Днес реших да наруша едно свещено правило: "Не пипай нищо, когато всичко работи!" и сега последствията изглеждат неприятно...Реших днес да сменя крушките на късите и дългите с малко по-силни (като луксове, излъчвана светлини, а не като мощност). Става дума за OSRAM Silverstar (+50% светлина) за късите и Philips +30% за дългите (имах по един комплект и от двата вида). 55W, 12V, тип H1.Преди два дена смених изгоряла крушка от тип C5W (12V, 5W) на осветлението на задния номер... причината, бе, че добър полицай, като ме спря през нощта любезно ми напомни, че за не работещо осветление на задния номер се пишело акт... Ок, смених я... смених ги направо и 2-те крушки (90 ст, какво им плащаш), обаче се оказа, че не е изгоряла, а самите пластинки които притискат лампичката не си вършат добре работа.. и реално не правят контакт.. като ги притиснах и всичко заспа.Днес след обяд направих процедурата по смяната и на късите и на дългите.. всичко заработи.. светна, грейна.. направо не си познах автомобила.. обаче в един момент усетих миризма на изгоряло и пушек който излизаше някъде около таблото. Изключих от контакт и се замислих, но не можах да измисля адекватна причина за този проблем, тъй като крушките са стандартни (H1, 55W) и няма причина да се получава претоварване. Реших, че някой бушон се опитва да се изпържи (което като се замисля не е много логично, тъй като този пушек излизаше прекалено дълго - по-скоро обратното: прекалено силен бушон, така, че инсталацията (проводниците) не издържат и горят, докато бушона държи). Както и да е, проверих всички налични бушони и всичко си беше наред (нямаше признаци на нагаряне).Докато бях отворил панела, за достъп до бушоните, за 3-ти път дадох на контакт и включих късите.. след около 10-на секунди, отново запуши.. гледах но не успях да преценя от къде излиза този пушек.. видимо някъде около предпазителите.. но не се виждаше добре! Така и не успях да преценя.. в някаква степен излизаше от таблото.. за това тръгнах да го свалям с цел да видя по-добре от къде излиза пушека.Свалих го цялото и дадох на контакт.. но вече нямаше никакви пушеци, но за сметка на това светна индикацията на таблото за изгоряла крушка или проблем свързан с тях (самото свързване на таблото не го бях разкачил). Погледнах от пред фаровете (късите и дългите), обаче всичко на 6.. работеха нормално. Гледам пак (поне 5 мин. е работил с включени фарове) - всичко е ок.. няма видимо пушеци.Огледах всички светлени и... изненада.. крушката на осветлението на задния номер не работеше! Притиснах я хубаво, но не светна (видимо не беше изгоряла). Взех една резервна /нова/, смених я... никакъв резултат. Прегледах бушоните... всички видимо са здрави. Сега разгледах сервизното ръководство, и отговарящите бушони за лявата и дясната крушка на подсветката на задния номер са съответно: F3 и F2 (предпазител/Fuse).Прегледах на бързо и схемите на свързване и няма нищо друго свързано между крушките на задния номер и самите предпазители! Нямам идея какъв може да е проблема. Единствено мога да гадая дали алармата не е замесена по някакъв начин (ако е свързана, директно или индиректно с лапичките на задния номер, което би било странно)!?Крушките до колкото ги гледах са същия тип: 12V, 5W (C5W) и не би трябвало да предизвикат свръх консумация или изгаряне на проводниците (тяхната изолация).Странно съвпадение ми се струва това, но не съм сигурен дали проблема не е свързан и с новите крушки H1...Ако някой има идеи нека да сподели. Ако нямате такива, може би някой доверен човек, който се занимава с авто-инсталации?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с инст. /пушек и.../, след смяна на крушки - РЕШЕН!
Collapse
X
-
Re: Проблем с инсталацията /пушек и.../, след смяна на крушк
perlsite написа:Ако някой има идеи нека да сподели.perlsite написа:самите пластинки които притискат лампичката не си вършат добре работа.. и реално не правят контакт.. като ги притиснах и всичко заспа.
-
Re: Проблем с инсталацията /пушек и.../, след смяна на крушк
masterkar написа:Предположение /без да имам ел. схема/:Изгорял предпазител или стопена жица /второто ми се струва по вероятно/ на /към/ крушките на задния номер!masterkar написа:Възможно ли е да си ги притиснал така, че да си ги дал накъсо ? Погледни под капака на двигателя - там има една пластмасова кутия с надпис отгоре FUSE /бушон на БГ/. Махаш този капак и проверяваш бушоните /предпазителите/ и там дали са здрави? Оглеждаш и кабелите! Доколкото си спомням единия бушон е за горивната помпа, а за другите не се сещам за какво бяха . Възможно ли е там да е бушона за задния номер /няма много логика в това, но ... провери/? Пак казвам, че това е само предположение !FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Мерси!Всъщност, ако се наложи по-сериозен ремонт ще ми трябва някой майстор, дето си разбира от работата... Така, че ако знаете нещо колеги казвайте...Ясно е, че не сте врачки.. може би се чудех повече, дали на някой му се е случвало нещо подобно или поне как да процедирам и от къде да почна с търсенето!За мен не е обяснимо защо например някой предпазител не е гръмнал... ОСВЕН ако някой "майстор" не е побългарил нещо, че да стане това.. все пак едини прости крушки смених...FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
За жалост не съм решил проблема все още и не ми е съвсем ясно, какво мога да направя повече Добавил съм линк към схема, леко редактирана (оцветена) за да е по-лесно да се проследи опроводяването:Като цяло захранването на въпросната крушка (дясна крушка, за осветяване на задния номер) идва от:Акумулатора (позиция 11), от там преминава през главната кутия с предпазители (поз. 3) и достига ключа на запалването (12).При даден контакт, захранването достига до вътрешната кутия с предпазители (ляво от волана) посредством конектор, обозначен с [F].Самият предпазител, отговарящ за въпросната крушка плюс още няколко други е [2]. Самият предпазител (F2 за 10А) е здрав и при замерване, при даден контакт се отчитат 12V и около 1.5A консумация (дясната крушка за осветяването на задния номер бе отстранена, т.е. тя не се включва в тази консумация).През предпазителя F2, тока се разклонява към предния десен фар (2) (доставя ток само за габаритите), към пулта за управление (6), както и към куплунга [G] (намиращ се също върху кутията с предпазителите, вътре в купето).От същия този куплунг [G] ток достига, по същата верига, до задния ляв фар, както и до проблемната крушка която не свети (15).При замерване на напрежението между двата извода, с извадена крушка, показва 7V (нормално трябва да 12V) и 0А... очевидно, при сложена крушка пада на напрежението е цели 7V.. реално ток не протича, въпреки фиктивното напрежение. Това не съм сигурен точно какво значи?! Дали не е повреден някой пасивен/активен елемент?Всичко което можах да видя, като кабели около кутията с предпазителите, както и куплунзите беше наред, без обгаряния и т.н. Така и не успях да видя от къде мирише на изгоряло и от къде идваше пушека!Някой има ли идея къде да отида, че да се реши този проблем.. че взе да ми писва?! Някакви други идеи?FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
perlsite написа:Някакви други идеи?
Коментар
-
masterkar написа:Сега сериозно:"При замерване на напрежението между двата извода, с извадена крушка, показва 7V (нормално трябва да 12V) и 0А... очевидно, при сложена крушка пада на напрежението е цели 7V.. реално ток не протича, въпреки фиктивното напрежение. Това не съм сигурен точно какво значи?! Дали не е повреден някой пасивен/активен елемент?"Това не го разбрах? Какъв ток очакваш да протече при извадена крушка ?masterkar написа:Провери си конектора 18 и има ли маса към проблемната крушка (15) която не свети на омметър.masterkar написа:Замери и изправността на кабела поз.1 от куплунга [G] до дясна крушка (15) на омметър /трябва да са 0, ако не са - утечка /лош контакт/ по кабелите и смяната им/.masterkar написа:И все пак да попитам /надявам се не ти досаждам /:При включване на габарити от ключа светят ли ти:- преден десен габарит (2)- заден ляв габарит (16)- лампичка на таблото (6)?FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
ха и аз да кажа нещо, не разбирам много от токове но ми се струва добра идеята да пробваш да си пуснеш една нова маса, или поне да измериш дали имаш маса от въпросната крушка, това дори и аз би трябвало да го мога, и после да ти пожелая успехСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Мерси, нещо подобно ще направя.. само, че съседната крушка (на 10 см) си работи и ще ползвам нейната маса, за да съм сигурен, че масата на проблемната крушка е ок. Както отбелязах и преди.. масата и опроводяването и до дясната крушка се намира някъде около багажника.. и тя определено не се беше изпържила.. пушека е по-скоро някъде от "+"FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Айде и аз да изляза от сянката на 100-те четящи. Аз лично залагам на лоша връзка в куплунга G или пробит кабел около същия куплунг.И в двата случая се получава такъв ефект с понижено напрежение. Тъй като уреда консумира при замерване на напрежение някакъв ток (па макар и малък) при протичане на този ток през мястото на лош контакт или пробив (повишено съпротивление), се получава пад на напрежението.Настоящата - Ford Focus ST
Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
Франкенщайн - R.I.P.
Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ
Коментар
-
perlsite написа:masterkar написа:Сега сериозно:"При замерване на напрежението между двата извода, с извадена крушка, показва 7V (нормално трябва да 12V) и 0А... очевидно, при сложена крушка пада на напрежението е цели 7V.. реално ток не протича, въпреки фиктивното напрежение. Това не съм сигурен точно какво значи?! Дали не е повреден някой пасивен/активен елемент?"Това не го разбрах? Какъв ток очакваш да протече при извадена крушка ?masterkar написа:Провери си конектора 18 и има ли маса към проблемната крушка (15) която не свети на омметър.masterkar написа:Замери и изправността на кабела поз.1 от куплунга [G] до дясна крушка (15) на омметър /трябва да са 0, ако не са - утечка /лош контакт/ по кабелите и смяната им/.
Коментар
-
masterkar написа:Как го мериш този ток при свалена крушка Само не ми казвай, че даваш пластините на дясната крушка (15) накъсоmasterkar написа:Това не значи все още нищо.. утре ще взема маса от от работещата крушка (лява) и ще я свържа към "+" на дясната и ще проверя дали напрежението няма да стане случайно +12V Моля те не прави това! Маса от работещата крушка (лява) вържи с МАСА на дясната!!!masterkar написа:Тук имам ново предложение с което започни първо: Изключи краче 1 на куплунга [G] и замери напрежението между краче 13 след предпазител 2 и маса - ако стане 12V - а това е много вероятно търси проблема в кабел или пластини на дясна крушка (15). За мен най-вероятно проблема е следния: Окъсяване на + пластина на дясна крушка (15) за подсвет на задния номер, което може да е предизвикало нагаряне /топене/ на + кабел от краче 1 на куплунга [G] до дясна крушка (15) !!!FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Korun написа:Аз лично залагам на лоша връзка в куплунга G или пробит кабел около същия куплунг.И в двата случая се получава такъв ефект с понижено напрежение. Тъй като уреда консумира при замерване на напрежение някакъв ток (па макар и малък) при протичане на този ток през мястото на лош контакт или пробив (повишено съпротивление), се получава пад на напрежението.FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
masterkar написа:Тук имам ново предложение с което започни първо: Изключи краче 1 на куплунга [G] и замери напрежението между краче 13 след предпазител 2 и маса - ако стане 12V - а това е много вероятно търси проблема в кабел или пластини на дясна крушка (15). За мен най-вероятно проблема е следния: Окъсяване на + пластина на дясна крушка (15) за подсвет на задния номер, което може да е предизвикало нагаряне /топене/ на + кабел от краче 1 на куплунга [G] до дясна крушка (15) !!!perlsite написа:Малко трудно ще стане това с изключването на краче 1.. защото не ми се ще да режа кабели.. поне за сега... по-скоро ще дърпам 3-те метра кабел или ще мисля, как да изолирам само тази част от веригата, която ме интересува.Възможно е и да си прав, относно окъсяването... странното е, че при късо съединение, най-логичното е да изгори 10А предпазител... странно ще е да се разтопи изолацията от прегряване на прводник, а пък предпазителя да оцелее.Ще го гледам утре да свърша още малко по-колата, само не съм сигурен дали утре по-светло ще имам време Едит: Хах.. сега видях, че връзката между краче 1 и краче 13... е в правоъгълника на (4), т.е. това е вътре в самата кутия на предпазителите Накрая може и това да се наложи.. да я отварям.. макар, че хич не ми се иска...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар