега, ъпнал си грешната тема. виж в първия ми пост, че съм писал типо/темпра 1,6 моно. не за браво. иначе ако си с металните колектори няма да имаш нужда от никаква настройка на тпс, за пласмасовит ене знам как седи въпроса. моя съм го махал и слагал и той е неподвиженLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
dvoinikat написа:С металните съм, но когато диагностика го поставяше останах с впечатлението, че позицията му е деликатно нещо. А иначе моя е грешката за ъп-ването на грешната тема, но търсачката изкара само 4 резултата. Поздрави и благодаря за помощтаLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар