Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за изпускателна система и мощност.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за изпускателна система и мощност.

    Здравейте колеги пускам тази тема не от собствено любопитство ,а поради това ,че не мога да убедя някой колеги ,че автомобил със изпускателна система изправна има по голяма мощност от същия със всичко премахнато по нея.С две думи казано кога мотора дава повече мощност със ауспуси или без тях.И освен за заглушаване на шума тя служи и за по доброто извеждане на изгорелите газове от горивната камера.Който може да помага с линкове защото ми трябват материали да ги убедя.Мерси предварително.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    #2
    Погледни драгстерите или формулите имат ли гърнета и ще си отговориш на въпроса :D

    Коментар


      #3
      Не смятам,че състезателните автомобили могат да се сравняват със автомобили сериино производство.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        Не те карам да ги сравняваш а да погледнеш как стоят там нещата за да постигнат максимална мощност. Нали търсиш отговори?

        Коментар


          #5
          Re: Въпрос за изпускателна система и мощност.

          Tornado написа:
          Здравейте колеги пускам тази тема не от собствено любопитство ,а поради това ,че не мога да убедя някой колеги ,че автомобил със изпускателна система изправна има по голяма мощност от същия със всичко премахнато по нея.С две думи казано кога мотора дава повече мощност със ауспуси или без тях.И освен за заглушаване на шума тя служи и за по доброто извеждане на изгорелите газове от горивната камера.Който може да помага с линкове защото ми трябват материали да ги убедя.Мерси предварително.
          При автомобилите с принудително пълнене "т.е. с турбо), тръбите на изпускателната система колкото са по-големи толкова по-добре, докато при атмносферките, много големите тръби могат да имат отрицателен ефект, за кола над 130-140 коня и нагоре, най-добре е на 63мм да са тръбите, иначе за по-малко на 50мм .
          Uno Turbo RulZz

          Коментар


            #6
            Може да съм ви и пообъркал с въпроса,но сега питам конкртетно.Давам за пример два автомобила еднакви Мареа седан 1,8 16 В и двете по на 15000 км еднакво експолатирани.На едната се премахва всичко от колекторите назад ,а другата си остава както е произведена.Застават на старта.Коя ще надделее от двете.
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #7
              Tornado написа:
              Може да съм ви и пообъркал с въпроса,но сега питам конкртетно.Давам за пример два автомобила еднакви Мареа седан 1,8 16 В и двете по на 15000 км еднакво експолатирани.На едната се премахва всичко от колекторите назад ,а другата си остава както е произведена.Застават на старта.Коя ще надделее от двете.
              тази, на която й е махнато всичко назад. при абсолютно еднакви други условия естествено
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                Tornado написа:
                Може да съм ви и пообъркал с въпроса,но сега питам конкртетно.Давам за пример два автомобила еднакви Мареа седан 1,8 16 В и двете по на 15000 км еднакво експолатирани.На едната се премахва всичко от колекторите назад ,а другата си остава както е произведена.Застават на старта.Коя ще надделее от двете.
                Та значи глей сега кво правиш:1. Вземаш едната Мареа и я прибираш в гаража.2. Вземаш втората и пробваш колко бързо ще вземе определено разтояние.3. Вкарваш я в бокса с развиването на 3 гайки махаш всички грънци след двуцевката.4. Изкарваш от бокса и тестваш по методиката от точка 2.5. Побликуваш тестовите резултати.

                Коментар


                  #9
                  А да де тестове ще правя.Аз съм го правил това с Алеко на 60000 км и съм видял резултата.Сега сте вие.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    Това успях да намеря с чичко гугъл.Виж сега,това е говорено много пъти.Хората какво правят,те увеличават диаметрите на изпускателната страна на двигателя,но човъркат и горивовъздушната смес,слагат други чипове,карбуратори с други калибрования и тн.Не на последно място,те увеличават диаметрите и на смукателната страна на двигателя.Back pressure-a играе изключително голяма роля в образуването на горивовъздушната смес,всяка една промяна от твоя страна (диаметър на exhaust side)внася нарушения в предварително изчислените параметри за A/F.Toй играе роля и на това колко е компресията.Напълно запушен ауспух те води до много ниска компресия,откачен нацяло exhaust,без конвъртъри,следва да вдигне мъничко компресията (поне на теория),не 50%,но следва да има разлика.Ти с промяната на тези диаметри и съпротивлението в аусп. система си довел до напълно различен въздушен поток в карбуратора.Довел си и до повече всмукано гориво ,поради това,че си предоставил повече количество въздъх за единица време в главното дозиращо устройство.Накратко - реши си къде искаш да "тегли" колата. Ако е в градско - по-добре в ниските обороти ---> на мястото на това гърне сложи по-тясно. Огледай си по всмукателния тракт дали са уплътнени добре тръпопроводите - дори и тези преди въздушния филтър ! Тръбата преди въздушния филтър е още по-важна от изпускателната - когато се отнася до това в кои обороти ти е въртящия момент.
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #11
                      Аиде като толкова търсиш из чичо гоогле , ми кажи колко ми е диаметъра ( мм )на изпускателните тръби на Бравото (1.2 16в ) сток!?
                      Bravo 1.2 16v, ноември 1999г.
                      Polo 1.0, юли 1997г.

                      Коментар


                        #12
                        И според мен - по-малко пречки за излизането на изгорелите газове=повече мощност.Торнадо го е обяснил добре,че си трябват и други модификации за повишаването й. Но за мен, катализатора и гърнетата не са пречки
                        1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ

                        Коментар


                          #13
                          CCB написа:
                          Аиде като толкова търсиш из чичо гоогле , ми кажи колко ми е диаметъра ( мм )на изпускателните тръби на Бравото (1.2 16в ) сток!?
                          Айде ако това те удовлетворява.
                          Прикачени файлове
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #14
                            53 мм ? така излиза от завода ли ? или това е някаква спортна генерация ?
                            Bravo 1.2 16v, ноември 1999г.
                            Polo 1.0, юли 1997г.

                            Коментар


                              #15
                              Колекторите на изпускателната уредба се изчисляват за най-оптимално отвеждане на газовете. Идеята е, че ако махнеш всичко след изпускателния колектор и се тестваш така, резултата може и да е по лош от варианта с генерация на колекторите. Тези газове които излизат от ДВГ ще се завихрят и т.н. и въобще отвеждането на изгорелите газове ще е влошено. Виж ако сложиш система от прави траби и е сметната, резултата с теста ще е по добър.
                              In Tipo Veritas

                              Фиат Типо 1.6 DOHC
                              Фиат Стило 1.6

                              Коментар

                              Working...
                              X