Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изгоряла Ламда сонда и газова уредба?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Изгоряла Ламда сонда и газова уредба?

    Здравейте колеги,колата ми е Пунто ’94 1.2 . Последните няколко дни ми разказа играта тая кола.Първо ми гаснеше на газ и бензин - след почти невъзможно запалване, загасваше отново и така около 8-10 пъти на ден в продължение на 2 или 3 дни. Поразрових се във форума и се оказа, че трябваше да долея около 1 л антифриз. Проблема се оправи - но след 2 дни пак се появи - пак липсваше 1 л антифриз. Видях че е доста капало под ангренажния ремък, а в момента на доливането на антифриза започваше видимо да таи даже да струи точно под ремъка - казаха ми че там е водната помпа и трябва да я сменям (утре това ще правя). Проблема обаче с газта имах все още - макар оборотомера да показваше 800-900 оборота двигателя се тресеше от време на време в доста неравномерен ритъм, при това без включени никакви консуматори освен късите светлини. За това реших да я карам на бензин, но с 15 литра минах около 140-150 км Последно ми гореше около 8-9 на 100 км (което пак е много).Значи - колата я купих преди 2 години - беше оса. Набираше много, гореше 5.5 извънградско и 7 - 7.5 градско. Реших да сложа газова уредба, защото бензина много се беше вдигнал.....След като сложих газовата (1-2 дни след това), реших да я пробвам на бензин, за да видя разликата. След около 1-2 км ми светна лампата на инжекциона и се притесних - отидох при майстора - вика ми "Няма проблем", карай я така...Карах си я аз няколко месеца, някой път и на бензин със светеща лампа.... но се оказа че започва да вдига разхода на бензин, цялата кола миришеше на бензин, ако се наведеш отзад може и да изпаднеш в безсъзнание.Отидох на елкон - няма проблем ми вика - карай я на газ.... така и направих - до онзи ден когато започна да ми прави проблемите описани по-горе. Та днес отидох на елкон и компютърна диагностика на друго място - оказа се изгоряла ламбда сонда. Казаха ми че трябва да я сменя, но тъй като е дала на късо във високите (не разбирам от тия работи и пиша каквото са ми казали) можело и блока да е изгорялВъпросът ми е може ли при монтирането на газовата да са изгорили ламбдата и затова да е започнала да ми свети лампата на инжекциона и се е вдигнал разхода на бензин и дали ако я сменя било с блока или не - може ли да ми изгори отново ако е калпав монтажа на газовата уредба? И дали неравномерните обороти на газ в които изпада двигателя имат нещо общо с ламбда сондата или с течащата водна помпа (аз си доливам антифриз, така че е догоре), защото газаджийте викат ами не знаем защо е така но нали работи....

    #2
    аз мога да кажа че ламбдата когато не работи със сигурност води до повишаване разхода на бензин над водната помпа мисля има тапа от която също може да тече така че свалете капака на ангренажа и тогава вижте къде е проблема не бързай веднага да купуваш помпа без да си видял също и лампата според мен ти свети заради ламбда сондата
    TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
    UNO 1.0 FIRE

    Коментар


      #3
      Ако нямаш емулатор,при работа на Газ ЕКУ трупа грешки и затова светва лампата-минава в сервизен режим и гори много на бензин...На ламбда сондата може просто да и е дошло времето/ ресурс~80-120 К/...от това ЕКУ не може да се повреди-просто те плашат ,да си вържат гащите...
      Ex. Grande Punto Driver

      Коментар


        #4
        проблеми

        а не премериха ли сондата дали верно е здала багажа не провериха ли и други места дане смениш сондата и проблема да си остане все пак е поне 85 лв стандартна с 4извода и оригинална към 140 лв
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          а за тресенето като си на газ въздух.....мен така ми беше разкачен въздушния филтър и така се тресеше тва мога да кажа с моя беден опит в газовите....и ако е това което колегити ти казаха за др проблеми е добре и мисля че са прави доколко ти спомням какво съм чел за тия работи тук тва с лампата си е 100% така и 1 приятел с пунто така си кара с вкл лампа на газ като е мен на моята не свети ама какво и е правено не знам така си я взех
          Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
          Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
          Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части

          Коментар


            #6
            Благодаря ви за отговорите колеги Водната помпа наистина може и да не е за смяна - тъкмо отивам да я отворят за да ми кажат със сигурност...Проблемът при мен е че нищо не разбирам от коли и не мога сам да проверя нещата за да си ги оправя сам или да отида направо при майстора и да му кажа оправи ми това и това. Уж си свалих това Auto Data, но не знам дали ще ми помогне много, особено ако е по електрическата част.....От старите ми майстори изобщо не бях доволен и затова ги смених. Този ми обяснява всичко и винаги ми показва повредените части - не знам доволен съм от него и от това как си върши работата и му вярвам Сондата ми казаха че е изгоряла след като вързаха един лаптоп за компютъра на колата - софтуера беше на български и грешката беше точно такава.... изгоряла или неизправна ламбда - нещо такова.А иначе имам емулатор на сондата на газ....Аз мисля че без него не би рабтила изобщо на газ - или греша Дано да тече от тапата, а не помпата да се е прецакала..........Въздушен филтър имам - сменях го преди около 2 месеца - на място си е, така че май не е от това. Вчера смених свещите и кабелите за тях - но пак колата на газ си работи неравномерно, но това е само от време на време - просто изпада в такива състояния.... като подам газ я се оправя я не...Относно сондата - ще я сменям след нова година - ще ви споделя после как са нещата

            Коментар


              #7
              Тази грешка в компютъра за ламбда сондата може да е там случайно и след изтриване никога да не се появи. При мен като се беше скапала масата на компютъра се бяха появили 5-6 грешки от който се сетиш датчик... е дай да сменям половината кола. Изчистиха грешките, дублираха масата и повече ядове никакви. Нека ти проверят самата ламбда сонда а не най-лесното да вържат компютъра.
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #8
                Понеже имах подобен проблем преди 3 месеца http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...r=asc&start=15 си позволявам да цитирам част от поста ми там:
                masterkar написа:
                Вчера сутринта паля на бензин, давам ряз за да мине на газ, минава и угасва. 3-4 пъти пробвам - същата работа. Принудих се цял ден да карам на бензин - колата не върви, особено на ниски обороти тресе двигателя, чуват се детонации. УЖАС!!! Днес сутринта отивам на сервиз Дунев в София до хотел ЦСКА. Правят диагностика - свещи и кабели - ЗА СМЯНА; стъпково моторче - изправно /но напълно затворено/; ламбда сонда - ИЗГОРЯЛА - ЗА СМЯНА. Обясниха ми, че сондата командва стъпковото моторче и то не може да отвори и т.н. получава се бедна смес и затова гасне на газ.Какво да правя - казвам ОК ОПРАВЯЙТЕ Я. Ламбда сонда Bosch - 170 лева, кабели Champion - 60 лева, свещи - Champion RC10YCC -32 лева комплект. Данните ги взеха от AUTODATA и мисля, че това са оригиналните части за моята Брава. Ясно ми беше, че ще сменям кабели /двата бяха напукани/ и свещи, но със сондата ме изненадаха особено с цената й.В 15.30 часа ми се обаждат, че е готова - 0бщо 345 лева - части + труд+диагностика двигател+регулиране на съединител. Малък тест - колата сега върви като нова на газ. Казаха ми, че и дюзите са за промивка /имат ултразвукова вана/ - около 70 лева струва за четирите дюзи, но оставих за другата седмица. Обясниха ми, че от дюзите ще имам проблем на бензин на ниските обороти и наистина го има между 1000-2000 оборота. Но аз основно си я карам на газ.
                И малко пояснения - че е изгоряла ламбда сондата констатираха с тестер, а не с компютър; все още се чудя дали не ме "метнаха" - имам емулатор за 4-те дюзи и сондата - ако е изгоряла ламбда сондата със сигурност ще ми повиши разхода на бензин, но пък чак да не ще изобщо да работи двигателя на газ... ? Дори и при изгоряла ламбда сонда червената лампичка досега не ми е светвала !!! Но е факт, че след смяната на кабели, свещи и ламбда сонда колата върви перфектно на газ! Така, че погледни линка към горната тема - надявам се да намериш насоки за решение на проблема! :D Подкрепям напълно мненията на vesko.t и stef по-горе !!!П.С. Ето и два линка за ламбда сондите:http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...ic.php?t=10747
                BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                Среден разход на газ

                Коментар


                  #9
                  извинете за офф-топика, но ви съветвам (почти) винаги да слагате думичката "майстор" в кавички.

                  Коментар


                    #10
                    случка

                    е имаи майстори за без кавички но каде са не знам е има и добри но малко там е грешката че много селвизи работат различни марки модели коли а то не всеки път става така както преди колите са различни и повредите също
                    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                    Коментар

                    Working...
                    X