kiro_of_the_day написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за летни гуми?
Collapse
X
-
doofiat написа:Съгласен съм, че за Бургас може и без зимни гуми - каране с по-ниска скорост и в дните, когато асфалта е заледен да не караш колата.Но другото няма да се съглася - зимни и летни на лед, да са с еднакви показатели на сцепление.Ще ти дам един прост пример - вземи две гуми за триене на молив. Едната да бъде мека(гъвкава и лесна за огъване), а другата твърда(трудно се сгъва). Отиди до прозореца и без пристрастно плъзни по стъклото и двата вида гуми. Направи си сам извода.И второ, знаеш ли защо зимните гуми са с по-дълбок грайфер и въпреки това производителя им дава живот на експоатация, при големи натоварване, не повече от два зимни сезона за (климат като този в България), а за скандинавските страни живота им е само 1 година?Отговорът е: защото зимните са значително по-меки от всяка друга гума. Дори и летните не достигат това сцепление при високите летни температури.Пак си направи извод!1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ
Коментар
-
Не споря, но по мои лични тестове и наблюдения, ако колата има ABS и функционира нормално, е по-добре на заледено да се спира плавно със спирачката, защото при плавно спиране ABS-a на Фиатите е безупречен. На 02.01.2007 се качвах на Витоша и пътя по пътечките и паланчици беше стъкло. Спусках се (на клона беше такъв какъвто е на бул.Драган Цанков след Кулата посока Евлоги Георгиев) с активиран ABS около 1 км по лед. Колата спираше без проблем. Като се върнах обратно да тествам използването на двигателя за спирачка чувствах колата по несигурна в завоите и на места пак използвах спирачката респектично ABS.Но при рязко спиране на зеледен участък си важи класиката - двигателя е спирачката.П.С. Естествено гумите са зимни.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар