А що не пробваш да свалиш крушката за осветление на багажника, да огледаш контактите където ляга тя и да измериш пак каква консумация ще има без нея?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с инст. /пушек и.../, след смяна на крушки - РЕШЕН!
Collapse
X
-
Това съм го правил вече.. оставял съм ги по гол куплунг. Това което ще е хубаво да направя е просто да открия въпросния бутон и от там да преценя дали проблема е някъде в посока крушката на багажника или проблема във веригата е от бутона към таблото.Така както е направена принципната схема не е много ясно, но все е някакъв ориентир.FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Мерси, но се опасявам, че хич не е там... по-скоро е някъде до левия амортисьор на вратата на багажника (в ляво, както е показано на изображението на предишната страница). Поне и аз така бях предположил.. имаше разни пружинки, пластинки... натисках ги и никакъв ефект По-скоро е наистина там дето е показно на позиция 243FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
perlsite написа:Това съм го правил вече.. оставял съм ги по гол куплунг. Това което ще е хубаво да направя е просто да открия въпросния бутон и от там да преценя дали проблема е някъде в посока крушката на багажника или проблема във веригата е от бутона към таблото.Така както е направена принципната схема не е много ясно, но все е някакъв ориентир.
Коментар
-
Сега имам проблем, който е свързан с това, че не мога да достигна от въпросния ключ!Просто ми е невъзможно (нямам знанията как) да разглобя необходимите неща, че да стигна проблема. Изглежда, че е толкова на вътре този ключ, че ми изглежда абсурдно да го достигна. Ще се опитам да направя снимки, за да онагледя какво се опитвам да достигна.. възможно е да се опитвам от грешно място да стигна до там.Ако някой е сменял амортисьорите (ако не се лъжа в названието) на багажника, ще може да обясни как става номера, тъй като ключа вероятно е някъде в основата..Имам чувството, че е някъде на вътре в ламарините (в някаква кухина), по продължение на инсталацията.От другата страна (вътре в купето) пък би трябвало да минават проводници, някъде покрай задните седалки (а и под тях се твърди че има някакви управляващи модули, където е добре да проверя дали поне външно изглеждат добре) и тях също не мога да сваля. Има болтове, които са страшно затегнати към седалките и за сега се отказах да ги свалям и да ги мъча, тъй като малко на сляпо се опитвам да открия как да стигна до ключа, но няма и да се учудя ако се стига до там точно отвътре, а не отвън през багажника.Опитах дори да достигна до кабелите през задния високоговорител, но от там практически нямаш достъп, освен до сноп с кабели от инсталацията и е интересно, че при отворен капак (свети задния номер /на габарити/) и местя снопа с кабелите (през страната на високоговорителя) и почва да мига, да изгасва номера и т.н... или някакъв кабел е дал на късо в снопа или просто се е разпоил единия край (при ключа) и не прави контакт както трябва.Но няма как да разбера, без да успя да достигна до шибания ключ Гледах в ръководството, гледах и в EPER и от там не видях изобщо тоя ключ описа, за да видя как и къде е свързан.Само се "накефих" на посочената цена в EPER за ново табло (макар, че мисля, че таблото е здраво, т.е. само едно съпротивление трябва да сменя, като оправя бакиите с инсталацията), която беше около 500 лири (1500 лв)FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
peho написа:perlsite написа:Това съм го правил вече.. оставял съм ги по гол куплунг. Това което ще е хубаво да направя е просто да открия въпросния бутон и от там да преценя дали проблема е някъде в посока крушката на багажника или проблема във веригата е от бутона към таблото.Така както е направена принципната схема не е много ясно, но все е някакъв ориентир.
Коментар
-
Все още не съм решил проблема и сигурно чак на заплата ще му мисля по-сериозно (сега съм се обезпаричил)Бутончето при мен, до колкото успях да установя, е някъде вътре около амортисьора на вратата на багажника. Някъде в основата и. Не мога да го намеря в EPER никъде такъв ключ/бутон, за да се ориентирам по-добре.Махнах задната лява (зад шофьора) колона, тъй като по-този начин може да се стигне до един сноп от снопчета с кабели. Местиш ги, стискаш ги.. изобщо прилагаш някакви механични усилия върху тях и става цветомузика на лявата лампичка за осветление на задния номер (дясната, която ми правеше проблем изобщо не свети, тъй като съм махнал изгорялото съпротивление - т.е. там верига няма).След като си правих разни експерименти с кабелите вече и лявата лампичка не свети (освен в някакво точно положение на отворена врата на багажника)... така, че версията която ми се струва най-адекватна е, че не само един кабел е пострадал, а може би се е разтопила изолацията на поне 2 или повече кабела и правят сериозни мизерии: късо + прекъсване на друг проводник /евентуално/.Направих някои замервания. Първо успях да махна едната седалка (без облегалката), тази зад шофьорското място и успях да достигна до основния сноп с кабели идващи отзад от багажника /стопове, разни лампички, колони и т.н./. Единият от кабелите беше залепван с изолирбанд, а от него изкарана жица (предполагам, че това е към алармата). Идеята е, че през този кабел се разбира дали задния багажник е отворен. Съвсем на място беше този "знак", тъй като ми спести търсенето (имаше общо 3 кабела със същите цветове, както тези които са посочени в схемата).Какво направих? Взех един 3-4 метров кабел и го свързах с единия край на крушката ("+"), а другия край го прекарах до снопа с кабели. С мултимер започнах да измервам съпротивлението между прекарания край и заголеното място на кабела. Това което ми направи впечатление бе, че съпротивлението беше доста сериозни и се менеше с движението на задната врата. Т.е. имаше положения в които съпротивлението беше много малко (както трябва да е), а в други нямаше практически проводимост!Направих и обратния тест: замерих директно от заголения край (който е "+").. но вместо към "+" в другия край на същата жица, замерих към земя... и вместо безкрайно голямо съпротивление имаше положения на задната врата в които практически "+" и маса бяха дадени на късо...Преди да отида на някакъв майстор електричар искам да успея да открия въпросния ключ и да видя какви щети са нанесени... дали става дума само за проводници или има и по-сериозни проблеми.Сега в момента си мисля, като вариант, че трябва да сваля кората на колоните за да достигна до мястото където предполагам, че е въпросния ключ/бутон.Мисля си, че са само 3 големи болта/гайки, които трябва да развия, че да я сваля?FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Най-накрая! Тия алармджии вече не ги броя за хора... Как може в тая страна всеки куц, сакат (умствено) да се захваща с работа която не я разбира?!?Свалих днес задната кора с колоните и се оказа, че под нея няма никакъв ключ... очевидно от ФИАТ не са били много-много прецизни в отбелязването на позицията на въпросния бутон. Както и да е.. успях да установя, че ВСЕ ПАК се намира на самия капак на багажника.Преди, когато проверявах погледнах само от долната страна, там където капака на багажника се затваря към купето. Беше ми се сторило, че там има някакви ключета, пружинки и след като ги натисках и нямаше ефект, реших, че ключа не е изобщо там.Както и да е.. оказа се на самия багажник, като се развиват 2 болта, а самото ключе е покрито с пластмасов капак, който също трябва да се свали. Погледнах ключа и изглеждаше отлично. Самите жици също бяха добре захванати и липсваха каквито и да е следи от механично разрушаване.Реших, че проблема е просто с кабелите. Започнах малко по-малко да ги "обикалям" от вратата на багажника към купето, докато в един момент не забелязах, че задната крушка мига на парцали. Намерих МЯСТОТО, което го заподозрях, въпреки, че на външен вид нямаше някакви особени следи.Разрязах изолацията и какво да видя?! Два кабела напълно срязани, а 3-ти доста прилично заголен. Никакви следи на изгаряне или разтапяне. Никаква изолация, нищо.Съвсем очевидно някой много прост алармаджия е търсил кабела, който затваря веригата при отворена врата на багажника! Вероятно ги е вързал проводниците, така на ръка, без да ги запои и без да ги изолира.Мястото на което се намираше това "творческо решение" бе, точно на сгъвката, на място на която при отваряне и затваряне на капака на багажника води до известни механични усилия върху кабела и ограничено движение на самите кабели. Нормално е, след време тези срязани и омотани кабели да се изхлузят и да започнат да дават късо, чак се чудя как до сега изобщо е изкарала тая кола без да даде проблем!Още съм афектиран от тези пишман майстори, но дори и аз бих поставил една автоаларма по-добре!!След като ги вързах на ново, с помощта на допълнителен кабел (за жалост нямам преносим поялник, който да включа към запалката на колата) и след като ги изолирах с изолирбанд светнаха както лампичката в багажника, така и лявата лампичка на подсвета на задния номер.Свалих таблото и смених изгорелия резистор, монтирах таблото на ново, включих на габарити и дадох контакт - светна и дясната лампичка на задния номер.Сега всичко си свети както преди, индикацията на таблото за изгоряла крушка изчезна и сега почти всичко е наред Единствено, от както възникна този проблем (а може би малко след това), остана да свети индикацията за Air bag. Мисля, че имаше един момент в който включвах таблото без да съм свързал всички кабели и/или без да съм възстановил всички връзки около сменените съпротивления.Мисля си, че е възможно да е запаметена грешка, за проблем с Air bag и поради тази причина да свети в момента.Ще трябва да отида на компютърна диагностика, за да видят точно каква грешка е регистрирана и евентуално да се изчисти, след което се надявам да няма проблем.Някой да се сеща за евтина PC диагностика... най-вече да изчистят натрупаните грешки!?FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
perlsite написа:Разрязах изолацията и какво да видя?! Два кабела напълно срязани, а 3-ти доста прилично заголен. Никакви следи на изгаряне или разтапяне. Никаква изолация, нищо.Съвсем очевидно някой много прост алармаджия е търсил кабела, който затваря веригата при отворена врата на багажника! Вероятно ги е вързал проводниците, така на ръка, без да ги запои и без да ги изолира.Мястото на което се намираше това "творческо решение" бе, точно на сгъвката, на място на която при отваряне и затваряне на капака на багажника води до известни механични усилия върху кабела и ограничено движение на самите кабели. Нормално е, след време тези срязани и омотани кабели да се изхлузят и да започнат да дават късо, чак се чудя как до сега изобщо е изкарала тая кола без да даде проблем!Още съм афектиран от тези пишман майстори, но дори и аз бих поставил една автоаларма по-добре!!perlsite написа:След като съм слушал толкова много за Ауто Италия, все пак се отбих за да ги попитам дали биха се захванали с този проблем и отзивчиво един от приемниците искаше и час да ми запише.... (по много груба естимация щяло да ми струва макс 100лв), обаче изобщо не ми се ще да ходя там, но ако нямам избор просто.....perlsite написа:Мисля си, че е възможно да е запаметена грешка, за проблем с Air bag и поради тази причина да свети в момента.Ще трябва да отида на компютърна диагностика, за да видят точно каква грешка е регистрирана и евентуално да се изчисти, след което се надявам да няма проблем.
Коментар
-
изчистване на грешки
Почти навсякъде (включително в Ауто Италия) цената за диагностика е 20лв. По-евтино не съм виждал.Алармата ти ли я слага или купи колата с нея? Това е възмутително бе, направо можеш да се запалиш от нищо! Аман от безотговорни и тъпи мърлячи!Между другото, при Стилото грешката за еърбега се изчиства сама след отстраняване на проблема. Стои си в паметта, но не се визуализира ако не е активна. Знам го, защото при мен имаше лош контакт под пасажерската седалка (за страничния еърбег) и като го оправих лампите и надписа от дисплея изчезнаха. На диагностиката обаче си каза че е имало проблем.Fiat Stilo 1.8 16V
Коментар
-
Тъй като колегата сигурно вече знае цялата инсталация наизуст да го питам от какво може крушката в багажника да не ми свети. Купих 2 нови, но не свети, а на вън е такъв вятър, че не ми се занимава. Дали е възможно нещо по алармата да са майсторили или най-вероятно онова бутонче за отворен багажник да не ми е наред. При мен първата от тези 4 пластинки е счупена и вътре жиците са изолираниFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Re: изчистване на грешки
masterkar написа:Радвам се, че си решил проблема сам :D ! Спестил си стотина лева ... :Dmasterkar написа:все пак при теб е "малкия дявол" - можело е да има и много по-трагични последствия въпросното "творческо решение"! Всъщност ти май в някой от първите постове беше се усъмнил в алармата?...Ще трябва да отида на компютърна диагностика, за да видят точно каква грешка е регистрирана и евентуално да се изчисти, след което се надявам да няма проблем.Stoyan_68 написа:Почти навсякъде (включително в Ауто Италия) цената за диагностика е 20лв. По-евтино не съм виждал.Алармата ти ли я слага или купи колата с нея? Това е възмутително бе, направо можеш да се запалиш от нищо! Аман от безотговорни и тъпи мърлячи!Stoyan_68 написа:Между другото, при Стилото грешката за еърбега се изчиства сама след отстраняване на проблема. Стои си в паметта, но не се визуализира ако не е активна. Знам го, защото при мен имаше лош контакт под пасажерската седалка (за страничния еърбег) и като го оправих лампите и надписа от дисплея изчезнаха. На диагностиката обаче си каза че е имало проблем.FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Най-вероятно си разбутал нещо. Колко еърбега имаш? При мен интересното беше, че два екзаминера дадоха различни грешки. Единия каза нещо за високо налягане в не си спомням какво, а другия позна-липса (лош) контакт. Един и същи код пък... Май някои майстори не си актуализират софтуерите.Fiat Stilo 1.8 16V
Коментар
-
Re: изчистване на грешки
perlsite написа:masterkar написа:все пак при теб е "малкия дявол" - можело е да има и много по-трагични последствия въпросното "творческо решение"!Stoyan_68 написа:Това е възмутително бе, направо можеш да се запалиш от нищо!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар