masterkar написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с инст. /пушек и.../, след смяна на крушки - РЕШЕН!
Collapse
X
-
FIAT Marea 1.9 JTD HLX
-
Преди време и при мен беше така.Прегорял + проводник някъде,едната лампа за осветяване на номера не светеше.Отрязах ненужния проводник/уверих се,че няма късо в държача на лампата/ и прекарах + от съседната,светеща лампа.Нямам грижи оттогава.Вярно е,че е побългаряване,но да проследявам целия сноп,да търся прегорелия проводник-не,благодаря.УспехFiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW
Коментар
-
lu40 написа:Преди време и при мен беше така.Прегорял + проводник някъде,едната лампа за осветяване на номера не светеше.Отрязах ненужния проводник/уверих се,че няма късо в държача на лампата/ и прекарах + от съседната,светеща лампа.Нямам грижи оттогава.Вярно е,че е побългаряване,но да проследявам целия сноп,да търся прегорелия проводник-не,благодаря.УспехFIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
@perlsite: Сори, че няма да ти помогна, но и на мен не ми свети дясната крушка на номера. Крушката е същата, като на габаритите нали? Днес си поръчах два броя Osram Silverstar +50%, че им беше останала само една. Какви са ти впечатленията от късите, че как не съм отнесъл някой колоездач не знам. Тея вечер са си направо самоубийциFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Точно дясната крушка не ми светеше.Така си я купих колата-просто си нямаше +.Тогава още нямах схеми и не знаех за Фиат-клуба,затова реших нещата по този начин.Смятам,че 350-400мА няма да натоварят толкова много предпазителя.Интересно,че индикацията на таблото не ми светеше преди,а не светна и след тази интервенция.Но ако имаш време,както е топло и приятно,най-добре е да си я направиш както трябва.Не знам как е при теб,но повечето от проблемите с ел.инсталацията ми идват от недобре кримпвани проводници към кабелните обувки-оттам липсата на напрежение или нагаряне.Затова първо виж + от таблото с предпазителите-ако там има 12В,сложи в съединителя нова кабелна обувка и я запой с проводника.Огледай мястото,където + се куплира със цокъла на задния номер и направи същото.Ако пак не светне/няма 12В,а 5-6/-или има някъде междинен съединител,където е белята,или-нов кабел.Успех ПП Тия дни съм грипав нещо и ми беше доста кофти,затова не ти писах още като пусна темата Сега живнах малкоFiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW
Коментар
-
spark написа:@perlsite: Сори, че няма да ти помогна, но и на мен не ми свети дясната крушка на номера. Крушката е същата, като на габаритите нали? Днес си поръчах два броя Osram Silverstar +50%, че им беше останала само една. Какви са ти впечатленията от късите, че как не съм отнесъл някой колоездач не знам. Тея вечер са си направо самоубийциFIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Днес си играх доста с автомобила и стигнах до няколко много важни извода 1. Сбъркал съм схемата. Това го установих днес, като преглеждах изводите на куплунга (G) и видях, че там изобщо няма краче 1 (няма жица, а трябваше да отговаря за осветлението на дясната крушка)! Върнах се в нас и видях, че съм гледал схема на Мареа след 2000 година... а моята кола е произведена Юни/Юли 1999та. Това едно на ръка, другото беше, че автомобила ми е с "check panel", който е вграден в самото табло...2. Установих, че захранването на крушките (задния номер и това на осветлението на багажника) в моят случай (с "check panel") не минава изобщо през предпазител 2, нещо повече.. ИЗОБЩО няма предпазител!3. Последното фрапиращо нещо, че захранването се подава директно от самото табло при това през 4 броя силови резистора!4. Освен дясната крушка на задния номер видях, че не ми е работила и крушката за осветлението на багажника.Та сега по ред: "+" и масата на проблемите крушки са в перфектно състояние, като на атлет, световен шампион! Всичко проверих.. никакви следи.. чак ме хвана яд.. и след като видях, че изобщо куплунга (G) няма изводите, които трябваше да изведат захранването на крушките до предпазителя... реших, че ФИАТ са направили някаква безумна глупост, както поне изглеждаше от новите схеми...Отворих таблото, много нервно, разглобих го на парченца и стигнах до самата платка.. прилично нагоряла и опушена!Гледам прекъсната писта (здраво нагоряла, чак се разтопила) и 4 силно опушени резистора!Очевидно и 4-те са (вероятно) 0.20 ома (R20)! Толкова са малко, защото тези съпротивления са силови и захранват директно крушките. Вероятно се ползват тези съпротивления за да се установи дали крушките работят (очевидно при прекъснати крушки пада върху съпротивленията ще е различен отколкото ако в същото време последователно на тези съпротивления се настави и съпротивлението на самата крушка)!Прибрах се с таблото в нас, направих мост между изгорялата писта (преди това бях разпоил и 4-те съпротивления и те все още са учудващо здрави - леко се е напукал единия, но работи за сега). Монтирах таблото в автомобила и всичко светна - осветлението на задния номер, както и крушката в багажника... всичко чудесно.. но след минута пак започна да пуши - очевидно претоварване на веригата или просто тези съпротивления са пред прага на разрушаването си и греят жестоко.Първото нещо което направих бе, да махна крушката за осветлението на багажника. След това дадох на контакт.. всичко светеше, с изключение на махната крушка, а пушек поне след 4-5 минути на контакт нямаше. Лошото е, че установих по много неприятен начин, че въпросните резистори не държат на натоварването.Това ме навежда на следната мисъл: или крушките които съм сложил не са с правилната мощност/тип (по-точно да се изразя съм си купил ментета) или един друг факт, които не бях споменал, а именно, когато свалях дясната крушка (преди няколко дена) тя беше 12V, но 10W вместо 5W както е отбелязано в ръководството на Мареа. Може би това значи, че тази 2-но по-мощна крушка е разказала играта на силовите резистори в таблото от когато я е сменил предишния собственик до сега.Това което смятам да направя е да си търся табло втора ръка, но ще е голямо търсенето на точно такъв модел (трябва да е от Мареа 99-та година, с чек панел, за JTD - седан, а не комби...). Това сигурно никога няма да го намеря.. така, че се надявам да намеря 4 силови (поне 5W) резистора с 0.20 ома от някой магазин за ел.части.FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Osram-a го взех, но тъй като си спец вече да те попитам пластините, които са на 5-та врата има ли ги някъде описани коя за какво е? Аз имам две или три нарочно счупени пластини (личи си че кабелите са рязани нарочно и изолирани) и може би от това да не ми свети и лампичката за номера. Иначе всичко по 5-та врата работи - чистачка, отопление, мигачи и т.н. Как така с три счупени пластини всичко работи нямам идея и се чудя да пипам ли изобщоFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Принципно ще са дадени на схемата, кое е от къде идва, но аз разполагам със сервизно ръководство само за Мареа. Мисля, че имаше някъде аналогично ръководство за Брава. Това което ти трябва от ръководството са Wiring Diagrams и евентуално Electrical Equipment. След, което да видиш за автомобила твоята модификация (година и евентуално ако има значение, и модела).Ще погледна все пак дали не съм ги дърпал някъде. Причината да са отрязани най-вероятно е в това, че е някой "разбиращ" е трябвало да оправи на бързо белята която евентуално е станала и за по-лесно е резнал кабелите, които може би са давали някъде на късо. Възможно е и някъде да имаш и изгорял бушон. След като видях какво са измайсторили ФИАТ с мойто табло и начина по-който захранват крушките, без да сложат един бушон да предпазва.. очаквам всякакви простотии да се се случили и при теб!Един от важните изводи, които си направих за себе си, е в никакъв, ама в никакъв случай да не се поставят по-силни (като мощност) крушки от тези които са предписани, че току виж нещо изгоряло и после да се чудите какво да правите.Днес си поръчах близки по стойност съпротивления и се надявам да свършат работа, ако и те изпушат това вече ще е много лошо. Неприятното в случая е, че нямам подходящ гараж, където спокойно да си изнеса всичко необходимо: поялник, захранване, други инструменти, така, че да замеря по време на работа реалната консумация на ток, за да съм убеден, че таблото работи нормално и няма претоварване.FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Най-вероятно,кабелът който захранва осветлението в багажника и подсвета на номера,някъде е протрит и опира в шасито на колата,правейки късо съединение.Провери дали е така.Откачи този кабел след резисторите,махни крушките на номера и багажника,и премери между кабела и маса какво е съпротивлението.
Коментар
-
perlsite написа:Днес изпуши същото съпротивление, както и преди, с тази разлика, че днес изобщо нямаше крушка в багажника...Вече започвам да "стрелям" малко на сляпо и съм вече супер изнервен.
Коментар
-
Колега всъщност си с мареа, нали?Мареата ти комби ли е ири е седан?Знаеш ли защо питам? Като гледам схемата на разположение на кабелите ми се струва, че задното осветление минава през един конектор на багажника, който дава ток на мошинката за задната чистачка, предполагам и за осветлението на номера. Доста често сме се борили точно с проблеми с тази връзка. На твоята схема беше 236 - ти номер. Ако колата ти е седан няма такова нещо, и говоря глупости.Пробва ли просто да пуснеш един + от другата крушка, щото са ти предложили, но не видях дали си пробвал?Аз бих пуснал един + и една земя направо.Не виждам какво повече може да стане от вече станалото - да ти изгорят съпротивленията.По принцип си направил голама грешка с по-мощната крушка, пластмасата пред крушката имай в предвид също е разчетена за по-маломощна крушка и може също да се стопи. Както на някой колеги - куплунзи и рефлектори от 100 вата предни фарове.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
GTipo написа:...FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар