когато копчето е натиснато и лампичката свети това според мен означава че върти въздуха вътре.Махам филтара и виждам вентилатора как се върти.Въпроса ми е така ли трябва да е заштото според мен клапата трябва да е затворена а като е затворена не би трябвало да се вижда вентилатора? ако има нещо неясно по въпроса питайте
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
клапата за въздуха
Collapse
X
-
A добре дошъл в клуба :D Половината италианки с клима са така. Счупен ти е механизма който движи клапата. Много често срещан проблем. Обаче като ти кажа как се оправя ще се откажешОбщо взето се разкачва почти всичко по таблото (виж по-долу)Ако все пак се решиш, кажи. Ще помагам квото мога.
FIAT Tipo 1,4mi - EX
Alfa Romeo 146ti - EX
Alfa Romeo 156 2,4JTD
-
Аз имам същият проблем. Вчера свалих моторчето, което е ужасно трудна и неудобна работа. Разбира се не мина гладко и счупих две от стойките държащи вътрешните два винта. Счупена е оста (пластмасова) която вдига и сваля клапата. Новото моторче струва 181 лв. във ВантоТрейд. Аз най-вероятно ще мисля за някакво приспособление да я затварям механично с някакво жило или лостче. А може просто да си карам с отворена клапа. Не е болка за умиране. Ако намерите няк’во друго решение, пишете зе съвет. УспехBravo 1.8 16V
Коментар
-
Колега,интересно, че и при мен на Марея 1,8 е същото положение-махам филтъра и виждам вентилатора.Утрепах се да гледам,да пипам и да търся начин да вдигна клапа макар и механично, но уви.Интересно че като натисна копчето за клапата и притока на въздух намалява-дали няма клапа и вътре в таблото?Марея 1,8 16V
Коментар
-
Когато си натиснал бутона за вътрешна циркулация, клапата трябва да е плътно затворена и през отвора на сваления филтър ще виждаш само нея. Обратно, когато изключиш вътрешната циркулация, клапата е плътно стояща в другото положение и ще виждаш вентилатора. Моята се движеше, но не винаги затваряше външния въздух, най-често я намирах някъде м/у двете положения където не и е мястото.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Gugev написа:Когато си натиснал бутона за вътрешна циркулация, клапата трябва да е плътно затворена и през отвора на сваления филтър ще виждаш само нея. Обратно, когато изключиш вътрешната циркулация, клапата е плътно стояща в другото положение и ще виждаш вентилатора. Моята се движеше, но не винаги затваряше външния въздух, най-често я намирах някъде м/у двете положения където не и е мястото.Ако не се мести клапата, а моторчето бръмчи, раотата е ясна
Ludmil Mandichev написа:Аз имам същият проблем. Вчера свалих моторчето, което е ужасно трудна и неудобна работа. Разбира се не мина гладко и счупих две от стойките държащи вътрешните два винта. Счупена е оста (пластмасова) която вдига и сваля клапата. Новото моторче струва 181 лв. във ВантоТрейд. Аз най-вероятно ще мисля за някакво приспособление да я затварям механично с някакво жило или лостче. А може просто да си карам с отворена клапа. Не е болка за умиране. Ако намерите няк’во друго решение, пишете зе съвет.FIAT Tipo 1,4mi - EX
Alfa Romeo 146ti - EX
Alfa Romeo 156 2,4JTD
Коментар
-
И аз днес разглобих всичко под чистачките. Е как може да направят такива смотани щифтове дето държат дългите пластмаси. Естествено и трите щифта вече са счупени. Както и да е въпроса ми е за тая клапа - веднага ли трябва като натиснеш копчето вътре клапата да реагира? Защото аз пусках климатика, натисках копчета, въртях и какво ли не - клапата стои отворена, т.е. въздуха влиза отвън. Малко се помотах около колата и след няколко минути натискам копчето за въртене на въздуха и хоп клапата се затвори. Радостта ми беше за кратко, защото тая клапа повече не можах да я накарам да се отвори. Изобщо има ли някакъв механизъм, който да не позволява да се отвара/затваря по всяко време? Оста на клапата сигурно не е счупена, защото на ръка изобщо не мога да я помръдна.Сори за качеството на снимкитеFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
doofiat написа:Добре де, защо този капак за външен и вътрешен въздух, не го застопорите механично в отворено или затворено положение?, моторчето е с редуктор и ако го напънеш става още по- лошо. Имаше и още нещо лошо, че при всяко даване на контакт, (при мен) се чуваше претракване-нещо такова, задействане. Не ми се пишеше по тази тема, защото и при мен все още е някаква стъкмистика, ще я оправя тая бъзикня, но като и дойде времето. В момента действам сезонно, по следния начин: Прекъснал съм веригата към моторчето с ЦК-ключе. Махам поленовия филтър. Клапата съм пробил и завил една вида. Давам команда за вътрешна циркулация от истинския бутон, след това включвам ЦК-кл. и бягам вън, улавям клапата чрез видата и й помагам(дърпам) да застане в крайно положение(да затвори притока от вън, в противен случай я застане, я направи няколко опита и застане някъде в средата). После, изключвам ЦК-кл., така че и контакт да даваш и погрешно да натиснеш бутона на таблото, системата е игнорирана. Така карам лятото. Есента започва пак италианската офанзива
Превключването на бутона и ЦК-кл. са вече ясни, бягам и натискам от вън с линийка за чертане или нещо такова, установявам я в другото положение, изключвам ЦК-кл. и така карам зимата.
Колеги това е истинска micro-италианска ситуация. Преди години пускахме една италианска инсталация. Какви ситуации къде, къде, по-по-най, съм виждал --- бягаш- пускаш, бягаш - спираш, то вече спряло и обратно и т.н.т - италианска му работа
FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар