Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въздуха в купето ......

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въздуха в купето ......

    Имам чувството че бутона за въздух, който прелключва въртенето на въздуха в купето и влизането на въздух от вън не работи. Имам чувството че върти въздуха само вътре. Как да проверя дали това е наистана така? Иначе лампичката на бутона работи... Има ли някаква клапа която да се отваря и затваря, за да я проверя?PS: Копчето за степените на вентилатора на парното не ми бачка. Може ли да се смени само то трябва цялата конзола с трите врътки да сменям?
    Bravo HGT

    #2
    На бравото как е направена вътрешната циркулация не знам.Предполагам е електрическа клапа някъде. Бутончето може да ти работи, да си свети, но моторчето на клапата да не сработва.Обаче за врътката дето не ти бачка, да те питам изобщо ли не включва или работи само на максималната степен?Ако бачка само на максимална степен, сигурно ти е изгорял един елемент който се намира някъде по пътя на въздуха на духалката, вътре в купето по въздуховодите. На типото е дълдоко в краката на пасажера.На типото предствалява намотки с различно съпротивление. Максимална степен на духалката е на директен ток, за това ако изгори това нещо, бачка само на макс.Не знам къде е закачено чудото обаче на Бравата.
    Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp

    Коментар


      #3
      Значи преди работеше само на около 2-ра степен и един майстор ушким щеше да го оправи, да ама не. Каза че някакъв потенциометър бил отишъл и сега го е направил да духа на 3-та степен май, и не мога да го регулирам. Та дали може евентуално да се смени само този потенциометър, ако наистина е така....
      Bravo HGT

      Коментар


        #4
        Да, бе, аз обяснявам като последния човек.Не съм много навътре в електричеството за това и обяснението ми е много семпло.Чрез врътката за степените ти прекарваш тока за перката през различно съпротивление. Предполагам на това майстора му вика потенциометър. Тази част с намотките с различно съпротивление се сменя само тя. Тя има три спираловидни елемента и нещо като бушонче. Тоя чарк доста се загрява по време на работа и за това е монтиран по пътя на влизащия в купето въздух за да се охлажда. Моя беше изпаднал на пода в купето но понеже аз никога не се возя в собствената си кола а само я карам, та не бях видял висящия елемент.Спомням си че цената му никак, ама никак не ми хареса. Не си спомням колко беше ама не беше малко.Успех.
        Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp

        Коментар


          #5
          Re: Въздуха в купето ......

          cio написа:
          Имам чувството че бутона за въздух, който прелключва въртенето на въздуха в купето и влизането на въздух от вън не работи. Имам чувството че върти въздуха само вътре. Как да проверя дали това е наистана така?
          ако при затворени прозорци стъклата ти се запотяват обилно и бързо значи наистина ти се е развалил, по-точно моторчето, което отваря и затваря клапата за въздуха е изгоряло!
          Fiat Marea Weekend 1.6 16v SX '98г.
          Lancia Dedra 1.6 91г.

          Коментар


            #6
            Re: Въздуха в купето ......

            valataat написа:
            cio написа:
            Имам чувството че бутона за въздух, който прелключва въртенето на въздуха в купето и влизането на въздух от вън не работи. Имам чувството че върти въздуха само вътре. Как да проверя дали това е наистана така?
            ако при затворени прозорци стъклата ти се запотяват обилно и бързо значи наистина ти се е развалил, по-точно моторчето, което отваря и затваря клапата за въздуха е изгоряло!
            Клапата се намира под филтъра за купето,а той е от лявата страна под пластмасите на чистачката.Като го свалиш ще видиш клапата и я пробваи дали работи.
            Brava JTD ELX
            105 к.с.99"

            Коментар


              #7
              Под филтъра за въздуха в купето наистина има една клапа, ама тя си ме "манда" (сори за израза) без да се задвижва от нищо. С ръка я местя без някакво съпротивление. И под нея има една перка която в момента си се върти постоянно, вероятно поради повредата в потенциометъра. Та тази ли клапа се задвижва от моторче, и ако да как се сменя моторчето и как се закача за него клапата.PS: под жабката виждам въпросната клапа, ама ...............Във Вантотрейд казаха че се продавал потенциометър за степените на вентилатора и струвал около 30 лв. ама не бил под жабката, а там зад копчето. Дали ако го сменя ще реша проблема?
              Bravo HGT

              Коментар


                #8
                cio написа:
                Под филтъра за въздуха в купето наистина има една клапа, ама тя си ме "манда" (сори за израза) без да се задвижва от нищо. С ръка я местя без някакво съпротивление. И под нея има една перка която в момента си се върти постоянно, вероятно поради повредата в потенциометъра. Та тази ли клапа се задвижва от моторче, и ако да как се сменя моторчето и как се закача за него клапата.PS: под жабката виждам въпросната клапа, ама ...............Във Вантотрейд казаха че се продавал потенциометър за степените на вентилатора и струвал около 30 лв. ама не бил под жабката, а там зад копчето. Дали ако го сменя ще реша проблема?
                точно това е клапата сменя се много трудно много работа просто по добре не се захващай това го казват хора които са го правили или поне са се опитвали да го направят мисля че на 90% от фиатките не им работи тази клапа нещо като "фабричен дефект" и да го направиш скоро пак ще се развали по добре измисли някакъв друг начин за побългаряване ако толкова държиш тази клапа да ти работи
                TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                UNO 1.0 FIRE

                Коментар


                  #9
                  При мен клапата е извадена именно поради таз причина-неработещо моторче. Съветвам те направо да я махнеш и ти.

                  Коментар


                    #10
                    stef написа:
                    cio написа:
                    Под филтъра за въздуха в купето наистина има една клапа, ама тя си ме "манда" (сори за израза) без да се задвижва от нищо. С ръка я местя без някакво съпротивление. И под нея има една перка която в момента си се върти постоянно, вероятно поради повредата в потенциометъра. Та тази ли клапа се задвижва от моторче, и ако да как се сменя моторчето и как се закача за него клапата.PS: под жабката виждам въпросната клапа, ама ...............Във Вантотрейд казаха че се продавал потенциометър за степените на вентилатора и струвал около 30 лв. ама не бил под жабката, а там зад копчето. Дали ако го сменя ще реша проблема?
                    точно това е клапата сменя се много трудно много работа просто по добре не се захващай това го казват хора които са го правили или поне са се опитвали да го направят мисля че на 90% от фиатките не им работи тази клапа нещо като "фабричен дефект" и да го направиш скоро пак ще се развали по добре измисли някакъв друг начин за побългаряване ако толкова държиш тази клапа да ти работи
                    Някой побългарил ли го е вече. За да се извади това моторче гледам че трябва да се свали цялото парно, а за да стане това трябва да се свали таблото. аз вече един път го свалях и зная какъв тормоз е затова ако има някакъв друг начин ще съм ви благодарен ако го споделите
                    Fiat Bravo 1.4 12V - 98г.

                    Коментар


                      #11
                      Нещо не разбах от постингите на колегите.При мен тази клапа, която регулира въздуха /дали да го върти от вън на вътре или само вътре/ е предполагам механична.Колата е /Брава/,без климатик.Последния път без да забележа съм я позиционирал в положение "само вътре" и то при паркирана кола т.е без да е включена на контакт...веднага се изпотиха стъклата при първия дъжд.Та за какво моторче което управлява тази клапа става дума.При мен си е нещо като рейка или бъркам?
                      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                      Коментар


                        #12
                        Nino написа:
                        Та за какво моторче което управлява тази клапа става дума.При мен си е нещо като рейка или бъркам?
                        Еми при моделите с климатик тази клапа не е ръчна ,а се управлява чрез ел. моторче. И вместо нещо като рейка има бутон за превключване.
                        Fiat Brava 1.4 SX 12V 97

                        Коментар

                        Working...
                        X