Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Почукване в двигателя при 2000 - 2500 оборота

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Почукване в двигателя при 2000 - 2500 оборота

    Не разбрах защо сте заключили предната тема, след като колегата не е намерил отговор на проблема. Правя нова тема, защото явно станахме двама с подобен проблем.Та значи и при мен при 2000-2500 оборота има леко почукване като че ли е от клапани, но пък защо само при тези обороти. Смених ролките на ангренажния ремък, както и обтяжната ролка на алтернатора, но проблема остана. Съединитела на тресе на празен ход. Интересното е, че се появява само когато захладнее времето. За сега няма някакви признаци за разваляне на нещо, нито завишен разход на гориво. Моля колегата ако е разбрал от какво се получава да сподели.
    Сега: Пунто 1,7 ТД ЕЛХ
    Преди: Браво 1,6 16в SX

    #2
    Неискам да изглеждам черноглед, но ако се чува само на празен ход, има вероятност да е основен или биелен лагер които се е поизносил, и маслото неуспява да уплатни празнините или се е износила маслената помпа и неоспява да вдигне достатачно налягане на маслото. Изчезва ли този шум като загрее двигатела?

    Коментар


      #3
      icecool написа:
      Неискам да изглеждам черноглед, но ако се чува само на празен ход, има вероятност да е основен или биелен лагер които се е поизносил, и маслото неуспява да уплатни празнините или се е износила маслената помпа и неоспява да вдигне достатачно налягане на маслото. Изчезва ли този шум като загрее двигатела?
      Ами появява при загрял двигател в движение и то при 2000-2500 оборота
      Сега: Пунто 1,7 ТД ЕЛХ
      Преди: Браво 1,6 16в SX

      Коментар


        #4
        Още на съм. Но при мен на празен ход няма чукане. Единствено се появява при тези обороти. Освен това при мен има и едно чукане(при загрял дв.) което при натискане на съединителя спира. Според мен (без да съм много сигурен) причината може да е от хидравличен повдигач(1вата), а това със съединителя нямам си и на идея от какво може да бъде. Сигурен съм поне че проблема е по скоро механичен и не се дължи на маслото.

        Коментар


          #5
          Малко извън темата да се похваля и аз. Вчера с един приятел с Вехта 1,8 90к.с. се хванахме на бас че ще го скъсам и на късо и на дълго разстояние. Та резултата беше - на старт късо -равни, след 130 -една кола пред него. Пича така се ядоса че почна да си рита колата, и се чудеше как е могло да го бия с тази "италианска к...ва". Голям смях падна пък и имаше доста зрители вкл. и полицай. На всички разбих представата за мощта на опела. Когато си купих фиата всички казваха " ..за кво си зимал тези качини италянците правят само хубави ........ и т.н....." Оборих лафа че по бързо от опел е само ръждата.........и фиата е по бърз.

          Коментар


            #6
            Днес бях на доктор. Та от там ми казаха, че за смяна ми е аксиалния лагер. По двигателя всичко е 6. Всички показания на комп. са много добри( ламбда, компресия, и т.н).Единствено някаква грешка на датчика на коленовия вал. За това поукване сутрин ме посъветваха да сменя първо лагера, а след това ще я оставя в сервиза да я видят сутрин при студен старт. За сега толкова.

            Коментар


              #7
              А така виж как нещата се подреждат като налучкаш верния подход към проблема

              Коментар


                #8
                Ами и при мен го има този дерт на Типо-то.Обаче е доста странно защото в даден момент се явява странно чукане.Независимо дали е загрял или не.Оборотите са там някъде (нямам оборотомер) и при мен (2000-2500).Ходих на майстор (познат) и човека много професионално се опита да разбере откъде идва шумът и беше толкова озадачен че взе една слушалка като на лекарите и започна да слуша по двигателя откъде идва.Доколкото успя да го локализира по звука (все пак се разпространява в метал и е доста трудно) решихме че е някой лагер биелен или основен понеже се чуваше долу ниско в блока.Последва тотално разчастване на двигателя (така и така за гарнитури беше извън колата).Оказа се че вала и лагерите са му като от завода и просто това веднага отпадна (отделно я карам вече около 10-тина хиляди така и досега да е изтропал и заминал 100 пъти този лагер).Прегледах и други възможни източници на това нещо - пистонен болт на буталото - и там нямаше луфтове и изменения,разпределителния вал и той си беше добре като износвания.След ремонта понеже шлайфах леглата на клапаните си ги регулирах както трябва да са (те са с пулове с подложки от даден размер).Чукането си остана и до ден днешен си го има.След някоя и друга седмица ще разколача съединителя че и без друго е за сменяне и ще видя данеби и моя проблем да идва оттам (той си чука де ама по друг начин и само на загряла кола на празен ход).
                Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                Коментар


                  #9
                  iko79 твоя проблен със скоростната кутия мойе да е и от лагер на оста на скоростната кутия

                  Коментар


                    #10
                    Тия дни ще се отредя да сменя аксиалния лагер, като се чудя дали да не сменя и въпросния лагер на оста. Може ли някой да каже колко струва този лагер? Не ми преичи особенно това но мразя нещо да не е наред. Като направя въпросната манипулация ще ви обадя как са нещата. Майсторите ме обедиха че проблема едва ли идва от двигателя, най вероятно ми казаха, че е аксиален лагер. Ако този на оста не е много скъп ще взема да го сменя и него ( така или иначе ще се сваля съединител.)

                    Коментар


                      #11
                      Ако е от съединителя би трябвало от натискане и отпускане да се променя шума, ако е лагер на първичния вал при натиснат съединител шума трябва да изчезне тъй като не се върти, мисля че нещо бъркате с вашите майстори ,но това си мое мнение ,още повече и на определени обороти, моето Уно го имаше този проблем както го описвате в средните обороти , разглобих мотора като очаквах да е биелна втулка ,проверих всико и беше наред ,направих корекция на биелите и зглобих, и пак чука ,мноооого се ядосах карах 2 месеца така и пак разглобих със 100% ревизия ,оказа се аксиални пластини на коляновия вал , ислед разглобяването на маслената помпа под скритата част на ламаринката ЧЕРВЕН силикон, след като зглобих всичко вече 20000км. никакво чукане. А червения силикон бе завещание от сервиза на фиат предния собственик от които я купих само там е подържа ше,
                      FIAT UNO 1,4i ELEGANZA 160.A1.046

                      Коментар


                        #12
                        При натискане и отпускане на съединителя шума на двигателя се променя.

                        Коментар

                        Working...
                        X