Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с инст. /пушек и.../, след смяна на крушки - РЕШЕН!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с инст. /пушек и.../, след смяна на крушки - РЕШЕН!

    Днес реших да наруша едно свещено правило: "Не пипай нищо, когато всичко работи!" и сега последствията изглеждат неприятно...Реших днес да сменя крушките на късите и дългите с малко по-силни (като луксове, излъчвана светлини, а не като мощност). Става дума за OSRAM Silverstar (+50% светлина) за късите и Philips +30% за дългите (имах по един комплект и от двата вида). 55W, 12V, тип H1.Преди два дена смених изгоряла крушка от тип C5W (12V, 5W) на осветлението на задния номер... причината, бе, че добър полицай, като ме спря през нощта любезно ми напомни, че за не работещо осветление на задния номер се пишело акт... Ок, смених я... смених ги направо и 2-те крушки (90 ст, какво им плащаш), обаче се оказа, че не е изгоряла, а самите пластинки които притискат лампичката не си вършат добре работа.. и реално не правят контакт.. като ги притиснах и всичко заспа.Днес след обяд направих процедурата по смяната и на късите и на дългите.. всичко заработи.. светна, грейна.. направо не си познах автомобила.. обаче в един момент усетих миризма на изгоряло и пушек който излизаше някъде около таблото. Изключих от контакт и се замислих, но не можах да измисля адекватна причина за този проблем, тъй като крушките са стандартни (H1, 55W) и няма причина да се получава претоварване. Реших, че някой бушон се опитва да се изпържи (което като се замисля не е много логично, тъй като този пушек излизаше прекалено дълго - по-скоро обратното: прекалено силен бушон, така, че инсталацията (проводниците) не издържат и горят, докато бушона държи). Както и да е, проверих всички налични бушони и всичко си беше наред (нямаше признаци на нагаряне).Докато бях отворил панела, за достъп до бушоните, за 3-ти път дадох на контакт и включих късите.. след около 10-на секунди, отново запуши.. гледах но не успях да преценя от къде излиза този пушек.. видимо някъде около предпазителите.. но не се виждаше добре! Така и не успях да преценя.. в някаква степен излизаше от таблото.. за това тръгнах да го свалям с цел да видя по-добре от къде излиза пушека.Свалих го цялото и дадох на контакт.. но вече нямаше никакви пушеци, но за сметка на това светна индикацията на таблото за изгоряла крушка или проблем свързан с тях (самото свързване на таблото не го бях разкачил). Погледнах от пред фаровете (късите и дългите), обаче всичко на 6.. работеха нормално. Гледам пак (поне 5 мин. е работил с включени фарове) - всичко е ок.. няма видимо пушеци.Огледах всички светлени и... изненада.. крушката на осветлението на задния номер не работеше! Притиснах я хубаво, но не светна (видимо не беше изгоряла). Взех една резервна /нова/, смених я... никакъв резултат. Прегледах бушоните... всички видимо са здрави. Сега разгледах сервизното ръководство, и отговарящите бушони за лявата и дясната крушка на подсветката на задния номер са съответно: F3 и F2 (предпазител/Fuse).Прегледах на бързо и схемите на свързване и няма нищо друго свързано между крушките на задния номер и самите предпазители! Нямам идея какъв може да е проблема. Единствено мога да гадая дали алармата не е замесена по някакъв начин (ако е свързана, директно или индиректно с лапичките на задния номер, което би било странно)!?Крушките до колкото ги гледах са същия тип: 12V, 5W (C5W) и не би трябвало да предизвикат свръх консумация или изгаряне на проводниците (тяхната изолация).Странно съвпадение ми се струва това, но не съм сигурен дали проблема не е свързан и с новите крушки H1...Ако някой има идеи нека да сподели. Ако нямате такива, може би някой доверен човек, който се занимава с авто-инсталации?
    FIAT Marea 1.9 JTD HLX

    #2
    Re: Проблем с инсталацията /пушек и.../, след смяна на крушк

    perlsite написа:
    Ако някой има идеи нека да сподели.
    Предположение /без да имам ел. схема/:Изгорял предпазител или стопена жица /второто ми се струва по вероятно/ на /към/ крушките на задния номер!Аргументи:
    perlsite написа:
    самите пластинки които притискат лампичката не си вършат добре работа.. и реално не правят контакт.. като ги притиснах и всичко заспа.
    Възможно ли е да си ги притиснал така, че да си ги дал накъсо ? Погледни под капака на двигателя - там има една пластмасова кутия с надпис отгоре FUSE /бушон на БГ/. Махаш този капак и проверяваш бушоните /предпазителите/ и там дали са здрави? Оглеждаш и кабелите! Доколкото си спомням единия бушон е за горивната помпа, а за другите не се сещам за какво бяха . Възможно ли е там да е бушона за задния номер /няма много логика в това, но ... провери/? Пак казвам, че това е само предположение !
    BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
    Среден разход на газ

    Коментар


      #3
      Re: Проблем с инсталацията /пушек и.../, след смяна на крушк

      masterkar написа:
      Предположение /без да имам ел. схема/:Изгорял предпазител или стопена жица /второто ми се струва по вероятно/ на /към/ крушките на задния номер!
      До колкото гледах предпазителите.. всичките бяха здрави.. но утре ще меря специално F2 (той отговаря за дясната лампичка на задния номер, както и за други неща) с мултимер, но съм 99.99% сигурен, че е здрав.
      masterkar написа:
      Възможно ли е да си ги притиснал така, че да си ги дал накъсо ? Погледни под капака на двигателя - там има една пластмасова кутия с надпис отгоре FUSE /бушон на БГ/. Махаш този капак и проверяваш бушоните /предпазителите/ и там дали са здрави? Оглеждаш и кабелите! Доколкото си спомням единия бушон е за горивната помпа, а за другите не се сещам за какво бяха . Възможно ли е там да е бушона за задния номер /няма много логика в това, но ... провери/? Пак казвам, че това е само предположение !
      За това дали не съм се престарал с притискането: вярвам, че не са на дадени на късо, все пак ден-два карах след като ги сменях и щяха да изпушат много по-рано.Между другото гледах и главните предпазители, за които спомена, преди да съм наясно кой предпазител отговаря за въпросната лампичка, но те са здрави, както и се очакваше...Пушека явно излизаше в областта на отделението с бушоните (в ляво от волана), за съжаление не успях да видя точно от къде.Усещам, че проблема е окабеляването, което вероятно ще значи, че ще трябва да се дърпат кабели на ново! Това което ме притеснява повече е, че не знам причината и се надявам, че все пак ще се окаже проблема някъде другаде. Хубавото за сега е, че единствено само тази лампичка съм установил, че не работи (лявата си работи, но тя минава през друг предпазител), така, че за сега проблема би трябвало да е сравнително локализиран. Чудя се какво може да съм объркал Например имах миналата година "страхотни" преживявания с алармата (която за жалост все още ползвам). Беше залепнало релето, с което се включват мигачите при де/активиране на алармата. Един приятел /алармаджия/, просто изключи релето от веригата, иначе като залепнеше релето.. и акумулатора пада Няма и да се учудя, ако и сега алармата има пръст в цялата история, но за сега просто стрелям на посоки. Очевидно утре ще прекарам деня в псуване на паркинга
      FIAT Marea 1.9 JTD HLX

      Коментар


        #4
        Само се опитах да дам предположение, четейки първия ти пост - за съжаление в момента "стрелям на тъмно"! Възможно е проблема ти да няма нищо общо със смяната на крушките !Успех!
        BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
        Среден разход на газ

        Коментар


          #5
          Мерси!Всъщност, ако се наложи по-сериозен ремонт ще ми трябва някой майстор, дето си разбира от работата... Така, че ако знаете нещо колеги казвайте...Ясно е, че не сте врачки.. може би се чудех повече, дали на някой му се е случвало нещо подобно или поне как да процедирам и от къде да почна с търсенето!За мен не е обяснимо защо например някой предпазител не е гръмнал... ОСВЕН ако някой "майстор" не е побългарил нещо, че да стане това.. все пак едини прости крушки смених...
          FIAT Marea 1.9 JTD HLX

          Коментар


            #6
            За жалост не съм решил проблема все още и не ми е съвсем ясно, какво мога да направя повече Добавил съм линк към схема, леко редактирана (оцветена) за да е по-лесно да се проследи опроводяването:Като цяло захранването на въпросната крушка (дясна крушка, за осветяване на задния номер) идва от:Акумулатора (позиция 11), от там преминава през главната кутия с предпазители (поз. 3) и достига ключа на запалването (12).При даден контакт, захранването достига до вътрешната кутия с предпазители (ляво от волана) посредством конектор, обозначен с [F].Самият предпазител, отговарящ за въпросната крушка плюс още няколко други е [2]. Самият предпазител (F2 за 10А) е здрав и при замерване, при даден контакт се отчитат 12V и около 1.5A консумация (дясната крушка за осветяването на задния номер бе отстранена, т.е. тя не се включва в тази консумация).През предпазителя F2, тока се разклонява към предния десен фар (2) (доставя ток само за габаритите), към пулта за управление (6), както и към куплунга [G] (намиращ се също върху кутията с предпазителите, вътре в купето).От същия този куплунг [G] ток достига, по същата верига, до задния ляв фар, както и до проблемната крушка която не свети (15).При замерване на напрежението между двата извода, с извадена крушка, показва 7V (нормално трябва да 12V) и 0А... очевидно, при сложена крушка пада на напрежението е цели 7V.. реално ток не протича, въпреки фиктивното напрежение. Това не съм сигурен точно какво значи?! Дали не е повреден някой пасивен/активен елемент?Всичко което можах да видя, като кабели около кутията с предпазителите, както и куплунзите беше наред, без обгаряния и т.н. Така и не успях да видя от къде мирише на изгоряло и от къде идваше пушека!Някой има ли идея къде да отида, че да се реши този проблем.. че взе да ми писва?! Някакви други идеи?
            FIAT Marea 1.9 JTD HLX

            Коментар


              #7
              perlsite написа:
              Някакви други идеи?
              Хм, странно . Тъста ми казваше, че майка му го е съветвала: С политика, електрика и мотика - не се занимавай! Сега сериозно:"При замерване на напрежението между двата извода, с извадена крушка, показва 7V (нормално трябва да 12V) и 0А... очевидно, при сложена крушка пада на напрежението е цели 7V.. реално ток не протича, въпреки фиктивното напрежение. Това не съм сигурен точно какво значи?! Дали не е повреден някой пасивен/активен елемент?"Това не го разбрах? Какъв ток очакваш да протече при извадена крушка ? Провери си конектора 18 и има ли маса към проблемната крушка (15) която не свети на омметър. Замери и изправността на кабела поз.1 от куплунга [G] до дясна крушка (15) на омметър /трябва да са 0, ако не са - утечка /лош контакт/ по кабелите и смяната им/.И все пак да попитам /надявам се не ти досаждам /:При включване на габарити от ключа светят ли ти:- преден десен габарит (2)- заден ляв габарит (16)- лампичка на таблото (6)?
              BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
              Среден разход на газ

              Коментар


                #8
                masterkar написа:
                Сега сериозно:"При замерване на напрежението между двата извода, с извадена крушка, показва 7V (нормално трябва да 12V) и 0А... очевидно, при сложена крушка пада на напрежението е цели 7V.. реално ток не протича, въпреки фиктивното напрежение. Това не съм сигурен точно какво значи?! Дали не е повреден някой пасивен/активен елемент?"Това не го разбрах? Какъв ток очакваш да протече при извадена крушка ?
                При свалена крушка проверявам напрежението между "+" (да речем предпазителя Ф2) и масата /18/... и е 7V, което не е хубаво (редно е при липса на товар да е 12V)! При свалена крушка.. се получава замерване на I к.с. , т.е. ток на късо съединение. /Едит: само да вметна, че това замерване всъщност го правя отзад, при самата крушка, а не при предпазителите.. там всичко е ок, имам в предвид, че "+" трябва да стигне по проводниците до предпазителя Ф2/Същото направих и за другата крушка (работеща). При поставена крушка, НО на лявата работеща страна се получава точно 12V, при наличие на крушка (товар), то има пад на напрежение и реално, резултатното напрежение е някъде към 11V, а токът протичащ през крушката беше малко по-малко от половин ампер.При проблемната (дясна) крушка, при напрежение 7V пада е цели 7V т.е. като се постави крушката и измеря напрежението между двата края на "свързаната" крушка напрежението става 0V... респективно тока също е 0. T.e. захранването е ужасно.. направо липсващо. Все едно някакъв кондензатор се е издънил...
                masterkar написа:
                Провери си конектора 18 и има ли маса към проблемната крушка (15) която не свети на омметър.
                Хубавото на заземяването на /18/ е, че се ползва и за лявата крушка, която си свети, както и че, /18/ (виж разположението и на 2-рата снимка) е някъде чак около багажника... а самият пушех излизаше, до колкото забелязах, само от областта на предпазителите и около самото табло. Това не значи все още нищо.. утре ще взема маса от от работещата крушка (лява) и ще я свържа към "+" на дясната и ще проверя дали напрежението няма да стане случайно +12V
                masterkar написа:
                Замери и изправността на кабела поз.1 от куплунга [G] до дясна крушка (15) на омметър /трябва да са 0, ако не са - утечка /лош контакт/ по кабелите и смяната им/.
                Точно това се чудех как да го направя.. имам мултимер.. но разстоянието е около 3+ метра.. т.е. трябва ми проводник около 3+ метра.. май имам някъде кабел от колони.. който е с ниско съпротивление То все ще има някакъв пад през проводника... но си прав.. ще дръпна един кабел от краче 1 на куплунга [G] и ще видя дали ще светне гадната крушка... лошото е, че в тоя случай може пак да запуши нещо
                masterkar написа:
                И все пак да попитам /надявам се не ти досаждам /:При включване на габарити от ключа светят ли ти:- преден десен габарит (2)- заден ляв габарит (16)- лампичка на таблото (6)?
                Глупости.. ти си единствения дето пише в темата.. а още 100 души само четат и сигурно цъкат с език По мой спомен всичко упоменато свети.. но не съм го проверявал точка по-точка.. така, че утре ще погледна специално дали това е така.. ако е така... значи остава само връзката от краче 1 на [G] към крушката (15).Това което ме дразни е, че има много кабели... (които между другото на схемата са обозначени с кодове на цветове като например HB е сиво-бял кабел).. и не мога да се ориентирам дали няма нещо побългарено... така например видях, че имаше нещо увито в някакво подобие на изолирбанд, което ми приличаше на големи диоди или пък съпротивления... защо пък не и някакви кондензатори.. така и не ми стана ясно от къде се появиха и защо не ги виждам на схемата.. да не говорим, че алармата е напъхана ужасно (15 минути се борих да я извадя). Поне я отворих и видях, че няма никакви външни следи от нагаряния и опушване. Направо не мога да повярвам, че толкова гледах и не видях какво се е опърлило.
                FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                Коментар


                  #9
                  ха и аз да кажа нещо, не разбирам много от токове но ми се струва добра идеята да пробваш да си пуснеш една нова маса, или поне да измериш дали имаш маса от въпросната крушка, това дори и аз би трябвало да го мога, и после да ти пожелая успех
                  СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                  бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                  сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                  ИТАЛФЕСТ 2007

                  Коментар


                    #10
                    Мерси, нещо подобно ще направя.. само, че съседната крушка (на 10 см) си работи и ще ползвам нейната маса, за да съм сигурен, че масата на проблемната крушка е ок. Както отбелязах и преди.. масата и опроводяването и до дясната крушка се намира някъде около багажника.. и тя определено не се беше изпържила.. пушека е по-скоро някъде от "+"
                    FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                    Коментар


                      #11
                      Айде и аз да изляза от сянката на 100-те четящи. Аз лично залагам на лоша връзка в куплунга G или пробит кабел около същия куплунг.И в двата случая се получава такъв ефект с понижено напрежение. Тъй като уреда консумира при замерване на напрежение някакъв ток (па макар и малък) при протичане на този ток през мястото на лош контакт или пробив (повишено съпротивление), се получава пад на напрежението.
                      Настоящата - Ford Focus ST
                      Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
                      Франкенщайн - R.I.P.
                      Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

                      Коментар


                        #12
                        perlsite написа:
                        masterkar написа:
                        Сега сериозно:"При замерване на напрежението между двата извода, с извадена крушка, показва 7V (нормално трябва да 12V) и ... очевидно, при сложена крушка пада на напрежението е цели 7V.. реално ток не протича, въпреки фиктивното напрежение. Това не съм сигурен точно какво значи?! Дали не е повреден някой пасивен/активен елемент?"Това не го разбрах? Какъв ток очакваш да протече при извадена крушка ?
                        Чети подчертаното със син и червен цвятТова 0А - означава ток нула ампера ли? Затова ми беше горния въпрос!При свалена крушка проверявам напрежението между "+" (да речем предпазителя Ф2) и масата /18/... и е 7V, което не е хубаво (редно е при липса на товар да е 12V)! При свалена крушка.. се получава замерване на I к.с. , т.е. ток на късо съединение. Как го мериш този ток при свалена крушка Само не ми казвай, че даваш пластините на дясната крушка (15) накъсо /Едит: само да вметна, че това замерване всъщност го правя отзад, при самата крушка, а не при предпазителите.. там всичко е ок, имам в предвид, че "+" трябва да стигне по проводниците до предпазителя Ф2/При проблемната (дясна) крушка, при напрежение 7V пада е цели 7V т.е. като се постави крушката и измеря напрежението между двата края на "свързаната" крушка напрежението става 0V... респективно тока също е 0. T.e. захранването е ужасно.. направо липсващо. Все едно някакъв кондензатор се е издънил...
                        masterkar написа:
                        Провери си конектора 18 и има ли маса към проблемната крушка (15) която не свети на омметър.
                        Хубавото на заземяването на /18/ е, че се ползва и за лявата крушка, която си свети, както и че, /18/ (виж разположението и на 2-рата снимка) е някъде чак около багажника... а самият пушех излизаше, до колкото забелязах, само от областта на предпазителите и около самото табло. Това не значи все още нищо.. утре ще взема маса от от работещата крушка (лява) и ще я свържа към "+" на дясната и ще проверя дали напрежението няма да стане случайно +12V Моля те не прави това! Маса от работещата крушка (лява) вържи с МАСА на дясната!!!
                        masterkar написа:
                        Замери и изправността на кабела поз.1 от куплунга [G] до дясна крушка (15) на омметър /трябва да са 0, ако не са - утечка /лош контакт/ по кабелите и смяната им/.
                        Точно това се чудех как да го направя.. имам мултимер.. но разстоянието е около 3+ метра.. т.е. трябва ми проводник около 3+ метра.. май имам някъде кабел от колони.. който е с ниско съпротивление То все ще има някакъв пад през проводника... но си прав.. ще дръпна един кабел от краче 1 на куплунга [G] и ще видя дали ще светне гадната крушка... лошото е, че в тоя случай може пак да запуши нещо Тук имам ново предложение с което започни първо: Изключи краче 1 на куплунга [G] и замери напрежението между краче 13 след предпазител 2 и маса - ако стане 12V - а това е много вероятно търси проблема в кабел или пластини на дясна крушка (15). За мен най-вероятно проблема е следния: Окъсяване на + пластина на дясна крушка (15) за подсвет на задния номер, което може да е предизвикало нагаряне /топене/ на + кабел от краче 1 на куплунга [G] до дясна крушка (15) !!!П.С. Поста ми нещо не се получи много добър, но ... вече е 1.30 след полунощ !Мисля, че все пак е ясно: Синия цвят - това което ти си писал и смятам, че е проблемно; Червения цвят - моите съвети! Успех и утре пиши какво е станало !
                        BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                        Среден разход на газ

                        Коментар


                          #13
                          masterkar написа:
                          Как го мериш този ток при свалена крушка Само не ми казвай, че даваш пластините на дясната крушка (15) накъсо
                          Да След като бях замерил същото през крушката, като преди това пък бях установил, че крушката е здрава и че пада на напрежение е 7V... т.е. беше ми ясно, че е 0 ампера.. тъй или иначе.. все пак като U=0, то I няма какво да е друго За работещата крушка.. I естествено го мерих през товар (крушката)
                          masterkar написа:
                          Това не значи все още нищо.. утре ще взема маса от от работещата крушка (лява) и ще я свържа към "+" на дясната и ще проверя дали напрежението няма да стане случайно +12V Моля те не прави това! Маса от работещата крушка (лява) вържи с МАСА на дясната!!!
                          Ха-ха.. не ме разбра правилно.. исках да кажа, че ще използвам масата на лявата подсветка, за да я вържа към крушката от едната страна, а от другата страна на крушката ще ползвам "+" на дясната подсветка на номера. Т.е. нямам никакво намерение да правя късо между масата на лявата крушка, с "+" на дясната
                          masterkar написа:
                          Тук имам ново предложение с което започни първо: Изключи краче 1 на куплунга [G] и замери напрежението между краче 13 след предпазител 2 и маса - ако стане 12V - а това е много вероятно търси проблема в кабел или пластини на дясна крушка (15). За мен най-вероятно проблема е следния: Окъсяване на + пластина на дясна крушка (15) за подсвет на задния номер, което може да е предизвикало нагаряне /топене/ на + кабел от краче 1 на куплунга [G] до дясна крушка (15) !!!
                          Малко трудно ще стане това с изключването на краче 1.. защото не ми се ще да режа кабели.. поне за сега... по-скоро ще дърпам 3-те метра кабел или ще мисля, как да изолирам само тази част от веригата, която ме интересува.Възможно е и да си прав, относно окъсяването... странното е, че при късо съединение, най-логичното е да изгори 10А предпазител... странно ще е да се разтопи изолацията от прегряване на прводник, а пък предпазителя да оцелее.Ще го гледам утре да свърша още малко по-колата, само не съм сигурен дали утре по-светло ще имам време Едит: Хах.. сега видях, че връзката между краче 1 и краче 13... е в правоъгълника на (4), т.е. това е вътре в самата кутия на предпазителите Накрая може и това да се наложи.. да я отварям.. макар, че хич не ми се иска...
                          FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                          Коментар


                            #14
                            Korun написа:
                            Аз лично залагам на лоша връзка в куплунга G или пробит кабел около същия куплунг.И в двата случая се получава такъв ефект с понижено напрежение. Тъй като уреда консумира при замерване на напрежение някакъв ток (па макар и малък) при протичане на този ток през мястото на лош контакт или пробив (повишено съпротивление), се получава пад на напрежението.
                            Сигурно си прав, че протича все още много малък ток (разряд между близки или нагорели контакти). Вероятно се получава един много малък кондензатор (2 прекъснати проводника, а нагорялото между тях се явява диелектрика) и поради тази причина уреда отчита някакво напрежение, но то в никакъв случай не е достатъчен, че захрани крушката например.Обаче... днес (вече вчера) разкачих всички възможни куплунзи от кутията с предпазителите (общо са 5-6 на брой) и до колкото забелязах всичките си бяха наред и не бяха нагорели! Всички проводници, които минаха през ръцете ми днес им прегледах изолацията и всичко беше ок. Страшна мистерия се за формя.. ще взема накрая да напиша и една книга по случая
                            FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                            Коментар


                              #15
                              masterkar написа:
                              Тук имам ново предложение с което започни първо: Изключи краче 1 на куплунга [G] и замери напрежението между краче 13 след предпазител 2 и маса - ако стане 12V - а това е много вероятно търси проблема в кабел или пластини на дясна крушка (15). За мен най-вероятно проблема е следния: Окъсяване на + пластина на дясна крушка (15) за подсвет на задния номер, което може да е предизвикало нагаряне /топене/ на + кабел от краче 1 на куплунга [G] до дясна крушка (15) !!!
                              perlsite написа:
                              Малко трудно ще стане това с изключването на краче 1.. защото не ми се ще да режа кабели.. поне за сега... по-скоро ще дърпам 3-те метра кабел или ще мисля, как да изолирам само тази част от веригата, която ме интересува.Възможно е и да си прав, относно окъсяването... странното е, че при късо съединение, най-логичното е да изгори 10А предпазител... странно ще е да се разтопи изолацията от прегряване на прводник, а пък предпазителя да оцелее.Ще го гледам утре да свърша още малко по-колата, само не съм сигурен дали утре по-светло ще имам време Едит: Хах.. сега видях, че връзката между краче 1 и краче 13... е в правоъгълника на (4), т.е. това е вътре в самата кутия на предпазителите Накрая може и това да се наложи.. да я отварям.. макар, че хич не ми се иска...
                              Провери си най-напред пластините на дясна крушка (15) за подсвет на задния номер! Огледай + пластина дали има нагар, окисление и т.н. Ако трябва - почисти я! Увери се, че тази пластина не ти дава на късо!!! Естествено, може ако е имало окисление на пластината в един момент да е окъсило, но затова не ти е изгорял предпазителя (2), защото не е дало директно на късо, а през някакво нагоряло (окислено) място. А това за топенето на кабела: Може и нещо да се е поразтопило във кутия (правоъгълника) (4) - например буксичка (1) (G) - огледай и нея много добре. Другото - преди да вкл. на контакт и вкл. габарити - по-добре първо си прозвъни тези вериги (прегледай горните неща) за да не стане по-лошо!
                              BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                              Среден разход на газ

                              Коментар

                              Working...
                              X