Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на хидравлично масло

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на хидравлично масло

    Искам да сменя хидравличното масло на Типото, че доста се втвърди волана. Порових из форума, но не открих подобна тема. Ако има, моля да ме извините. Въпросът е откъде се източва старото масло и след наливане на новото необходимо ли е обезвъздушаване?
    Fiat Stilo 1.8 16V

    #2
    Готово ! Намерих го ! Методите са два : 1.Изцяло да се източи течноста-от двете съединения на рейката,охлабват се,завърта се волана крайно ляво и крайно дясно,да изтече всичко,промива се,с ново масло,което зареждаш, затягаш съединенията,след което се налива нова течност,запалва се двигателя,върти се волана в крайно ляво -крайно дясно за обезвъздушаване,долива се за нормално ниво и ...това е 2.Другия метод е по лесен, но не е за много замърсена и съмнителна течност-изсмуква се с шприц съдържанието на резервоарчето,налива се чиста течност,запалва се двигателя да се размеси течноста,след което операцията се повтаря дотогава,докато цвета на течноста в резервоарчето стане като на новата течност-рубинено червен
    Ex. Grande Punto Driver

    Коментар


      #3
      vesko.t написа:
      Готово ! Намерих го ! Методите са два : 1.Изцяло да се източи течноста-от двете съединения на рейката,охлабват се,завърта се волана крайно ляво и крайно дясно,да изтече всичко,промива се,с ново масло,което зареждаш, затягаш съединенията,след което се налива нова течност,запалва се двигателя,върти се волана в крайно ляво -крайно дясно за обезвъздушаване,долива се за нормално ниво и ...това е 2.Другия метод е по лесен, но не е за много замърсена и съмнителна течност-изсмуква се с шприц съдържанието на резервоарчето,налива се чиста течност,запалва се двигателя да се размеси течноста,след което операцията се повтаря дотогава,докато цвета на течноста в резервоарчето стане като на новата течност-рубинено червен
      По повод стъпка 2, аз не останах доволен! Преди около 2 седмици сменях маслото, беше почти черно! Майстора го издърпа с шприц, после промихме системата с 1 л като през цялото време аз навивах волана (чува се яко стържене)! Накрая той наля 600 мл от втората туба! Не се събраха 800 мл, както е по книжка! Като се прибрах в къщи отворих капачката и маслото беше станало рядко и с променен цвят (малко по-светъл)! Та мисълта ми е ако може да се работи по стъпка 1!
      Space Star 1.9 DID

      Коментар


        #4
        vesko.t написа:
        рубинено червен
        бе моето е зелено, аз също много искам да го сменя, но мисля да отида на сервиз, моето е черно, личи си, че е било зелено, волана се върти без проблем, но ме е страх да не се прецака нещо от старото масло - мисля да отида на сервиз да ми го сменят....на предишния собственик са му казали от ванто трейд, че докато се върти волана без проблеми - да не пипа нищо, ама знам ли - новото си е чиста работа
        A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
        e30 forever!

        Коментар


          #5
          vesko.t написа:
          Методите са два : 1.Изцяло да се източи течноста-от двете съединения на рейката,охлабват се,завърта се волана крайно ляво и крайно дясно,да изтече всичко,промива се,с ново масло,което зареждаш, затягаш съединенията,след което се налива нова течност,запалва се двигателя,върти се волана в крайно ляво -крайно дясно за обезвъздушаване,долива се за нормално ниво и ...това е 2.Другия метод е по лесен, но не е за много замърсена и съмнителна течност-изсмуква се с шприц съдържанието на резервоарчето,налива се чиста течност,запалва се двигателя да се размеси течноста,след което операцията се повтаря дотогава,докато цвета на течноста в резервоарчето стане като на новата течност-рубинено червен
          Аз също предпочитам първия метод. Резервоарчето е ~200гр., а цялата система 750. Едва ли ще успея да сменя и 50% от старото масло. Кои съединения точно да отхлабя?
          Прикачени файлове
          Fiat Stilo 1.8 16V

          Коментар


            #6
            Когато се запали колата за да се доизточва, няма ли опастност да се развали хидравличната помпа като е без течност ?
            ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
            // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

            Коментар


              #7
              Stoyan_68 написа:
              Кои съединения точно да отхлабя?
              Охлабват се съединенията на хоризонталната част на рейката,там е работния цилиндър...При въртенето крайно ляво-дясно, за да се върти по-леко волана,може да се повдигне предницата-гумите да нямат контакт със земята.
              Ex. Grande Punto Driver

              Коментар


                #8
                Аз извадих тръбичката, която връща маслото в резервоарчето. Тогава запалих колата и въртях волана в ляво и дясно и в момента когато се промени шума на помпата загасих. После върнах маркучето и напълних с ново масло (трябва да е червено DEXRON II). Събра 800 мл. и волана олекна и изчезна един шум, който имаше преди. Така карам вече повече от година и нямам никави проблеми. Зеленото масло е за Ситроен. Има малки разлики. Успех
                Bravo 1.8 16V

                Коментар


                  #9
                  Ludmil Mandichev написа:
                  Аз извадих тръбичката, която връща маслото в резервоарчето. Тогава запалих колата и въртях волана в ляво и дясно и в момента когато се промени шума на помпата загасих. После върнах маркучето и напълних с ново масло (трябва да е червено DEXRON II). Събра 800 мл. и волана олекна и изчезна един шум, който имаше преди. Така карам вече повече от година и нямам никави проблеми. Зеленото масло е за Ситроен. Има малки разлики. Успех
                  Изкарал си страшен късмет,че не си пре*бал помпата-при работещ двигател и нехерметична/отворена без масло система/много лесно се изтърва... -първо стържещ звук,след което ,помпата си отива...Както напомни колегата deqnak -въртенето ляво-дясно за изхвърляне на старата течност и промиване-само на загасен двигател !! Въртенето ляво-дясно за обезвъздушаване при работещ двигател,но систематата херметична-всички съединения затегнати,само капачката на резервоарчето може да е отворена...!!
                  Ex. Grande Punto Driver

                  Коментар


                    #10
                    И аз като сменях преди година при кварталните маслари също въртях при работещ мотор, но само един път в ляво и един в дясно, по метод 1. После промихме с 1 л, наляхме новото и вече 1 година си карам без проблем.
                    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                    Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                    Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                    http://forum.fiat-bg.org

                    Коментар


                      #11
                      Добре,де...аз съм карал повече от 1 година без хидравлично масло,оказа се,че един маркуч се беше скъсал.Смехнихме го,налях масло и всичко си заработи както трябва.Как така помпата ще си замине за 2-3 сек работа на сухо?Моята беше така 1 година
                      еx Fiat Coupé 1.8 16v '99
                      Fiat Tipo 1.6 i.e Suite '94

                      Коментар


                        #12
                        Здравейте колеги!Понеже и моето масло е доста черно искам да попитам на Brava1.9D дали се сменя по същия начин и къде са тези болтове,където се отвиват за да се източи старото масло?
                        И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода

                        Коментар

                        Working...
                        X