Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Croma II - смяна на масло на автоматична ск. кутия?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Croma II - смяна на масло на автоматична ск. кутия?

    Здравейте, колеги,

    Нов съм във форума, поизчетох доста теми за "новата" ми кола Fiat Croma 1.9 16V Multijet (150 Hp) 2010 г., но не намерих информация къде мога да си сменя маслото на автоматичната скоростна кутия. Закупих RAVENOL ATF T-WS Lifetime, но човекът, с който се бях уговорил, вдигна рамене и вика че няма отвор за пълнене и не може да смени маслото.

    Молбата ми към Вас е да ме насочите към човек, който може да направи промивка и смяна на масло (евентуално и филтър) в областта на Смолян, Асеновград или Пловдив?

    Благодаря предварително!

    П.С. Може и по-далеч.

    #2
    Кутията е Aisin TF80SC пробката за пълнене е отгоре, но може да се напълни и отдолу без проблем.

    Коментар


      #3
      Благодаря за отговора, като поразгледах видях пробка, боядисана в синьо, на разстояние около 25 см. от табелката, където пише Aisin. Утре ще ходя при едно момче в Раднево за промивка и смяна на маслото без машина, но няма софтуер.

      Човекът от този клип твърди, че няма нужда от рисетване на адаптацията, а само от нулиране на някакъв брояч (нямам идея за какво е), за което пак ще трябва софтуер. Моля за вашето мнение как да постъпя?

      Благодаря!
      Последна редакция от toto2020; 11.08.2020, 10:49.

      Коментар


        #4
        Отлагам пътуването за след като пристигне от Китай кабел ELM 327 1.5 wi-fi за рисетване на адаптацията.

        Ще имам ангажимент да дам информация за стореното.

        Коментар


          #5
          Кат идваш от Рожен в пловдив на първия светофар надясно /към ж.к. Тракия/ след кръговото в дясно има ено сервисче дет барат Опели и там съм виждал че една крома чакаше ред. Ся не знам сменят ли масло на ск. кутия!
          LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
          ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

          Коментар


            #6
            Здравейте отново,

            Да дам отчет по свършеното: Момчето от Раднево се сдоби с кабел и програма на Delphi, вчера бях при него, горната пробка (боядисана в синьо и намираща се горе-долу под казанчето на охладителната течност) трудно се отвъртя, като че ли беше залепена, а долния левер се оказа, че не е левер, защото източихме 3.8 литра масло от него и съответно не отвъртяхме по-голямата пробка, и тя беше като затапена, направихме 2 промивки по 4 литра с това масло WOLF ECOTECH MV ATF FE, по-евтино и отговарящо на спецификацията "fiat 9.55550-av2", и накрая наляхме точно 3.8 литра от Ravenol ATF T-WS Lifetime, закупено от Германия. Накрая остана рисетването на адаптацията, но Delphi-то не показа такава опция, въпреки че успешно се свърза с автоматичната скоростна кутия.

            На прибиране около 200 км. кутията реагираше на подаването на газ по-осезаемо, усещах я като ръчна скоростна кутия. Нямам представа дали е от смяната на маслото, иначе друго не забелязах като промяна. Първото източено масло беше тъмно, леко червенееше като го пресипвахме, за да го измерим като литри.

            Като наляхме последното масло от 3.8 литра, се ръководехме от логиката че толкова източихме при условие че нямаше истински левър, от който да се ръководим.

            Според този документ http://4cardata.info/elearn/194/2/19...0002/194002310 при смяна трябва да се долеят около 200 гр. повече масло от премахнатото количество, но момчето каза че източва по принцип към 3.6 л. от този модел кутия на Aisin и щом сме източили 3.8 л., трябва и толкова да върнем. Цялата процедура беше на загрята кола от 200 км. път.

            Това е, не се сещам за друго.

            Моля за съвет дали да търся къде да рисетна кутията, според майстора може и да не се прави, при условие че старото масло не е било прегорено, черно, т.е. много замърсено.
            Последна редакция от toto2020; 19.08.2020, 17:43.

            Коментар


              #7
              За какво ти е да правиш ресет не разбрах от цялата работа. Тя се адаптира спрямо шофирането и да има малка разлика ще компенсира, ресет се прави при ремонт на кутия, защото тогава кутията е "объркана", не при смяна на масло.

              Коментар


                #8
                Майсторът извършва рисетване на адапцията винаги като прави промивка и смяна на маслото на пежа и ситроени предимно, затова помислих че е задължително, но да, има резон да не се прави като само се опреснява.

                Благодаря!

                Коментар


                  #9
                  На моята източиха около 4 литра отдолу махаха и двете пробки и наляха отгоре същото количество.А за смяна на филтър трябва да се свали скоростната кутия и да се разглоби защото филтърът е вътре а представлява една пластмасова кутия с дюнапрен вътре.Аз го сменях в Пловдив сервис Бензин.

                  Коментар

                  Working...
                  X