Макар че акумулаторът ми е сравнително нов (Елхим Искра, 55 Ah, на година и половина), явно беше паднал и се наложи да го заредя. Вече я свърших успешно и без поражения тази работа, но имам няколко въпроса:1. Рисковано ли е да се зарежда акумулатора без да се откачат клемите ? Какви са възможните рискове ?2. Ако се откачи само едната клема, коя да бъде тя: + или - ? Задавам този въпрос, защото от хора електричари съм чувал противоположни мнения.3. Нормално ли е след няколко часа зареждане течността в клетките на акумулатора да започне да кипи и да излизат мехурчета ? И по този въпроса съм чувал различни мнения - според едното това е признак, че акумулатора вече се е заредил, според друго, че е за изхвърляне, т.е. че здрав акумулатор не може да стигне до положение на кипене.За да не пускам нова тема, още един въпрос. И тази зима, както и миналата, едното ел.стъкло се движи доста бавно и трудно. В сухо и топло време такива проблеми няма. Какво трябва да се направи по въпроса ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Зареждане на акумулатор
Collapse
X
-
Най добре поне по мое мнение махаш двете клеми и така зареждаш акумулатора.Когато започнат да излизат мехурчета мисля че акумулатора е зареден а за това какви проблеми мойе да вазникнат по някои от вапростите ти нямам идеяnow. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
-
Рисковано колега е да се разхлаби, откачи и извади клема при работещ мотор, тогава напрежението от алтернатора е трионообразно с max. до 17-18V, което може да повреди нещо от електрониката. Зареждал съм и без сваляне на клемите, но по принцип гледам едната да е откачена. Това с появата на мехурчета след няколко часа е съвсем нормално. Аз имам едно зарядно с много сериозен трансформатор, мога да накарам всеки акумулатор да покаже мехурчета на 10-тата минута, (е стига да няма прекъснала клетка) всичко зависи от тока на заряд - максималният трябва да е 1/10 от капацитета. А най-добре можеш да разбереш какво е състоянието на акумулатора като си купиш ареометър и измериш преди, съответно след заряда гъстотата(плътността) на електролита в клетките.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Най добре си откачи клемите и го махни от моторния отсек защото и парите които се отделят от електролита не са полезни за боята ,а и не само.Кипящата клетка е признак за здрава клетка.Помътнявания и разни други цветове на електролита показват ,че скоро ще има разходи по закупуване на нов акумулатор.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Re: Зареждане на акумулатор
snake написа:Макар че акумулаторът ми е сравнително нов (Елхим Искра, 55 Ah, на година и половина), явно беше паднал и се наложи да го заредя. Вече я свърших успешно и без поражения тази работа, но имам няколко въпроса:1. Рисковано ли е да се зарежда акумулатора без да се откачат клемите ? Какви са възможните рискове ?2. Ако се откачи само едната клема, коя да бъде тя: + или - ? Задавам този въпрос, защото от хора електричари съм чувал противоположни мнения.3. Нормално ли е след няколко часа зареждане течността в клетките на акумулатора да започне да кипи и да излизат мехурчета ? И по този въпроса съм чувал различни мнения - според едното това е признак, че акумулатора вече се е заредил, според друго, че е за изхвърляне, т.е. че здрав акумулатор не може да стигне до положение на кипене.За да не пускам нова тема, още един въпрос. И тази зима, както и миналата, едното ел.стъкло се движи доста бавно и трудно. В сухо и топло време такива проблеми няма. Какво трябва да се направи по въпроса ?
Коментар
-
Re: Зареждане на акумулатор
snake написа:Макар че акумулаторът ми е сравнително нов (Елхим Искра, 55 Ah, на година и половина), явно беше паднал и се наложи да го заредя. Вече я свърших успешно и без поражения тази работа, но имам няколко въпроса:
Коментар
-
Tornado написа:Най добре си откачи клемите и го махни от моторния отсек защото и парите които се отделят от електролита не са полезни за боята ,а и не само.Кипящата клетка е признак за здрава клетка.Помътнявания и разни други цветове на електролита показват ,че скоро ще има разходи по закупуване на нов акумулатор.Fiat Punto 1.1моно 95г.-Няма го вече
Alfa Romeo 146 1.9JTD 99г.
Alfa Romeo 155 1.7TS 93г.
Коментар
-
Re: Зареждане на акумулатор
masterkar написа:Ето много отговори : - http://emk-33.com/viewtopic.php?t=779 Не съм чел и аз цялото съдържание, но при четене на "диагонал" - повечето съвети са напълно приемливи !Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Да добавя малките подробности:1. "Кипенето" на електролите означава че акумулатора е зареден. Това е така, защото след завършване на зареждането, електричеството което се вкарва в акумулатора трябва да се изразходва за нещо и това "нещо" е електролиза на водата в електролита при което се отделят кислород и водород. Абсолютно безсмислено е да се зарежда повече акумулатора след като е започнал да кипи. Допълнително, "кипенето" трябва да започва почти едновременно във всички клетки.2. Зареждането вътре в колата има няколко големи недостатъци и те не са свързани с това откачени ли са клемите и коя точно: - Ако зарядното не е наред или се повреди повреме на зареждането (примерно изкарва фаза) има опасност да се офази цялата кола. Това не е проблем за колата (нищо няма да се повреди), но може да пострада човек. - При зареждането на акумулатора, капачките на клетките трябва да са отвити. Но при "кипенето" на електролита, отделящите се газове носят фина мъгла от електролит, който е разтвор на сярна киселина и е много вреден за почти всичко до което се допре - боя, метал, пластмаси, кожа и дрехи. Сярната киселина не се изпарява и всяка капчица, попаднала някъде си остава там, докато не реагира с материала където е паднала. Дори много силно разредена сярна киселина, когато попадне някъде, започва постепенно да се концентрира, защото се изпарява само водата, а киселината не. Тоест след време на това място остава концентрирана киселина и прави дупки. - Газовете отделяни при зареждането са взривоопасни. - Акумулаторите не се спогаждат добре с ниските температури. Добре е да се зареждат при близка до стайната температура. Обикновенно и зарядните устройства са направени да работят при стайни температури.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар