Здравейте, колеги, миналата година имаше ходене по мъките и по майстори, а най-накрая имаше резултат, до преди седмица Ако някой иска да прочете старата тема, ще я обобщя с няколко реда по-долу.
http://www.fiatforum.bg/showthread.p...27#post1380127
Колата започна да загрява миналата година, беше надеждно диагностицирана, смениха се термостат, температурен датчик, реостат за първа скорост на охлаждащата перка, след това се изолира топлообменника на егр, от където имах и загуба на антифриз. Проблеми нямаше, карах към година, но малко км, че карам основно друга кола Тръгнах по магистрала за Шумен и колата още след 15 мин започва да загрява, температура започна да се покачва, класически вече, все там ми е окото. Като съм на 5та или 6та, като дойдат баирите и аха-аха полека-лека се покачва, ако сваля на 4та или изключа от скорост веднага се охлажда и си застава до средата. Закарах я така до Шумен, където познавам един майстор, викам му - водна помпа сменяме, то, само това остава, нищо друго. Той я покара също, вика, не виждам някакъв проблем с мотора, не надува, не ври, а най-интересното при него не се вдигаше и температурата. Сменихме водната помпа, оказа се точно попадение, много разбит лагера, стърже жестоко, капала малко антифриз, личи си стечката до аварийният отвор. Направо се промени звукът на мотора, започна да мърка, много по-меко заработи, като сменях ангренажния комплект взех такъв без водна помпа. Четох, че за вграждане били много хубави и не може да си купиш толкова хубава, ако не тече да не се пипа, оказа се грешка това. Занапред знам, маха ли се ангренажът, твърдо и водна помпа.
Тръгнах да обиколя малко, да загрее, да видя нивото на антифриза, спрях, огледах, всичко отлично, не се включва перката, маркуча горния на радиатора мек, циркулация по разширителния съд от горната страна - би трябвало всичко да е ок. Вече на прибираме по магистралата карах експериментално
Не мърда температурата от средата, докато не започнах да качвам един голям и продължителен баир, 120 км, 6та с 2000 оборота, след няколко км започна да се покачва температурата, викам, карам така, да видим ако качи баира дали ще се охлади сама и докога ще се покачва. Вече почти бях горе, мина 3/4, беше на 2-3мм след 3/4 и там спря. Помислих, че ще почне да пада, но уви, след 15-20 секунди изкара грешка - Недостатъчно охлаждане, загаси мотора ( и се обади на вторични ). Грешката вече я бях виждал, при същите условия, 6та с ниска скорост по баир нагоре. Отбих, отворих капака, знам, че прегряла кола не се гаси, оставих я да работи, гледам разширителния съд антифризът нито ври, нито има мехурчета, нито му варира нивото, стои си на място, маркуча от радиатора топъл и не е твърд, може да се мачка, антифризът си циркулира от помпата през горното маркуче, всичко нормално, перката се върти, след 30 секунди, докато гледам нивото на таблото беше отново на средата. Тръгнах, баирът вече беше минат, 120 км, 6та скорост по равен път или лек наклон надолу - не мърда температурата, всичко си е нормално, зададе се големият девненски баир, нарочно го минах на 5та с по-високи обороти, 2500-3000 оборота, скорост около 130, само 5та, без 6та, не мръдна стрелката от средата
С майсторът не съм говорил отново, но той каза да покарам и да наблюдавам, не му изглежда моторът прецакан, на мен също, няма симптоми. Да не би да е нормално на 6та с ниска скорост по баир да не достига охлаждането. Чак толкова ли? Много коли съм карал и такова не съм виждал никога, сама на скорост с висока скорост да иска да прегрява. След това карах на 6та със 140, но не по баир, всичко нормално, не мърда. При продължителни баири на 6та почва да загрява, сваля ли скорост започва да изстива, да не би толкова да може на 2000 оборота, какво става? Майсторът я карал по-зверски, вика 6та тази е поне за над 140. Вика, не е по-икономично да караш на 2 хиляди оборота на 6та по баирите, карай 140-150 и не загрява, наистина е така
Не знам вече какво да мисля, нямам свежи идеи, всичко, което мислех се изчерпи, да не би да си е така колата?
Водната помпа не беше с превъртяла турбина, разбит лагер, малко капала, ама турбината, бакелитена, без счупвания и не превърта по оста. Вече не знам какво да мисля, всякакви размишления ми биха били полезни, не знам в каква насока да мисля.
http://www.fiatforum.bg/showthread.p...27#post1380127
Колата започна да загрява миналата година, беше надеждно диагностицирана, смениха се термостат, температурен датчик, реостат за първа скорост на охлаждащата перка, след това се изолира топлообменника на егр, от където имах и загуба на антифриз. Проблеми нямаше, карах към година, но малко км, че карам основно друга кола Тръгнах по магистрала за Шумен и колата още след 15 мин започва да загрява, температура започна да се покачва, класически вече, все там ми е окото. Като съм на 5та или 6та, като дойдат баирите и аха-аха полека-лека се покачва, ако сваля на 4та или изключа от скорост веднага се охлажда и си застава до средата. Закарах я така до Шумен, където познавам един майстор, викам му - водна помпа сменяме, то, само това остава, нищо друго. Той я покара също, вика, не виждам някакъв проблем с мотора, не надува, не ври, а най-интересното при него не се вдигаше и температурата. Сменихме водната помпа, оказа се точно попадение, много разбит лагера, стърже жестоко, капала малко антифриз, личи си стечката до аварийният отвор. Направо се промени звукът на мотора, започна да мърка, много по-меко заработи, като сменях ангренажния комплект взех такъв без водна помпа. Четох, че за вграждане били много хубави и не може да си купиш толкова хубава, ако не тече да не се пипа, оказа се грешка това. Занапред знам, маха ли се ангренажът, твърдо и водна помпа.
Тръгнах да обиколя малко, да загрее, да видя нивото на антифриза, спрях, огледах, всичко отлично, не се включва перката, маркуча горния на радиатора мек, циркулация по разширителния съд от горната страна - би трябвало всичко да е ок. Вече на прибираме по магистралата карах експериментално
Не мърда температурата от средата, докато не започнах да качвам един голям и продължителен баир, 120 км, 6та с 2000 оборота, след няколко км започна да се покачва температурата, викам, карам така, да видим ако качи баира дали ще се охлади сама и докога ще се покачва. Вече почти бях горе, мина 3/4, беше на 2-3мм след 3/4 и там спря. Помислих, че ще почне да пада, но уви, след 15-20 секунди изкара грешка - Недостатъчно охлаждане, загаси мотора ( и се обади на вторични ). Грешката вече я бях виждал, при същите условия, 6та с ниска скорост по баир нагоре. Отбих, отворих капака, знам, че прегряла кола не се гаси, оставих я да работи, гледам разширителния съд антифризът нито ври, нито има мехурчета, нито му варира нивото, стои си на място, маркуча от радиатора топъл и не е твърд, може да се мачка, антифризът си циркулира от помпата през горното маркуче, всичко нормално, перката се върти, след 30 секунди, докато гледам нивото на таблото беше отново на средата. Тръгнах, баирът вече беше минат, 120 км, 6та скорост по равен път или лек наклон надолу - не мърда температурата, всичко си е нормално, зададе се големият девненски баир, нарочно го минах на 5та с по-високи обороти, 2500-3000 оборота, скорост около 130, само 5та, без 6та, не мръдна стрелката от средата
С майсторът не съм говорил отново, но той каза да покарам и да наблюдавам, не му изглежда моторът прецакан, на мен също, няма симптоми. Да не би да е нормално на 6та с ниска скорост по баир да не достига охлаждането. Чак толкова ли? Много коли съм карал и такова не съм виждал никога, сама на скорост с висока скорост да иска да прегрява. След това карах на 6та със 140, но не по баир, всичко нормално, не мърда. При продължителни баири на 6та почва да загрява, сваля ли скорост започва да изстива, да не би толкова да може на 2000 оборота, какво става? Майсторът я карал по-зверски, вика 6та тази е поне за над 140. Вика, не е по-икономично да караш на 2 хиляди оборота на 6та по баирите, карай 140-150 и не загрява, наистина е така
Не знам вече какво да мисля, нямам свежи идеи, всичко, което мислех се изчерпи, да не би да си е така колата?
Водната помпа не беше с превъртяла турбина, разбит лагер, малко капала, ама турбината, бакелитена, без счупвания и не превърта по оста. Вече не знам какво да мисля, всякакви размишления ми биха били полезни, не знам в каква насока да мисля.
Коментар