Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Повишена температура на охлаждащата течност -2 част, 2021 г.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    То май остава само ЕГР като вариантт за проблема ти , не знаеш как са запушени изгорелите газове и как се върти охлаждащата течност през него. Иначе идеята му ,когато работи, , е в ниските обороти да вкарва изгорели газове за да намали температурата на горене в цилиндъра и от там по-малко NOX в атмосферата. Ако е затворен, по пътя на логиката в по-ниски обороти ще имаш по-висока температура в цилиндъра и на двигателя заради повечето кислород.
    Ти ли си и махал ЕГР или така я взе? Когато е махнат трябва да има намеса по софтуера,ти ли я кара или италианеца? И дали все пак не е чипосана некадърно?
    За справка:
    https://motointegrator.com/bg/bg/upytvaniq/maintenance-tips/egr-ekologichno-otkritie-poznato-ot-godini-predstavlqva-li-problem-ili-ne
    Последна редакция от kiriluz1; 02.10.2021, 13:50.

    Коментар


      #32
      Температурният датчик се намира точно на тялото на термостата, а под него минават изгорелите газове, които се връщат за доизгаряне, но в моят случай, те не са охладени, а се връщат горещи, понеже е изолиран топлообменника. Една ламарина е сложена на пътя на изгорелите газове, но тя не спира антифриза, явно не са могли да изолират и двете. Корпусът на топлообменникът е горещ, ясно е, че минава антифриз, пък под тялото на термостата минават горещите изгорели газове и сигурно топлят антифриза, който минава над тях, точно където е монтиран и температурният датчик. Вече започнах да си мисля това. За справка по снимките, тука е монтирана ламарината, оградената с червено. А пътят към егр е през клапата (десният отвор на снимката, левият е за термостата), от там надолу и наляво към самият егр, който е монтиран в левият край на металния корпус. На същия метален корпус е монтиран и температурният датчик, от задната страна на снимката, не се вижда.
      Click image for larger version

Name:	s-l1600.jpg
Views:	2
Size:	202,6 KB
ID:	2099225

      Ако изключа вакуума към клапата, мисля, че и изгорелите газове няма да минават от там. Те може да не се подават към двигателя за доизгаряне, ако е застопорен на затворено егр клапа, в левият край, но изгорели газове идват до корпуса и предават топлина към антифриза, точно там е монтиран и температурният датчик и заради това мисля, че показанията са такива на уреда. Уж колата прегрява по уреда на таблото, а всъщност няма никакви симптоми за това, антифризът не мръдва в разширителния съд, не се покачва, просто нищо не става, а пише на уреда, че отива към прегряване?! Явно докато циркулира антифризът от там се дозагрява и това показва на уреда на таблото, а като си циркулира се охлажда, но датчикът отчита точно на това място. Включва перката, защото "мисли", че е висока температурата по цялата система, а то всъщност не е така, с лазерен термометър го мери монтьора и каза, че навсякъде температурата е еднаква и нормална и не отива към прегряване? Ако махна този вакуум, колегата в другата тема писа, че няма да ми изпише грешка на компа, според мен егр може да е застопорен на затворено положение, но продължават да идват до корпуса му горещи изгорел газове. Дали това управлява клапата на егр, имало и някакъв байпасен клапан, не знам точно как работи.

      --- Автоматично слети последователни мнения ---

      Не можах да прикача втора снимка в един пост, не знам защо. Ето я и другата
      Click image for larger version

Name:	DSC_40401478856210.jpg
Views:	1
Size:	201,4 KB
ID:	2099226
      дали това управлява егр клапата, според няма какво друго да е? Виждам, че се мести на студен мотор, явно е проходна не са я изключили? Ако й изкарам маркуча и го затапя би трябвало да не пуска изгорели газове към целият корпус, а всичко да се насочва към турбината. Друго, което ми прави впечатление, че пак бързо си загрява, уж без егр не трябвало да загрява бързо, а сега след като тръгна и 3-4 км най-много и стрелката е на средата вече, дали е нормално това, ако не идват изгорели газове да вдигат температурата?
      Беше пробит топлообменникът на егр (в черната пластмасова кутия се намира), гореше антифриз и загряваше драстично, на всякакви скорости, не като сега, само при голямо натоварване. Нещо дребно бърка работата, за няколко градуса говорим сега, но дали са от тези изгорели газове? Аз съм я карал. За чип нямам представа, щом си е купувал пауър бокс, нищо чудно след това да я е чипосал, защото с тези пауър бокси някой път компа дава грешка, за това кой може да каже?
      Последна редакция от VALIO_RACING; 03.10.2021, 15:44.
      кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
      кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

      Коментар


        #33
        Не можеш ли да намериш друг ЕГР? И без това си сменил 100 неща. И другото което ми идва наум е с вързана диагностика да видиш когато на таблото вдигне температура каква е на двигателя. Датчика за таблото е за ЕКУ са различни обикновенно 2 в един корпус.

        Коментар


          #34
          Температурата е наблюдавана с компютър, при датчика, колкото пише си е толкова, датчикът работи. Няма от къде да намериш топлообменник на егр, рисковано е да вземеш нещо такова втора употреба, което потенциално ще се пробие скоро, а ново отива към 800 лв, абсолютно не си струва. Карах преди малко, направи ми впечатление, че корпусът на егр е горещ (голямото желязо цялото, на който край е самият егр клапан), а самият клапан е напълно студен, това значи, че е оставен в застопорено положение, като я ремонтираха, там също бяха пипали. Не може, ако е проходим и функционира да е студен, трябваше да е горещ, значи е затворен. Въпросът е, да не се наблюдава всичко това, защото клапата отваря пътя към клапана, а той е затворен, горещи изгорели газове навлизат в корпуса (голямото желязо с монтирания егр в единият край и охладител в другия край, на което е и термостатът и датчикът за температура) но не изгарят, защото егр е в затворено положение. Събират се в корпуса на егр горещи изходящи газове, които не отиват никъде, защото пък клапата управлявана от вакуума ги допуска в този обем, който напрактика е затворен вече, по този начин през корпуса само нагряват антифриза и то здраво, защото не са и охладени. За мен е това, трябва да изключа вакуума и да стои клапата затворена, всичките изгорели газове да се насочват към турбината. Няма да имам едно излишно греене, от което мисля, че се получава това повишаване на температурата. Дали съм на прав път в размишленията си? Чета, че на италианските коли егр може да е отворен до 2500 оборота, което обяснява нещата. На 2000 оборота се случва това, а на 3000 не?!
          кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
          кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

          Коментар


            #35
            Изключи вакуума и виж как е. На всички коли ЕГР е отворен до такива обороти,защото над тях изгорелите газове влошават много работата. Заради високите обороти е нужен повече кислород. Не знам при 1,6 как е но при ,1,9 при изключване не ЕГР механично с пластина или буксата на ел клапана записва грешка и е необходима намеса в софтуера( премахване на ЕГР софтуерно). Иначе ако ЕГР е затворен и не пуска изгорели газове към двигателя,дори клапата към него да е отворена не мисля че би се нагрявал . Би се запълнил с първите изгорели газове и не биха се движили в никаква посока. Поне така мисля. Интересно като са изолирали водата тя как се движи сега?
            Последна редакция от kiriluz1; 03.10.2021, 18:22.

            Коментар


              #36
              Водата не е пипана, тя си минава през топлообменика, облива го, обаче най-вероятно той вече се е напълнил с антифриз също. Понеже е някъде с шупли или пукнат се е напълнил с антифриз. Стои си, като буфер, покрай който циркулира антифриз, черният пластмасов капак, под който е си е горещ, значи си циркулира антифриз през него. Няма как да се запълни обемът с изгорели газове, понеже клапата работи, отворя и затваря. Мисля, че е премахнат софтуерно, като я правиха, иначе, като не се движи егр клапана пак трябваше да дава грешка. Спомням си, казаха, че е премахнат софтуерно. Това, ограденото на снимката ли управлява клапата на 100%? Не смея сега да изключвам вакуума, че ми предстои пътуване, да не изпише някоя грешка, няма да имам време да реагирам да я чистя.
              кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
              кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

              Коментар


                #37
                Имаш ли Елм? Ако имаш ще ти кажа за софтуер който става на телефона и така е лесно ,Елма си ми е в колата а телефона в джоба винаги. Иначе предполагам е това,но не съм сигурен моя 1,9 jtd е с електрическо задвижване.
                Последна редакция от kiriluz1; 03.10.2021, 22:33.

                Коментар


                  #38
                  След 800км и 4 дни шофиране температурата е идеална. Явно понеже е по-хладно и няма проблеми. Карах нарочно с по-високи обороти, под 2 хил. не съм карал, всичко се държи идеално. Това, дето го писаха по-горе, че на 6та по баир с газ и обороти около 2хил. е излишно се убедих и аз. Пробвах при една и съща скорост, която е под 120км какви показания ще дава за разхода, малко сляпа работа, но се забелязва. На 6та с 2000 оборота по баир и 120 харчи повече, от колкото на 5та с 2400 оборота и същата скорост. Ще си карам вече така, 6та е за баири надолу и за равен път със скорост поне от 140км/ч. Не съм се отказал от махането на вакуума към клапата, но сега в студеното време няма да разбера нищо.
                  кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
                  кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

                  Коментар


                    #39
                    VALIO_RACING написа: Преглед на мнението
                    ... Това, дето го писаха по-горе, че на 6та по баир с газ и обороти около 2хил. е излишно се убедих и аз. Пробвах при една и съща скорост, която е под 120км какви показания ще дава за разхода, малко сляпа работа, но се забелязва. На 6та с 2000 оборота по баир и 120 харчи повече, от колкото на 5та с 2400 оборота и същата скорост. .....
                    Е да де... Мислех, че още и догодина лятото ще следя тази тема като алтернатива на темата с вицовете. Наистина е добре когато всичко завършва добре.

                    Коментар


                      #40
                      Мисля, че не е завършила, сега е студено и явно не се проявява проблемът, другото лято, ще има продължение. Има една тема от волксваген форума, която продължава над 15 страници и 4-5 години, още не е решен проблемът. Колегата е сменил половината кола и при него същата работа. Мисля, че категорично не може да говорим в този случай за проблем с мотора, каквито мнения от майстори имаше.
                      кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
                      кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

                      Коментар


                        #41
                        И защо държиш да си играеш на котка и мишка кога ще се появи пак? Или пък да видиш колко пъти може да прегряваш мотора преди да даде фира.
                        Даже разни инженерни грешки се намесиха в разсъжденията.
                        Колата си е твоя и от теб зависи да си я оправиш. Или може да ти е по-интригуващо да си направиш една скала с външната температура и спрямо нея да отбележиш всеки баир на коя скорост трябва да го изкачваш. И със схемата в ръцете на жената-навигатор да караш по-спокойно. Интересна задача.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #42
                          VALIO_RACING написа: Преглед на мнението
                          Мисля, че не е завършила, сега е студено и явно не се проявява проблемът, другото лято, ще има продължение. Има една тема от волксваген форума, която продължава над 15 страници и 4-5 години, още не е решен проблемът. Колегата е сменил половината кола и при него същата работа. Мисля, че категорично не може да говорим в този случай за проблем с мотора, каквито мнения от майстори имаше.
                          Всъщност моето мнение бе, че проблема е от начина на шофиране, а не е конструктивен или повреда в колата.
                          АКО
                          -капачката е тествана както трябва и е наред и
                          - е тествано както трябва за изгорели газове в антифриза и там е ок
                          - има видима разлика в разхода на 6-та и на 5-та както предположих и както ти казваш, че има
                          то очевидно: проблема е локализиран. Разбира се колегата БО може да има друго мнение, но мисля, че неговия КОНКРЕТЕН опит просто го подвежда в случая.
                          Последна редакция от PM_u_bo; 13.10.2021, 14:24.

                          Коментар


                            #43
                            Ще изключа управлението на вакуума направо от буксата, поне да не вкарва изгорели газове към топлообменника и ще покарам, колега писа, че така не светва чека, а мисля, че е и изключен. Навъртях 1000 км миналата седмица, дойдох си вчера, не съм имал проблеми, всичко точно. Махам буксата и карам така, не виждам към момента какво друго може да сменя. Всички изгорели газове направо ще се насочват към турбината, а сега има някаква кухина, която се пълни с тях и вдига температурата на уреда. Така или иначе и от двата края е затворена, нито към топлообменника, нито към егр клапана, ще им огранича достъпа до корпуса изцяло. Зимата сега няма да разбера нищо така и така, освен да чакам лятото да гледам какво ще стане с температурата какво друго ми остава? Как да си мисля, че има проблем, като антифризът е на средата, температурата отлична, никаква забележка?
                            кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
                            кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

                            Коментар


                              #44
                              PM_u_bo написа: Преглед на мнението
                              то очевидно: проблема е локализиран. Разбира се колегата БО може да има друго мнение, но мисля, че неговия КОНКРЕТЕН опит просто го подвежда в случая.
                              Аз не разбрах къде е локализиран проблемът.
                              Тук си говорите за ЕГР. Радиатора на тази кола има поне 40 кВ мощност.
                              Ако мислите, че тази пародийна ламаринка на ЕГР охладителя може да отдаде толкова топлина, че да затормози главния радиатор и да не успее да разсее тази енергия, интересна теза.
                              Смятайте какво ще стане ако колегата реши да изтормози радиатора и да му пусне 40 кВ енергия за отдаване какво ще се получи. Бас държа, че само при едно изрязване на магистралата със 100% педал на газта, на макс обороти, за 3 минути и стрелката ще удари тавана веднага. Какъв ЕГР охладител, какви скорости, какви тези, че се карала в "неподходящ" режим. Или ще дойде тогава и тезата, че колата не е правена да се кара на макс...
                              Последна редакция от BO; 18.10.2021, 11:02.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар


                                #45
                                Аз не разбрах къде е локализиран проблемът.
                                Тук си говорите за ЕГР. Радиатора на тази кола има поне 40 кВ мощност.
                                Ако мислите, че тази пародийна ламаринка на ЕГР охладителя може да отдаде толкова топлина, че да затормози главния радиатор и да не успее да разсее тази енергия, интересна теза.
                                ТОЧНО ТОВА Е И МОЕТО МНЕНИЕ !
                                http://www.fiatforum.bg/showthread.p...=1#post1383539Ако прочетеш този пост -->
                                и предишните ми - това казвам.
                                Но как аз те разбрах - казваш, че с малко обороти на 6-та , което води до влошено топлоотдаване и повишен разход няма да се получи повишаване на температурата.?? Нали това казваше? Според мен - Това може понякога да е вярно за някой конкретен автомобил но не и в случая.

                                Смятайте какво ще стане ако колегата реши да изтормози радиатора и да му пусне 40 кВ енергия за отдаване какво ще се получи. Бас държа, че само при едно изрязване на магистралата със 100% педал на газта, на макс обороти, за 3 минути и стрелката ще удари тавана веднага.
                                Този твой сценарий - лятото , с климатик и на баир ще се случи с 99.58 % от всички автомобили - стрелката ще поскочи ЯКО - дали ще кажеш, че не съм прав

                                Какъв ЕГР охладител, какви скорости, какви тези, че се карала в "неподходящ" режим. Или ще дойде тогава и тезата, че колата не е правена да се кара на макс...
                                За ЕГР-а съм на твоето мнение... или ти на моето няма значение.

                                НО за неподходящия режим - пак мисля, че те подвежда конкретния ти опит ти с МОЩНИ дизели, а думите:
                                "Бас държа, че само при едно изрязване на магистралата със 100% педал на газта, на макс обороти, за 3 минути и стрелката ще удари тавана веднага." --> го потвърждават.
                                Последна редакция от PM_u_bo; 18.10.2021, 13:34.

                                Коментар

                                Working...
                                X