Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Повишена температура на охлаждащата течност -2 част, 2021 г.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    PM_u_bo написа: Преглед на мнението
    ТОЧНО ТОВА Е И МОЕТО МНЕНИЕ !

    Но как аз те разбрах - казваш, че с малко обороти на 6-та , което води до влошено топлоотдаване и повишен разход няма да се получи повишаване на температурата.?? Нали това казваше? Според мен - Това може понякога да е вярно за някой конкретен автомобил но не и в случая.
    Не е това твоето мнение. И на 6-та ще си стига мощността на радиатора, за да отдава произведената топлина. Въпросния режим е далеч от възможностите на радиатора, защото въпреки по-бавните обороти, топлината отделяна от двигателя, е крайно недостатъчна, за да "затормози" охлаждането. Особено при 100+ км/ч.

    PM_u_bo написа: Преглед на мнението
    Този твой сценарий - лятото , с климатик и на баир ще се случи с 99.58 % от всички автомобили - стрелката ще поскочи ЯКО - дали ще кажеш, че не съм прав
    Напротив. Никоя нормална кола няма да прегрее. И затова казвам, че не си прав.

    PM_u_bo написа: Преглед на мнението
    НО за неподходящия режим - пак мисля, че те подвежда конкретния ти опит ти с МОЩНИ дизели, а думите:
    "Бас държа, че само при едно изрязване на магистралата със 100% педал на газта, на макс обороти, за 3 минути и стрелката ще удари тавана веднага." --> го потвърждават.
    Какви мощни дизели? Тук говорим за едно елементарно поддържане на съвсем нормална скорост позволена в закона. И е абсолютно нормално да си караш на 6-та предавка докато не ти се наложи да натиснеш поне 80% педал на газта. Ако вече си на 100% и скоростта намалява, тогава предавката не е подходяща за условията, което съм 100% сигурен, че не е такъв случая. Но дори и тогава при изправна охладителна система няма да видиш на стрелка как отива към прегряване. Не и в този автомобил.
    Също така питай и тези с дизелите на Калояново, които въртят с всекидневните си коли, колко от тях са сменяли (ъпгрейдвали) воден радиатор, дори при 20-30% повече мощност -> топлина. И колко от тях прегряват веднага след 3 минути каране, което ще се случи веднага с тази кола от темата.

    Ама както казах, колегата ще си смени радиатора с нов, ама и хубав и ще си реши проблема. Ама докато го направи, ще се изпише още доста, както е тръгнало.
    Последна редакция от BO; 18.10.2021, 14:07.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #47
      Колеги, не се дърляйте, тука говорим за напълно изправни коли, нали се уточнихме, че тази е побългарявана, всички мислим, че се лъже уреда от нещо, поради промяна в системата. Не подценявяйте топлообменника на егр, заради него хората отварят мотори, дават стотици, хиляди левове на вятъра, на практика, ако почне да прегрявя от него всеки вика гарнитура, глава. Симпомите са същите, да мерите изгорели газове в антифриза - има ги, той прави именно това, да гледате, че се губи антифриз - губи се, много проклет ремонт е това. Четете из форума на шкода колко хора са отворили моторите по 2 пъти, докато сменят този топлообменник, който е и 800 лв и нагоре. При мен проблемът беше локализиран, след като вече беше сменено вече всичко и щателна диагностика. Тепърва тези мотори ще страдат все по-масово от този проблем. Остарят и си показват магариите. Проблемът е масов за ВАГ групата, ако искате четете, при нас явно новостите идват със закъснение.
      Днес откачих буксата на клапана, който с вакуум задвижва управлението на клапата, маркучите не съм пипал. Пак казвам, само клапана за егр, с номер А374, има в същата форма нещо подобно, което обаче е с 3 маркуча и стои монтирано на радиатора, пак вакуумни маркучи и букса за захранване, това е управлението на турбината, казва се преобразувател на налягането, двете неща изключително много си приличат, да не се бъркат. Запалих на студена кола, покарах, изфорсирах, направих едно кръгче из квартала, няма да свети чек, няма нищо. Сега всички изгорели газове ще се отвеждат директно към турбината, като отпусна газта ми се струва, че турбината стана по-шумна, на много места четох, че става така. Разтоварва през егр, сега това го няма, всичко се насочва към турбината не било проблем, ще видим. За загряване нямам идея, сега е студено и не мога да разбера така и така, като покарам повече ще пиша, трябва да дойде лятото за да тествам наистина. Ако пак се появи повишена температура ще мисля пак, засега това е. Вече този егр е премахнат нацяло, всичко е затапено от всякъде, идеята ми по време на темата беше, че се блъскат горещи изгорели газове в обема под датчика за температурата и заради това вдигат и температурата на таблото. А през останалата система всичко е било, както трябва, ако съм грешал с това значи другата година лятото пак ще има загряване.
      кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
      кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

      Коментар


        #48
        VALIO_RACING написа: Преглед на мнението
        ако съм грешал с това значи другата година лятото пак ще има загряване.
        Надеждата умира последна.
        Успех.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #49
          Брат ми имаше Стило 1,9 115 коня със затапен ЕГР мина 200К км.,като колата беше на 350 К.км когато я взе. Колата е още в движение без никакви проблеми. Аз съм с Браво 1,9 120 коня. , и при него ЕГР се следи от ЕКУ затапен ли е или изключен( елуправляем е) светка чека. Интересно при теб как не свети,но карай и ще разбереш.

          Коментар


            #50
            Изключен е клапанът още миналата година, като се разбра, че има проблем с топлообменника, на такава кола не са го правили по-рано и явно са гадали какво да изключат и какво не. С компютър са го изключили, те са го изключили, тази система тука има и клапа, която е първа по пътя на изгорелите газове към самият егр клапан. Те са изключили егр клапанът, оставен е в затворено положение и изключен от компютъра, но са оставили да функционира клапата, която отваря пътят на изгорелите газове към клапана. Което направих сега е единствено изключване на буксата на клапата. Тази клапа е необходима да не се набутват изгорели газове към егр клапънът, когато той е затворен. Клапанът е бил затворен, но изгорели газове са навлизали по пътя към него, вече не влизат, клапата е точно в началото им.
            кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
            кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

            Коментар


              #51
              Като покарах ми светна и чека, колеги. Компютърът "разбира", че егр не функционира, защото количеството въздух, което трябва да засмуче през въздушния филтър е по-голямо от зададеното. Когато изгорелите газове се затворят моторът започва да работи само със свеж въздух, само че компютърът го хваща и светва чек енджин. Покарах така два дни, около 70-80 км, нямаше проблем, освен лампата, други проблеми нямаше, перка не се е включвала, всичко е нормално, а сега е и хладно. Консултирах се с един тунингар, който е доста известен във Варна и му я оставих вчера. Какво се установи, че не може да се изключи егр само през диагностика, а трябва да се работи с компютъра на колата. Погледна, че няма правен ремап, оригинално си е всичко, промени стойностите, че да няма чек енджин, изключи егр софтуерно, бил е функциониращ напълно, работил е с горещите изгорели газове. Две букси са - предният вакуум да отваря към топлообменника, която изключих аз, а задната си е за егр клапана. Миналата година са затапили пътя към топлообменника, но егр си е бил функциониращ, с поставянето на ламарината са елиминирали постъпването на изгорели газове към топлообменника, но са продължавали директно към егр. Поговорихме с човека, каза, че има възможност да е от това загряването, да покарам, засега механично не е пипано нищо. Каза, че е нормално след затапване на егр да харчи малко повече, защото работи само със свеж въздух и се нуждае от повече гориво. Тази сутрин беше студено, около 2-3С, запали си нормално, покарах около 60 км да тествам, това, което ми направи впечатление, е, че звукът се е променил, което очаквах да стане, трака си като дизел твърдо, както работят jtd моторите от преди 15-20 години, с егр работи малко по-меко, защото вкарва изгорели газове и се намаляват детонациите, в движение това не се забелязва, поначало и тези мотори не са никак тихи, фиатските и на волксваген тракат яко. Това, което ми направи впечатление, а може и да е внушение, че реагира малко по-бързо на газта, турбината се чува една идея малко по-силно, но само на смъкнат прозорец. Усещам потеглянето, първа, втора, трета, малко по-остри, не изрязвам над 2500 оборота, а до тогава някъде и егр поначало е отворен, сега всичко отива към турбината, може и да е внушение, върви добре, в никой случай не по-зле от както си беше. Разходът на гориво не мога да забележа, трябват ми повече километри, като покарам ще пиша пак. Другото, което ме притеснява, да не би корпусът пред егр клапата да продължава да се пълни с изгорели газове и да вдигне температурата пак, това ще разбера лятото, засега всичко е идеално, няма включване на перки, няма нищо.
              кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
              кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

              Коментар


                #52
                Темата има потенциал да се превърне в безкраен сериал. Моето мнение е , че правиш всичко възможно да убиеш двигателя. Вместо да инвестираш в един нов радиатор си правиш 'гаражни усъвършенствания' на конструкцията на двигателя.
                Всъщност караш моторчето да работи в режими , които не са предвидени. Тоя филм не е нов. А и винаги края на филма е един и същ.

                Коментар


                  #53
                  Ще видя лятото, за момента съм карал над 10 автомобила, стари, с течащи радиатори, с ръжди в антифриза, само с вода, 20 годишни, над 20 годишни и такъв проблем с радиатор не съм имал. Ако се окаже, че не е и от радиатора, тогава какво?
                  кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
                  кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

                  Коментар


                    #54
                    VALIO_RACING написа: Преглед на мнението
                    Ще видя лятото, за момента съм карал над 10 автомобила, стари, с течащи радиатори, с ръжди в антифриза, само с вода, 20 годишни, над 20 годишни и такъв проблем с радиатор не съм имал. Ако се окаже, че не е и от радиатора, тогава какво?
                    Колко комън рейл дизела с 6-та предавка си карал досега? Тъй като ти не знаеше, че на 6-та по баир разхода е по-висок отколкото на 5-та по същия баир ще напиша: Моето предположение е - нито един !

                    Коментар


                      #55
                      Дали е по-висок разходът зависи от оборотите. Ако е сам в колата е пълен абсурд да му загрява колата, заради предавката. Пълен абсурд. Пиша го, защото моето с 230 кг. живо тегло вътре се катери без проблем. Да го напиша още десет пъти? Ти колко Фиат Браво с 1.6 мултиджет си карал досега?
                      "Моето предположение е - нито един!"
                      браво 1,6/90 - 09 г.

                      Коментар


                        #56
                        slonikon написа: Преглед на мнението
                        Дали е по-висок разходът зависи от оборотите. ...
                        След тази мъдра мисъл аз приключвам обсъждането с теб, нищо лично.

                        Коментар


                          #57
                          При дизела премахването на ЕГР води до по- нисък разход и по-голяма ефективност на двигателя. https://bg.m.wikipedia.org/wiki/%D0%...BE%D0%B2%D0%B5
                          А за повишената температура е причина нескопосано премахване. Иначе на 5,6,7 или 9 скорост даже, един двигател не би трябвало да загрява.

                          Коментар


                            #58
                            И аз съм на мнение, че заводски, не модифициран мотор няма как да прегрее, без наличие на повреда или екстремни условия. Под екстремни условия имам предвид, да караш няколко часа на 5000 оборота, на изкачване, с 5 човека в колата, багаж, климатик, ремарке, 40 градуса околна температура и забравена ръчна. Такива прегрявания на 1500 оборота са на 100% в следствие на неизправност на нещо.

                            А теорията, че на по-ниски обороти подаваш повече газ, което води до правопорпорционално увеличение на изгоряното гориво и отделена температура е толкова нелепо, че даже няма смисъл да се коментира.

                            Коментар


                              #59
                              Така, моторът е с оригиналният си софтуер, не е пипано нищо. При запушен егр светва чека на по-новите мотори от 2 неща. Ако е изкарана буксата - за отворена верига, ако механично е запушен, постоянно компютърът следи колко въздух се подава през въздушния филтър и дебитомера, този свеж въздух и количеството от изгорели газове, които се връщат през егр трябва да са определена стойност. Ако през егр не се връща нищо, количеството свеж въздух от въздушния филтър излиза над определеното количество, т.е. през егр идва малко или никакво количество - светва чека. Покарах около 110 км, след интервенцията, мисля, че има подобрение към плюс, малко разбира се, но това може и да е чисто субективно. Човекът каза, че малко се повишава разхода, а егр има пряка връзка с дпф, каза, че са свързани пряко. До колкото четох, при регенерация на дпф егр трябва да е затворен, той така или иначе е затворен, от миналата година регенерация не се е пускала. Каза, че е функциониращ, не е запушен засега. Вярвам, че за разходът за гориво, като казва знае какво говори. Последното ми пътуване, 1000км, от които 200 км магистрала, каране по ограниченията ми даде 4.8/100, беше студено, без климатик. Като направя пак някакво такова тестване за разхода на гориво тогава ще знам. Четох, че при премахване на дпф пада разхода на гориво. Засега друго не пипам, карам, където корпусът на топлообменника по-рано беше горещ, сега е по-хладен, но това може да са внушения, заради по-студеното време навън.
                              Ако теорията за по-голямото отделено количество топлина при повече гориво не минава, защо двама монтьора го казаха? Като има развитие, продължавам работа с човека, дето се занимава с тунинг, не смятам, че проблемът е свързан с мотор, радиатор. Друго не виждам какво ще е. Ако един мотор има проблем с глава, гарнитура, няма да правя по 1000 км за два дни без проблем, без да мръдне антифриза и при точно определени обстоятелства да загрява? От къде е проблемът? В момента въобще не се включва перката на радиатора, отдаваме го, че е по-студено, но лятото я виждах как по магистралата си работи на 2ра скорост с нормална скорост, което е абсурдно.
                              кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
                              кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

                              Коментар


                                #60
                                VALIO_RACING написа: Преглед на мнението
                                ...
                                Ако теорията за по-голямото отделено количество топлина при повече гориво не минава, защо двама монтьора го казаха? ....
                                Моля ти се, какви монтьори , какви инженери - СЛУШАЙ тука клавиатурните експерти - те всичко ще ти обяснят, дори това, че наблюдаваното от теб увеличаване на разхода е няква измислица и щуротия.
                                Просто ги слушай и пълней, както се казва.
                                ***************
                                В темата имаш достатъчно обективни данни , част от тях си дал самия ти, за да може да си решиш лесно и евтино проблема.
                                Иначе за ентусиазма и клавиатурните експерти граници НЯМА

                                Коментар

                                Working...
                                X