И каква е логиката на газ да се скъси живота на двигателя? Доколкото знам е 105 октана,но може и да бъркам.Мисля,че съм чел обратна теория-на газ се удължава ресурса на мотора.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Страшно ли е да се кара с високооктанов бензин?
Collapse
X
-
Колеги, на газта октановото число е 103-105, най-скъпия бенз и той има макс такова число. Престанете с глупостите. Разбира се, че при това положение, се получава ПЕРФЕКТНО изгаряне на горивото и което е най-важното - не се получават вредните за мотора детонации, което с две думи ще рече - УДЪЛЖАВА СЕ живота на двигателя! Кви 150, кви самолетни горива, кви нафталини?! Има си спец горива, но те са друга тема, няма ги по бензиностанциитеНе съм очаквал, някой да каже, че най-скъпия бензин е вреден за колите ни, за газта, че съкращавала живота на двг-то,и то с точно 20%, ха.
хаха :D Поинтересувайте се мааалко поне, преди да пишете пълни глупости и да се излагате пред всички! Поздрави
1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ
Коментар
-
Ех, митове, митове...1. Газта не скъсява, а удължава значително живота на двигателя. И не заради октановото число, а заради това че влиза в цилиндрите винаги в газообразна форма и не измива маслото от огледалото на цилиндъра. Другата причина е, че газта гори малко по-бавно от бензина и намалява ударните натоварвания на цилиндровата група - бутало, колянов вал и т.н.2. Самолетното гориво (ако говорим за бутални двигатели) е ниско октаново - сигурно с октаново число около 70. Ако се използва за автомобилни двигатели е много ясно че ще има зверски детонации и двигателят ще свърши скоропостижно.3. Самолетното гориво за турбинни двигатели (витлови или реактивни няма значение) е т.н. керосин. В магазина му викат "гас за лампи". Ако някой налее такова в автомобил ще си има проблеми още по-бързо.4. Използването на бензин с по-високо октаново число от необходимия за двигателя ще доведе до по-висока мощност само при условие, че запалителната уредба е снабдена с датчик за детонации и може сама да си настройва ъгъла на запалване в някакви граници. Другия вариант е да се пренастрои ръчно запалването за високооктанов бензин. В противен случай няма да има разлика или дори мощността може леко да спадне. Във всеки случай разликите ще са минимални. Отделен въпрос е, че с високооктанов бензин скоростта на горене е по-ниска и звука на двигателя се променя, което в повечето случаи човек субективно възприема като "качване" на мощността.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
johnfound написа:4. Използването на бензин с по-високо октаново число от необходимия за двигателя ще доведе до по-висока мощност само при условие, че запалителната уредба е снабдена с датчик за детонации и може сама да си настройва ъгъла на запалване в някакви граници. Другия вариант е да се пренастрои ръчно запалването за високооктанов бензин. В противен случай няма да има разлика или дори мощността може леко да спадне. Във всеки случай разликите ще са минимални. Отделен въпрос е, че с високооктанов бензин скоростта на горене е по-ниска и звука на двигателя се променя, което в повечето случаи човек субективно възприема като "качване" на мощността.johnfound написа:1. Газта не скъсява, а удължава значително живота на двигателя. И не заради октановото число, а заради това че влиза в цилиндрите винаги в газообразна форма и не измива маслото от огледалото на цилиндъра.Повечето съвременни двигатели след ’90 го имат този датчик и автоматично си правят настройката.На някои от по-старите, има ръчно ключе в двигателния отсек, което цъкаш на ’98 примерно, ако си с такъв
На бащата Ауди-то 80 ’90г има такова
Бравото, от както съм го взел, му сипвам само супер 100 и V-Power Racing - и без това го използвам само за палене, така че с бензина компромиси не правя
1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ
Коментар
-
joni_go написа:MartoModev написа:Имах комшия който караше преди време със самолетно гориво.То е поне 120 октана.Каза 4е изкарва макс.150 хил.км и от двигателя не става нищто.FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6
Коментар
-
tinalex написа:Авиационният бензин е 102-105 октана и става за каране без проблем при съвременните автомобили.Друг е въпроса че селскостопанските самолети често зареждат бензин от бензиностанцията-за по-евтино.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
От както съм сипал 100 октанов бензин, бруг на Brava-та не съм давалСпоред моите впечатления разликата в пъргавината на колата е голяма (в положителна посока разбира се). Първо сипвах Shell V-Power Racing, ама в сравнение с OMV Super 100 си е като водица. Получаваш леееко намален разход и по-пъргав автомобил. Според моето мнение си заслужава. По повод на износването на ДВГ писах до фиат, които ме препратиха към българският им вносите auto italia:
Zdravejte, Vashiat vupros kum FIAT be prenasochen kum nas- AUTO ITALIA EAD - Bulgaria. Otgovor: Ako izpolzvate goriva ot benzinostanciite na Shell, OMV i dr. golemi na pazara, ne bi sledvalo da imte problemi s avtomobila. Model BRAVA i osobeno dvigatel 1.6 sa mnogo uspeshni. Jelaem vi mnogo priatni kilometri.Fiat Brava 1.6
Дядо Коледа - директно от Лапландия http://vbox7.com/play:93526954
Дядо Коледа - мерки за безопасност http://vbox7.com/play:488dccf8
Коментар
-
johnfound написа:Ех, митове, митове...1. Газта не скъсява, а удължава значително живота на двигателя. И не заради октановото число, а заради това че влиза в цилиндрите винаги в газообразна форма и не измива маслото от огледалото на цилиндъра. Другата причина е, че газта гори малко по-бавно от бензина и намалява ударните натоварвания на цилиндровата група - бутало, колянов вал и т.н.2. Самолетното гориво (ако говорим за бутални двигатели) е ниско октаново - сигурно с октаново число около 70. Ако се използва за автомобилни двигатели е много ясно че ще има зверски детонации и двигателят ще свърши скоропостижно.3. Самолетното гориво за турбинни двигатели (витлови или реактивни няма значение) е т.н. керосин. В магазина му викат "гас за лампи". Ако някой налее такова в автомобил ще си има проблеми още по-бързо.4. Използването на бензин с по-високо октаново число от необходимия за двигателя ще доведе до по-висока мощност само при условие, че запалителната уредба е снабдена с датчик за детонации и може сама да си настройва ъгъла на запалване в някакви граници. Другия вариант е да се пренастрои ръчно запалването за високооктанов бензин. В противен случай няма да има разлика или дори мощността може леко да спадне. Във всеки случай разликите ще са минимални. Отделен въпрос е, че с високооктанов бензин скоростта на горене е по-ниска и звука на двигателя се променя, което в повечето случаи човек субективно възприема като "качване" на мощността."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
johnfound написа:tinalex написа:Авиационният бензин е 102-105 октана и става за каране без проблем при съвременните автомобили.Друг е въпроса че селскостопанските самолети често зареждат бензин от бензиностанцията-за по-евтино.FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6
Коментар
-
charlie написа:всичко това е вярно, но за газта си изпуснал една коварна последица от по-бавно горящата газово-въздъшна смес, а именно поизгорели изпускателни клапани...Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
trace написа:http://trace.data.bg/AutoBild/2002%20August%20br.3/Fuel%20-%201.JPGhttp://trace.data.bg/AutoBild/2002%20August%20br.3/Fuel%20-%202.JPGНека невежите да я прочетат, да видим, дали все още ще си мислят, че най-скъпия бензин е вреден?!
1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар