Ей че хубава тема стана! Ама никой не се сети да намери някъде чертеж на бутала или размери на ход на бутало и клапани та да се види аджеба дали ще се цункат двете или не и да спрем спора, а да се информираме компетентно. За тези които още се чудят защо някой се чупят а други не, има 2 варианта единия с освободени/ вкопани бутала - напримвер ВАЗ 2105 / а другия вариант е в зависимост от хода на буталото и клапана. Не виждам какво има да се чудим и спорим за останалите глупости.
Аз намерих за диаметър на буталото, но за ход не можах Но пак казвам-и при двата мотора 1.6 би трябвало да е еднакъв!
Верно големи бисери тука....единственния начин за защита е,като буталото се "вкопае",т.е. не е с глако чело ,а там където има вероятност клапана да удари буталото,то просто е по-издълбано!няма никви прибирания или не знам какво си на самото бутало...виждал съм на Опел бутало от двг. с 4 клапана/цилиндър,ми просто там има четири вдлъбнатини,за да не се ударят бутало и клапан.сигурно системата я има и на други двигатели,всеки производител си го указва това.А най-сигурната защита срещу късане на ремък е веригата!
Ей че хубава тема стана! Ама никой не се сети да намери някъде чертеж на бутала или размери на ход на бутало и клапани та да се види аджеба дали ще се цункат двете или не и да спрем спора, а да се информираме компетентно. За тези които още се чудят защо някой се чупят а други не, има 2 варианта единия с освободени/ вкопани бутала - напримвер ВАЗ 2105 / а другия вариант е в зависимост от хода на буталото и клапана. Не виждам какво има да се чудим и спорим за останалите глупости.
Има всичко, но докато някои "юзъри" се освободят от чувството и маниера , че са в КВАРТАЛНОТО ИНТЕРНЕТ КАФЕ ще ги имаме и такива, сори!
sachma написа:
При това обяснение аз си зададох следният въпрос-защо тогава при Типо 1.6 едновалов двигател се помила всичко, а при Типо 1.6 двувалов-не?Имам предвид факта, че и двата двигателя са с еднакъв обем и не би следвало да има разлика в дължината на хода на буталото, а според спецификацията разликата в диаметъра на буталото е следната:едновалов мотор-86.360мм.двувалов:86.410мм.
Сачма, ами никой бате не те е спирал да надникнеш в download секцията и си свалиш ремонтния каталог на руски за ТИПО/ТЕМПРА и четеш.http://www.fiat-bg.org/Downloads/Books/Що толкоз народ напоследък взе да мисли, че сме интернет цеха на някой ИТАЛ СЕРВИЗ... и даже сме длъжни да държим информация за актуални цени на резервни части и труд!
А най-сигурната защита срещу късане на ремък е веригата!
А най-сигурната защита от забременяване е въздържанието, ама нейсе... :D
Ами има една тенденция сред новите автомобили...бензиновите ги правят с верига,а дизелите повечето са с ръмък...Що ли така Тъй че нищо лошо няма във веригата
Ок, за двата модела Типо-ход на буталото 67.4мм.Но леко заядливата ти реплика пак не дава отговор на това, което питах, а именно-при еднакви параметри на ход на буталото при едновалов и двувалов мотор(и при двете диаметъра на буталото е по-голям от хода му)-едновалот помила клапани, а двувалов-не.Защо?
Ей че хубава тема стана! Ама никой не се сети да намери някъде чертеж на бутала или размери на ход на бутало и клапани та да се види аджеба дали ще се цункат двете или не и да спрем спора, а да се информираме компетентно. За тези които още се чудят защо някой се чупят а други не, има 2 варианта единия с освободени/ вкопани бутала - напримвер ВАЗ 2105 / а другия вариант е в зависимост от хода на буталото и клапана. Не виждам какво има да се чудим и спорим за останалите глупости.
FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Ами има една тенденция сред новите автомобили...бензиновите ги правят с верига,а дизелите повечето са с ръмък...Що ли така Тъй че нищо лошо няма във веригата
Не е вярно, последните модели на 1.3 мултиджет и някои D-4D на TOYOTA са с верига. Скоро и при останалите марки ще е така.
Аз като се сетя че старата шкода на баща ми 100С, беше 78-79г. и беше с верига...и Мерцедесите са с верига, тя сигурно има резон в тая работа.Според комшията обаче(кара мерджан) там пък трябвало да се внимава с купуването на ролките, че имало ментета и се чупели.
Ами има една тенденция сред новите автомобили...бензиновите ги правят с верига,а дизелите повечето са с ръмък...Що ли така Тъй че нищо лошо няма във веригата
Не е вярно, последните модели на 1.3 мултиджет и някои D-4D на TOYOTA са с верига. Скоро и при останалите марки ще е така.
Ми тогава защо изобщо са почнали да слагат ремъци и не си останаха с вериги като едно време.Хората са го казали ясно-ремъка издържа толкова километри,след това трябва да се смени заедно с ролките,при което не е лошо да се смени и водната помпа.Разбира се ремъкът и ролките се купуват от производител който знае какво произвежда и има право да го прави.Ако се спазват тези простички правила няма да има никакво значение дали буталата удрят клапаните при скъсване на ремъка и при кой производител е или не е и т.н.................Нали така?
Ми тогава защо изобщо са почнали да слагат ремъци и не си останаха с вериги като едно време.Хората са го казали ясно-ремъка издържа толкова километри,след това трябва да се смени заедно с ролките,при което не е лошо да се смени и водната помпа.Разбира се ремъкът и ролките се купуват от производител който знае какво произвежда и има право да го прави.Ако се спазват тези простички правила няма да има никакво значение дали буталата удрят клапаните при скъсване на ремъка и при кой производител е или не е и т.н.................Нали така?
Никой не може да ти даде гаранция, че ремъка няма да превърти след 5000км. примерно.Едва ли всяка сутрин като палиш колата отваряш да провериш как е ремъка.А както вероятно знаеш, ремъка се отпуска.
Taka e!Предимството на ремъка е,че е по-безшумен от веригата,а и не тежи толкова.Въпрос на избор...Аз карам Нисан(Пунтото е на приятелка,ама аз му бера дертовете) и там рамъци НЯМА(говоря конкретно за Примера)!А в Хайнес менюала за Pунтото пише :" The function of the timing belt is to drive the camshaft and coolant pump. Should the belt slip or break In service, the valve timing will be disturbed and piston-to-valve contact will occur, resulting In serious engine damage.
на двуваловите мотори размера на клапаните е по-голям,вероятно с по малък ход на клапанане съм запознат в подтобности удря ли клапан или не,а това с веригата е малка крачка на зад,моторите с верига са по-шумни,веригата се разтяга,почват да се разместват фази на газоразпределение ,необходим е оптегач и гасител на колебанията,ако мотора е с горен вал . просто устройство е ако е с долен вал,с повдигателни пръти,кобилици.американските коли са такива+ не обслужване на мотора през гаранционния период(евентуално реглаж на хлабина клапани)сипваш и карашама там законодателството не ограничава големите кубици и коне,а и гаранцията която дават на колите е голяма като пробег-не е подходящо за вадене на много мощност от малко кубици.на новите модели на опел също удрят клапан при късане на ремък,ама там с ремъка се сменя и водна помпа ,а аз на типото сменям ролка за 10лв и ремък за 16лв,за 3 години и 35000 кмбяха за смяна-ролката хъркаше леко,по ремъка имаше леки напуквания м/у зъбите ,вероятно щяха да изкарат около 10-15 000 ама страх лозе пази,пък така или иначе бях отворил мотора....
Коментар