Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Струва ли си? Fiat Grande Punto 1.4 16v 95 hp

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Струва ли си? Fiat Grande Punto 1.4 16v 95 hp

    Здравейте
    Искам да попитам как се представя този двигател в тази си модификация (най-мощния преди бензиновите с турбо)? Малък ли ще е затова купе и има ли проблем със задвижването му? Какъв е разхода му (автомобила е с газ)? Как се справя когато е с пуснат климатик (питам защото ще се наложи отвреме на време да пътуваме 2-3 човека в него + багаж)? Не очаквам да е бърз, но не искам да съм пречка за движението.
    Поздрави

    #3
    Никой ли няма да се включи в темата. Толкова ли е зле 1.4, за да няма кой да ми отговори.

    Коментар


      #4
      mark_933 написа: Преглед на мнението
      Никой ли няма да се включи в темата. Толкова ли е зле 1.4, за да няма кой да ми отговори.

      Мотора не е зле, но въпроса ти е много общ. Ако искаш директен отговор да, можеш да пътуваш с 3-ма човека и климатик. Но и това е много субективно. На Grande Punto теглото е около 1100кг, така че за мен 95кс са предостатъчни. Аз съм ходил до морето със скорост между 90-130км/ч по магистралата, но има хора, които под 170км/ч не слизат освен, ако някой не е блокирал лявата лента. Тук ти трябва да си прецениш от кои хора си. Иначе, ако си карал старото Браво/Брава/Мареа или Стило с 1.6 мотор, нещо такова очаквай, пропорцията мощност към тегло и времето им от 0-100 са почти еднакви.
      Аз лично ти препоръчвам да пробваш колата и ако ти хареса, взимай!

      П.П. От един познат майстор знам, че подръжката му е много евтина, ако те интересува това.

      Коментар


        #5
        С пуснат климатик ще трябва да я държиш в повечко обороти извънградско иначе на баирите ще изнемогва. Като цяло всяка една кола около 100 коня се държи по същият начин, няма голяма разлика. Градско разходът варира от 8 до 10 зависи как го натискаш и на какви разстояния го караш. Извънградско съм падал най-много до 5 със засичане по колонка и то каране с максимална скорост 90-100 км. по подбалканския път, иначе редовният разход по магистрала си ми беше около 6/6.5 с 120-140.

        Коментар


          #6
          Благодаря ти за мнението от първа ръка. Точно това ме интересуваше. Не съм някой състезател така, че тази кола може би ще ме устройва. Остава само да я видя на място и да направя пробно шофиране. Хубавото е, че има монтирана газова уредба и разхода ми ще е на половина което както и да го въртим си е плюс. Това е и основната причина заради която колата ми направи впечатление и реших да пусна темата.
          Поздрави
          @JTR

          Коментар


            #7
            С пуснат климатик ще трябва да я държиш в повечко обороти извънградско иначе на баирите ще изнемогва. Като цяло всяка една кола около 100 коня се държи по същият начин, няма голяма разлика. Градско разходът варира от 8 до 10 зависи как го натискаш и на какви разстояния го караш. Извънградско съм падал най-много до 5 със засичане по колонка и то каране с максимална скорост 90-100 км. по подбалканския път, иначе редовният разход по магистрала си ми беше около 6/6.5 с 120-140.
            Точно това исках да знам за двигатела и задвижването му извънградско. Явно с повечко хора ще изнемогва, но това няма да е болка за умиране. За тези коне си е нормално, важното е че няма да е хептен зле в сравнение с другите автомобили с подобни двигатели и коне. Иначе колата която си намерих е на газ, така че разходите за гориво ще са наполовината още един плюс в край на сметка.
            Поздрави

            Коментар


              #8
              Не знам защо хората толкова се страхуват от разхода на гориво. Освен ако не е нещо фрапиращо - примерно има коли, които горят по 12/100 извънградско, разходът е една предвидима и сравнително постоянна величина. Аз винаги се притеснявам повече за другите разходи, които не можем да предвидим и които са свързани със състоянието на автомобила. Автомобил втора ръка на газ - поне аз никога не бих си купил. Газ се слага, когато една кола ще се кара много. Следователно е много вероятно колата, на която си се спрял, да е "удушена" (както съм чувал да казват тук ) от каране, независимо какво пише на километража . Кола на много километри с газова уредба = амортизирана кола, по която можеш да очакваш много проблеми, които няма как да предвидиш. Самата газова уредба си е един потенциален проблем, защото кривите ръчички на гаражните майстори са пипали и бърникали, пък кой каквото ще да казва колко безпроблемна е неговата. Толкова от мен по темата
              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

              Коментар


                #9
                Не знам защо хората толкова се страхуват от разхода на гориво. Освен ако не е нещо фрапиращо - примерно има коли, които горят по 12/100 извънградско, разходът е една предвидима и сравнително постоянна величина. Аз винаги се притеснявам повече за другите разходи, които не можем да предвидим и които са свързани със състоянието на автомобила. Автомобил втора ръка на газ - поне аз никога не бих си купил. Газ се слага, когато една кола ще се кара много. Следователно е много вероятно колата, на която си се спрял, да е "удушена" (както съм чувал да казват тук ) от каране, независимо какво пише на километража . Кола на много километри с газова уредба = амортизирана кола, по която можеш да очакваш много проблеми, които няма как да предвидиш. Самата газова уредба си е един потенциален проблем, защото кривите ръчички на гаражните майстори са пипали и бърникали, пък кой каквото ще да казва колко безпроблемна е неговата. Толкова от мен по темата
                Попринцип това е колата за която проявявам някакъв интерес
                https://mobile.bg/11580821633576962

                http://www.cars.bg/offer/5e468658ecdb1d28656c4e85

                Като изключим, че е като далматинец и отвътре е с бая забележки не е чак толкова зле, но вече ми минават други мисли в главата и отпада като вариант.

                Коментар


                  #10
                  Имайте предвид че газта в Италия е около 58 цента, а бензина 1.50евро +
                  Газта е супер изгодна и я слагат дори хора които не въртят луди километри.
                  Има коли на газ от Италия, които изобщо не са смляни от каране.
                  Примерно идва на 10г/180-220 000км реални, нищо че има газ.
                  Газта е на почит там, както и тук.
                  1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                  Коментар


                    #11
                    Tempras написа: Преглед на мнението
                    Имайте предвид че газта в Италия е около 58 цента, а бензина 1.50евро +
                    Газта е супер изгодна и я слагат дори хора които не въртят луди километри.
                    Има коли на газ от Италия, които изобщо не са смляни от каране.
                    Примерно идва на 10г/180-220 000км реални, нищо че има газ.
                    Газта е на почит там, както и тук.
                    Тази като се загледаш, не изглежда добре. Дори да изключим захабените бутони на радиото и изтърканите на волана, боята по задната броня си личи, че е различна. Най-малкото е сменяна с друга, а поради каква причина се сменя задна броня. Също е доста базова (няма климатроник). Шофьорската седалка е скъсана (трудно ще се оправи ако изобщо може). Ако я даде на тънки пари може да се замисля, но в момента не мисля да си слагам главата в турбата. Благодаря все пак за разяснението с газта.

                    Коментар


                      #12
                      mark_933 написа: Преглед на мнението
                      Тази като се загледаш, не изглежда добре. Дори да изключим захабените бутони на радиото и изтърканите на волана, боята по задната броня си личи, че е различна. Най-малкото е сменяна с друга, а поради каква причина се сменя задна броня. Също е доста базова (няма климатроник). Шофьорската седалка е скъсана (трудно ще се оправи ако изобщо може). Ако я даде на тънки пари може да се замисля, но в момента не мисля да си слагам главата в турбата. Благодаря все пак за разяснението с газта.

                      Предполагам, че си огледал доста обяви за Гранде Пунто, щом си се спрял и си решил да си взимаш такава кола, следователно може би ти е направило впечатление (ако си обърнал достатъчно внимание), че бутоните на радиото са захабени. Просто пластмасата, която са използвали от Фиат, не е качествена, поскърцва си тук-там, и в някои случаи, когато шофЕрът е решил, че ще си сменя музиката от плеъра, а не от мултиволана, става така. Моето Гранде, което си купих преди почти 4 години (това от подписа), май на реални 95 000 км (ама никой не може да каже ) изглеждаше по подобен начин - беше с обикновен плеър, дори не беше мп3. После го смених с оригинален, но поне си имаше мп3. Сега съм с афтърмаркет плеър, и да ти кажа, свикнах с него. Вярно, че по този начин губиш управлението от мултиволана (предполагам с някакво преправяне може и да си го върнеш), но ако не държиш на това, всичко се преглъща. Пък и винаги може да си го смениш, ако те дразни, изпадат оригинални в по-добро състояние.
                      Салона също мога да кажа, че не е от най-качествените. За по-дълъг път не са много удобни седалките, твърдички са, ако си с по-светъл салон, се захабява много бързо и лесно. В случая модела от обявата е с по-различен модел и цвят седалки от моите, така че това може да не важи за теб, но за всеки случай ти го казвам, да го имаш предвид.
                      Относно броните - наистина може да забележиш разлика в цветовете при някои, така е, дори виснат от тук, от там, ако са били удряни. Не знам на какво да отдам като причина разликата в цветовете - дали от удар, или от силното италианско слънце... Тезата ми мога много лесно да я докажа, само като им видиш изпечените фарове. Не са разположени като при АР 147 например.
                      Климатроника, освен ако не държиш да имаш като екстра, пак не смятам, че ще ти липсва. Със същия климатик съм, нямам оплаквания. Със 17-ките върви много прилично.
                      Както каза колегата snake, не е толкова важно да се интересуваш от разхода, няма как да те фрапира с нещо от сорта на 15-20/100 Той си зависи най-вече от дясното краче. По-скоро погледни цените на консумативите, които най-често ще сменяш. Тази кола мога да кажа, че не е скъпа за поддръжка, няма да ти скъса джоба.
                      Мисля, че написах доста негативи, но въпреки всичко, ще ти кажа от личен опит, че ако попаднеш на читава количка, и си я гледаш навременно, няма да те предаде, нито ще съжаляваш за покупката. Така че действай смело! И за още съвети сме на линия.
                      Последна редакция от blue_coconut; 21.02.2020, 10:13.

                      Коментар


                        #13
                        blue_coconut написа: Преглед на мнението
                        Предполагам, че си огледал доста обяви за Гранде Пунто, щом си се спрял и си решил да си взимаш такава кола, следователно може би ти е направило впечатление (ако си обърнал достатъчно внимание), че бутоните на радиото са захабени. Просто пластмасата, която са използвали от Фиат, не е качествена, поскърцва си тук-там, и в някои случаи, когато шофЕрът е решил, че ще си сменя музиката от плеъра, а не от мултиволана, става така. Моето Гранде, което си купих преди почти 4 години (това от подписа), май на реални 95 000 км (ама никой не може да каже ) изглеждаше по подобен начин - беше с обикновен плеър, дори не беше мп3. После го смених с оригинален, но поне си имаше мп3. Сега съм с афтърмаркет плеър, и да ти кажа, свикнах с него. Вярно, че по този начин губиш управлението от мултиволана (предполагам с някакво преправяне може и да си го върнеш), но ако не държиш на това, всичко се преглъща. Пък и винаги може да си го смениш, ако те дразни, изпадат оригинални в по-добро състояние.
                        Салона също мога да кажа, че не е от най-качествените. За по-дълъг път не са много удобни седалките, твърдички са, ако си с по-светъл салон, се захабява много бързо и лесно. В случая модела от обявата е с по-различен модел и цвят седалки от моите, така че това може да не важи за теб, но за всеки случай ти го казвам, да го имаш предвид.
                        Относно броните - наистина може да забележиш разлика в цветовете при някои, така е, дори виснат от тук, от там, ако са били удряни. Не знам на какво да отдам като причина разликата в цветовете - дали от удар, или от силното италианско слънце... Тезата ми мога много лесно да я докажа, само като им видиш изпечените фарове. Не са разположени като при АР 147 например.
                        Климатроника, освен ако не държиш да имаш като екстра, пак не смятам, че ще ти липсва. Със същия климатик съм, нямам оплаквания. Със 17-ките върви много прилично.
                        Както каза колегата snake, не е толкова важно да се интересуваш от разхода, няма как да те фрапира с нещо от сорта на 15-20/100 Той си зависи най-вече от дясното краче. По-скоро погледни цените на консумативите, които най-често ще сменяш. Тази кола мога да кажа, че не е скъпа за поддръжка, няма да ти скъса джоба.
                        Мисля, че написах доста негативи, но въпреки всичко, ще ти кажа от личен опит, че ако попаднеш на читава количка, и си я гледаш навременно, няма да те предаде, нито ще съжаляваш за покупката. Така че действай смело! И за още съвети сме на линия.
                        Благодаря ти за изчерпателното мнение. Относно копчетата на волана и на плейъра, нещата стоят точно така като казваш. Рядко се намират някой със не изтъркани бутони било то на волана или на плейъра. Това се неща който за дребна сума пари се оправя (не е нищо фрапиращо). Климатроника освен улеснение в поддържането на температурата и точното й избиране е все шест пет дали е с него или не. Отбелязах тези минуси понеже както се вижда от снимките си е базово оборудвана (без никакви допълнителни екстри) което смятам, че след време няма много да ми се понрави. Ще видя дали уикенда ще имам време и може да отида да я видя все пак нищо не губя. Въпроса е да намеря някоя по-сносна и да ми радва окото, че това не е нещо за ден-два да ми е все едно и да го подмина с лека ръка.
                        Последна редакция от mark_933; 21.02.2020, 13:03.

                        Коментар


                          #14
                          blue_coconut написа: Преглед на мнението
                          ... Моето Гранде, което си купих преди почти 4 години (това от подписа), май на реални 95 000 км (ама никой не може да каже ) ....
                          Специално за ФИАТ или може да се видят реалните километри, или има следа, че са променяни.
                          иначе скоро едно пунто 1.9 JTD беше на 260 000 км на киломеража, а се оказа на 920 000 + км... милионер

                          Коментар

                          Working...
                          X