Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

не добро мазане на разпределителния вал на Браво

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    не добро мазане на разпределителния вал на Браво

    Привет!Преди малко ми звънна един приятел-моторист, който работи в един от големите варненски сервизи. Тъкмо били разголбили едно Браво и той като видял разпределителния вал изпаднал в шок. Звънна ми да ми каже на капна на моето браво присадка в маслото за по-добро мазане. Каза, че по-добрите майстори-разбирачи в сервиза казали, че това май е някакъв вроден дефект на Бравото - не доброто мазане в горната част на двигателя и особено на разпределителния вал. Валът на въпросното варненско разглобено Браво бил много, много изяден - липсвал му цял сантиметър Нов струвал 300 лева и т.н.По този повод реших да постна и една темичка тук.Някой колега с Браво/Брава/Марея да е имал проблеми с коляновия вал, с големия брой клапани и т.н. И евентуално ако реша да сложа придсадка в маслото, каква да е тя?П.С. На моето Браво наливам само SELENIA GOLD 10W40 и го сменям на 12к.

    #2
    това е за 1,4 двигателяи то не на всичкипрез 1998 проблема вече го нямаоще нещо12 000 са много за Goldсменяй си го на 10 000и ползвай 20К по възможносттова е маслото за 1,6
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      Валът на въпросното варненско разглобено Браво бил много, много изяден - липсвал му цял сантиметър .
      Един сантиметър??
      Punto 55 SX

      Коментар


        #4
        Добре, благодаря!Ще му звънна на моя приятел да го питам дали не става въпрос за 1.4

        Коментар


          #5
          Тука vesko.t може да обясни точно за какво става дума. Аз разбрах, че маслената магистралка накрая имала някаква гумичка, която с времето се "спичала" и почвало да цвърчи масло отстрани нея и да не стига маслото до вала. Така че, няма значение точно колко качествено е маслото, спече ли гумичката - проблемите почват. Тоест да му сменят и тая гумичка, като сменят и вала. А нов вал е около 230лв.
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            Как 1 см бе, това е абсурдно! Мазането на валовете си е съвсем нормално, явно това нещо е карано без масло някога при адски стържещ звук, заминала е циментацията и после малко по малко, с масло без масло се тая си заминава ама все пак 1см !

            Коментар


              #7
              Колеги,по въпроса вижте тук :http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=9111От снимките и обясненията на колегата mme ще разберете за какво става въпрос,другото е за цвят,преди известно време я поизчистих малко/не напълно/ и я преместих там, темата е актуална ,периодично се повдига...
              Ex. Grande Punto Driver

              Коментар


                #8
                Колата е 98година (дек.) , а е с въпросните "гумички" вала ми е изтъркан и в момента подлежи смяна... Ще сменям на 8000/9000км. маслото и след няколко месеца, ако това браво е още в мене и вала е тръгнал ще му *$@%#@%@ *%#*@*@ %*#@

                Коментар


                  #9
                  Във тази връзка да питам и аз нещо. Сутрин запаля колата се чува едно тракане на клапани. Като и подам повече газ и звука изчезва, а след като загрее вообще го няма. Маслото което сипах е Тутела Джарама(така мисля че се казва). Та въпросните симптоми на какво могат да се дължат. Иначе наблюдавам често вала, и си хвърля дебела струйка масло върху него. Като загрее двигателя работи много тихо, но при студен двигател ме дразни това чукане и особенно при 2000-2500 оборота.

                  Коментар


                    #10
                    преди смяна на маслото правеше ли го ?

                    Коментар


                      #11
                      Да и преди смяна го правеше.

                      Коментар


                        #12
                        Най осезаемо при 2000 оборота. Над 2000оборота не се чува.

                        Коментар


                          #13
                          Е не го вземай навътре. Докато ги чуваш сутрин на студено е добре, ама ако не ги чуваш са блокирали в горно положение и кобилиците ти търкат вала.Общо взето при тази система няма начин да се избегнат шумовете на студен двг. Ако се чува първите секунди след паленето като отчетливо "чаткане" и после изчезва или си за смяна на маслото или не си улучил подходящото за двигателя.Ако е само по силен шум от обичайното значи нещата са си наред.

                          Коментар


                            #14
                            Маслото го смених преди 3000км. и съм сигурен за него че не е менте. При студен старт първите няколко секунди не трака, след което се почва едно тихо чукане до като не загрее колата. При подаване на газ на место не се чува тракане а само като е на скорост. И друго ме притеснява -понякога когато колата е загряла и съм на неутрална предавка се чува едно чукане, което изчезва след като натисна съединителя. Това не се появава винаги но чат пат почуква.

                            Коментар


                              #15
                              Е вземи си локализирай чукането.Както го описа може да е какво ли не

                              Коментар

                              Working...
                              X