Здравейте колеги.
Колата (Фиат браво 1.4/16v T-Jet - 120) я имам от пролетта и след като я взех смених масло и филтри. Вече съм изминал 8000 - 9000км ( общо км. към момента изминати 136000км.) В момента обаче, на загрят двигател и на по-голям завой, от време на време ми се появява съобщение - не достатъчно количество моторно масло.
Проверявам пръчката на студен двигател и според нея почти няма никакво масло След лека почивка на загрят двигател - има следи по пръчката, че някакво масло се е въртяло, но пак е почи суха в основата. Никакви други датчици не са светвали(примерно, че е малко маслото).
Та мисля да ходя направо да го сменям, вместо да доливам и да следя дали ще изчезва.
Питането ми е - има ли шанс тая щека за маслото да не отчита някак си правилно? Ако наистина няма масло, как изобщо работи двигателя до момента...
И още един въпрос , понеже съм монтирал АГУ, трябва ли да сменям вида на маслото от това, което препоръчва производителя?
По препоръки трябва да съм със Селениа5W40 ACEA C3.
Колата (Фиат браво 1.4/16v T-Jet - 120) я имам от пролетта и след като я взех смених масло и филтри. Вече съм изминал 8000 - 9000км ( общо км. към момента изминати 136000км.) В момента обаче, на загрят двигател и на по-голям завой, от време на време ми се появява съобщение - не достатъчно количество моторно масло.
Проверявам пръчката на студен двигател и според нея почти няма никакво масло След лека почивка на загрят двигател - има следи по пръчката, че някакво масло се е въртяло, но пак е почи суха в основата. Никакви други датчици не са светвали(примерно, че е малко маслото).
Та мисля да ходя направо да го сменям, вместо да доливам и да следя дали ще изчезва.
Питането ми е - има ли шанс тая щека за маслото да не отчита някак си правилно? Ако наистина няма масло, как изобщо работи двигателя до момента...
И още един въпрос , понеже съм монтирал АГУ, трябва ли да сменям вида на маслото от това, което препоръчва производителя?
По препоръки трябва да съм със Селениа5W40 ACEA C3.
Коментар