Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Премахване на катализатори на стило 1.8 16в. Съвети

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Колега, обзалагам се, че моят режим не е по-различен от твоят. Моята кола за съжаление се кара всеки ден, предимно градско, предимно студена, на къси разстояния. Такъв е режимът и на всички служебни дизелови автомобили. 120,000-180,000км. вече са изкарали в подобни режими. Нито лампи са им светили, нито са пускани на принудителна регенерация. Никой не им е пипал DPF-ите и не го интересува дори къде са.
    Хайде, по-полека. Само ти караш дизелова кола с ДПФ в градски режим. Тези ДПФ-и по заводите за по една година ги правят, сакън да не ги караме в града. В твоя режим за 15,000км., моторът ти ще му избие нафта от където намери. Събирай си го после това масло с нафта, да си я гориш обратно. Нали беше готино да се слага масло в нафтата - по-меко работели, помпи, дюзи - мазна работа.
    Последна редакция от PSG; 08.12.2020, 00:33.

    Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

    Коментар


      #17
      Колега не съм съгласен с теб. Колата ми е на 130 000 реални. Купувана е от Миркат София, чисто нова. 5г. е карана само с по-скъпите горива и то основно на ОМВ. Следващите 5г. в западна европа с техните горива. И преди 2 г.се върна в България на 120 000 км. На 125 000 авариен режим и в сервиза. Маслото над макс. и дпф запушен. Свалихме го, почистихме го и пак го монтирахме. Две седмици и пак маслото с нафта. Двигателя е перфектен, колата се обслужва така, както я дават производителите по каталог. Пари не се жалят. Само ще ти кажа, че за Темпрата ми дадох 1800 лв. за бутала. Така че надали едно масло ще ме събори!

      Коментар


        #18
        Колега и аз не съм съгласен с теб.
        1. Автомобил Peugeot 5008 2.0HDI 16V FAP, 2012г., закупен нов от СФА. Кара се от който го набара, сипва му се нафта от която и да е известна верига и се кара без никой да го интересува. 7-годишен агрегат, на 160,000км, никой не се е занимавам с DPF-a му, не го знаем къде е, нито работи ли, нито как работи. Пали на от раз със 7-годишния си оригинален акумулатор. Нито някой му мери маслата, през 2000км., нито нищо. Сменя се на 15,000км. с каквото налеят в СФА, вероятно Тотал.
        2. Втори автомобил Peugeot 5008 2.0HDI 16V FAP, 2012г. произведен и закупен нов от СФА. Кара се от който го набара, сипва му се нафта от която и да е известна верига и се кара без никой да го интересува. 7-годишен агрегат, на 140,000км, никой не се е занимавам с DPF-a му, не го знаем къде е. Пали на от раз със 7-годишния си оригинален акумулатор. Сменя се на 15,000км. с каквото налеят в СФА, вероятно Тотал.
        3. Трети автомобил Peugeot 4007 2.2HDI, 2008г., закупен нот от СФА. Този го продадохме на 300,000км. На около 200,000км. се оплака от DPF-a. Карахме го на принудителна регенерация. Пече го, прави го, струва го. После никой пак не чу за него.

        Аз на това му викам перфектни мотори, после били френски солети. Най-динамичният 150к.с. дизел във фабричен вид, който съм карал.

        "Скъпата" нафта на ОМВ използва за база същата Лукойл нафта като "евтината" нафта на ОМВ. В бургаската рафинерия към евтината уж слагат някакви адитиви, от които не знам какво трябва да очакваш. Същото важи за Шел и Еко. Не ме питай от къде знам, няма да ти кажа.

        Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

        Коментар


          #19
          По горе ти го казаха. Огромно значение има кой, къде и как го кара!

          Коментар


            #20
            Колега, обзалагам се, че моят режим не е по-различен от твоят. Моята кола за съжаление се кара всеки ден, предимно градско, предимно студена, на къси разстояния.
            Да ти задам 2 прости въпроса, като чакам отговор с да или не.
            1. Колата не е излизала от града в последните точно 46 месеца. Твоето "предимно" градско такова ли е?
            2. Често режима на колата е палене -> 800 метра -> гасене -> палене -> 800 метра -> гасене. Твоите предимно къси разстояния такива ли са?

            И:
            3. Няма дизелова кола, която в града да не направи принудителна (активна) регенерация. Просто няма условия за пасивна регенерация. И когато караш колата в такива режими, активната регенерация слиза на под 200 км, често около 100-120 км.
            Дай ми статистика от ЕКУ-то на ДВГ-то за последните активни регенерации през какъв интервал са били, за да видя твоето "предимно" градско в какви условия е било. Да не се окажат, че са ти през 500-600 км.
            При 15 активни регенерации за около 2к километра, маслото в картера гарантирано ще се увеличи с над половин литър в най-оптимистичния вариант.
            Също така изкарай 15к с един такъв режим с едно масло и след това ми кажи пак тази кола в какво състояние ще бъде.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #21
              Отговарям ти по ред на номерата:

              Шкода Йети 2.0TDI (лична)
              1. Не. Ежедневно се кара до работа, на пазар, пр. Излиза извън града ако не на месеца веднъж, то на двата месеца.
              2. Да. Точно това "палене -> 800 метра -> гасене -> палене -> 800 метра -> гасене" го правя през ден, през два и знам, че е последното нещо, което се харесва не само на DPF-a, а на мотора като цяло.
              3. Да. Статистика от ЕКУ-то на Шкодата все още не мога да ти дам, но ще ти кажа колко често прави активна регенерация (без да светва предупредителна лампа). Колата е герой от дизелгейт с презареден "Еко" софтуер (което аз не го намирам за плюс). С въпросния софтуер се наблюдава доста по-очестена регенерация на филтъра и това е валидно за всички софтуерно ъпгрейднати EA189 мотори. В града прави регенерация на около 120-180км., но се случвало да ми влиза в регенерация и след продължително извънградско каране на магистрала. Има забити интервали и критерии и с върпосния софтуер прави каквото си знае. Регенерацията протича без сиглиазации, но с повишени обороти и принудително охлаждане. Времето за приключване на процеса варира. VDCS още не съм взел да я следя с подробности, проценти сажди и прочие. Маслото не съм забелязал да мърда, не мирише на дизел. Изглежда и мирише като на Bravo-то, което фабрично няма DPF.

              Пежо 5008 2.0HDI
              1. Да и Не. Едната излиза, другата се кара предимно градско - я излезе в годината веднъж на магистрала, я не.
              2. Кой знае - служебната кола е като чуждата жена - никой не варди. Карат ги кой как намери, товарят, ръчкат, студени, топли, чак мен ме е жал. И на никой не му дреме дали има DPF или няма, нито пък го пази по един или друг начин.
              3. На Пежото, честно ти казвам, не мога да я хвана кога се регенерира. Знам, че на въпросния FAP му се налива някаква катализаторна течност (не е AdBlue). Дали някой някога им е наливал нещо.....аз поне не съм я водил в СФА за течност.

              Имам много приятели, познати и колеги с поддържани дизелови коли на под 200,000км. Само един със Субару боксеровия дизел имаше драми, но след принудителна регенерация не е споделял за проблеми отново.
              Както и да е, всеки може да дава много примери. И не твърдя, че наличието на DPF е хубаво за мотора. Но хората са ти сложили въпросното устройство, за да покриваш някакви екологични норми - Евро 4/5/6/x.
              На нас тук обаче ни дреме за нормите, защото можем да горим въглища и да си караме безпроблемно 25-годишен масларник и да плащаме 40лв. данък. И така приемаме теорията, че ако Вуте може да гори въглища и да кара 25-годишния масларник за 40лв., ние защо пък да не си изтърбушим DPF-ите, катализаторите и EGR-ите на "новия" 15-годишен дизел, а после и да го ремапнем при бай Герге и......тоя зад нас да не може да си види пътя, а вечер да не искаш да си отвориш прозорците. Ма ше връи, бре, ъс! Ти да видиш какво ще ги правиш по светофарите. Концепцията е сбъркана, BO. Нека да ни направят като в нормалния свят, после пак ще си говорим.

              П.С. И аз до онзи ден карах старото TD100, железен мотор, но като сравниш как и колко мирише отзад TD100-то и как (и колко) мирише един съвременен мотор, после като сравниш как изпушва като го изфорсираш и виждаш как.....нищо не виждаш при един съвременен дизел и...нали. На мен поне ми правеше впечатление, на друг няма да му дреме.

              Темата май беше за премахване на катализатор при бензинов мотор?
              Ние да му берем гайлето с кюмбетата.



              Последна редакция от PSG; 08.12.2020, 21:50.

              Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

              Коментар


                #22
                Отговарям ти по ред на номерата:

                Шкода Йети 2.0TDI (лична)
                1. Не. Ежедневно се кара до работа, на пазар, пр. Излиза извън града ако не на месеца веднъж, то на двата месеца.
                2. Да. Точно това "палене -> 800 метра -> гасене -> палене -> 800 метра -> гасене" го правя през ден, през два и знам, че е последното нещо, което се харесва не само на DPF-a, а на мотора като цяло.
                1. Има огрооооооомна разлика от това колата ти да излиза "веднъж" или на два месеца от града и да не излезе 4 години от него мисля.
                2. Има огроооооооомна разлика през ден или на два дни така да се "кара" ДПФ веднъж, или да се кара постоянно така в продължение на 2 месеца, по два пъти на ден.

                Така, че не бъди толкова сигурен, че ако направиш 2-те точки, дори само втората точка един път, на 2-рия път си с лампа и ооо, ама то сигурно ДВГ-то е скапан, според теб.

                п.п. Ако караш колата извънградско един път на месец или два, като си погледнеш километража нищо чудно да установиш, че караш дори повече извънградско, отколкото градско, чисто статистически.
                Направи 90+% градски километри в километража на автомобила ти и тогава сподели, че колата ти се кара основно градско.
                Последна редакция от BO; 10.12.2020, 00:48.
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #23
                  Мале, мале, регенерации на 120 на 180км., запушване, отпушване, опушване и всякакви дизелови изродщини. Напомнихте ми защо си продадох дизелчето и сега с бензина изобщо не ги мисля тези неща и си карам както и където ми е кеф.

                  Коментар


                    #24
                    Не, че нещо ама старт стоп гаси на много по малко от 800м. затова не виждам защо намесвате това разстояние.
                    Да не говорим, че има различни видове дизели и при всяко еко изпълнение нещата най вероятно стоят по различен начин.
                    Както и това, че повечето говорите за автомобили на по 500К и как някой бил доволен, че си разкарал дизела.

                    Коментар


                      #25
                      Извинявай чичко паричко, че не говорим за коли на по 8000км. Явно тук става дума за коли от 2020, нали те бяха най-масово карани. Объркал съм се, ще ме извиняваш.

                      Коментар

                      Working...
                      X