да ама нашият герой ZFA159 е спирал и ускиорявал екстремно не един път а много пъти да види какво ще стане
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Прегряването на накладките изменя ли хода на педала?
Collapse
X
-
Децки децки....теб кой те пусна тук да тормозиш хората само...опитвам се да си оправя колата както виждаш и само едно съветче - ако нямаш какво да кажеш по въпроса ми - мълчи си като добрите хора .Не съм ги прегрявал нарочно - както споменах колата от време на време спира от време на време не и опитите ми целяха да установя какво се случва защото вече съм 13-ти ден без кола и повече от 150лв назад по сервизи и за чаркове и не се знае какво става въпрос и защо в даден момент колата няма никакво желаине да спира дори от 20 до 0 при положение че не е карана примерно цяла нощ и това са и първите 50 метра за деня.....Ефектът да се движиш по магистрала и да ти се наложи да спреш от 130 до към 60 и да не става при положение че преди това не съм натискал спирачка повече от 50км и да трябва да обикаляш останалите през авариината лента за да не се размажеш в тях не мисля че е "опитване нарочно" и никой не може да ме убеди че тая кола няма проблем със спирачките.....Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
така- може да звучи абсурдно но според мен е възможно да се обледяват през нощта, както си описал- кондензира се влага по дисковете и през нощта замръзва и на сутринта натискаш и нема никой.Относно прегряването- при прегряване на накладките (само накладките) ефективността им се влошава значително- със същото усилие , при което преди са ковяли, прегряти не коват- за да спреш по същия начин както преди трябва да се изправиш на педала.При по нататъшното прегряване идва момента, когато те напълно отказват,-колкото и здраво да натискаш колата не спира-съвсем леко се опитва да намаляваСледващата стъпка е кипването на течността в апаратите- започва да се отделят въздушни мехури и педала с лекота потъва до ламарината и трябва да помпаш на педала.Отделно всичко това е съпроводено с миризми и светлини иззад колелата.На мен горе описаните неща ми са се случвали, за щастие без последици, само дисковете не са ми светели, иначе си смърдеше на копелета.Сравнително лесното прегряване може да се дължи на кофти накладки- рециклираните особенно не са пригодени за ползване в екстремни условия. "мекото" феродо също не е удачно.Ако дисковете са изтънели, също лесно биха могли да се прегреят, поради по-малкото количество материал, поглъщащ и отделящ топлината в околната среда.Иначе със сервото печелиш сила- лесно се разбира дали работи- поиграй си с педала, ще стане твирд, запали колата- омеква, гасиш колата и имаш 2-3 натискания с леко усилие и след това пак се вдървява. Ако педала по принцип ти е с голям ход(по-голям от необходимото) провери дали механизма за компенсиране на износването в задните спирачки работи изправно.Може да имаш и увеличен ход на педала поради криви дискове или разбити лагери в главините с дискови спирачки- диска застава на страни и разтваря накладките и като тръгнеш да натискаш първо се нагласява диска и след това накладките го захващат здраво и в следствие- трърде голям ход на педала.Fiat Ducato 2.5D
Lancia Kappa 2.4TDS
Коментар
-
А е това вече е друга приказка ама защо трябва да ти се скара човек за да се разприказваш Хода на педала не е голям (около 4-5см да е при запалена кола) и си остава такъв докато не започна да тормозя колата със рязки спирания от високи скорости и т.н. при което успях да го увелича до към 10-тина см.Оставих колата да изстине около час-два и после си беше нормален хода.С предишните накладки не беше така а просто я нямаше ефективността (със смяната на накладките са правени и много други неща).Та като цяло какво е правено :смяна на накладките с 2-3 различни марки.сменяне на течността - с Delphi (май така се пишаше).след това и сменяне на спирачните маркучи (всичките).псоле сменяне на сервото (с друго серво втора употреба).Моето го разглобих и прегледах щателно.След това си го сложих пак понеже и другото не реши проблема.след това рециклиране на спирачната помпа (шлайфане на цилиндъра и слагане на нови гумички,изработени по новия размер - в Княжево при някакъс майстор дето ги правел от куп време).смяна и на накладките.Преди това са и сменяни дисковете и след смяната им колата си го нямаше проблема.Като цяло какво се плучава при правените тестове като равносметка :-сервото си работи прилично (палиш колата,педала омеква и като я изгасиш после още си седи мек няколко часа).-помпата и тя си работи (със затапени тръбички,завинтени на изходите напомпваш и педала ме мръдва почти никак)-цилиндърчетата предните и те си шават нормално и притискат доста яко към дисковете.-качването на стенд една сутрин показа че има доста добра ефективност (вчера сутринта) спирачната система като цяло.-майстора забеляза един интересен ефект - при изгасена кола и свалена помпа при натискане на педала не винаги се връща сам и бързо (от 10-тина пъти един път педала е останал долу и го е връщал на ръка понеже сам се връщал бавно) което ние отдадохме на прецакани гумени пръстени отзад на серво-то (има два дето са най-отзад на самото серво).ама то от тях няма как да се получава моя проблем (като си стоваря кракът отгоре със сигурност една гумичка няма да му попречи) а и после помпата ше си го върне (и дефакто е така защото на мен никога не ми се е случвало със монтирана помпа).Сега предстоят следните неща :слагане на скъпи и свестни накладки и наливането на някаква по-маркова течност. (а каква ще го оточнявам в последствие).Друго идея нямам какво да правя.Феродото в момента ми е меко да ама това не обеснява че като запаля колата студена няма почти никакви спирачки.Дори преди да стане студено времето пак си беше така (в смисъл не е от замръзването на нещо)Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
Спирачната течност на Lockheed Delphi е достатъчно маркова- за твойта кола май-трябва да е със спецификация DOT 4 ама ако си с правени гумички можеш да сложиш и DOT3, но ще я сменяш по-често - доста коли могат да карат на дот3. Иначе ако искаш да я сменяш ти препоръчвам и Приста - има ДОТ3 има и ДОТ4 и си я купи от гумаджииницата с/у 8 блок на ТУ.Обърни внимание на студено дали като натискаш мнОГО плавноо педала потъва до ламарината, а ако го ритнеш има мнОГО по-къс ход. Ако е така- спирачна помпа.Fiat Ducato 2.5D
Lancia Kappa 2.4TDS
Коментар
-
ами да и аз съм забелязал че при по-рязко спиране (т.е. и натисване повече) много често ми падат за малко оборотите.Отделно че на празен ход си го забелязвам ефекта че като натисна педала и оборотите леко падат.Утре като я взема от сервиза ще я разучавам да видим какво се случва и какви симптоми ще има.Благодаря!Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
Има една приказка "дявола като си няма работа си такова децата", та и твойта работа ми прилича на неговата. От какъв зор си дал зор на добичето, досега колкото коли съм карал и съм правил спирачки такива издевателства не съм си позволявал от много гледни точки:1. само влизам в преразход. 2. от нежелателни последствия като твоите. 3. щом си направя спирачките и като тръгна на 2-рия метър работят ли добре значи съм си свършил работата като трябва и до там. От друга страна в завода производител констукцията е изчислена и изпробвана по незнам си колко правила и стандарти, и сигурно и на претоварен режим, ама дали са се отнасяли толкова зверски към тях незнам. Щом като си тръгнал от майстора и са работели, какво още си търсел неразбирам. Ама колата си е твоя и главата също, щом искаш да ги чупиш направи го.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
zfa159 написа:......и не се знае какво става въпрос и защо в даден момент колата няма никакво желаине да спира дори от 20 до 0 при положение че не е карана примерно цяла нощ и това са и първите 50 метра за деня.....Ефектът да се движиш по магистрала и да ти се наложи да спреш от 130 до към 60 и да не става при положение че преди това не съм натискал спирачка повече от 50км и да трябва да обикаляш останалите през авариината лента за да не се размажеш в тях не мисля че е "опитване нарочно" и никой не може да ме убеди че тая кола няма проблем със спирачките.....Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар