Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с инст. /пушек и.../, след смяна на крушки - РЕШЕН!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    masterkar написа:
    Провери си най-напред пластините на дясна крушка (15) за подсвет на задния номер! Огледай + пластина дали има нагар, окисление и т.н. Ако трябва - почисти я! Увери се, че тази пластина не ти дава на късо!!! Естествено, може ако е имало окисление на пластината в един момент да е окъсило, но затова не ти е изгорял предпазителя (2), защото не е дало директно на късо, а през някакво нагоряло (окислено) място. А това за топенето на кабела: Може и нещо да се е поразтопило във кутия (правоъгълника) (4) - например буксичка (1) (G) - огледай и нея много добре. Другото - преди да вкл. на контакт и вкл. габарити - по-добре първо си прозвъни тези вериги (прегледай горните неща) за да не стане по-лошо!
    Пластините съм ги гледал няколко пъти и няма следи от нагар. На пръв поглед не виждам начин да даде на късо, тъй като така са затворени пластините, че май не е възможно да даде на късо. Няма и окисление. От вън всички букси изглеждат добре, не забелязах да има нагари, разтопявания. Проводниците също.Днес нямах възможност да гледам на светло автомобила, но поне проверих, че всички други крушки работят (всички габарити отпред и отзад, както и лампичката на таблото). Изглежда, че връзката (до краче 13 в кутията с предпазителите (4)) е ок, тъй като от там се разклонява към всички други места. Изглежда, че и връзката между краче 1 и краче 8 (в кутията с предпазителите (4)) също е наред, тъй като тя (краче /8/) захранва габаритите на левия фар (16).Така, както се вижда на пръв поглед проблема е някъде от краче 1 (куплунг [G]) до дясната крушка (15). Тази връзка трябва да е осъществена с проводник с цвят (HB) сиво-бял.. но ще гледам дали не си е променил цвета от сиво-бял в сиво-черен Така, че утре процедурата се очертава да е следната: Вадя куплунг [G] от кутията с предпазителите (4) и замервам съпротивлението от краче 1 на G до "+" на лампа (15). Трябва да е сравнително ниско съпротивлението... Лошото е, че останах с впечатлението, че снопа от кабелите на G тръгва някъде на вътре, където ми е много трудно да видя каквото и да е, дори с фенер. Ще трябва да си купя една мини камерка.. която да е като на хирурзите, че да я завирам на всякъде, че да видя каква беля е станала
    FIAT Marea 1.9 JTD HLX

    Коментар


      #17
      Преди време и при мен беше така.Прегорял + проводник някъде,едната лампа за осветяване на номера не светеше.Отрязах ненужния проводник/уверих се,че няма късо в държача на лампата/ и прекарах + от съседната,светеща лампа.Нямам грижи оттогава.Вярно е,че е побългаряване,но да проследявам целия сноп,да търся прегорелия проводник-не,благодаря.Успех
      Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

      Коментар


        #18
        lu40 написа:
        Преди време и при мен беше така.Прегорял + проводник някъде,едната лампа за осветяване на номера не светеше.Отрязах ненужния проводник/уверих се,че няма късо в държача на лампата/ и прекарах + от съседната,светеща лампа.Нямам грижи оттогава.Вярно е,че е побългаряване,но да проследявам целия сноп,да търся прегорелия проводник-не,благодаря.Успех
        Звучи добре.. и на мен ми хрумна тази идея почти на момента... след като видях, че не работи само единия, но се замислих за две неща:1. Дали тези ~ 0.5A няма да направят проблем и да претоварят другия бушон при пълна консумация?2. Не те ли дразни факта, че ти свети крушката на таблото за "изгоряла крушка"? Може би си направил някаква врътка, че да не свети?Дай малко повече детайли около твоя бивш проблем?! Как установи кой проводник ти прави проблем, че да го резнеш, при това бе да гледаш схеми или просто видимо си беше прегорял? Разбра ли причината за прегарянето на "+" проводника? Все пак би трябвало да проектирани да издържат една глупава крушка от 5W! Да не се окаже някой "често срещан проблем" при нашите колици?!? Между другото говорих с един ел.техник, който сподели, че вероятната причина е окъсяване или лоша връзка (както може и да се предположи), а причината да не изгори предпазителя вероятно се дължи на факта, че проводника е доста дълъг (няколко метра) и има съпротивление от няколко ома, което значило, че се нагрявал самия проводник много, а тока през предпазителя не бил достатъчен, че да изгори. Това разбира се казано само на ухо, без да е запознат човека с детайли За сега обаче аз нямам прегорял проводник (поне не го виждам) нито нагорял конектор... т.е. при мен може проблема и да е някъде другаде... но утре мисля да направя още няколко опита с които се надявам максимално да локализирам проблема lu40: Коя крушка не ти светеше? Само не ми казвай дясната?!
        FIAT Marea 1.9 JTD HLX

        Коментар


          #19
          @perlsite: Сори, че няма да ти помогна, но и на мен не ми свети дясната крушка на номера. Крушката е същата, като на габаритите нали? Днес си поръчах два броя Osram Silverstar +50%, че им беше останала само една. Какви са ти впечатленията от късите, че как не съм отнесъл някой колоездач не знам. Тея вечер са си направо самоубийци
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #20
            Точно дясната крушка не ми светеше.Така си я купих колата-просто си нямаше +.Тогава още нямах схеми и не знаех за Фиат-клуба,затова реших нещата по този начин.Смятам,че 350-400мА няма да натоварят толкова много предпазителя.Интересно,че индикацията на таблото не ми светеше преди,а не светна и след тази интервенция.Но ако имаш време,както е топло и приятно,най-добре е да си я направиш както трябва.Не знам как е при теб,но повечето от проблемите с ел.инсталацията ми идват от недобре кримпвани проводници към кабелните обувки-оттам липсата на напрежение или нагаряне.Затова първо виж + от таблото с предпазителите-ако там има 12В,сложи в съединителя нова кабелна обувка и я запой с проводника.Огледай мястото,където + се куплира със цокъла на задния номер и направи същото.Ако пак не светне/няма 12В,а 5-6/-или има някъде междинен съединител,където е белята,или-нов кабел.Успех ПП Тия дни съм грипав нещо и ми беше доста кофти,затова не ти писах още като пусна темата Сега живнах малко
            Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

            Коментар


              #21
              spark написа:
              @perlsite: Сори, че няма да ти помогна, но и на мен не ми свети дясната крушка на номера. Крушката е същата, като на габаритите нали? Днес си поръчах два броя Osram Silverstar +50%, че им беше останала само една. Какви са ти впечатленията от късите, че как не съм отнесъл някой колоездач не знам. Тея вечер са си направо самоубийци
              Специално при мен крушката на подсвета на задния номер е от тип: C5W (12V, 5W). Тя в същата, както за осветлението на жабката така и вътре на багажника. На самото пластмасово капаче е написано какъв тип е крушката (мощност), а на самата крушка (която ще смениш) също ще си пише, че е (например) C5W.OSRAM Silverstar +50% ги сложих преди няколко дена (точно когато започна моята одисея). За сега работят без проблем (надявам се да нямат нищо общо с моите проблеми с инсталацията) и наистина се забелязва, че светят много по-силно!
              FIAT Marea 1.9 JTD HLX

              Коментар


                #22
                Днес си играх доста с автомобила и стигнах до няколко много важни извода 1. Сбъркал съм схемата. Това го установих днес, като преглеждах изводите на куплунга (G) и видях, че там изобщо няма краче 1 (няма жица, а трябваше да отговаря за осветлението на дясната крушка)! Върнах се в нас и видях, че съм гледал схема на Мареа след 2000 година... а моята кола е произведена Юни/Юли 1999та. Това едно на ръка, другото беше, че автомобила ми е с "check panel", който е вграден в самото табло...2. Установих, че захранването на крушките (задния номер и това на осветлението на багажника) в моят случай (с "check panel") не минава изобщо през предпазител 2, нещо повече.. ИЗОБЩО няма предпазител!3. Последното фрапиращо нещо, че захранването се подава директно от самото табло при това през 4 броя силови резистора!4. Освен дясната крушка на задния номер видях, че не ми е работила и крушката за осветлението на багажника.Та сега по ред: "+" и масата на проблемите крушки са в перфектно състояние, като на атлет, световен шампион! Всичко проверих.. никакви следи.. чак ме хвана яд.. и след като видях, че изобщо куплунга (G) няма изводите, които трябваше да изведат захранването на крушките до предпазителя... реших, че ФИАТ са направили някаква безумна глупост, както поне изглеждаше от новите схеми...Отворих таблото, много нервно, разглобих го на парченца и стигнах до самата платка.. прилично нагоряла и опушена!Гледам прекъсната писта (здраво нагоряла, чак се разтопила) и 4 силно опушени резистора!Очевидно и 4-те са (вероятно) 0.20 ома (R20)! Толкова са малко, защото тези съпротивления са силови и захранват директно крушките. Вероятно се ползват тези съпротивления за да се установи дали крушките работят (очевидно при прекъснати крушки пада върху съпротивленията ще е различен отколкото ако в същото време последователно на тези съпротивления се настави и съпротивлението на самата крушка)!Прибрах се с таблото в нас, направих мост между изгорялата писта (преди това бях разпоил и 4-те съпротивления и те все още са учудващо здрави - леко се е напукал единия, но работи за сега). Монтирах таблото в автомобила и всичко светна - осветлението на задния номер, както и крушката в багажника... всичко чудесно.. но след минута пак започна да пуши - очевидно претоварване на веригата или просто тези съпротивления са пред прага на разрушаването си и греят жестоко.Първото нещо което направих бе, да махна крушката за осветлението на багажника. След това дадох на контакт.. всичко светеше, с изключение на махната крушка, а пушек поне след 4-5 минути на контакт нямаше. Лошото е, че установих по много неприятен начин, че въпросните резистори не държат на натоварването.Това ме навежда на следната мисъл: или крушките които съм сложил не са с правилната мощност/тип (по-точно да се изразя съм си купил ментета) или един друг факт, които не бях споменал, а именно, когато свалях дясната крушка (преди няколко дена) тя беше 12V, но 10W вместо 5W както е отбелязано в ръководството на Мареа. Може би това значи, че тази 2-но по-мощна крушка е разказала играта на силовите резистори в таблото от когато я е сменил предишния собственик до сега.Това което смятам да направя е да си търся табло втора ръка, но ще е голямо търсенето на точно такъв модел (трябва да е от Мареа 99-та година, с чек панел, за JTD - седан, а не комби...). Това сигурно никога няма да го намеря.. така, че се надявам да намеря 4 силови (поне 5W) резистора с 0.20 ома от някой магазин за ел.части.
                FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                Коментар


                  #23
                  Osram-a го взех, но тъй като си спец вече да те попитам пластините, които са на 5-та врата има ли ги някъде описани коя за какво е? Аз имам две или три нарочно счупени пластини (личи си че кабелите са рязани нарочно и изолирани) и може би от това да не ми свети и лампичката за номера. Иначе всичко по 5-та врата работи - чистачка, отопление, мигачи и т.н. Как така с три счупени пластини всичко работи нямам идея и се чудя да пипам ли изобщо
                  Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                  Коментар


                    #24
                    Принципно ще са дадени на схемата, кое е от къде идва, но аз разполагам със сервизно ръководство само за Мареа. Мисля, че имаше някъде аналогично ръководство за Брава. Това което ти трябва от ръководството са Wiring Diagrams и евентуално Electrical Equipment. След, което да видиш за автомобила твоята модификация (година и евентуално ако има значение, и модела).Ще погледна все пак дали не съм ги дърпал някъде. Причината да са отрязани най-вероятно е в това, че е някой "разбиращ" е трябвало да оправи на бързо белята която евентуално е станала и за по-лесно е резнал кабелите, които може би са давали някъде на късо. Възможно е и някъде да имаш и изгорял бушон. След като видях какво са измайсторили ФИАТ с мойто табло и начина по-който захранват крушките, без да сложат един бушон да предпазва.. очаквам всякакви простотии да се се случили и при теб!Един от важните изводи, които си направих за себе си, е в никакъв, ама в никакъв случай да не се поставят по-силни (като мощност) крушки от тези които са предписани, че току виж нещо изгоряло и после да се чудите какво да правите.Днес си поръчах близки по стойност съпротивления и се надявам да свършат работа, ако и те изпушат това вече ще е много лошо. Неприятното в случая е, че нямам подходящ гараж, където спокойно да си изнеса всичко необходимо: поялник, захранване, други инструменти, така, че да замеря по време на работа реалната консумация на ток, за да съм убеден, че таблото работи нормално и няма претоварване.
                    FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                    Коментар


                      #25
                      Лоша работа. Смених резисторите.. и изпушиха за нула време. Вероятно проблема е доста по-сериозен. Не мога да си обясня какво може да дърпа толкова много ток, че да се изпържва така....
                      FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                      Коментар


                        #26
                        Най-вероятно,кабелът който захранва осветлението в багажника и подсвета на номера,някъде е протрит и опира в шасито на колата,правейки късо съединение.Провери дали е така.Откачи този кабел след резисторите,махни крушките на номера и багажника,и премери между кабела и маса какво е съпротивлението.

                        Коментар


                          #27
                          Днес изпуши същото съпротивление, както и преди, с тази разлика, че днес изобщо нямаше крушка в багажника...Вече започвам да "стрелям" малко на сляпо и съм вече супер изнервен.
                          FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                          Коментар


                            #28
                            perlsite написа:
                            Днес изпуши същото съпротивление, както и преди, с тази разлика, че днес изобщо нямаше крушка в багажника...Вече започвам да "стрелям" малко на сляпо и съм вече супер изнервен.
                            Виж какво ти е писал колегата peho по-горе! Ако имаш късо в кабела след резисторите това, че има /няма/ крушка е без значение ...
                            BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                            Среден разход на газ

                            Коментар


                              #29
                              Колега всъщност си с мареа, нали?Мареата ти комби ли е ири е седан?Знаеш ли защо питам? Като гледам схемата на разположение на кабелите ми се струва, че задното осветление минава през един конектор на багажника, който дава ток на мошинката за задната чистачка, предполагам и за осветлението на номера. Доста често сме се борили точно с проблеми с тази връзка. На твоята схема беше 236 - ти номер. Ако колата ти е седан няма такова нещо, и говоря глупости.Пробва ли просто да пуснеш един + от другата крушка, щото са ти предложили, но не видях дали си пробвал?Аз бих пуснал един + и една земя направо.Не виждам какво повече може да стане от вече станалото - да ти изгорят съпротивленията.По принцип си направил голама грешка с по-мощната крушка, пластмасата пред крушката имай в предвид също е разчетена за по-маломощна крушка и може също да се стопи. Както на някой колеги - куплунзи и рефлектори от 100 вата предни фарове.
                              Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                              Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                              Коментар


                                #30
                                GTipo написа:
                                ...
                                Колега сега виждам какво си писал, но да ти кажа много си близо до истината... по-долу ще обясня.Колата е седан, респективно няма чистчки, моторчета.Също така не съм пробвал да пускам "+" от другата крушка, първо защото така ще остане индикацията за изгоряла крушка (т.е. когато нещо изгори аз няма да знам, тъй като винаги ще ми свети), второ ще товари съседното съпротивление (още 0.35-0.40 ампера).Да добавя, че по-голяма крушка НЕ съм слагал. Сменял съм крушките с тези посочени в книжката на Мареа.Сега директно по тематаСхемата не е точно тази, която съм показал, но това в случая кой знае какво значение няма. Важното е, че има сериозен напредък Днес махнах изгорялото съпротивление и запоих просто две пера през които да меря с мултимера какво става.Връзвам всичко за платката на таблото (т.е. самите пластмаси/кутия , индикатори са махнати за да имам достъп до изводите) и давам на контакт. Всичко светва с изключение на дясната лампичка за подсвет, както и багажника (то там крушка няма - махнах я преди два дена).Давам на късо изводите (там където трябваше да има резистор) през мутлимера, в режим измерване на ток. Това не е проблем, тъй като самото съпротивление е 0.2 ома! Т.е. то няма функция да намалява тока във веригата и практически все едно веригата е свързана с обикновен проводник.Резултата беше, измерена стойност от 0.36 ампера.. т.е. през мултимера дясната крушка отзад е светнала. Т.е. всичко ток и жица.. при 12V и 0.36А това прави около 4-5W.. колкото си трябва да е.Отварям багажника при което леко премигва лявата крушка (?!?), оставям го отворен и се връщам при таблото! Отново замервам тока през 2-та специално изкарани извода и ооо изненада.. малко искри... и 11-12 Ампера консумация!!! Отивам, затварям багажника.. и хоп 0.36А...Ако забележите позиция 243 (на изображението отдолу) ще видите, че нещо се случва точно с този "бутон", който вероятно се освобождава или натиска когато се отваря багажника. Мисля, че по някакъв начин този бутон/ключ увеличава драстично консумацията до 11-12 ампера, което си е еквивалентно да включите 130-140 ватова крушка!Проблема е, че съм вадил на вън и двата "цокъла", както за десния номер, така и това за осветлението на номера и 100% не правят късо съединение. Другото на ръка е, че и двете крушки светят (докато изпушваха резисторите), а ако е имало късо все още смятам, че няма да светят крушките изобщо. А може и късото да минава към масата през малко по-голямо съпротивление (нагар.. някакъв остатък на изолация) и т.н. и все пак ток да достига и до крушката.Това което по-скоро си мисля, че въпросния ключ активира някакъв друг, управляващ блок, който не е на ред.Обаче първата ми задача, когато се поосвободя е да открия този "бутон" и видя какви ги върши..Все още не съм на ясно обаче какво общо има този бутон (респективно крушката за вътрешното осветление на багажника) с веригата и съпротивлението което е изгоряло вътре в таблото... И за пореден път ще изкажа огромното си разочарование от ФИАТ, за това, че са одобрили вграждането на това табло без да минава през подходящ предпазител! Недопустимо е да се захранва с ток някаква осветителна верига директно от таблото, без да има предпазител! Ако имаше предпазител да речем за 1А таблото щеше да е без грам сажди по него и темата щеше да има заглавие "Защо непрекъснато ми горят предпазителите"
                                Прикачени файлове
                                FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                                Коментар

                                Working...
                                X