Здравейте, колеги. Аз съм от Пловдив и скоро купих Fiat Brava 1.4i 12V SX. При купуването на колата бях в сервиз, закачихме ECU за тестера, нямаше никакви проблеми. След 15-ина дни каране обаче ми светна лампата на инжекциона. Веднага отидох в сервиз, там пак закачиха тестера, но този път казаха, че има проблем. Потенциометъра (TPS) в блока на моноинжекциона ми давал неприемлив за ECU сигнал. Това се оказа много неприятен проблем, защото според майстора трябва да се сменя целия блок на моноинжекциона от колекторните тръби до въздушната тръба, тъй като този потенциометър не се продава отделно, а освен това е капсулован!!! Единствения изход е да се търси работещо такова нещо, защото в Bosch и Динекспрес ми искат над 700 лева за тази част!!! От сервиза ми дадоха оригиналния номер на частта по номерацията на Bosch. Какво бихте ме посъветвали??? Доста съм притеснен, защото разбрах, че на всичкото отгоре търгашите на части втора употреба са надушили, че тази част е трудно откриваема и когато им попадне такава искат над 200 лева без никаква гаранция, че работи, да не говорим, че до момента не съм успял да срещна такъв "TPS". На фона на това обаче колата, като изключим светещата лампа се държи много добре, нито придърпва, нито някакви други синдроми, просто не разбирам, защото говорих с доста хора, които твърдят, че ако потенциометъра не е в ред, би трябвало колата да придърпва и т.н., а изобщо няма такова нещо!!! Благодаря ви предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
TPS - потенциометър???
Collapse
X
-
Като за начало иди на втора диагностика на друго място. Аз също имам подобен проблем в момента но при мен ТПС - а е комбиниран заедно с моторчето за празния ход и чакам доставка на моторче.Според мен при по усърдно търсене по моргите би трябвало да намериш и по-евтино.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
-
Aко продължава да свети лампата, значи ЕКУ-то е в авариен режим. Колата ще върви добре, но ще се покачи чувствително разхода. Ако е изгаснала, не бързай, докато не светне отново.Втората употреба е нож с две остриета - по принцип при моно инжекцията това е частта с най-голямо износване. Сети се като вземеш ТПС в какво положение ще е Най-малкото, ако се решиш да купуваш, уговори се с продавача да пробваш дали е читав като се закачи на диагностика. Иначе просто не си заслужава разходите и нервите.FIAT Tipo 1,4mi - EX
Alfa Romeo 146ti - EX
Alfa Romeo 156 2,4JTD
Коментар
-
Наистина много нерви с тоя проблем. Тая лампа като светне и направо ми бърка незнам къде... Но все имам чувството, че нещо може да се направи, защото, според мен, ако наистина има прекъсната писта на TPS, ще имам далеч по-сериозни проблеми... Казаха ми, че има шанс да се пообработи малко тази писта, тя била с графитно покритие. Имам познат, който е много добър в електрониката, чудя се дали да не го разглобим и да му го дам да се опита да въстанови пистата, да ме кара засега, пък по-нататък ще търсим начин??? Дали ще има успех такова нещо?Brava SX 1.4 12V
Коментар
-
Ами точно това опита да направи Бобо с моя ТПС. Ефект има, защото вече 2 месеца си карам така колата.Ефекта е че лампата на инжекциона "примигва" чат-пат и колата придърпва отвреме на време.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Пусни си дублираща маса от компютъра до минуса на акумулатора. И при мен като се беше скапала масата светеше инжекциона когато му падне. А на тестера даде грешки за ТПС и какво ли не. Но при мен имаше и проблеми - гаснеше по светофари и придърпваше, а се оказа само кофти маса и едно кабелче реши всичко.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
pepo_fiat написа:Много гаден проблем. Странното е, че освен Fiat и VW, Audi, Seat, Mercedes-Benz и BMW също са ас инжекциони на Bosch, но там много рядко има проблеми с пистите на TPSAlfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
И мен ме съмнява, че не е само TPS, защото лампата си свети буквално когато си поиска!!! Няма абсолютно никакви синдроми, няма гаснене, придърпване и т.н., освен това колата перфектно си държи оборотите! Ще пробвам с масата на компютъра, както съветва колегата, ако стане направо ще почерпя!Brava SX 1.4 12V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар