Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за термостат

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за термостат

    От доста време ми се струва че термостата ми не работи.Искам да попитам за колко време трябва да загрее напълно колата?Перката се включва само,когато попадна в задръстване.Как да разбера дали е повреден?
    И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода

    #2
    пускаш колата и гледаш след 80 градуса дали всички маркучи загряват равномерно.Ако не-значи не отваря навреме.Ако да, но колата загрява бавно-значи постоянно стои отворен.И в двата случая-смяна.
    N.Y. State of Mind

    Коментар


      #3
      Мерси.Още утре ще пробвам
      И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода

      Коментар


        #4
        Сега ще ти кажа и как максимално точно да го провериш дали бачка.Методът е малко селски, но няма по-добър Та значи, отлачаш термостата, отиваш у вас и го слагаш в някакъв съд, пълен с вода.Загряваш докъм 100%. горе-долу тогава трябва да се отвори.След това го вадиш, след малко той трябва да започне да се затваря.Ти гледаш дали се затваря напълно.Ако да-значи термостата е ок.А ако не отговаря на нито едно от условията-предстои ти смяна на този елемент от колата.Методът е изпробван,няма грешка.Успех!
        N.Y. State of Mind

        Коментар


          #5
          И да допълня колегата, ако термостата на този мотор позволява вадене(самият чувствителен елемент имам в предвид, защото при моя това е невъзможно), може да се подходи към този метод. Дори е добре да има и термометър и с него да се следи характеристиката му, защото при обозначената на него температура - х *С, той трябва да отваря y mm. Ако трябва да бъдем достатъчно точни, това измерване се прави и за други точки от температурната характеристиката.
          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

          Коментар


            #6
            Добре, значи ли това, че самата процедура по демонтажа/монтажа е елементарна и може всеки да се захване, защото и аз се съмнявам в моя. Ще съм ви благодарен, ако драснете 2 - 3 реда от опит. Мойта машина е Браво 1.8.Питам, защото на всеки му се е случвало да се захване с нещо "елементарно" и да се окаже, че има хиляди чалъми, които не знае. -Та колко време горе-долу отнема такава процедура и дали има някакви подводни камъни? -Какъв термостат да търся и от къде, защото в други постове чета, че има и доста ментета, турски и френски?

            Коментар


              #7
              Ако решиш да го сваляш, независимо дали ще го смениш или не, си намери предварително гарнитура. Иначе метода за проверка със сваряване, описан от колегата sachma работи. Проверката на маркучите също е показателна. Аз самият преди седмица проведох такава процедура. Оказа се че старият ми термостат отваря, но не затваря добре и го смених. Новият е "Вернет", френски. Не го знам като марка качествен ли е, но за сега съм доволен. Него също го сварих - работи.
              Fiat Uno 45
              Fiat Uno 1.3 turbo i.e.

              Коментар


                #8
                ptzonev написа:
                Новият е "Вернет", френски. Не го знам като марка качествен ли е, но за сега съм доволен. Него също го сварих - работи.
                Карам със същия и съм доволен
                Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
                Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
                Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
                Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"

                https://www.fiat-uno.org/

                Коментар


                  #9
                  Здравейте,след смяната на изгорялото съпротивление за 1 степен на перката положението малко се подобри ,но пак продължи да загрява повечко и се налагаше да си пускам парно последната седмица ,та днес свалих термостата и радиатора - измих радиатора със струя вода и падна сигурно 1/2 кг .пясък и пухчета от тополи /пластините на радиатора не се виждаха преди измиването/,после измих на място и радиатора на климатика/и той задръстен яко/,накрая СВАРИХ термостата който започна да отваря на 88 и напълно отвори на 92 градуса/на термостата пише 88 градуса/ - това дали е нормална работа на термостата?

                  Коментар


                    #10
                    Ако пише 88 и отваря на толкова значи е О.К
                    In Tipo Veritas

                    Фиат Типо 1.6 DOHC
                    Фиат Стило 1.6

                    Коментар


                      #11
                      Благодаря,наистина термостата е ОК ,снощи напълних системата /само развивате горната пробка на радиатора и пробката на маркуча зад мотора /май е за парното/,и сте готови с обезвъздушаването/ ,стрелката заспа в хоризонтално положение.Просто, не е истина какво значение има дали ламелите на радиатора са чисти .Е свалянето на термостата беше излишно ,но потренирах добре .Между другото стрелката преди играеше много - от хоризонтално положение до под червената зона и термостата естествено /поне за мен/ беше първия заподозрян.

                      Коментар


                        #12
                        На 88 трябва да е напълно отворен, а започва да отваря много по-рано. То иначе ако почваше на 88 да отваря да е прегряла досега
                        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                        Коментар


                          #13
                          spark написа:
                          На 88 трябва да е напълно отворен, а започва да отваря много по-рано. То иначе ако почваше на 88 да отваря да е прегряла досега
                          нена 88 започва да отваря :D и е напълно отворен при около 100 оСтова е бензинова колапри дизел стойностите са 80/90 оС
                          2015 Renault Megane Expression GT
                          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                          Всичко за FIAT Bravo 2007

                          Коментар


                            #14
                            Ето стойностите, моя според стрелката на таблото и пипане на маркуча след термостата отваря може би малко преди 80С.
                            Прикачени файлове
                            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                            Коментар


                              #15
                              ако на термостата пише 88, значи почва да отваря на 88просто има няколко вида термостати, затова числата в таблицата варират
                              2015 Renault Megane Expression GT
                              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                              Всичко за FIAT Bravo 2007

                              Коментар

                              Working...
                              X