Преди време имаше спор колко са вярни показанията на скоростомера на таблото през празниците направих малък тест като ги сравних с показанията на GPS приемник. Теста го направих на Хемус при идеално време и 10 използвани спътника от приемника.Грешка в показанията има като при мен тя се оказа +7км/ч. т.е. ако на таблото отчита 100км/ч реалната скорост е 93км/чЗасичането го правих от 100км/ч до 160км/ч по таблото и грешката винаги беше +7. Не посмях да вдигна повече но предполагам и нагоре положението ще е същото.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Скоростомер <-> GPS тест
Collapse
X
-
Моето се оказа че при 93км/ч мери абсолютно вярно - не с GPS тест а с радар което ми струваше 16 точки и 70лв ама.....мери вярно.В смисъл че е много малък шанса и двете да са сгрешили с един и същ порядък.Иначе колко е гешката е доста относително - размер на гумите и джантата,колко са напомпани и т.н.Моето табло е електронно и там го няма момента с грешка от износване на стрелковия хенаизъм (по-старите са на магнитен принцип).Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
-
Да така е но аз съм със стандартните гуми които се препоръчват за модела. Който ползва същите би трябвало да получи съпоставими резултати.На Браво/а стрелката се управлява от специализиран чип който задава ъгъла и на отклонение. Това става с 2 намотки и отклонението е достатъчно прецизно като не зависи от износването на механиката. Самият чип получава сигнал колко да отклони стрелката в цифров вид от ECU -то.
Коментар
-
gdd55
Re: Скоростомер <-> GPS тест
ilkor написа:Преди време имаше спор колко са вярни показанията на скоростомера на таблото през празниците направих малък тест като ги сравних с показанията на GPS приемник. Теста го направих на Хемус при идеално време и 10 използвани спътника от приемника.Грешка в показанията има като при мен тя се оказа +7км/ч. т.е. ако на таблото отчита 100км/ч реалната скорост е 93км/чЗасичането го правих от 100км/ч до 160км/ч по таблото и грешката винаги беше +7. Не посмях да вдигна повече но предполагам и нагоре положението ще е същото.
Коментар
-
Само за сведение GPS приемниците отчитат като в тях е заложен определен вид Геоид (идиализирана форма на Земното кълбо). Най разпространен е WGS-84 , но има много други например ED. При всяка една от тях местоположението на приемника сравнена с друга би могло да се различава и то със сериозна дистанция. В случая надморското равнище също оказва значение. Така поне е при професионалните приемници. Лично не съм работил със щатни монтирани на автомобили , но принципа е един и същ според менVW Bora Variant 1.6 16V '01
Коментар
-
Само за сведение GPS приемниците отчитат като в тях е заложен определен вид Геоид
Коментар
-
Абе няма ли някой приятел полицай (катаджия) та да се провери с радар.Аз имам ама нямат радари.Щото какъв е смисъла да правят километражите да ти показват по-ниска скорост ?Да караш по-бавно ? Или ?Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
-
При радара е по-особено (там зависи на какво разстояние си ти от него и на точно определено и кратните му разстояния мери вярно).В смисъл че той действа на принципа че изпраща определн тип вълна и мери времето за което ще се отиде,ще се отрази и ще се върне.Така че при тях е от доста голямо значението какво е разстоянието от радара до обекта и обратно.Аз съм с по-големи от стандартните гуми (по принцип за мен трябва да са 165/70/13 ама аз съм с 165/80/13 и мери уж вярно).Възможно е с амортизацията на датчика и т.н. да се изменя и показанието (стареене на кондензатори,празитни индуктивности и капацитети и т.н.) така че е нормално според мен да има някакво отклонение но ми е непонятно защо ще е еднакво при различните скорости.....така че може би мери вярно а грешката идва от GPS-а както спомена колегата.Успех!Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
gdd55
-
Аз като служител в фирма, която пише софтуера за почти всички клъстери на новите автомобили мога да споделя, че повечето скоростомери се настройват с корекция +4км/ч + 5%. Има международно изикване, че уреда за скороста НЕ ТРЯБВА да показва по-малка от реалната скорост и затова ВСИЧКИ производители се презапасяват като имплементират "грешка", което не е грешка, а функционалност. По-скъпите клъстери имат амбицията да са по-точни и затова се залага по-малко отклонение, с което се гарантира, че показаната скорост НЯМА да е по-малка от реалната. При евтините модели нарочно процента е по-голям, тъй като може да има и реална грешка на уреда и ако посоката е обратна, може корекцията да не е достатъчна и да показва по-ниска от реалната скорост. Ако някоя комисия установи това - дупе да му е яко на производителя!Та така!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар