Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Повишена температура на охлаждащата течност -2 част, 2021 г.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Повишена температура на охлаждащата течност -2 част, 2021 г.

    Здравейте, колеги, миналата година имаше ходене по мъките и по майстори, а най-накрая имаше резултат, до преди седмица Ако някой иска да прочете старата тема, ще я обобщя с няколко реда по-долу.
    http://www.fiatforum.bg/showthread.p...27#post1380127
    Колата започна да загрява миналата година, беше надеждно диагностицирана, смениха се термостат, температурен датчик, реостат за първа скорост на охлаждащата перка, след това се изолира топлообменника на егр, от където имах и загуба на антифриз. Проблеми нямаше, карах към година, но малко км, че карам основно друга кола Тръгнах по магистрала за Шумен и колата още след 15 мин започва да загрява, температура започна да се покачва, класически вече, все там ми е окото. Като съм на 5та или 6та, като дойдат баирите и аха-аха полека-лека се покачва, ако сваля на 4та или изключа от скорост веднага се охлажда и си застава до средата. Закарах я така до Шумен, където познавам един майстор, викам му - водна помпа сменяме, то, само това остава, нищо друго. Той я покара също, вика, не виждам някакъв проблем с мотора, не надува, не ври, а най-интересното при него не се вдигаше и температурата. Сменихме водната помпа, оказа се точно попадение, много разбит лагера, стърже жестоко, капала малко антифриз, личи си стечката до аварийният отвор. Направо се промени звукът на мотора, започна да мърка, много по-меко заработи, като сменях ангренажния комплект взех такъв без водна помпа. Четох, че за вграждане били много хубави и не може да си купиш толкова хубава, ако не тече да не се пипа, оказа се грешка това. Занапред знам, маха ли се ангренажът, твърдо и водна помпа.
    Тръгнах да обиколя малко, да загрее, да видя нивото на антифриза, спрях, огледах, всичко отлично, не се включва перката, маркуча горния на радиатора мек, циркулация по разширителния съд от горната страна - би трябвало всичко да е ок. Вече на прибираме по магистралата карах експериментално
    Не мърда температурата от средата, докато не започнах да качвам един голям и продължителен баир, 120 км, 6та с 2000 оборота, след няколко км започна да се покачва температурата, викам, карам така, да видим ако качи баира дали ще се охлади сама и докога ще се покачва. Вече почти бях горе, мина 3/4, беше на 2-3мм след 3/4 и там спря. Помислих, че ще почне да пада, но уви, след 15-20 секунди изкара грешка - Недостатъчно охлаждане, загаси мотора ( и се обади на вторични ). Грешката вече я бях виждал, при същите условия, 6та с ниска скорост по баир нагоре. Отбих, отворих капака, знам, че прегряла кола не се гаси, оставих я да работи, гледам разширителния съд антифризът нито ври, нито има мехурчета, нито му варира нивото, стои си на място, маркуча от радиатора топъл и не е твърд, може да се мачка, антифризът си циркулира от помпата през горното маркуче, всичко нормално, перката се върти, след 30 секунди, докато гледам нивото на таблото беше отново на средата. Тръгнах, баирът вече беше минат, 120 км, 6та скорост по равен път или лек наклон надолу - не мърда температурата, всичко си е нормално, зададе се големият девненски баир, нарочно го минах на 5та с по-високи обороти, 2500-3000 оборота, скорост около 130, само 5та, без 6та, не мръдна стрелката от средата
    С майсторът не съм говорил отново, но той каза да покарам и да наблюдавам, не му изглежда моторът прецакан, на мен също, няма симптоми. Да не би да е нормално на 6та с ниска скорост по баир да не достига охлаждането. Чак толкова ли? Много коли съм карал и такова не съм виждал никога, сама на скорост с висока скорост да иска да прегрява. След това карах на 6та със 140, но не по баир, всичко нормално, не мърда. При продължителни баири на 6та почва да загрява, сваля ли скорост започва да изстива, да не би толкова да може на 2000 оборота, какво става? Майсторът я карал по-зверски, вика 6та тази е поне за над 140. Вика, не е по-икономично да караш на 2 хиляди оборота на 6та по баирите, карай 140-150 и не загрява, наистина е така
    Не знам вече какво да мисля, нямам свежи идеи, всичко, което мислех се изчерпи, да не би да си е така колата?
    Водната помпа не беше с превъртяла турбина, разбит лагер, малко капала, ама турбината, бакелитена, без счупвания и не превърта по оста. Вече не знам какво да мисля, всякакви размишления ми биха били полезни, не знам в каква насока да мисля.
    кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
    кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

    #2
    Радиатор.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #3
      Колега, мъчиш ДВГ излишно с тая 6-та нагоре по баира, и то на 2000 об. ЕКУ започва да вкарва повече гориво за да държи обороти, отделяната топлина се увеличава, а в същото време циркулацията на охлаждащата течност е слаба заради ниските обороти. На 5-та си с по-високи обороти - по голям дебит на водната помпа, както и по-малко гориво на такт - по-малко топлоотдаване. А това сравнение с други автомобили е относително, тъй като предавателните числа на СК са различни, както и на диференциалите, по тази причина различните коли понасят натоварванията по различен начин. Може и радиатора да има пръст в цялата тая история, но според мен е по-малко вероятно.
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #4
        Видях още две предположения, които исках да изключа тази сутрин. Мн гъст антифриз, неразреден, не знам до колко е вярно, че можело да се вдига от него температурата. Премерих го, замръзва на -20с, даже може да се засили малко още. Разгледах радиаторите, чисти, по радиатора на климатроника имаше 5-6 мухи, измих ги с вода, отпред, отзад, между тях, има към 3-4см разстояние, светя, вижда се през тях, не е това. Направи ми впечатление, че капачката не беше завита докрай, като майсторът е наливал антифризът обратно не я е достегнал. Запалих, покарах и отидох да тествам, пак си излизам на магистралата, 120-130км/ч на 6та с включен климатроник, ако ще се вдига, да се вдига, да, ама не. 10км, стрелката не трепна. Няма нищо, държи се идеално, маркучите са топли, горният на радиатора мога да го стисна, долният малко по-хладен, изходящият от радиатора. Всичко трябва да е нормално. Вчера, дето е била недозавита капачката дали е можела да ме подведе от това, защото маркуча горния беше още по-мек, нямала е налягане. Ако е имало проблем би трябвало да хвърли водата още по-лесно. Излиза вчера на таблото, че прегрява, а нивото не мърда, какво е това?!
        кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
        кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

        Коментар


          #5
          VALIO_RACING написа: Преглед на мнението
          Видях още две предположения, които исках да изключа тази сутрин. Мн гъст антифриз, неразреден, не знам до колко е вярно, че можело да се вдига от него температурата. Премерих го, замръзва на -20с, даже може да се засили малко още. Разгледах радиаторите, чисти, по радиатора на климатроника имаше 5-6 мухи, измих ги с вода, отпред, отзад, между тях, има към 3-4см разстояние, светя, вижда се през тях, не е това. Направи ми впечатление, че капачката не беше завита докрай, като майсторът е наливал антифризът обратно не я е достегнал. Запалих, покарах и отидох да тествам, пак си излизам на магистралата, 120-130км/ч на 6та с включен климатроник, ако ще се вдига, да се вдига, да, ама не. 10км, стрелката не трепна. Няма нищо, държи се идеално, маркучите са топли, горният на радиатора мога да го стисна, долният малко по-хладен, изходящият от радиатора. Всичко трябва да е нормално. Вчера, дето е била недозавита капачката дали е можела да ме подведе от това, защото маркуча горния беше още по-мек, нямала е налягане. Ако е имало проблем би трябвало да хвърли водата още по-лесно. Излиза вчера на таблото, че прегрява, а нивото не мърда, какво е това?!

          Това с капачката не очаквах да не си го проверил. Като не е затворена добре, не може да държи налягането в системата и охлаждащата течност завира при по-ниска температура, а това рязко влошава качествата и. Същото важи и ако клапанчето на капачката не работи правилно. Добре че не ти е направила някакви поразии. Може да изхвърли антифриза като не е затворена. Антифриза кипи при по-висока температура от водата, така, че най-вероятно само леко се е газирал, но добре че си го хванал навреме. И един съвет от опит - направи си антифриза на -40 градуса. Държи се най-добре. Зимата (и не само) загрява по-бързо до работна температура и ти пести гориво, парното стопля по-бързо, по-трудно завира ... Общо взето за антифриз това е оптималната работна концентрация - 1:1 да държи до -40.
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #6
            Вчера я взех от майстора, той не я е завил, иначе съм проверявал всичко многократно, не е от нея. Вчерашната случка може и да е, ама пак слабо вероятно. За антифриза четох какво ли не, всякакви фантазии. Ще източа малко и ще долея концентрат, поне да отиде към -25с.
            кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
            кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

            Коментар


              #7
              Замислих се и за това, че антивриза казваш бил много гъст, а замръзва на -20 !? Как му е цвета ? Променен ли е ? Да не ти вкарва масло в антифриза ? Това че не надува и не прави мехурчета, е гаранция че не връзва цилиндър с водната риза, но може да връзва маслена магистрала. Маслото как е ? Да не е духала гарнитура преди, и затова да е позадръстен радиатора с мизерия и да не охлажда достатъчно ?
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #8
                Нормален е на цвят, оранжево/червен, не знам дали е гъст, заради това днес го замерих. Вчера е сменена водната помпа, ще карам и ще наблюдавам още. Маслото е отлично, понеже карам малко го сменям на 2 години. В книжката пише 40хил или две години. Ясно е, че 40 хил няма да ги направя, някъде към 6 за 2 години.
                кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
                кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

                Коментар


                  #9
                  Колега, замислял ли си се, че радиатора да има вътрешна нехерметичност и оттам да прави проблем. Това съм го чувал от моя механик.
                  Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                  Коментар


                    #10
                    Какво значи това, да тече ли? Малко ми звучи ала-бала.
                    кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
                    кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

                    Коментар


                      #11
                      Dido_Lyubenov написа: Преглед на мнението
                      Колега, мъчиш ДВГ излишно с тая 6-та нагоре по баира, и то на 2000 об. ЕКУ започва да вкарва повече гориво за да държи обороти, отделяната топлина се увеличава, а в същото време циркулацията на охлаждащата течност е слаба заради ниските обороти. На 5-та си с по-високи обороти - по голям дебит на водната помпа, както и по-малко гориво на такт - по-малко топлоотдаване. А това сравнение с други автомобили е относително...
                      Това е най-точно казано от цялата тема.

                      Коментар


                        #12
                        Добре, съгласен съм, знам, че е така но да се надявам ли, че няма проблем, като се опитва да прегрява? Да са си я направили така от фабриката, много невероятно ми изглежда.
                        кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
                        кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

                        Коментар


                          #13
                          Времето захладня. Като се вдигнат пак температурите, пак ще почне да катери стрелката и ще се сетиш пак за тази тема. И накрая ще смениш радиатора, ама с хубав, защото ако вземеш китаец пак може да си на изхода позиция и ще си решиш главоболията.
                          Последна редакция от BO; 13.09.2021, 11:31.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #14
                            VALIO_RACING написа: Преглед на мнението
                            Какво значи това, да тече ли? Малко ми звучи ала-бала.
                            Това означава да върти охлаждащата течност не както трябва- пукнатина горе или долу и антифрза върти от единия маркуч директно в другия и се връща в двигателя неохладен.
                            Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                            Коментар


                              #15
                              Не е така, нали пипам маркучите, входящият горе си е горещ, долният, изходящият е по-хладен, докато работи вентилатора и го охлажда. Иначе за радиатор е възможно, да, само това остана да не съм сменил. Ще покарам така зимата и ще наблюдавам какво се случва, ще избягвам и 6та със скорост под 130км/ч и големи изкачвания. Без това се усеща, че по баир на 6та заглъхва.
                              кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
                              кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

                              Коментар

                              Working...
                              X