Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Голям разход на масло - браво 1.4/16v T-Jet - 120

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Голям разход на масло - браво 1.4/16v T-Jet - 120

    Здравейте колеги.
    Колата е Фиат браво 1.4/16v T-Jet - 120. В момента на около 160 00 км. Аз я карам (от както я имам около 30 000 км) само с масло по книжка Селениа 5W40 ACEA C3 или подобно със същите спецификации. Прегледано е турбото - уж всичко е наред - няма течове. Няма течове и по двигателя. Като се отвори капачката за маслото, ясно се виждат някакви черни отлагания - така я купих Но разхода на масло, на около 15 000 км ми е около 4 литра - 4.5 литра, ако не и повече. Съвети какво следва:
    - да се отваря ли двигателя и да се сменят сегменти и там каквото има - скъп ремонт където не се знае какво ще изскочи
    - ако пробвам с добавка за промиване на двигателя?
    - добавка за спиране на течовете от двигателя?
    - ако мина на 10w40 масло?
    Последна редакция от Nikcho; 28.12.2021, 19:58.
    Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
    Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
    Fiat Bravo 1.4 120k.с.

    #2
    На колко километра сменяш маслото ? В какви условия я караш предимно - градско или извънградско ? Кога започва да иска много масло - още след смяната му, или след няколко хил. км. ? Маслото почернява ли и ако да, колко време след смяната му ?
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #3
      Проблема може да е в някое уплътнение . Аз също имах завишен разход на масло. Щях да давам турбината на ревизия... След смяна на уплътнение на колянов вал всичко си дойде на мястото.
      Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

      Коментар


        #4
        Колата се кара основно градско. Като за около месец да кажем изминавам 800 км. Маслото си изчезва равномерно - още след смяната му, която е на около 10 000 км. Дали почернява - трудно ми е да кажа, но по -скоро да. Не е така бистро като при наливането.
        Преглеждана е в сервиз за течове по двигателя. Видимо няма нищо. Както и около турбината е чисто
        Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
        Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
        Fiat Bravo 1.4 120k.с.

        Коментар


          #5
          Никакви добавки няма да помогнат при този разход на масло, нито пък преминаването към масло с по-висок вискозитет. Теглиш жребий и решаваш откъде да започнеш - с турбината или двигателя. Аз бих опитал първо с рециклиране на турбината. Има разбира се и трети вариант - редовно доливаш масло и си караш така.
          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

          Коментар


            #6
            Има разбира се и трети вариант - редовно доливаш масло и си караш така.[/QUOTE]

            Какво ще се случи с катализаторите при такъв разход на масло? Всъщност,мотора може да се е износил(ако е износен) до такава степен именно заради тях!
            Fiat Sedici

            Коментар


              #7
              Никакви добавки няма да помогнат при този разход на масло, нито пък преминаването към масло с по-висок вискозитет. Теглиш жребий и решаваш откъде да започнеш - с турбината или двигателя. Аз бих опитал първо с рециклиране на турбината. Има разбира се и трети вариант - редовно доливаш масло и си караш така.
              Аз бих заложил на уплътнение. Мара е на 330 000 и гори 0.5 л масло за 10 000км.
              Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

              Коментар


                #8
                Започни със смяна на гумичките на клапаните.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #9
                  Реши ли се проблема, колега?

                  Коментар


                    #10
                    Реши се с отваряне на двигателя - смяна на сегменти и биелни лагери, гарнитура на главата и гарнитура на разпределителните валове и ремонт на цилиндорва глава. Общо коло 1500 лв
                    Но съм доволен. Сега грам масло не харчи и малко се оправи динамиката на колата
                    Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
                    Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
                    Fiat Bravo 1.4 120k.с.

                    Коментар


                      #11
                      Къде прави ремонта? Може и на лични.
                      Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                      Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                      http://www.keepfighting.ms

                      Коментар


                        #12
                        Тук по добре ги похвали да видят повече хора

                        Коментар


                          #13
                          Ремонта го направих в кварталния сервиз да кажем Реших, че най-малко ще ме лъжат
                          Иначе сервиза е Автосервиз Скорпио, в халетата на Технически университете в София. Малко има забавяне в работата, но иначе читаво и отговорно се справиха.
                          Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
                          Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
                          Fiat Bravo 1.4 120k.с.

                          Коментар

                          Working...
                          X