Оффффф, да се похваля какво ми се случи.В петък вечерта към 20 ч тръгнах от София за Русе и в 23,10 ч пристигнах. Нямаше никакъв проблем.В събота 13-ти, каквото и да пипнех все проблем ставаше с него и викам на жената давай да си ходим, че в неделя имам и изпит. Тръгнахме към 16 ч и като я нагънах Брадвата и почна едно изпреварване на 5 камина. Настъпих я и по едно време гледам стрелката на температурата минала средата - беше на средата между червения сектор и средата на уреда за температурата. Спрях и вдигнах капака и гледам перките не бачкат, а антифриза ври та се къса.Обаждам се на безплатната пътна помощ и те ми казаха, че ако няма ПТП, няма да дойдат (а пътната помощ ми е от застраховката каско). Побеснях като чух това. Обадих се на приятели от Русе и след два часа колата се прибра на собствен ход в Русе. Сутринта с един приятел установихме, че първата степен на вентилаторите не работи, на единия вентилатор съпротивлението му е изгоряло и оттам и бушона на вентилатора беше изгорял. Освен това антифриза имаше пяна, но маслото не беше пресечено. Два дни преди това бях слагал добавка за запушване на радиатор и мисля, че от него се е запенил антифриза.Въпроси:Как работи първата степен на вентилаторите - работи само малкия вентилатор или работят двата вентилатора на бавна скорост?Как работи втората степен?Какво управлява включването(релетата са ясни и термодатчика, но има ли друго)?Сега колата е при Киро Алфата, за цялостен преглед на охладителната система. Имаме леки съмнения за гарнитурата, но към 15 ч ще му звънна и ще ви държа в течение.П.С. Сега си дадох и отговор на въпроса със загряването в тази тема, която бях пуснал преди http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...F5%E5%EC%F3%F1 Проблемът е с перките е бил още оттогава явно
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Брадвата се подигра с мен и то на 13-ти събота - загря
Collapse
X
-
Киро Алфата постави диагноза въздушна възглавница преди термостата. Не знам как може да стане това, при положение, че обезвъздушавах от врътките на радиатора, но не развъртях тази която е преди термостата Неговото обяснение е, че в радиатора температурата е била нормална, че дори и под нормалната.Иначе не може да ми намери съпротивление. Аз ще пусна тема във форума заедно със снимка, защото предполагам, че няма да съм само аз, който ще търси този рядък чарк.Утре ще си взема колата.
Коментар
-
Взех колата и ще я наглеждам как се държи тия дни.Трябва да я опъна извънградско, за да видя как е положението.Киро Алфата каза, че колата си върви добре и няма никакви признаци да е гарнитура, а си го обяснява с лекото насълзяване на маркуча под термостата, което е отдавна. Оттам е смучела въздух и наистина може би има право.Пролетта дадох колата в Италсервиз да й сменят антифриза и оттогава постоянно се чуваха мехурчета, които преминават през радиаторчето за парното, в купето. Сега като я взех от Киро, не се чуваха никакви мехурчета.Не знам, дано да е от това, но и на мен не ми се вярва да е толкова прост проблема. Той каза, че температурата в радиатора, където е датчика за перките не е била висока, за разлика от тази в двигателя.Минал е около 30 км с колата вчера и явно е разбрал за какъв е проблема.
Коментар
-
Лошо, много лошо.Снощи като паркирах пред блока и вдигнах капа контролно и какво да видя - казанчето на антифриза отново беше пълно до капачката, а около капачката отново беше мокро. Маркучите бяха надути (не много). Запалих колата и започнах да отвивам капачката на казанчето леко, за да излезе въздуха. Маркучите омекнаха доста. Да уточня, че теч на антифриз няма видим. Маслото не се смесва с антифриза.Въздух видимо, няма откъде да смучи.Очаквам вашите предположения.
Коментар
-
ми напълно нормално е да е до горе водата, нали се разширява като загрее колата. преляло е от клапана на капачката, някъде е клапан при други са едни като канали, но са предвидени точно за целта като сипеш повечко вода и да си прелее колкото трябва и това е. нали не загрява, какъв е пробелма?Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:ми напълно нормално е да е до горе водата, нали се разширява като загрее колата. преляло е от клапана на капачката, някъде е клапан при други са едни като канали, но са предвидени точно за целта като сипеш повечко вода и да си прелее колкото трябва и това е. нали не загрява, какъв е пробелма?
Коментар
-
pakumba написа:ми напълно нормално е да е до горе водата, нали се разширява като загрее колата. преляло е от клапана на капачката, някъде е клапан при други са едни като канали, но са предвидени точно за целта като сипеш повечко вода и да си прелее колкото трябва и това е. нали не загрява, какъв е пробелма?
Коментар
-
Аз миналото лято имах подобен проблем,изхвърляше ми водата през капачката на разширителя.Какво ли не ми казаха че е дори в динекспрес сложиха някакъв уред в антифриза за замерване на газове в охладителната система и нищо сомо догатки от къде може да е проблема.Накрая сам си реших проблема а той е много ясен,всичко идва от капачката на разширителния съд.Клапана който е на нея не задържаше на определеното налягане,което пък налягане кара водата да завира доста по късно от 100 градуса.От там беше и проблема ниско налягане в охладителната система, разширяване на течноста съответно изхвърляне през капачката и по ранно завиране на водата. След смяна на капачката която струва 5 лева всичко си доиде на място и вече 2 години нямам проблем.Не съм 100% процента сигурен че при теб ще е същото но нищо не ти пречи да пробваш с нова капачка все пак е нищо пари. Успех и дано е това.HONDA I-VTEC
Коментар
-
Добре де, то се видя, че не ви е заинтригувал проблема ми и няма да ви държа в невидени (за заинтересованите се отнася).Говорих преди 2-3 часа с Киро-Алфата, който изрази съмнения следните съмнения:1. Гарнитурата е тръгнала да си заминава и се оправя проблема за около 120 лв. със шлайфане на клапани и става за 2 дни.2. Другото предположение е много много лошо и се моля да не е то - можело и да е от пукнат блок. Възможна била заварка, но трябва да се установи къде е пукнатината. Оправя се, но за по-дълъг период.Пак казвам:- течове няма- загуба на мощност няма никаква- маслото не е мръднало- проблемът не е от капачката, защото си купих нова и положението е същото.- като натисна газта се чуват шум от преминаващи мехурчета през малкото радиаторче. След като Киро-Алфата обезвъздушава, не се чуваха мехурчета, а сега месец по-късно пак се чуват.
Коментар
-
doofiat написа:Добре де, то се видя, че не ви е заинтригувал проблема ми и няма да ви държа в невидени (за заинтересованите се отнася).Говорих преди 2-3 часа с Киро-Алфата, който изрази съмнения следните съмнения:1. Гарнитурата е тръгнала да си заминава и се оправя проблема за около 120 лв. със шлайфане на клапани и става за 2 дни.2. Другото предположение е много много лошо и се моля да не е то - можело и да е от пукнат блок. Възможна била заварка, но трябва да се установи къде е пукнатината. Оправя се, но за по-дълъг период.Пак казвам:- течове няма- загуба на мощност няма никаква- маслото не е мръдналоHONDA I-VTEC
Коментар
-
sev написа:pakumba написа:ми напълно нормално е да е до горе водата, нали се разширява като загрее колата. преляло е от клапана на капачката, някъде е клапан при други са едни като канали, но са предвидени точно за целта като сипеш повечко вода и да си прелее колкото трябва и това е. нали не загрява, какъв е пробелма?Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар