Тъй като съм влюбен в количката от аватара ми, много ми допада дизайна и външния вид , а съм впечатлен и от цялостното и представяне, след 2 години и 20 000 км предимно Софийско градско, реших да я сменя с по-голяма, с 5 врати , по-мощна и също изглеждаща по тоя начин. Спрял съм се на Фиат Браво 2, нещо след 2009 г. Виждам ,че има 3 дизелови двигатели и един бензинов. Повечето са 1,6 120 коня дизел , но има обяви и за 1,9 и за 2,0 дизел. Какво да избера и някой има ли впечатление дали си струва да се търси 2,0 дизел, за който нищо не знам. Колата ще бъда отново 2-ра в семейството , за градско, за удоволствие , да я кара младежта, понякога за пътуване . Кой автомобил е по-надежден и безпроблемен ?Благодаря на отзовалите се.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за покупка на Fiat Bravo II
Collapse
X
-
1,6 двигателя е добър но на нея за съжаление слагат 6 степенна опелова скоростна кутия с прякор шоколадова. 1,9 има два варианта 120 и 150 коня. 150 коньовия има вихрови клапи които задължително трябва да махнеш. 120 коньовия като че ли е най- добрият вариант,като за Германия са с ДПФ ,за Италия без.
-
М32 не е проблем, вече толкова много пъти хората са отремонтирвали въпросната кутия, че части под път и над път и се прави за няколко часа с качване и сваляне. Важното е да е читав екземпляра цялостно и ако само това му е кахъра, няма проблем. 2.0 mjet не бих го препоръчал има доста минуси от Opel си го знаят. Там кутията не е М32 а F40, пак е на GМ, но по-усилена и не е толкова проблемна, но си има други проблеми. 1.6 105 е доста муден и не си заслужава дизел с подобна мощност за това купе. 1.6 120 е по-добре, но трябва да се внимава с dpf-чета и т.н. градското шофиране ще му изяде душицата. 1.9 120 и 150 винаги са най-добрия избор, но пак DPF-чета, каране извънградско често е препоръчително.
Това са двигатели за дълги и удобни пътувания, да имаш икономия и мощност на баирите и изпреварване без проблем, а не за градско шофиране. Градско нямаш нужда от мощност, ако приемаме, че си съвестен гражданин и спазваш ограниченията +- 15 км/ч според мен, ако някой кара предимно градско би трябвало да се ориентира към малък бензинов двигател, които е лекичък, маневрен, бързо загрява на къси разстояния и позволява да бъде изкаран извънградско с някакви компромиси в изпреварването. Под малък, нямам предвит 1.0 или 1.2, но от сорта на 1.4, 1.6 дори 1.8 е предостатъчно за да подържаш някаква икономия и да ти е лесен и евтин за отремонтиране.
Това последното ти го давам като съвет, защото и аз съм преминал през подобно нещо. Предимно ползвам колата си в града и съм карал и Alfa 156 1.9 фейсова и още един японски дизел на D4D на Toyota предимно градско и след като си взех бензинката, макар и по-маломощна се родих и не бих карал никога повече дизел за мойте нужди. Ако идвах примерно от Перник всеки ден или от друг град, тогава дизел би било по-смислената опция, понеже извънградското ще е в превес.Последна редакция от yeksuh; 07.05.2020, 12:07.
Коментар
-
yeksuh написа: Преглед на мнениетоМ32 не е проблем, вече толкова много пъти хората са отремонтирвали въпросната кутия, че части под път и над път и се прави за няколко часа с качване и сваляне. Важното е да е читав екземпляра цялостно и ако само това му е кахъра, няма проблем. 2.0 mjet не бих го препоръчал има доста минуси от Opel си го знаят. Там кутията не е М32 а F40, пак е на GМ, но по-усилена и не е толкова проблемна, но си има други проблеми. 1.6 105 е доста муден и не си заслужава дизел с подобна мощност за това купе. 1.6 120 е по-добре, но трябва да се внимава с dpf-чета и т.н. градското шофиране ще му изяде душицата. 1.9 120 и 150 винаги са най-добрия избор, но пак DPF-чета, каране извънградско често е препоръчително.
Това са двигатели за дълги и удобни пътувания, да имаш икономия и мощност на баирите и изпреварване без проблем, а не за градско шофиране. Градско нямаш нужда от мощност, ако приемаме, че си съвестен гражданин и спазваш ограниченията +- 15 км/ч според мен, ако някой кара предимно градско би трябвало да се ориентира към малък бензинов двигател, които е лекичък, маневрен, бързо загрява на къси разстояния и позволява да бъде изкаран извънградско с някакви компромиси в изпреварването. Под малък, нямам предвит 1.0 или 1.2, но от сорта на 1.4, 1.6 дори 1.8 е предостатъчно за да подържаш някаква икономия и да ти е лесен и евтин за отремонтиране.
Това последното ти го давам като съвет, защото и аз съм преминал през подобно нещо. Предимно ползвам колата си в града и съм карал и Alfa 156 1.9 фейсова и още един японски дизел на D4D на Toyota предимно градско и след като си взех бензинката, макар и по-маломощна се родих и не бих карал никога повече дизел за мойте нужди. Ако идвах примерно от Перник всеки ден или от друг град, тогава дизел би било по-смислената опция, понеже извънградското ще е в превес.
Коментар
-
Газ само за туристическото котлонче. Разликата между турбо бензин и дизел също е много голяма, аз не давам пример с това кое е кеф и кое не, а кое е по-логичния избор. Има много предимства на бензина за градско шофиране и тук става дума за 90-95% градско шофиране, но няма да споря. Ако караш 50/50 или дори 60/40 градско/извънградско, дизел не е лоша опция и няма да имаш грижи, но имам лични доводи като човек, който сам си прави колите, че дизел за предимно градска кола си е трън в гащите, но всеки си има мнение и глава на раменете да решава. Нека човека си реши, ние сме му казали кои мотори са добри.
Коментар
-
yeksuh написа: Преглед на мнениетоГаз само за туристическото котлонче. Разликата между турбо бензин и дизел също е много голяма, аз не давам пример с това кое е кеф и кое не, а кое е по-логичния избор. Има много предимства на бензина за градско шофиране и тук става дума за 90-95% градско шофиране, но няма да споря. Ако караш 50/50 или дори 60/40 градско/извънградско, дизел не е лоша опция и няма да имаш грижи, но имам лични доводи като човек, който сам си прави колите, че дизел за предимно градска кола си е трън в гащите, но всеки си има мнение и глава на раменете да решава. Нека човека си реши, ние сме му казали кои мотори са добри.
П.п Брат ми кара едно Стило което е на 550к от които негови са 170к има сменена едно ГНП втора употреба за 300лв. затапване на ЕГР и консумативи досега с предимно градско каране в София. Всъщност той ме нави за дизела ,просто за тези пари бензиновите които гледах бяха леш.
А иначе е точно така както казваш ,за добрите двигатели. Общо взето всеки вариант има предимства и недостатъци ,както и голяма доза късмет.Последна редакция от kiriluz1; 07.05.2020, 21:28.
Коментар
-
На 1.6 дизел слагат два вида скоростни кутии според мен - вероятно M32 (опелска) и C530.6 (фиатска). На M32 задната скорост е вляво, на C530.6 - вдясно. C530.6 я слагат и на 1.9 16v
Така че ако ще търсиш дизел - 1.6 120к.с. и задната скорост да е вдясно.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Къде сте виждали Браво 2, 1.6 дизел, с М32 скоростна кутия?! За 50ти път го чета в този форум и никой не е дал пример, линк или нещо подобно в подкрепа на това твърдение. 1.6 дизел си е твърдо с С530. Даже не мисля, че изобщо има дизелово Браво с М32. Та, ако ще е 1.6 поне да е Евро 5. ДПФ-а на тоя двигател става луд при предимно градско каране. През 3 дни регенерира. Да не говорим за планираното стареене, заложено при този двигател и при 2.0 дизел.
С две думи, най-добре 1.9 без ДПФ.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Опелската кутия M32 при Fiat Bravo 1.6 e известна под C544
Eто ти и ремонтен комплект за нея:
https://www.ebay.com/itm/KIT-ROULEME...-/112334886128
Ето ти и картинка от PDF-a за ремонт.
Общо взето с тея кутии е мазало.
Още малко четиво по темата:
https://www.fiatforum.com/tech-talk/...code-c544.htmlFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Нямам го, но цитатите са от тая книжка: https://www.rivistatecnicadellautomo...tdm-105cv.htmlFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар