Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

След смяна на съединител

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    След смяна на съединител

    След смяна на съединител на FIAT STILO 1.6 16 V, когато колата загрее, се получава следния проблем, цитирам:
    http://www.fiatforum.bg/showthread.p...82%D0%B5%D0%BB
    Уж обезвъздуши майстора системата, смених горна помпа, не и не! Загрее ли колата почва да скърца и да задържа долу на задна и първа и е ритане до откат. На други места четох, че причините може да са много - калпав съединител с калпава диагфрагма, въздух, старо спирачно масло, някаква ос някъде трябвало да се смаже, казва механика ми и какво ли още не. На някой друг "да му е мряло такова животно" ))) ? Да ходя ли да "убия" механика си?
    Последна редакция от exaeroplan; 06.08.2021, 15:16.

    #2
    Долна помпа на съединителя ? Това са симптоми за долна помпа.

    Коментар


      #3
      Долна помпа на съединителя ? Това са симптоми за долна помпа.
      Благодаря!
      Тъкмо четох, че при смяна на двумасов маховик, (демпферен) съединител е добте да се смени и долната помпа/ лагерпомпата/ и съединител маховик комплект. Ще сложа нова долна помпа и ще пиша какъв е резултата. Апропо приемам ощв мнения и опитности.

      Коментар


        #4
        Ако педалът задържа заради долна помпа, съединителят ще буксува.
        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

        Коментар


          #5
          Задържа в долно, положение (натиснат, отделил) на първа предавка и особенно на задна САМО при загряла кола, но когато "отпецне" си зацепва в горно положение съвсем пълноценно, вярно че се връща неравномерно и на "вълни", от което колата придръсва и не потегля равномерно, което прави паркирането кошмар и да, докато е по средата буксува (нали е на полусъединител), НО!, когато се върне в горно положение (зацепен) НЕ буксува!

          Коментар


            #6
            механикът ми твърди, че е някаква втулка на вилката.....трябвало да се смаже.....като му я закарам и покарам малко ще пиша.....

            Коментар


              #7
              Има една муфа по-която се плъзга лагера, който избутва вилката и натиска диафрагмата, но тя се смазва при смяна на комплект, което при теб са го направили. Също така ако има голямо износване от забил предишен лагер се сменя тази муфа. Ако е това, значи майстора ти заслужава да го нацепиш едно здраво.

              Коментар


                #8
                Ако имаш дупка на кожуха на съединитела опитай да пръснеш някакво масло в посока втулката по която движи лагера
                LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                Коментар


                  #9
                  Благодаря за отговорите! Почти съм сигурен, че механика ми не е смазал муфата, по която се плъзга лагера и прочее, още повече, че самия той си призна негласно, че това е проблема. Обещал ми е да я смаже, но още не съм му закарал колата, че нямам време. Когато се оправя с проблема, ще пиша окончателно каква е развръзката по случая.

                  Коментар


                    #10
                    звиси от модела. не всичко се смазва:
                    Click image for larger version

Name:	Screenshot 2022-02-16 23.16.34.png
Views:	1
Size:	348,5 KB
ID:	2099322

                    Коментар


                      #11
                      28.07.23, все още не съм правил нищо, карам си така, но в сегашните жеги е кошмар, затяга много бързо. след няколко дни отива на сервиз където ще се опитат първо без да откачват кутията да почиатят и смажат леглото на аксиалния лагер....Оказа се , че е възможно и да са бронзовите втулки , в които лагерува остта на вилката, която е вертикална ( вилката стои напречно вътре). Очаквам развръзка скоро

                      Коментар


                        #12
                        exaeroplan написа: Преглед на мнението
                        28.07.23, все още не съм правил нищо, карам си така, но в сегашните жеги е кошмар, затяга много бързо. след няколко дни отива на сервиз където ще се опитат първо без да откачват кутията да почиатят и смажат леглото на аксиалния лагер....Оказа се , че е възможно и да са бронзовите втулки , в които лагерува остта на вилката, която е вертикална ( вилката стои напречно вътре). Очаквам развръзка скоро
                        Развръзка няма! Закарах я при механика, каза, че втулките са се износили, съединителя също бил тръгнал, сменихме всичко и няма никаква разлика от преди, прави си го същото както си беще. Сега не са жеги, и не затяга, но като покарам и особено като е на място и загрее колата, почва да скърца и да се усеща съпротивление на педала. Симптомите са си същите!!! Почвам да мисля, че има някаква особенност при смяна на съдинител, която само от Фиат си я знаят. Накрая да не се окаже, че вярно е долна помпа.....
                        Последна редакция от exaeroplan; 07.11.2023, 13:46.

                        Коментар


                          #13
                          Развръзката!
                          След като намерих и видео в youtube и след като хората ми бяха писли още в началото на темата, че е долна помпа, тоест това е помпата, която е подчинена, помпата към съединителя!!! А аз бях сменил горната помпа към педала, която смятах за "долна", заради недостатък на българския език . От тук и объркването, че съм сменил правилната помпа и ефект няма.
                          И така:
                          Оказа се подчинената ("долна") помпа, която натиска съединителя. Смених я и всичко заспа.
                          И после скъсах ангренаж.

                          Коментар

                          Working...
                          X