Ами има една тенденция сред новите автомобили...бензиновите ги правят с верига,а дизелите повечето са с ръмък...Що ли така Тъй че нищо лошо няма във веригата
Не е вярно, последните модели на 1.3 мултиджет и някои D-4D на TOYOTA са с верига. Скоро и при останалите марки ще е така.
Написах "ПОВЕЧЕТО",не "ВСИЧКИ"
Ами значи аз нещо съм ти коригирал поста що ли! Къде го видя това написано от теб "ПОВЕЧЕТО" и написаното от мен "ВСИЧКИ".Репликата ти беше излишна! Тенденцията беше такава 90-те години, и я налагаха различните способи за обезшумяването на конвенционалните предкамерни атмосферни и турбодизелите с директно впръскване.След появата на COMMON RAIL нещата се промениха.
слагат ремъци вместо вериги, поради няколко причини:1. ремъка се сменя и поддръжката му е значително по-скъпа/като честота на обслужване/2. по-евтин е при първоначално вграждане3. вече не е нужно една машина да може да издържи 20 години с минимално средства за поддръжка, залага се на идеята, че трябва да изкара до към 200 000 безпроблемно, след това почват малко по малко проблемитеа ангренажа че се отпуска отпуска се, но затова има ролки да го обтегнат. по въпроса защо се удрят клапаните при фиат си мисля, че просто това е политикаа на фиат, да не се застраховат от такива неща, да не се изпипват детаилите, иначе не би имало разлика с мерцедес
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
pakumba,би ли написал тук моделите и марките на автомобилите които при скъсване на ангренажен ремък или верига /щото и тя се къса/, клапаните няма да срещнат буталата?? За ВАЗ 2105 и прословутият Голф знаем, би ли продължил нататък?!
Нали и при Пунтото има вдлъбнатини на всеко бутало та като стане нещо да не удра по буталото .И найстина няма гаранция каква марка е колата .На колега на Вектрата 94 год като му се скъса румъка чисто нов 1000км не минал и ремонт за 500 лв .при мен на Ситроена се откачи ремъчната шайба и ремонт за 250 лв пак нов ремък .
Ми тогава защо изобщо са почнали да слагат ремъци и не си останаха с вериги като едно време.Хората са го казали ясно-ремъка издържа толкова километри,след това трябва да се смени заедно с ролките,при което не е лошо да се смени и водната помпа.Разбира се ремъкът и ролките се купуват от производител който знае какво произвежда и има право да го прави.Ако се спазват тези простички правила няма да има никакво значение дали буталата удрят клапаните при скъсване на ремъка и при кой производител е или не е и т.н.................Нали така?
Никой не може да ти даде гаранция, че ремъка няма да превърти след 5000км. примерно.Едва ли всяка сутрин като палиш колата отваряш да провериш как е ремъка.А както вероятно знаеш, ремъка се отпуска.
Не си проверявам ремъка,просто сядам и паля.Не говорим за извънредно редките случаи на прескачане на зъб или два.Между другото на Кромата ми прескочиха 2-3 зъба веднага след като смених ремъка и ролките-буквално след като излязох от сервиза.После се оказа че някакъв идиот набил лагера на обтяжната ролка с чук и сепаратора се счупил а друг идиот го сложил без да ми каже за белята.Тогава правих 4 клапана-само това.При кварталните майстори е така в повечето случаи.Та искам да кажа че ако се спазват правилата няма опастност от този тип задвижване на разпределителния вал.А по въпроса за веригата-имам НИСАН СЕРЕНА с 1,6 16v.Е те такава шумотевица не бях чувал-двигателя работи като фуражомелка.
pakumba,би ли написал тук моделите и марките на автомобилите които при скъсване на ангренажен ремък или верига /щото и тя се къса/, клапаните няма да срещнат буталата?? За ВАЗ 2105 и прословутият Голф знаем, би ли продължил нататък?!
съгласен съм, че и веригата може да се скъса, но е пробега й е удължен с няколко пъти в сравнение с ремъка. съгласен съм и с Митко, не знам реално защо го правят така от фиат, просто си имам предположение. а иначе се сещам за 1,6 моно на опел/8в/, 2.0 i/8в/ пак на опел,тойота корола,таврия, деу есперо 1,5 16 вп.с. инфото за моторите го събрах набързо от нета, доколкото разбирам и в аутодатата ги пише тези неща, който има може да провери
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Sachma,много ме заинтригува с това твърдение!Истина ли е,или си го чул отнякъде?Защото аз съм с двувалка 1.8 и това много ме касае,а и не само мен.Така,че ако някой знае какво става в мотора на двувалките 1.8 при скъсване на ремъка,да ни осветли по въпроса
Лъчо-можеш да си сигурен в това, което ти казвам.Познавам човек с двувалка, скъса ремък, смени го и колата литна пак.А самият човек работи в сервиз и е доста на "ти" с моторите по принцип.Двувалка не помила клапани.
Лъчо-можеш да си сигурен в това, което ти казвам.Познавам човек с двувалка, скъса ремък, смени го и колата литна пак.А самият човек работи в сервиз и е доста на "ти" с моторите по принцип.Двувалка не помила клапани.
двувалка 1,6 може и да не удря но 1,8 и 2,0 със 100% удря така че за лъчо успокоението не се отнася
TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
бе а никой неказа че на пунто фаяр моторите имат защита от скъсване на ремъка за др мотори не знам как са на фият ма за пунтото тва го знам не искам да го изпробвам но ако ми се случи ще ви докладвам подробно
Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части
бе а никой неказа че на пунто фаяр моторите имат защита от скъсване на ремъка за др мотори не знам как са на фият ма за пунтото тва го знам не искам да го изпробвам но ако ми се случи ще ви докладвам подробно
абе аз казах ама в калъбалъка никой не му обърна внимание :D
TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар