здравейте, искам да знам как да измеря бобината дали е наред. колата е темпра 1,6 моно. в бобината влизат 4 крачета, 3 жици са. на едно от крачетата има напрежение, когато съм на контакт. предполагам и на някое друго трябва дасе появи напрежение като се завърти стартера, всепак датчика на хол се почва да индуцира при въртене. мерих с мултицета има ли връзка между всякоедно от крачетата и изхода на бобината, но никъде не показа да има връзка, значи ли това че е изгоряла?моля за бърз отговор. също се интересувам и как да измеря дали този датчик на хол е наред има ли начин с мултицет
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
спешен въпрос за бoбина
Collapse
X
-
1. Трябва да мериш на омметър с мултицета, а не на пробник.2. Съпротивлението на първичната намотка е ниско: 0.5 .. 1 .. 1.5ома - това е някъде между крачетата на куплунга. Ако са ти 4 крачета - най-вероятно 2 по 2 са свързани заедно и ще дават 0ома между тях или поне същото съпротивление, което показва мултицета като му окъсиш сондите.3. Съпротивлението на вторичната намотка се мери между извода за високото напрежение (откачаш кабела) и някой от изводите на първичната намотка (няма значение кой). Съпротивлението е високо но не безкрайно - от примерно 130 ома до 3..4..5 килоома - зависи от бобината. Ако ти показва безкрайност - има прекъсване на вторичната намотка. Дори с прекъсната вторична, колата може и да работи криво-ляво - с прекъсвания и проблеми.4. Напреженията не ги мери - за тях трябва осцилоскоп. Имай предвид, че когато работи двигателя, дори на първичната страна има поне 100 волта.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
мерси за експресния отговор. засега успях да я пална и аз не знам откъде й дойдоха токовете. имам силни съмнения в датчика на хол и бобината. според схемата на пъгси преди да запаля като мерих имах + само на 2рото С, сега след като запалих още не съм мерил, след малко ще видя кое как е и ще пиша. още вендъж благодаря за бързата помощLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
alex12 написа:Датчика е най-вероятната причина.Симптома е ту пали "когато си иска "или изобщо не ще.Може и да гасне внезапно.Аз не знам начин за проверка на датчика,разбира се когато се смени! Ако идваш днес на сбирката може да ти дам здрава бобина за тест!Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
alex12 написа:Зацапването не е проблем,датчика е индуктивен обаче нещо се променя в характеристиките му.Масов дефект!Аз го смених и всичко се оправи.От магазина на Стамболйиски струваше 22лв.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар