Привет!Преди малко ми звънна един приятел-моторист, който работи в един от големите варненски сервизи. Тъкмо били разголбили едно Браво и той като видял разпределителния вал изпаднал в шок. Звънна ми да ми каже на капна на моето браво присадка в маслото за по-добро мазане. Каза, че по-добрите майстори-разбирачи в сервиза казали, че това май е някакъв вроден дефект на Бравото - не доброто мазане в горната част на двигателя и особено на разпределителния вал. Валът на въпросното варненско разглобено Браво бил много, много изяден - липсвал му цял сантиметър Нов струвал 300 лева и т.н.По този повод реших да постна и една темичка тук.Някой колега с Браво/Брава/Марея да е имал проблеми с коляновия вал, с големия брой клапани и т.н. И евентуално ако реша да сложа придсадка в маслото, каква да е тя?П.С. На моето Браво наливам само SELENIA GOLD 10W40 и го сменям на 12к.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
не добро мазане на разпределителния вал на Браво
Collapse
X
-
HumppaЕтикети: –
-
Humppa
-
Тука vesko.t може да обясни точно за какво става дума. Аз разбрах, че маслената магистралка накрая имала някаква гумичка, която с времето се "спичала" и почвало да цвърчи масло отстрани нея и да не стига маслото до вала. Така че, няма значение точно колко качествено е маслото, спече ли гумичката - проблемите почват. Тоест да му сменят и тая гумичка, като сменят и вала. А нов вал е около 230лв.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Колеги,по въпроса вижте тук :http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=9111От снимките и обясненията на колегата mme ще разберете за какво става въпрос,другото е за цвят,преди известно време я поизчистих малко/не напълно/ и я преместих там, темата е актуална ,периодично се повдига...Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Във тази връзка да питам и аз нещо. Сутрин запаля колата се чува едно тракане на клапани. Като и подам повече газ и звука изчезва, а след като загрее вообще го няма. Маслото което сипах е Тутела Джарама(така мисля че се казва). Та въпросните симптоми на какво могат да се дължат. Иначе наблюдавам често вала, и си хвърля дебела струйка масло върху него. Като загрее двигателя работи много тихо, но при студен двигател ме дразни това чукане и особенно при 2000-2500 оборота.
Коментар
-
Е не го вземай навътре. Докато ги чуваш сутрин на студено е добре, ама ако не ги чуваш са блокирали в горно положение и кобилиците ти търкат вала.Общо взето при тази система няма начин да се избегнат шумовете на студен двг. Ако се чува първите секунди след паленето като отчетливо "чаткане" и после изчезва или си за смяна на маслото или не си улучил подходящото за двигателя.Ако е само по силен шум от обичайното значи нещата са си наред.
Коментар
-
Маслото го смених преди 3000км. и съм сигурен за него че не е менте. При студен старт първите няколко секунди не трака, след което се почва едно тихо чукане до като не загрее колата. При подаване на газ на место не се чува тракане а само като е на скорост. И друго ме притеснява -понякога когато колата е загряла и съм на неутрална предавка се чува едно чукане, което изчезва след като натисна съединителя. Това не се появава винаги но чат пат почуква.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар