Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пастиране - крие ли рискове?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пастиране - крие ли рискове?

    Здравейте, колеги. Става въпрос за премахване на следи от курешки по тавана. В морските дестинации хората сигурно знаят за какво става въпрос. Колата е на улицата без гараж и я проверявам редовно за попадения от пернати. Колкото и бързо да се реагира обаче понякога лака матира точно под очертанието на бомбата. Замислям се да я пастирам, да видя дали ще изчезнат, говорих с едно момче, дето се занимава с това - вика няма страшно, или ще изчезнат и колата ще блесне или малко ще се подобрят, но пак ще се забелязват, по-зле не може да стане. Крие ли някакви рискове пастирането, само от полиране с полир паста ми каза, че ефектът е временен, за няколко миенета и после пак си проличава, ако има нещо, с абразивна паста трябва да се обработи. Даже предложи да пробваме само петната, а не целият таван, но ми се струва, че няма начин да не стане на петна така, по-добре направо целият таван или цялата кола Напрактика, петната са матирал лак, две, доста неприятни, фиатчето ми беше цялото в такива, всичко беше осрано с годините, врати, тавани, капаци, беше и изгоряла боята, викам, че тука по-нов лака, обаче пак си остават матирали участъци. Дали ще има ефект и струва ли си, може ли наистина да се случи нещо неприятно и да изглежда зле
    Едно време съм пастирал на ръка червена кола няколко пъти и наистина ефектът беше много хубав, не беше металик, за тези по-нови бои си нямам представа. Колата е тъмно сив металик. Да я давам ли, как ще ме посъветвате?

    P.S. сега видях, че съм сбъркал подфорума, да се коригира от модератор, благодаря -> Преместена - "Модераторски екип на fiatforum.bg"
    Последна редакция от VALIO_RACING; 07.06.2020, 13:15.
    кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
    кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

    #2
    Пастирането е майсторлък, опит, подходящо оборудване и консумативи и има своите рискове, ако ти го прави някой лаик. Често прецакват дръжките на вратите, лайстните, гумените уплътнения на стъклата, а след некадърно пастиране някои забележки по боята започват да личат повече. Един съвет - направи го в сервиз, който е известен с това, че пастира, а не на автомивка, ако не искаш да ти попилеят колата. Разликата в цената ще е осезателна, но има защо.
    Последна редакция от snake; 08.06.2020, 10:42.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #3
      Преди около месец премахнах петна от солена вода от Мареата, с паста и накрайник за винтовер. Пастана беше с нещо като пясък в нея, не знам дали беше за пастиране или полиране (не е ли едно и също?), но стана перфектно, все едно никога не е имало петна там.

      Коментар


        #4
        Нямам спомени от колко десетилетия не мия таван на кола. Също така никога не съм мил кола на мивка. Но винаги имам в багажника шише с вода и си мия джамовете редовно и вратите до средата. Закарай дзверо на бояджия да и удари едно 600-800 водно и една ръка лак ииииииии става джам прайш огледало става
        LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
        ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

        Коментар


          #5
          Няма какво лошо да стане от пастирането, ако човека който го прави знае какво прави. След пастирането мръсотиите няма да се лепят лесно по лака и ще се мие по-лесно. Моята след като я пастирах забелязах, че и зимата леда не се задържа толкова много по боята. Ако се решиш да я пастираш, препоръчвам ти след това периодично да я минаваш и с вакса колата - така ефекта ще е по-дълготраен. И забравяш за четки в автомивката!
          Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream

          Коментар


            #6
            И след като я пастираш отново ли ще е "уличница"?


            Те пернатите няма да спрат да серат докато летят, заради това че си я пастирал?

            Моят съвет е ако ще я пастираш, след това задължително и да я "ваксираш", тоест след като минат няколко дни и се наложи да я миеш, след измиването да я минеш с вакса.

            Дори ваксата от ЛИДЛ с карнауба държи 2- 2.5 месеца.
            Отделно има и други вакси които държат и по повече.

            Моята съм решил да я боядисвам цялостното и след това задължително ще я минавам може би всеки месец с вакса.Отделно на автомивката същото има миене което включва вакса.

            Ефектът и за колата и за боята и за мръсотиите и дъжда, включително птичите лайна е отличен . Лайната просто не залепват за колата и с едно леко движение падат.

            Та това пастиране, ако не е последвано от ваксиране е безсмилено...А най добре и от ваксиране + гараж.

            Но ако няма възможност за гараж ваксирането е достатъчно, а една вакса с карнауба от ЛИДЛ е 3.99лв и стига за поне 3 пъти ваксиране на колата. Това са поне едно 4 месеца безгрижие.

            Лошото е че търкането е доста - пастата докато я намажеш и изсъхва и следва доста търкане ...
            алфист по рождение, италианец по желание

            Коментар


              #7
              a4o1000 написа: Преглед на мнението
              Няма какво лошо да стане от пастирането, ако човека който го прави знае какво прави...
              Да, де, ама колко от тая паплач по автомивките знаят какво правят? До онзи ден работили в бакалията, до вчера на бензиностанцията, а от днес пастират...
              Един пример: жулнах леко една кола, спряла точно на завой. Нищо особено, но на моята кола се появи една чертичка от чуждата боя. Отидох на автомивка и им викам да пастират чертичката. Идва "майсторът" и така, както колата е прашна (иначе бях я измил предишния ден), сложи паста и тръгна да я разнася с парцала, преди да пусне шлайфа или там с каквото я нанася машинно. Ама няма поне малко да попие и после да мине с влажен парцал, да разкара прахоляка?! Пълна липса на усет! Аз, като му видях майсторлъка, му викам - мерси, и си тръгнах. Дано сте ме разбрали, защото той не ме разбра. Повечето са такива. И като ти прееб@т колата, викат: ама ти много ѝ трепериш на тая стара кола.
              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

              Коментар


                #8
                Да, де, ама колко от тая паплач по автомивките знаят какво правят? До онзи ден работили в бакалията, до вчера на бензиностанцията, а от днес пастират...
                Един пример: жулнах леко една кола, спряла точно на завой. Нищо особено, но на моята кола се появи една чертичка от чуждата боя. Отидох на автомивка и им викам да пастират чертичката. Идва "майсторът" и така, както колата е прашна (иначе бях я измил предишния ден), сложи паста и тръгна да я разнася с парцала, преди да пусне шлайфа или там с каквото я нанася машинно. Ама няма поне малко да попие и после да мине с влажен парцал, да разкара прахоляка?! Пълна липса на усет! Аз, като му видях майсторлъка, му викам - мерси, и си тръгнах. Дано сте ме разбрали, защото той не ме разбра. Повечето са такива. И като ти прееб@т колата, викат: ама ти много ѝ трепериш на тая стара кола.
                За жалост е така. Поради тази причина гледам да си правя повечето неща сам.
                При самото пастиране трябва да се пастира с 3 вида пасти, като последната е най неабразивна, иначе остават холограми особено на тъмните цветове. Ако е мината само с една паста в този момент разбираш че е било по-добре изобщо да не се пастира.
                Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream

                Коментар


                  #9
                  Аз пък си мислех че пастирането е да намажеш боята с някава паста за да се предпазва от атмо влиянието а то било шлайфане с абразив. Отделно не знам какво е вакса и за какво се ваксват колите. Е дан съм хептен прос знам че гумите са мажат с вакса да лъщат се едно са нови
                  LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                  ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                  Коментар


                    #10
                    Не знам дали полирането оставя холограми, петна и т.н., но аз си я полирам сам. Не е трудно да си купиш 3 вида полираща паста и съответните подложки и евтина машина примерно за 100-тина лева, която после ще е ползваш многократно. До сега не съм имал проблеми с гореизброените страхове на колегите. Едно показно в youtube като изгледате е достатъчно за да разберете какво трябва да се прави. Не трябва да си майстор или бояджия. В крайна сметка всичко е до мерак, заинтересованост и време. Който няма, няма смисъл да се оправдава, а отива и си плаща за услугата.

                    Коментар


                      #11
                      Това с гларусите, три дни да стои и изсъхне, лакът заминава и нищо не го оправя. Киселина.
                      FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                      Коментар

                      Working...
                      X