Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с алтернатор и смяна на пистов ремък на Пунто 1.1 176 1994 г. 54 к.с.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с алтернатор и смяна на пистов ремък на Пунто 1.1 176 1994 г. 54 к.с.

    Здравейте ! Алтернаторът на Пунто 1.1 почти не зарежда на празен ход, но като подам малко газ и напрежението отива над 14 волта. Това го прави с товар и без товар. Подозирам, че най-вероятно поне диодния блок е отишъл. Също така освободих алтернатора като охлабих трите му болта, така че ремъкът да е свободен. Виждам, че не се върти свободно алтернатора, а като че ли пластмасовата перка в алтернатора задира в една положение и има виене от алтернатора. Опънах ремъка повече, пръснах малко смазка и пак същата работа. Алтернатора мисля, че е произведен от Магнети Марели. На снимката е такъв. Също така разбрах, че отвреме навреме зареждането прекъсва и изведнъж за известно време и пак се възстановява. Мисля, че четките са вградени в реле регулатора. Ако са изхабени и не правят контакт на моменти ще трябва да сменя и реле регулатора. Може би и пръстените на ротора трябва да се рециклират. В italauto.bg ми казаха цена на реле-регулатор около 18 лв италиански. Някой знае ли дали диодния блок е отделна платка или просто са запоени диоди ? Може ли да се намери евентулно рециклиран алтернато и на каква цена евентуално ? Не можах да разбера как се изважда стария ремък , за да се сложи новия , защото има нещо, което пречи. Някакъв датчик е май. Маха ли се ? Благодаря предварително !


    #2
    Има ги при Италанеца и в Мегапартс - само да извадиш големия болт.Сменял съм го пред Италянеца на паркинга.
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      От опит ще ти кажа какъв може би е проблема. На Пунтото на щерката и бившата Брава на сина дефекта се оказа еднакъв. Алтернатора се мокри и ламелите на статора ръждясват след което започва едно напрежение в/у корпуса на статора и той се пуква, от тук натаък мисля че няма какво да обяснявам повече.
      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

      Коментар


        #4
        Благодаря, колега. Значи сме за нов или рециклиран алтернатор.

        Коментар


          #5
          Аз си взех за японския Опел за 30лв има от Пунтото но корпуса е пукнат.
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            Скоро ще го свалям този алтернатор. Исках да попитам вижда ли се пукнатината в корпуса на статора като се разглоби алтернатора ? Измерихме също така и променлива съставка на напрежението , генерирано от алтернатора. Това означава , че има и пробил диод със сигурност.

            Коментар


              #7
              От вън се вижда но това не ми бе проблем щото така си карах доста докато купя друг.-
              Ако твоя не зарежда 14 не е добре .
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                #8
                Благодаря ти, колега! Колата не е моя, но съм решил да я стегна. Аз давам зор да я оправиме. За съжаление на празен ход вече напрежението стига под 12 волта и не я караме естествено. Бендикса на стартера също прави проблеми зимно време и не знам дали мога да го оправя само с почистване и минимално гресиране. Върти , но не е зацепил.

                Коментар


                  #9
                  Ако не си се занимавал със стартери занеси го на майстор да му направи пълна профилактика-бендикс, втулки, четки, клемите на котвата и т.н. Там си има тънкости, например не се смазва с грес з/о тя клеясва и се спича, не се мажи навсякъде има си тънкости.
                  FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                  Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                  Коментар


                    #10
                    Click image for larger version

Name:	alternator.jpg
Views:	1
Size:	156,9 KB
ID:	2099321
                    За съжаление корпуса на алтернатора е пукнат и благодаря за насоките. Стартера се държи на три болта, а два от тях държат една планка. Третият болт влиза откъм скоростната кутия в стартера. Доста неудобни бяха за развиване . Стартера се намира под дроселовата клапа и вдясно. Плюсовия кабел тръгва от акумулатора, минава през стартера и след това има друг кабел от плюса на стартера към алтернатора и се чудя точно този кабел дали да не взема да го сменя , че ми се вижда малко клеясала едната обувка. Под стартера имаше един силно клеясал кабел за маса, на който му изчистих кабелната обувка.

                    На стартера ми се вижда, че май едната втулка е за смяна . Да, четох че някои даже не го и смазват бендикса, защото по греста полепвал прах от феродовия диск. Други слагат много малко по-рядка грес на бендикса, защото по-гъста можело да го затрудни. Втулки и четки според мене задължително трябва да сменя, при положение, че е свален стартера. Контакта на прекъсвача също задължително трябва да го видиме.
                    Последна редакция от javor_bg; 05.02.2022, 16:30.

                    Коментар


                      #11
                      И при мен така се спука - но си работеше Калете трудно се вадят- вземи друг алтернатор.
                      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                      Коментар


                        #12
                        javor_bg написа: Преглед на мнението
                        [ATTACH=CONFIG]109246[/ATTACH]
                        За съжаление корпуса на алтернатора е пукнат и благодаря за насоките. Стартера се държи на три болта, а два от тях държат една планка. Третият болт влиза откъм скоростната кутия в стартера. Доста неудобни бяха за развиване . Стартера се намира под дроселовата клапа и вдясно. Плюсовия кабел тръгва от акумулатора, минава през стартера и след това има друг кабел от плюса на стартера към алтернатора и се чудя точно този кабел дали да не взема да го сменя , че ми се вижда малко клеясала едната обувка. Под стартера имаше един силно клеясал кабел за маса, на който му изчистих кабелната обувка.

                        На стартера ми се вижда, че май едната втулка е за смяна . Да, четох че някои даже не го и смазват бендикса, защото по греста полепвал прах от феродовия диск. Други слагат много малко по-рядка грес на бендикса, защото по-гъста можело да го затрудни. Втулки и четки според мене задължително трябва да сменя, при положение, че е свален стартера. Контакта на прекъсвача също задължително трябва да го видиме.
                        Гресите имат и температурен диапазон, освен рядка/гъста.

                        Коментар


                          #13
                          Съгласен съм.

                          Коментар


                            #14
                            Стария алтернатор доколкото видях е на Starline. Явно не е оригинален. Може би сега е по-добре да търся оригинален рециклиран на Magnetti Marelli.

                            Коментар


                              #15
                              Стартера се оказа на Бош - много рядко срещано. Втулки, редуктор, вилка, бендикс, шалтер и труд - 90 лева

                              Коментар

                              Working...
                              X