От край време индикацията за поставен колан/обезопасителен/ присветваше на таблото когато е поставен колана.Днес на дневен ред дойде и отстраняването на този проблем.Свалих седалката на водача и се оказа ,че от регулирането на височината на седалката болта който държи застопоряващото устройство на колана е прекъснал кабелите и същите когато се допрат индикацията загасва.Проблема бе решен за около 15 мин и сега всичко е ОК.Остана да загася само индикацията на Еърбега незнайно защо светна след поставянето на алармата и той.Централата съм я свалял няма влага нито външно нито вътре най вероятно е някаква натрупана грешка.И във тази връзка докато се рових из ръководствата на Брава и Мареа се натъкнах на механизми за саозатягане на коланите при удар и въпроса ми е:Има ли такива механизми във автомобилите ни и как действа Еърбега при поставен колан или при непоставен.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Индикация за поставен колан на Мареа
Collapse
X
-
dani389 написа:Не ми се е отварял аир бег и него пожелавам на никого но мисля че и без поставен колан дейсва .За самозатягането на коланите може да пробваш докато го вадиш го издърпай рязко и трябва да затегне.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
На някой автомобили (обикновено новите модели), еърбега не се задейства, АКО не е поставен колана! Причината е, че наранява много сериозно, когато нямаш поставен колан и се счита за опасно. Вероятно всички знаете, че еърбега е ефективен САМО когато се ползва в комбинация с поставен колан!Едит: Не съм, чувал за електрическо затягане... иначе дано имаш навик да ползваш колан и автомобила ти да е "на ясно", че имаш функциониращ еърбег и сложен колан (т.е. и двете да се отчитат правилно от автомобила).FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
perlsite написа:На някой автомобили (обикновено новите модели), еърбега не се задейства, АКО не е поставен колана! Причината е, че наранява много сериозно, когато нямаш поставен колан и се счита за опасно. Вероятно всички знаете, че еърбега е ефективен САМО когато се ползва в комбинация с поставен колан!Едит: Не съм, чувал за електрическо затягане... иначе дано имаш навик да ползваш колан и автомобила ти да е "на ясно", че имаш функциониращ еърбег и сложен колан (т.е. и двете да се отчитат правилно от автомобила).Прикачени файловеFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Торнадо, Колеги имам същия проблем вече съм писал за него и няма да се потретвам. Моята централа също е чиста - не е оливана от конденз или антифриз като аптека е, но "ламбека" още свети и така си карам. Скоро се опитах и стигнах реално до това, което Торнадо е показал на схемата. Сигурно някои от вас знаят показаното реално се намира под кората на средната колона на купето долу (захващането на колана). И като гледам схемата си мисля, че при поставен колан и при силен удар (не дай си Боже) се пука пиропатрона , изпуска налягането и дава контакт чрез жълтия конектор и кабел към централата за задействане (всички кабели и връзки на Аirbag-а и централата са с цвят жълт и много добре изпипани).Не ангажирам никого с това което написах, но проблема стои открит и при мен, много ме дразни и се надявам с общи усилия да го решим. За да се стигне до показаната схема се сваля кората на праговете на шофьорската-съответно дясната врата. Отвийте всички винтове и внимателно издърпайте с приплъзване праговата кората към колоната назад, иначе се чупят щипки(скоби) както аз направих, после гледах и затворих, защото ми беше "тъмно и неясно", пък и малко страх да не стане по-голяма.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
И при мене имаше проблем с лампичката ми на коланите и го отстраних, махнах си лампичката Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 . Както и да е. А другото със затягането на коланите е верно. Преди седмица 1 приятел се удари с AUDI-то си, та днес ходихме за части по моргите. Заедно със волан с аербег, търсихме и колани Yellow_Flash_Colorz_PDT_19 , т.е. при отваряне на аербега се затягат и коланите с пиропатрон и сменяш и коланите после . Абе да не ни се случва пък...Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Lancia Y
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар