Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Мултипла и шантав проблем със скоростите

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Мултипла и шантав проблем със скоростите

    Привет на всички,
    Отскоро (две седмици и 600 километра) съм доволен собственик на Фиат Мултипла Бипауър. Преди няколко дни се сблъсках със следното: градско каране, нормална температура на автомобила. Чакам на светофар, скоростите са изключени. Когато дойде време да тръгвам, нито една от предавките не искаше да се включи - нито първа, нито следващите. Внезапно. Допреди да спра на светофара, си работеха нормално. Угасих двигателя - скоростите влизат мазно. Запалих на включена втора и натиснат съединител. Потегляне без проблем. Когато опитах да превключа, отново нито една скорост не влезе от неутралното положение на лоста - както в движение, така и на място.
    Запалих отново на включена втора и натиснат съединител, след което се дотиках до работата само на втора (добре че имаше задръстване и всички се туткаха). С още едно гасене-включване на задна-палене паркирах.
    На следващия ден тръгвам да карам колата на сервиз - вече ми се привиждаха прахосани хиляди левове по ремонт на кутията. И изненада - всички скорости работят нормално - както при работа на двигателя и неподвижен автомобил, така и в движение. Реших да поразходя колата из малките улици и малко след като двигателят загря до нормалната температура, отново не можех да превключа на нито една предавка след кратко спиране или в движение.
    Съединителят явно работи, щом пали без проблем при включена скорост и натиснат педал, както и щом престоявам спокойно на светофар (а и веднага щом установих проблема, проверих жилото). Щом локвата, в която паркирах, се изпари, ще проверя и нивото на маслото в кутията.
    Преди да подаря месечната си заплата на някой сервиз, ще бъда признателен за всякакви идеи. Отстраняването на подобен проблем вероятно няма да е трудно в някой сервиз, но мен ме интересува преди всичко каква е причината - и ми се ще да я знам, преди да се потътря към майсторите (на втора).

    #2
    Помпи на съединителя горна или долна ако колата има такива разбира се, може и да си жили, тогава то задържа. Аз имах подобен проблем на пунто, долната помпа като загрее много и изпускаше налягане. След смяна се оправиха нещата. И не губеше течност като имаше този проблем.

    Коментар


      #3
      Лошото е, че няма ни горна, ни долна помпа. Съединител с жило, който иска мъжко натискане. Пък то не се влияе от температурата, май. Но за идеята благодаря!
      Последна редакция от bezobrazov; 22.02.2020, 00:00.

      Коментар


        #4
        Провери жилата как са захванати.Имах подобен проблем на мазда,бях вадил жилата,и едното не съм го фиксирал добре ,и като позагрее колата остават само трета и четвърта
        FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

        Коментар


          #5
          Най-вероятно са тампони или на мотора, или на скоростите. Има вариант да е жило или лост (не знам кое от двете е на Мултипла). Тампоните можеш ти да си ги провериш с помоща на приятел. Единия седи вътре с вдигната ръчна и се опитва да потегли на първа, разбира се не до таква степен, че реално да потегли, другият гледа мотора дали се усуква. Същото се повртаря на задна.
          Маслото в кутията не го мисли, и без масло да е пак ще влизат, от опит ти го казвам.

          Коментар


            #6
            Педала на съединителя трябва да се натиска лесно,дори и с ръка.Щом натискането е "юнашко",значи скоро ще се скъса.
            Огледай тампони и лостова система.
            Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
            ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

            Коментар


              #7
              Хора дето са виждали Мултипла само отдалеч дават 'обосновани предположения'. Така не помагате на човека. Помагате на себе си да натрупате безмислени постове.

              Коментар


                #8
                Колега ,ако си проверил жилото при откачено от скоростите положение и се движи леко, а мъжки натискаш педала ,почти сигурно е ,че проблема ти е в съединителя.
                Причината е ,че при износен съединител ламелите на притискателния диск са силно изпъкнали към лагера и ако той вече не се върти нормално се трие в ламелите и ги прегрява.
                Ако не е сменян скоро съединителя е добре да го направиш.
                brava 1.9.jtd 2001
                punto 1.2 sport 1994
                Максималната скорост с която можеш да излезеш от един завой е много близка до тази с която не можеш!

                Коментар

                Working...
                X