аз го правих това упражнение на предишната ми кола.toyota corolla 1.6 16v 125hp.резултата беше по-лош.по обяснение на доверени майстори двигателя се изпразва по бързо и по този начин му се губи мощността.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за изпускателна система и мощност.
Collapse
X
-
прочетете малко по темата преди да пишете ... има много материали изписани из нета вижте как се смятат колектори и генерация и ще си отговорите на много въпроси и ще разберете защо ако откачите гърнетата няма да върви и т.н. .. дълго е за обяснениеMadness Motorsport
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.
Коментар
-
Та ми стана интересно и затова малко up на темата. След смяна на цялата генерация (след колекторите и не съм махал катализатора) ми паднаха оборотите на празен ход с една идея. От старата генерация почти нищо небеше останало като последното гарне го бях загубил половин година преди това. Разлика сега (освен оборотите ) има само в шума, сега мърка. Та въпроса ми е защо така с оборотите?
Коментар
-
Tornado, ако махнеш цялата изпускателна система след колектора, най-вероятния резултат ще е влошена работа на мотора, т.е. другата кола ще е по-бърза. ЕКУ-то почти сигурно ще премине в друг режим, поради факта, че ламбда контролата ще му подаде неверни стойности, вследствие на липсващите гърнета.
Коментар
-
На старата ми кола се бешепочти откъснала тръбата преди катализатора - резултата беше страшно мудна и шумна кола и с голям зор 80км/час - след поправката всичко нормално. На колата от подписа има трипътен катализатор разположен непосредствено до ДВГ, тръба с мека връзка по пътя чак до отзад и там единственото гърне. Казвам го защото има коли с три гърнета.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Ето и един отговор от мен,като мисля че съм добре запознат в случая,а и не само този,относно работата на ДВГ и процесите случващи се в тях.Всеки автомобил се комплектова с изпускателна система,която отговаря за предназначението му.Един от важните параметри тук,е съпротивлението на последната която оказва на двигателя.Ако то е малко и двигателят не е за спортни (състезателни цели)се нарушава правилното изгаряне на сместа и от там влошена мощ и голям разход на гориво.Това е така защото за серийните двигатели се определя такъв ъгъл на отваряне и затваряне на клапаните от разпределителния вал, съобразен с безшумноста на двигателя и неговата икономичност.Ако на такъв мотор се премахне част от изпускателната система,то поради намаленото и съпротивление и спрямо съответното изчисление на ъгъла на затваряне на изпускателните клапани,ще се намали мощноста и увеличи разхода на гориво,вследствие на непълно изгаряне в цилиндрите.(характерно пукане където част от сместа изгаря в тръбопровода на ауспуха а не в цилиндъра/да не се бърка с преобогатена смес където ефекта е подобен/).При спортните автомобили се премахва част от изпускателната система за да не оказва съпротивление на двигателя,но задължително с това се променят и фазите на газоразпределителният механизъм,съобразено с конкретните условия на работа на ДВГ.Обратно при по стар двигател,е от особено значение изправноста и целоста на изпускателната уредба,поради вече не така доброто уплътнение на клапаните и от там изгаряне на част от работната смес извън цилиндрите!(За справки/освен ако не си спомняте физика за 12 клас/виж в Google -Работни процеси и динамика на изгорелите газове в ДВГ)!Fiat Marea TD100
Коментар
-
danzkix написа:От опит, скъса се връзката преди 2-те задни гърнета на магистралата и хора едвам съм стигнал,повече от 80-90 не иска да върви и страшно се мъчи. Това на колата от подписа
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар