Здравейте колеги пускам тази тема не от собствено любопитство ,а поради това ,че не мога да убедя някой колеги ,че автомобил със изпускателна система изправна има по голяма мощност от същия със всичко премахнато по нея.С две думи казано кога мотора дава повече мощност със ауспуси или без тях.И освен за заглушаване на шума тя служи и за по доброто извеждане на изгорелите газове от горивната камера.Който може да помага с линкове защото ми трябват материали да ги убедя.Мерси предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за изпускателна система и мощност.
Collapse
X
-
Re: Въпрос за изпускателна система и мощност.
Tornado написа:Здравейте колеги пускам тази тема не от собствено любопитство ,а поради това ,че не мога да убедя някой колеги ,че автомобил със изпускателна система изправна има по голяма мощност от същия със всичко премахнато по нея.С две думи казано кога мотора дава повече мощност със ауспуси или без тях.И освен за заглушаване на шума тя служи и за по доброто извеждане на изгорелите газове от горивната камера.Който може да помага с линкове защото ми трябват материали да ги убедя.Мерси предварително.Uno Turbo RulZz
Коментар
-
Може да съм ви и пообъркал с въпроса,но сега питам конкртетно.Давам за пример два автомобила еднакви Мареа седан 1,8 16 В и двете по на 15000 км еднакво експолатирани.На едната се премахва всичко от колекторите назад ,а другата си остава както е произведена.Застават на старта.Коя ще надделее от двете.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:Може да съм ви и пообъркал с въпроса,но сега питам конкртетно.Давам за пример два автомобила еднакви Мареа седан 1,8 16 В и двете по на 15000 км еднакво експолатирани.На едната се премахва всичко от колекторите назад ,а другата си остава както е произведена.Застават на старта.Коя ще надделее от двете.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Tornado написа:Може да съм ви и пообъркал с въпроса,но сега питам конкртетно.Давам за пример два автомобила еднакви Мареа седан 1,8 16 В и двете по на 15000 км еднакво експолатирани.На едната се премахва всичко от колекторите назад ,а другата си остава както е произведена.Застават на старта.Коя ще надделее от двете.
Коментар
-
Това успях да намеря с чичко гугъл.Виж сега,това е говорено много пъти.Хората какво правят,те увеличават диаметрите на изпускателната страна на двигателя,но човъркат и горивовъздушната смес,слагат други чипове,карбуратори с други калибрования и тн.Не на последно място,те увеличават диаметрите и на смукателната страна на двигателя.Back pressure-a играе изключително голяма роля в образуването на горивовъздушната смес,всяка една промяна от твоя страна (диаметър на exhaust side)внася нарушения в предварително изчислените параметри за A/F.Toй играе роля и на това колко е компресията.Напълно запушен ауспух те води до много ниска компресия,откачен нацяло exhaust,без конвъртъри,следва да вдигне мъничко компресията (поне на теория),не 50%,но следва да има разлика.Ти с промяната на тези диаметри и съпротивлението в аусп. система си довел до напълно различен въздушен поток в карбуратора.Довел си и до повече всмукано гориво ,поради това,че си предоставил повече количество въздъх за единица време в главното дозиращо устройство.Накратко - реши си къде искаш да "тегли" колата. Ако е в градско - по-добре в ниските обороти ---> на мястото на това гърне сложи по-тясно. Огледай си по всмукателния тракт дали са уплътнени добре тръпопроводите - дори и тези преди въздушния филтър ! Тръбата преди въздушния филтър е още по-важна от изпускателната - когато се отнася до това в кои обороти ти е въртящия момент.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Колекторите на изпускателната уредба се изчисляват за най-оптимално отвеждане на газовете. Идеята е, че ако махнеш всичко след изпускателния колектор и се тестваш така, резултата може и да е по лош от варианта с генерация на колекторите. Тези газове които излизат от ДВГ ще се завихрят и т.н. и въобще отвеждането на изгорелите газове ще е влошено. Виж ако сложиш система от прави траби и е сметната, резултата с теста ще е по добър.In Tipo Veritas
Фиат Типо 1.6 DOHC
Фиат Стило 1.6
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар