От доста време ми се струва че термостата ми не работи.Искам да попитам за колко време трябва да загрее напълно колата?Перката се включва само,когато попадна в задръстване.Как да разбера дали е повреден?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за термостат
Collapse
X
-
Сега ще ти кажа и как максимално точно да го провериш дали бачка.Методът е малко селски, но няма по-добър Та значи, отлачаш термостата, отиваш у вас и го слагаш в някакъв съд, пълен с вода.Загряваш докъм 100%. горе-долу тогава трябва да се отвори.След това го вадиш, след малко той трябва да започне да се затваря.Ти гледаш дали се затваря напълно.Ако да-значи термостата е ок.А ако не отговаря на нито едно от условията-предстои ти смяна на този елемент от колата.Методът е изпробван,няма грешка.Успех!N.Y. State of Mind
Коментар
-
И да допълня колегата, ако термостата на този мотор позволява вадене(самият чувствителен елемент имам в предвид, защото при моя това е невъзможно), може да се подходи към този метод. Дори е добре да има и термометър и с него да се следи характеристиката му, защото при обозначената на него температура - х *С, той трябва да отваря y mm. Ако трябва да бъдем достатъчно точни, това измерване се прави и за други точки от температурната характеристиката.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Добре, значи ли това, че самата процедура по демонтажа/монтажа е елементарна и може всеки да се захване, защото и аз се съмнявам в моя. Ще съм ви благодарен, ако драснете 2 - 3 реда от опит. Мойта машина е Браво 1.8.Питам, защото на всеки му се е случвало да се захване с нещо "елементарно" и да се окаже, че има хиляди чалъми, които не знае. -Та колко време горе-долу отнема такава процедура и дали има някакви подводни камъни? -Какъв термостат да търся и от къде, защото в други постове чета, че има и доста ментета, турски и френски?
Коментар
-
Ако решиш да го сваляш, независимо дали ще го смениш или не, си намери предварително гарнитура. Иначе метода за проверка със сваряване, описан от колегата sachma работи. Проверката на маркучите също е показателна. Аз самият преди седмица проведох такава процедура. Оказа се че старият ми термостат отваря, но не затваря добре и го смених. Новият е "Вернет", френски. Не го знам като марка качествен ли е, но за сега съм доволен. Него също го сварих - работи.
Коментар
-
ptzonev написа:Новият е "Вернет", френски. Не го знам като марка качествен ли е, но за сега съм доволен. Него също го сварих - работи.Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
https://www.fiat-uno.org/
Коментар
-
Здравейте,след смяната на изгорялото съпротивление за 1 степен на перката положението малко се подобри ,но пак продължи да загрява повечко и се налагаше да си пускам парно последната седмица ,та днес свалих термостата и радиатора - измих радиатора със струя вода и падна сигурно 1/2 кг .пясък и пухчета от тополи /пластините на радиатора не се виждаха преди измиването/,после измих на място и радиатора на климатика/и той задръстен яко/,накрая СВАРИХ термостата който започна да отваря на 88 и напълно отвори на 92 градуса/на термостата пише 88 градуса/ - това дали е нормална работа на термостата?
Коментар
-
Благодаря,наистина термостата е ОК ,снощи напълних системата /само развивате горната пробка на радиатора и пробката на маркуча зад мотора /май е за парното/,и сте готови с обезвъздушаването/ ,стрелката заспа в хоризонтално положение.Просто, не е истина какво значение има дали ламелите на радиатора са чисти .Е свалянето на термостата беше излишно ,но потренирах добре .Между другото стрелката преди играеше много - от хоризонтално положение до под червената зона и термостата естествено /поне за мен/ беше първия заподозрян.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар