Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

спешен въпрос за бoбина

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    спешен въпрос за бoбина

    здравейте, искам да знам как да измеря бобината дали е наред. колата е темпра 1,6 моно. в бобината влизат 4 крачета, 3 жици са. на едно от крачетата има напрежение, когато съм на контакт. предполагам и на някое друго трябва дасе появи напрежение като се завърти стартера, всепак датчика на хол се почва да индуцира при въртене. мерих с мултицета има ли връзка между всякоедно от крачетата и изхода на бобината, но никъде не показа да има връзка, значи ли това че е изгоряла?моля за бърз отговор. също се интересувам и как да измеря дали този датчик на хол е наред има ли начин с мултицет
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    #2
    2 крачета са + 2 са прекъснатия минусплюса идва от контакта,единият - е от диджиплекса а другия е за оборотомерабобина от горе надолу:първото "C" e + контактвторото "C" + към релетата на компа"V" оборотомер и компютър"VN" идва прекъснатия - от digiplex-а
    Прикачени файлове

    Коментар


      #3
      1. Трябва да мериш на омметър с мултицета, а не на пробник.2. Съпротивлението на първичната намотка е ниско: 0.5 .. 1 .. 1.5ома - това е някъде между крачетата на куплунга. Ако са ти 4 крачета - най-вероятно 2 по 2 са свързани заедно и ще дават 0ома между тях или поне същото съпротивление, което показва мултицета като му окъсиш сондите.3. Съпротивлението на вторичната намотка се мери между извода за високото напрежение (откачаш кабела) и някой от изводите на първичната намотка (няма значение кой). Съпротивлението е високо но не безкрайно - от примерно 130 ома до 3..4..5 килоома - зависи от бобината. Ако ти показва безкрайност - има прекъсване на вторичната намотка. Дори с прекъсната вторична, колата може и да работи криво-ляво - с прекъсвания и проблеми.4. Напреженията не ги мери - за тях трябва осцилоскоп. Имай предвид, че когато работи двигателя, дори на първичната страна има поне 100 волта.
      Fiat Ritmo 105TC
      1600cc 105к.с.

      Коментар


        #4
        мерси за експресния отговор. засега успях да я пална и аз не знам откъде й дойдоха токовете. имам силни съмнения в датчика на хол и бобината. според схемата на пъгси преди да запаля като мерих имах + само на 2рото С, сега след като запалих още не съм мерил, след малко ще видя кое как е и ще пиша. още вендъж благодаря за бързата помощ
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          Датчика е най-вероятната причина.Симптома е ту пали "когато си иска "или изобщо не ще.Може и да гасне внезапно.Аз не знам начин за проверка на датчика,разбира се когато се смени! Ако идваш днес на сбирката може да ти дам здрава бобина за тест!
          Темпра 1.6-карб.-бързина на разумна цена.

          Коментар


            #6
            alex12 написа:
            Датчика е най-вероятната причина.Симптома е ту пали "когато си иска "или изобщо не ще.Може и да гасне внезапно.Аз не знам начин за проверка на датчика,разбира се когато се смени! Ако идваш днес на сбирката може да ти дам здрава бобина за тест!
            точно това са симптомите и веднъж ми се е случвало както си върви да изчезнат тоците. за съжаление чак сега виждам за срещата, иначе с удоволствие. интересното е, че 2 дена подред го прави това и то сутрин, т.е. на първо палене, след това няма никакви грижи. а някакво зацапване по този датчик долу до маховика може ли да е причина за проблема?
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              Зацапването не е проблем,датчика е индуктивен обаче нещо се променя в характеристиките му.Масов дефект!Аз го смених и всичко се оправи.От магазина на Стамболйиски струваше 22лв.
              Темпра 1.6-карб.-бързина на разумна цена.

              Коментар


                #8
                alex12 написа:
                Зацапването не е проблем,датчика е индуктивен обаче нещо се променя в характеристиките му.Масов дефект!Аз го смених и всичко се оправи.От магазина на Стамболйиски струваше 22лв.
                чудесно, утре ако не иска да запали ще измеря както johnfound каза и ако всичко е ок сменям датчика. благодаря ти. Весели прекараване на празника на всички
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар

                Working...
                X