Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Брадвата се подигра с мен и то на 13-ти събота - загря

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Брадвата се подигра с мен и то на 13-ти събота - загря

    Оффффф, да се похваля какво ми се случи.В петък вечерта към 20 ч тръгнах от София за Русе и в 23,10 ч пристигнах. Нямаше никакъв проблем.В събота 13-ти, каквото и да пипнех все проблем ставаше с него и викам на жената давай да си ходим, че в неделя имам и изпит. Тръгнахме към 16 ч и като я нагънах Брадвата и почна едно изпреварване на 5 камина. Настъпих я и по едно време гледам стрелката на температурата минала средата - беше на средата между червения сектор и средата на уреда за температурата. Спрях и вдигнах капака и гледам перките не бачкат, а антифриза ври та се къса.Обаждам се на безплатната пътна помощ и те ми казаха, че ако няма ПТП, няма да дойдат (а пътната помощ ми е от застраховката каско). Побеснях като чух това. Обадих се на приятели от Русе и след два часа колата се прибра на собствен ход в Русе. Сутринта с един приятел установихме, че първата степен на вентилаторите не работи, на единия вентилатор съпротивлението му е изгоряло и оттам и бушона на вентилатора беше изгорял. Освен това антифриза имаше пяна, но маслото не беше пресечено. Два дни преди това бях слагал добавка за запушване на радиатор и мисля, че от него се е запенил антифриза.Въпроси:Как работи първата степен на вентилаторите - работи само малкия вентилатор или работят двата вентилатора на бавна скорост?Как работи втората степен?Какво управлява включването(релетата са ясни и термодатчика, но има ли друго)?Сега колата е при Киро Алфата, за цялостен преглед на охладителната система. Имаме леки съмнения за гарнитурата, но към 15 ч ще му звънна и ще ви държа в течение.П.С. Сега си дадох и отговор на въпроса със загряването в тази тема, която бях пуснал преди http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...F5%E5%EC%F3%F1 Проблемът е с перките е бил още оттогава явно

    #2
    според мен не може да си я прегрялняма страшноаз съм с една перка и не мога да ти кажа как трябва да се въртяткажи Киро какво е казалче и моята първа степен не бачка и преди лятото трябва да я оправя
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      щом ти е загряла на извън градско според мен също е гарнитура на главата , перките не играят роля ,а колата се охлажда само от въздушната струя
      TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
      UNO 1.0 FIRE

      Коментар


        #4
        Киро Алфата постави диагноза въздушна възглавница преди термостата. Не знам как може да стане това, при положение, че обезвъздушавах от врътките на радиатора, но не развъртях тази която е преди термостата Неговото обяснение е, че в радиатора температурата е била нормална, че дори и под нормалната.Иначе не може да ми намери съпротивление. Аз ще пусна тема във форума заедно със снимка, защото предполагам, че няма да съм само аз, който ще търси този рядък чарк.Утре ще си взема колата.

        Коментар


          #5
          въздушна възглавница не се получава от нищото 100% има проблем който ще се прояви скоро не искам да съм лош пророк но обикновено така се случва
          TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
          UNO 1.0 FIRE

          Коментар


            #6
            Взех колата и ще я наглеждам как се държи тия дни.Трябва да я опъна извънградско, за да видя как е положението.Киро Алфата каза, че колата си върви добре и няма никакви признаци да е гарнитура, а си го обяснява с лекото насълзяване на маркуча под термостата, което е отдавна. Оттам е смучела въздух и наистина може би има право.Пролетта дадох колата в Италсервиз да й сменят антифриза и оттогава постоянно се чуваха мехурчета, които преминават през радиаторчето за парното, в купето. Сега като я взех от Киро, не се чуваха никакви мехурчета.Не знам, дано да е от това, но и на мен не ми се вярва да е толкова прост проблема. Той каза, че температурата в радиатора, където е датчика за перките не е била висока, за разлика от тази в двигателя.Минал е около 30 км с колата вчера и явно е разбрал за какъв е проблема.

            Коментар


              #7
              Лошо, много лошо.Снощи като паркирах пред блока и вдигнах капа контролно и какво да видя - казанчето на антифриза отново беше пълно до капачката, а около капачката отново беше мокро. Маркучите бяха надути (не много). Запалих колата и започнах да отвивам капачката на казанчето леко, за да излезе въздуха. Маркучите омекнаха доста. Да уточня, че теч на антифриз няма видим. Маслото не се смесва с антифриза.Въздух видимо, няма откъде да смучи.Очаквам вашите предположения.

              Коментар


                #8
                ми напълно нормално е да е до горе водата, нали се разширява като загрее колата. преляло е от клапана на капачката, някъде е клапан при други са едни като канали, но са предвидени точно за целта като сипеш повечко вода и да си прелее колкото трябва и това е. нали не загрява, какъв е пробелма?
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  pakumba написа:
                  ми напълно нормално е да е до горе водата, нали се разширява като загрее колата. преляло е от клапана на капачката, някъде е клапан при други са едни като канали, но са предвидени точно за целта като сипеш повечко вода и да си прелее колкото трябва и това е. нали не загрява, какъв е пробелма?
                  Не е никак нормално, защото (ако си чел първият ми пост) резултата от това покачване на нивото ще е образуване отново на въздушна възглавница след седмица-две. Аз тая попара с покачването на нивото я сърбах един път. Прочети по-горе!

                  Коментар


                    #10
                    pakumba написа:
                    ми напълно нормално е да е до горе водата, нали се разширява като загрее колата. преляло е от клапана на капачката, някъде е клапан при други са едни като канали, но са предвидени точно за целта като сипеш повечко вода и да си прелее колкото трябва и това е. нали не загрява, какъв е пробелма?
                    не е нормалнопри около 100 градуса нивото ми е на половината между тапата и МАХ
                    2015 Renault Megane Expression GT
                    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                    Всичко за FIAT Bravo 2007

                    Коментар


                      #11
                      Продължавай да я наричаш БраДва и може някой ден наистина да ти резне главата! :P
                      Frontera Sport, X20SE март 1998

                      Коментар


                        #12
                        Аз миналото лято имах подобен проблем,изхвърляше ми водата през капачката на разширителя.Какво ли не ми казаха че е дори в динекспрес сложиха някакъв уред в антифриза за замерване на газове в охладителната система и нищо сомо догатки от къде може да е проблема.Накрая сам си реших проблема а той е много ясен,всичко идва от капачката на разширителния съд.Клапана който е на нея не задържаше на определеното налягане,което пък налягане кара водата да завира доста по късно от 100 градуса.От там беше и проблема ниско налягане в охладителната система, разширяване на течноста съответно изхвърляне през капачката и по ранно завиране на водата. След смяна на капачката която струва 5 лева всичко си доиде на място и вече 2 години нямам проблем.Не съм 100% процента сигурен че при теб ще е същото но нищо не ти пречи да пробваш с нова капачка все пак е нищо пари. Успех и дано е това.
                        HONDA I-VTEC

                        Коментар


                          #13
                          Добре де, то се видя, че не ви е заинтригувал проблема ми и няма да ви държа в невидени (за заинтересованите се отнася).Говорих преди 2-3 часа с Киро-Алфата, който изрази съмнения следните съмнения:1. Гарнитурата е тръгнала да си заминава и се оправя проблема за около 120 лв. със шлайфане на клапани и става за 2 дни.2. Другото предположение е много много лошо и се моля да не е то - можело и да е от пукнат блок. Възможна била заварка, но трябва да се установи къде е пукнатината. Оправя се, но за по-дълъг период.Пак казвам:- течове няма- загуба на мощност няма никаква- маслото не е мръднало- проблемът не е от капачката, защото си купих нова и положението е същото.- като натисна газта се чуват шум от преминаващи мехурчета през малкото радиаторче. След като Киро-Алфата обезвъздушава, не се чуваха мехурчета, а сега месец по-късно пак се чуват.

                          Коментар


                            #14
                            doofiat написа:
                            Добре де, то се видя, че не ви е заинтригувал проблема ми и няма да ви държа в невидени (за заинтересованите се отнася).Говорих преди 2-3 часа с Киро-Алфата, който изрази съмнения следните съмнения:1. Гарнитурата е тръгнала да си заминава и се оправя проблема за около 120 лв. със шлайфане на клапани и става за 2 дни.2. Другото предположение е много много лошо и се моля да не е то - можело и да е от пукнат блок. Възможна била заварка, но трябва да се установи къде е пукнатината. Оправя се, но за по-дълъг период.Пак казвам:- течове няма- загуба на мощност няма никаква- маслото не е мръднало
                            Може и да не разбирам от тези неща но не съм чул или видял гарнитура хем да духа хем после да спира и да се оправя сама и на мин така ми казаха в динекспрес може да е гарнитура ама като говорих с един познат работещ в сервиз и той казва че няма такова нещо духне ли веднъж през гарнитурата на главата спиране няма. пък за спукан блок незнам ама все щеше да има смесване на масло с антифриз, а и на един комшия с рено дизел му се беше спукал блока и капачката на разширителя така изхвърча.....не искам да те успокоявам но си мисля че проблема ти е по обикновен
                            HONDA I-VTEC

                            Коментар


                              #15
                              sev написа:
                              pakumba написа:
                              ми напълно нормално е да е до горе водата, нали се разширява като загрее колата. преляло е от клапана на капачката, някъде е клапан при други са едни като канали, но са предвидени точно за целта като сипеш повечко вода и да си прелее колкото трябва и това е. нали не загрява, какъв е пробелма?
                              не е нормалнопри около 100 градуса нивото ми е на половината между тапата и МАХ
                              при мен на темпрата, а и на всички коли които съм имал си пеше докъде е нивото и изрично пише а фреддо, демек на студено. като й сипя на темпрата до марката и загрее като отворя капачката и почва да прелива. така е било на всички каруци досега. правил съм си експеримент и съм я пълнил до горе като е студена, карам, загрява и като изстине нивото вече е до марката, т.е. течността в повече и излязла през капачката. не, че не е възможно гарнитура на глава да ги прави тези мизерии
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар

                              Working...
                              X