Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с "изтичане" на ток

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с "изтичане" на ток

    Установи се , че има изтичане на так (3 ампера) когато всичко е изключено, но това изтичане не е винаги!Изглежда не е от изгоряла диодна плочка на алтернатора(специалист по алтернатори ми каза, че в такъв случай на таблото щял да светне индикатор).Дадоха ми съвет да откарам колата на компютърна диагностика(тя има код ключ).Къде ще е най-добре да отида и в крайна сметка как да постъпя?Купих колата(ФИАТ "ПУНТО" от 99г., 60 к. с., бензин) преди месец.Благодаря!

    #2
    Мога да ти кажа един начин да пробваш преди де отидеш на диагностика,но ти трябва уред- ампермер най-добре цифров.откачаш плюса на акумулатора и закачаш ампермера единия край на плюса на акумулатора другия на клемата.Ако уреда покаже че има изтичане на ток започни да откачаш бушоните един по един докато не установиш от кой бушон е и какво е вързано на него.
    HONDA I-VTEC

    Коментар


      #3
      Това вече го направи специалист, който се занимава главно с аларми, той се насочи към алтернатор или стартер(повече към първото, но ходих при трима специалисти по алтернатори(при единия явно в момента нямаше "теч",другия изглежда не беше много наясно с темата ,а за третия вече писах-той счита ,че не е причината изгоряла диодна плочка,а друга възможна не посочи))

      Коментар


        #4
        Аз имах същия проблем с един Нисан който карах преди - правеше същото, като от време на време се оправяше само.Оказа се алтернатор, ама го смених целия тогава, та не знам точно какво му беше.
        Ex Fiat 126P
        Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
        Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
        Alfa Romeo 147 1.6 TS
        Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.

        Коментар


          #5
          Извади и релетата - случвало ми се е да залепне реле и да си харчи ток през бобината и тя да се топи и с прегарянето на лака да увеличава консумацията (накрая изгоря де и се разсмърдя и го установих).Случвало ми се е и моторчето за задната чистачка да блокира (нали има автоматично връщане) и се запали даже (а преди това изяде акумулатора за нула време).За алтернатора не е съвсем сигурно че ще светне инидкатора.Има едно понятие наречено обратен ток (за полупроводниците) и е възможно изправителя като цяло да работи (поради което лампа няма да светне) а в същото време да харчи ток като изгасиш двигателя.Незнам как е при теб но на типо-то от алтернатора излиза една червена жица и се закача на самата клема на акумулатора заедно с другите няколко жици.Ако искаш опитай се да откриеш длаи и при теб е така и ако е я разкачи и премемери тогава какво се случва.При брат ми има такъв проблем на съвсем друга кола но ефекта е следния - като запали примерно фарове и т.н. самата светлина се вижда как мига (ту светва по-силно ту п-слабо) понеже част от изправителя пропуска променливото напрежение към ел. инсталацията.И разбира се го има обратния ефект че като изгаси колата започва да тече обратен ток през изправителя (обче при него е доста по-малък - около 500mA).Успех!
          Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

          Коментар


            #6
            Благодаря, обаче май не разбирам достатъчно за да извърша сам част от посочените дейности, макар че си купихи мултиметър....

            Коментар


              #7
              Ами ще се помъча да ти обесня по-лесно и разбираемо за да се справиш.Като погледнеш самата клема на акумулатора на нея има няколко червени жици (една доста дебела и няколко по-тънки).Поне при мен е така.Една от тях минава през една черн кутиика (предпазител) и заминава в алтернатора (отзад на него трябва да има винтче и на него да е завинтена - виж снимката).Като откриеш коя точно е жицата я откачаш от клемата (най-добре от самия предпазител за да премериш по-сигурно) и гласиш мултиметъра който си си купил на обхват 10A и мериш тока който протича от клемата на + на акумулатора към въпросната жица.И така че разбереш дали тока ти бяга през алтернатора или от някъде другаде.Ето малко снимков материал за да се ориентираш (от Типо е ама препдолагам е същото)Акумулатора е 17,предпазителя е 26 а алтернатора е 24 (не си прилича много ама е той )
              Прикачени файлове
              Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

              Коментар


                #8
                Благодаря, сега вече е друго нещо, и утре ,ако не вали, ще изпълня указанието!

                Коментар


                  #9
                  здравей

                  сложи си една ключ маса ще си решиш проблема и е най-евтино.......

                  Коментар


                    #10
                    Re: здравей

                    pow написа:
                    сложи си една ключ маса ще си решиш проблема и е най-евтино.......
                    И всеки път трябва да си настройваш станциите на радиото и часовника... А проблема пак ще си го има, само че ще е маскиран.
                    Fiat Ritmo 105TC
                    1600cc 105к.с.

                    Коментар


                      #11
                      Да ама е радикално решение и общо взето масово в последно време.Честно казано е доста сигурен метод и от гледна точка на възникване на късо съединение докато е паркирана и т.н.Не един път ми се е случвало кола да си се запали на място (Типо-то на майка ми,моето Типо).Проблемите основно са в дългите трасета до заните светлини и моторчето на чистачките (става късо а предпазителя не изграя защото жиците поемат натоварването).Вярно че е малко "селско" ама си е решение.
                      Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                      Коментар


                        #12
                        Re: здравей

                        johnfound написа:
                        pow написа:
                        сложи си една ключ маса ще си решиш проблема и е най-евтино.......
                        И всеки път трябва да си настройваш станциите на радиото и часовника... А проблема пак ще си го има, само че ще е маскиран.
                        и часовника и радиото и тем подобни дреболиии бледнеят пред незареден акумулатор особено в студа, да не говорим за пишман майстори, които докато открият проблема ще сменят всичко за което се сетят, може часовника и радиото и алармата да се включат "през" ключ-масата......всеки сам си решава.....

                        Коментар


                          #13
                          Благодаря!Преценявам възможността и за ключ маса,поне като временно решение(вече носих акумулатор напред и назад общо около над 2км, в периода , в който още не бях разбрал за проблема). Дали ключът се намира в магазини за ел.материали или за авточасти, интересно дали се монтира трудно?

                          Коментар


                            #14
                            Стига бе колега - ключ маса - това да не е Московеца на дядо ми.Имаш 3 ампера утечка! Това и електричар със завързани очи и дясна ръка трябва да го намери. Махат се бушони докато се намери на коя вериа е това. Откача се стартера (много е възможно през него да е такава голяма утечка), провери и нещата вързани без бушон - например сирена на аларма (на една служебна кола овтономното захранване на сирената - т.е. батерията вътре от годините се беше прецакала и замасяваше акумулатора като голям консуматор - нова сирена за 10 лв) или нещо друго. Ама не се излагай с ключ маси или иди на електричар да ти огледа колата или се захващай сериозно сам през уикенда. Този тип дефекти се търсят по метода на изключването. Освен това няма опасност да прецакаш нещо - ти намери точно кое е дефектирало пък го заведи на майстор за подмяна. Успех!
                            Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                            Коментар


                              #15
                              Ще действам!Проблем е и, както писах по-горе, че теча е непостоянен и до сега ходих при двама акумулаторджии, един електро и електронен? техник, и трима специалисти по алтернатори и стартери(при единия в момента нямаше утечка, с другите двама само разговарях-ЕДИНИЯ БЕШЕ КАТЕГОРИЧЕН, ЧЕ ТРЯБВА ДА ХОДЯ НА СПЕЦИАЛИЗИРАНА КОМПЮТЪРНА ДИАГНОСТИКА!- където имали съответната програма-колата има фиат -коде)

                              Коментар

                              Working...
                              X