Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Типо-то го вкарах в сервиз....никой не знае какво му е :(

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Типо-то го вкарах в сервиз....никой не знае какво му е :(

    Случката е следната - от известно време насам се появи следния проблем - сутрин като тръгвам първите няколко километра може да се каже че нямам спирачки (в смисъл трябва да натискам много здраво за да задържи и въобще не може да блокират колелата).Като покарам известно време се оправя (ако натискам спирачката).А ако карам по-дълго време без да я пипам се появява пак проблема ама доста по-слабо изразен.Същевременно направих друг експеримент - паля колата и педала потъва надолу малко (т.е. сервото бачка).Гася и след няколко часа като ида и натисна педала без да съм палил е мек 2-3 пъти (т.е. и сервото и клапанчето работят перфектно).Замислих се и реших да сменям едно по едно докато открия проблема.Като за начало спирачната течност....наляха си ми нова и си обезвъздушиха колата.....същата работа.След нея спирачните маркучи (всичките)....същия ефект.След това и сервоусилвателя - купих си друг,сложих го и ефекта беше същия след което си разглобих моя да го прегледам,оказа се доста запазен и след като го почистих и силиконирах си го сглобих и сложих обратно - същата работа.Последва съмнение в помпата и вкарах вчера колата в сервиз за да свалят помпата,да я оправят (шлайфане и нови гумички по новия размера) и след монтажа и се оказа че работата е съвсем същата отново.Майсторчето ми е доста добър познат и след много чудене нищо не ни хрумна....... Каза че предполага че има някое блокирало апаратче или нещо от сорта и оттам може да идва проблема.Обаче като спра на наклон и пусна педала колата си тръгва безгрижно (т.е. не задържа) ама дали се движи при натискане?Интересува ме каква друга причина би могло да има?Благодаря предварително!
    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

    #2
    Ужасна главоблъсканица! Дори и да имаш блокирало цилиндърче няма да имаш изброените от теб симптоми. Чудя се да няма някъде прегъната тръбичка, или нещо от този сорт... Провери и леко абсурдното задвижване на самият педал. Клапанчето на сервото проверил ли си?
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #3
      Ами прегъната тръбичка уж няма ама ще разгледам пак по-обстойно в понеделник при майстора.Иначе клапанчето го проверих (с уста де) ама си работи и факта че държи половин ден вакуума означава че държи нещо.По-интересното което се замислих е дали няма някъде въздух в системата който да се мести със седенето на колата по тръбичката и да прави мизерии - примерно като тръгвам въздуха да е по дължината на тръбичката и да се мачка и затова да спада налягането в системата.А като натисна няколко пъти да се придвижва нанякъде като мехур и да има по-голяма ефективност.Само това се сещам като причина за цялата работа другото всичко си изглежда в ред и е сменяно повечето.А какво разбираш под задвижване на педала? В смисъл аз гледах че до сервото няма хлабини,няма разни огъвания или нещо такова.А серво-то сега си е старото и отхвърлям и опицята да трябва да се регулира хода на оста му (отпред нали се регулира ама серво-то сега си ми е същото).Остава да мисля за въздух в системата и за нещо друго... което нямам идея какво да е
      Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

      Коментар


        #4
        Кофти накладки, които работят добре само като са топли (спортните накладки по принцип са така)? Омасляване на дисковете, от някакъв теч на спирачна течност например - като покараш изсъхват. Евентуално провери за някакви проблеми с направляващите на спирачните апарати - хрумва ми, че може да замръзва греста и за затягат. Отново, като покараш малко ще се разхлабват и ефекта ще е подобряване на работата.
        Fiat Ritmo 105TC
        1600cc 105к.с.

        Коментар


          #5
          Накладки смених няколко комплекта както Simer така и Trusting.Ефекта е никакъв.Направляващите не съм ги гледал - ще погледна в понеделник с майстопра щото колата е при него в момента.Не съм забелязал да тече течност (да намалява в казанчето) а минах доста км така - около 3000.По-скоро си мисля дали няма въздух някъде - възможно ли е от това да се получава?Задните накладки не съм сменял а като го има този ефект не усещам да се дръвчи задницата.Иначе като поработи колата повече време и се пооправи се усеща че се дръвчи доста задницата (набивам спирачки здраво и след това като пусна усещам как задницата пада надолу).Благодаря!
          Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

          Коментар


            #6
            На самарата съм имал подобен проблем, оказа се разпределителя за задните спирачки (т.нар кантар). Представлява спирачен цилиндър, подобен на главния СЦ, само че буталото се движи от един лост, който е закрепен за задния мост. Когато въпросната инджеклама й блокира цилиндъра цялото спирачни усилие (налягането от педала) отива за преодоляване на трудното му движение и спирачките отиват на кино ... Това е най-вероятната причина ако няма теч, въздух, смачкани/запушени тръби/маркучи и т.н.

            Коментар


              #7
              Ами доколкото знам Типо-то няма такава екстра.Или аз съм в грешка.Отпред тръгват направо две тръбички от помпата и отиват всяка за всяко колело.Възможно ли е някое цилиндърче ако е блокирало (едното задно) да прецаква работата?Благодаря!
              Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

              Коментар


                #8
                zfa159 написа:
                Ами доколкото знам Типо-то няма такава екстра.Или аз съм в грешка.Отпред тръгват направо две тръбички от помпата и отиват всяка за всяко колело.Възможно ли е някое цилиндърче ако е блокирало (едното задно) да прецаква работата?Благодаря!
                Има кантар типото.
                Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
                IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
                1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
                2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

                Коментар


                  #9
                  Като цяло аз малко попропуснах от историята и сега връщам лентата назад във времето - ходих командировка до Банско и на връщане с мен бяха още 4-ма колеги (т.е. 5 човека в колата) и отделно багаж и инструменти (претоварване т.е.) и понеже пътя там си е открай време в ремонт каране само газ-спирачки.Разбира се по някое време накладките си изгоряха и станаха неефективни ама това не ме спря особено да продължавам да се опитвам да спирам с тях.В крайна сметка пред офиса в софия изгасих колата и я разтоварихме.След като се върнах запалих колата и при първото натискане на педала директно пропадна в пода.Изчаках я да изстине хубаво (около 2 часа) и после нямаше проблем поне откъм ход на педала (накладките си бяха заминали).Следващия ден смених течността и накладките.Оттогава го има проблема.След няколко дни смених и маркучите и пак нищо.....сменях и сервото - и пак нищо.В крайна сметка стигам до извода че става дума за въздух някъде из предния кръг който се мести по системата или пък за дребен пробив някъде (било в снадка или в прецакано спирачно цилиндърче) и оттам да дърпа въздух и като натисна да го изкарва и затова първите няколко натискания да няма ефект.Благодаря!
                  Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                  Коментар

                  Working...
                  X