Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пишман станах с моя Фиат :(

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Проблема с вала е малко по-друг.Датчика обикновенно се слага долу след филтъра с цел ако се пре..е помпата ли се запущи филтъра да светне датчика преди коляновия вал и буталата да са останали на сухо.След филтъра е така наречената глвана маслена магистрала и там се следи налягането.Нагоре към вала отива една тънка магистралка която въври по височината на мотора (отдолу от главната тръгва и отива чак до горе).Горе най-вероятно има разпредеители които разпределят дошлото по магистралката масло на няколкото (три или пет незнам с точност) лагери на разпределителния вал.Проблема идва от това че ако магистралката се замуши по някаква причина (било то добавка или друга боза в маслото) дефакто в главната магистрала си има налягане (даже е малко повече понеже нагоре е запушена магистралата) и датчика никога няма да светне.Този експеримент си направих с моето типо малко неволно всъщност.Понеже съм много "умен" успях да си сложа гарнитурата на глвата наобратно при което самата гарнитура затапва въпросната магистрала.Колата си я запалих,лампата за маслото изгасна веднага и по едно време след няколко минути работа целия двигател започна да се тресе и да не може да се върти с лекота.Дефакто нещо взе да затяга.Разбира се веднага я угасих и се оказа че горе при разпределитения вал няма грам масло....никакво нито капчица.Тогава разбрах какво съм сътворил и си разглобих наново двигателя.Така че няма как просто технически да стане да светне лампата за маслото.По повод Фиат-ите като цяло понеже си имам два,карал съм още няколко и имам колеги с фиат-ки като цяло че се трошат трошат се ама причината е една и то много проста - не че им има нещо на колите - просто си искат грижа и като се разхлопа едно нещо да се смени то плюс оше няколко около него а не като се разхлопат те тогава да се сменят и те едно по едно.А ако една кола не се прави навреме после става мелница за пари.Успех и всичко най-хубаво!
    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

    Коментар


      #32
      msotiroff написа:
      Сърдечно благодаря на всички колеги за исреността и съветите.Наистина се замислям дали да не ЪнИнсталирам АГУ-то. Дали ще има проблеми ако оставя Агу-то, но продължа да карам колата само на бензин ?![/b]nadq said:В подписа на човека пише - Fiat Brava 1.4, 12v ’97 И тва Браво ли се води от първите? Sad Много карък ти се е насъбрало,ман,сори Sad Мен на 2рата седмица ме подпряха отзад...,ако ще те успокои нещо...shit happens all the time SadКолега msotiroff,като си джиткаше по магистралката,не ти ли светна лампа за маслото,преди да спре да пали и смяната на вала..?Колега, не бих продължил да карам и един метър ако ми светне лампата за маслото. Не знам къде и колко високо е датчика за маслото, но никога не е светвала лампата. Имам съмнения даже, че е качвала масло, но по съвсем малко и затова не е светнала лампата, а това "малко" е било достатъчно за краха на вала.
      Не махай АГУ-то ще те посъветвам аз,вече е свършило...най-вероятно грешка "Map sensor"(макар и да няма такъв) може да получиш и колата да се спъне на бенз,аз имам едно реле,което за 10 мин като изгася двг се нулира;все пак си моноинжекция и ако ти не караш без проблем с евтина агу,кой?Пълните инжекций ли?
      1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ

      Коментар


        #33
        Колега, моля те не го вкарвай в грях с монтаж на релета, пелета и т.н.Има си едно прекрасно устройство и то се нарича емулатор - монтира се и натрупването на грешки престава. Колегата да зачете в "Газови уредби" там газаджийте многократно сме коментирали подобни неща.Освен това откакто аз съм купил моята Брава - вече 9 месеца, не считам че съм имал проблеми с нея. Имам АГУ слагана в Италия 3 дни след първата регистрация на колата - април 98 и работи перфектно. Иначе досега съм подменил:- термостат- задни амортисьори- задно цилиндърче (спирачно) и маркуч от лявоняма да споменавам дежурната смяна на масла и ремъци, покупката на музика, покупката на джанти (ляти), покупката на 4 гуми, ремонта на 3-тия стоп направен лично от мен, ремонта на фаровета които се местеха от моторчетата катко искаха - пак от мен, монтаж на алармаНО! НЕ СЧИТАМ че имам проблеми с колата - всичко това е козметика и консумативи дори и трите неща описани най- горе.
        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

        Коментар


          #34
          Re: Пишман станах с моя Фиат

          msotiroff написа:
          Не мина много време и веднъж, когато пътувах по магистрала "Тракия" усетих как колата започна леко да губи мощност. На следващата сутрин двигателят вие като вълчица на месечина и не ще да запали. Закарах я на въже в един реномиран сервиз. Момчетата си казаха думата - трябва да сменям разпределителен вал и 12 на брой кобилици и естествено отново масло и маслен филтър. Беше се слчило обичайното при тези Фиати - запушване на маслена магистралка.И вашите коли ли са така или аз съм попаднал на трошка ?
          Колега msotiroff не се отчайвай - явно много ти се е насъбрало, но и в твоя двор ще изгре Слънце :D ! След лошото - идва добро, а има и обратния лаф: Много добре не е на добре! Сега сериозно. Като прочетох още веднъж първия ти пост стигнах до няколко извода:1. Не виждам проблеми в АГУ-то , така че ако ти върви на газ - карай си я и свиркай - особено при тези цени на горивата ! А и какъв е проблема да си караш на бензин без да деинсталираш АГУ-то ?!2. Смяна на бензинова помпа, ключ, свещи - на всеки се случва след определен пробег.3. Основния ти проблем /според мен/ - смазването на разпределителния вал и кобилиците! Това май е проблем не само за твоя автомобил, но и за всички Fiat Brava 1.4, 12v произведени до еди-коя си година - изказвам само мнение на база прочетеното тук във форума, без да имам лични впечатления ! http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=12465И при мен посмених доста нещица - освен обичайните ремъци, филтри, масло и т.н. - кабели, свещи, ламбда сонда ... а има и още някой /почистване на дюзите на ултразвукова вана, клапанчета за чистачките, телескопи газ-патрон за задна врата и др./ които чакат по-добри парични времена, но според мен това произтича от следната причина: Все пак сме си купили коли втора употреба, които се продават защото им е дошло времето за смяна /ремонт/ на именно тези повечко неща или им е изтекло гаранционното обслужване в Италия /Германия или др./ и предишния собственик там предпочита да я "шътне" и да си купи нова кола, отколкото да налива пари за ремонт на старата !
          BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
          Среден разход на газ

          Коментар


            #35
            Yavor написа:
            Колега, моля те не го вкарвай в грях с монтаж на релета, пелета и т.н.Има си едно прекрасно устройство и то се нарича емулатор - монтира се и натрупването на грешки престава. Колегата да зачете в "Газови уредби" там газаджийте многократно сме коментирали подобни неща..
            Никого не искам да вкарвам в грехове,просто съм казал АЗ какво имам и как ми е решен проблема с грешките.
            1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ

            Коментар


              #36
              Ето и моята равносметка за близо две години:- задни амортисьори (заради бутилките за метана)- газ патрони на задна врата- акумулатор, свещи, кабели, сега и бобина- спирачен маркуч, накладки предни и задни, барабани- филтри, пистов ремък, датчик за темп. на антифриза (макар че стария май е здрав)И други неща като гуми, резервен ключ и т.н. не ги споменавам.. абе както казвате мелница за пари си е
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #37
                Здравейте на всички прочетох всичко внимателно и бих искал да изкажа и аз мнение по въпроса та значи и аз карам фиат брава 1,4 12v и немога да кажа че са толкова лоши и дефектни коли.Моята кола я имам от година и съм сменил само нужните неща които се налага да се подменят като се купи автомобил втора употреба.Също поставих газова уредба старгаз и в началото трупаше някакви грешки и като я обърна на бензин нямаше тихи обороти майсторите отачаха клемата на акумолатора и за момента всичко идваше на място но до няколко дни пак същото накрая отвориха компютъра и откачиха някакво кабелче което давало информация на компютъра и нещата се оправиха този проблем повече не се появи за което съм им благодарен. :D
                да бе да

                Коментар


                  #38
                  kopitoto_bg написа:
                  отвориха компютъра и откачиха някакво кабелче което давало информация на компютъра и нещата се оправиха този проблем повече не се появи за което съм им благодарен. :D
                  Колега, аз не съм привърженик на подобни манипулации. Не знам, какво кабелче са ти откачили от компютъра, но то е поставено с някаква цел и липсата му може да доведе до проблеми при работа на бензин. Така лесно се решава един проблем, но е голяма вероятността да възникне друг. Ако ни боли глава не е необходимо да я режем. Най-добре е да се уточни проблема и да се реши по начин без "хирургични намеси".
                  Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
                  двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F

                  Коментар


                    #39
                    Макар, че темата е доста отдавна, не мога да не кажа и аз няколко думи, особено когато се хули Фиат. От февруари 97г до март 2007г. имах Типо с 1.4 моно i двигател, версия DGT. За тези, точно 10г. съм сменил следните неща: (записвах си всичко в един екселски файл,Пропускам ремъците, маслата и филтрите, както и гумите).4 к-кта предни накладки, 1 к-кт задни, к-кт кабели, дистрибуторна капачка и палец, 4 к-кта свещи, 2 пъти антифриз, 2 пъти спирачна течност, 1 преден спирачен маркуч, заден лагер главина, газ-амортисьори за пета врата, предни и задни амортисьори, по една машинка за централно и ел. стъкла, гумички на педалите, термостат, 2 тампона двигател, 2 къси и 1 дълъг накрайници+втулка, 4 маншона, 2 задни втулки на носачи и 16 биалетки (май това им е най слабата точка), 1 акумулатор, тяло на въздушен филтър, заради восъчната клапа в него и последното - гарнитура на глава, но от лична простотия+гумички на клапани и виновната тръба (на снимката). За тези години съм изминал 220000км и забележете НЕ съм сменял съеденител! Колата я купих с лек удар на 75000км. Маслото, което ВИНАГИ съм слагал - Selenia Gold 10W40, сменявах задължително на 7000-7200км. Не знам дали е много, но за мен определено НЕ Е! Дай Боже и с новата фиатка да нямам други проблеми..
                    Fiat Marea 1.8i 16V
                    Fiat Tipo 1.4i 8V
                    Fiat Punto 1.6i 8V
                    www.italauto-bg.net/forum/

                    Коментар


                      #40
                      Ами аз верно пишман станах, ама си ме радва бамбината. По едно време ми беше избила чивията да я сменям, ама добре, че се отказах. Гарван ми беше изпил мозъка май... Доста неща смених и след като утихна тази тема, но сега се е закротила и си е пушка :D :D :DЛека и безаварийна
                      M-Benz E 250 TD 150hp
                      M-Benz 200d 75 hp
                      Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

                      Коментар


                        #41
                        кола

                        ималси доста неприятности но това е до кола да ти кажа дано нямаш повече /минал съм 40000 за повече от 2 години сменял съм само по окачването работи а по двигатела минимални / а кото ти смениха вала оправи ли се проблема тогава доста работи можело и дане ги правиш или да ги предотвратишмое мнение де
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар


                          #42
                          Аз след сменяването на вала и кобилиците никаква разлика във вървежа не усетих, а бяха изядени по 1-2мм. Просто това не мисля да го повтарям - безсмислено е. Нов вал, кобилици, нова гарнитура на главата, на смукателните и изпускателните колектори, припаснати клапани, навсякъде по 11-12 бара компресия, нови кабели, анг. ремък и ролка, ново масло и антифриз и никаква разлика. И двигателя пак си трака, дори мисля че стана и по-шумен.
                          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                          Коментар


                            #43
                            spark написа:
                            Аз след сменяването на вала и кобилиците никаква разлика във вървежа не усетих, а бяха изядени по 1-2мм. Просто това не мисля да го повтарям - безсмислено е. Нов вал, кобилици, нова гарнитура на главата, на смукателните и изпускателните колектори, припаснати клапани, навсякъде по 11-12 бара компресия, нови кабели, анг. ремък и ролка, ново масло и антифриз и никаква разлика. И двигателя пак си трака, дори мисля че стана и по-шумен.
                            Абе да ти кажа добре е,че си си сменил вала. Ако е сменен както трябва и е отстранена причината за изтъркването му и ако си сменяваш гумичките на магистралките навреме ще си я караш и ще си свиркаш. Казвам го, защото аз смених вала чак след като колата ме "остави" на пътя...
                            kluchar написа:
                            а кото ти смениха вала оправи ли се проблема
                            Така наречения "майстор", който смени вала, не обърна внимание на хидр.повдигачи (бяха ако наслоени с мръсотия и въобще не пружинираха), в следствие на което се наложи повторна смена на вал + обичайните други неща...
                            M-Benz E 250 TD 150hp
                            M-Benz 200d 75 hp
                            Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

                            Коментар


                              #44
                              Uneek написа:
                              И аз имах проблем с вала на мойто браво, с 1.4 двигателя от по-старите години на производство е така за съжаление.
                              Ти затова ли го продаваше на нереално ниска цена миналата година "твоето" браво? Тогава нищо не беше споменал за проблеми с вала, а говореше само за проблемите с поочукани ламарини!

                              Коментар


                                #45
                                @msotiroff: Ти усети ли някаква разилка във вървежа, защото аз ама грам никаква? Вала го видя в една друга тема за какво износване си говорим - 1-2мм износване, кобилиците бяха по 1мм износени и накрая никаква разлика бааси. На едни и същи обороти карам с една и съща скорост както преди смяната на вала. А повдигачите преди да се сложи вала трябва да се стиснат с менгеме да им излезе маслото. И аз не ги бях стиснал и бяха изскочили нагоре и колата не можеше да запали. Сега ги изчистих и оправих, но 3-4 повдигача хлопаха свободно а трябва да има нещо като въздушна възглавница след като им изцедиш маслото. Така че почивните дни ще сменя още няколко повдигача.
                                Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                                Коментар

                                Working...
                                X